Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    @Rebbel Aylin is geboren met net 37 weken geboren. Heb ook veel in het ziekenhuis gelegen. En bij de bevalling werd er ook net als bij Milan een kapje op haar hoofd geplaatst, inwendig ook om haar hartslag in de gate te houden.

Vanavond de pretecho heb er zin in...

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Jeetje rebbel wat een verhaal.. en onzekerheid heb je gehad.. dat je nu bang bent voor nog een vroeggeboorte kan ik me ook wel heel goed voorstellen en aylin ook zeg... ik wist ook niet sinds ik hier op het forum kom dat vroeggeboorte zo vaak voorkomt..
    maar jullie moeten zich echt niet te veel zorgen maken hoor! dat zorgt jiust voor stress.. en met milan zal het vast en zeker ook goed gaan.. Hoe gaat het nu met hem, merk je nog iets ervan? vaak groeien kinderen toch ook over zulke "kinderziektes" heen toch? Ik ga iig voor je duimen, maar het zit vast helemaal goed :)

Aylin ik wist ook niet dat jij tijdens de zwangerschap onder zo'n strakke begeleiding hebt gestaan.. Lijkt me best wel heftig als je zo machteloos bent en er zelf niks aan kunt doen.. Maar je moet nu niet teveel zorgen maken he meid, elke zwangerschap is anders en deze beeb heeft al bewezen hoe graag dat hij bij je is :) die aat niet zomaar weg! :):)

Hier merk ik dat ik best zenuwen heb voor straks.. Moeten om 16:30 bij de gyno dus zijn.. tussendoor heb ik nog clientafspraken.. gelukkig maar kan ik tenminste nog even met mijn hoofd ergens anders zijn :) De kwaaltjes irriteren me echt enorm vandaag, mijn borsten lijken vandaag weer meer gespannen dan in het weekend, zelfs mijn tepels doen pijn.. terwijl ik dat al een week niet meer heb ofzo.. en ik at net een boterham en werd super misselijk.. En die confrontatie vind ik niet zo fijn moet ik zeggen. Toch voel ik me niet zwanger, maar word ik iedere keer weer met de neus op de feiten gedrukt dat er nog een dood vruchtje in me zit.. :S maar gelukkig dat het nu maandag is en we eindelijk vandaag aan de beurt zijn :)

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    als ik zometeen ga en je niet meer spreek aylin, echt super veel plezier!!! ik kan er wel blij van worden om te weten dat er ook zwangerschappen zijn die wel goed gaan en waarbij meiden wel heerlijk op een roze wolk kunnen zitten.. :)
    Jullie geven namelijk zoveel hoop :):)
    En ik ben nu ondertussen ook wel heel nieuwsgierig geworden hoe zo'n pretecho in zijn werk gaat! :):)

4. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Elegance ik hoop voor je dat het snel allemaal voorbij is. En idd na een miskraam of ma kan een zwangerschap dus ook goed gaan. De angst voor de vroeg geboorte blijft aanwezig maar probeer me er niet te veel op te focussen. Ik sta nu onder controle bij de vk en gyn. Dus mocht er iets zijn kan ik direct terecht in het ziekenhuis.

Een pretecho is eigenlijk hetzelfde als een normale echo. Er word naar het kindje gekeken en er worden dingen uitgelegd bij de beelden die je ziet. Het is dus geen medische echo. Maar worden er vreemde dingen of afwijkingen geconstateerd zal de echoscopiste met jou goedkeuring contact opnemen met je vk of gyn. Het is dus even lekker genieten van je kindje in alle rust.

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

Ben ook weer terug van weggeweest, heb het druk gehad, pff ben nog steeds meo van het feest van zaterdag, heb het tot het einde volgehouden, dus lag pas rond 02:00 in bed en mano was de volgende ochtend alweer om 08.00 uur wakker.

@ Aylin, veel plezier vanavond !! En ik ben beniuwd wat het wordt :D

Ikke moet nog 1 1/2 week wachten en dan heb ik ook een pretecho, toch nog stiekem ff spieken of het nog steeds een meisje is :D

6. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Joyce ik laat het zeker weten. Deel immers alles met jullie meiden hier. Jullie zijn mijn steun en toeverlaat :D Wat gaat het nu ineens hard vind je niet? Heb amper de tijd om er bij stil te staan. We moeten nog beginnen aan de grote verhuizing. Aylin gaat naar een andere kamer die helemaal leeg moet en de baby krijgt haar kamer. Dus nog genoeg te doen.

Spannend dus over 1,5 week weten jullie het zeker...

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ja zeker..... je weet het nooit zeker toch ?? Je hoort zoveel van die verhalen :D

Ehm nou ik ben er alleen niet zeker van, mijn vriend zegt dat hij dus wel zeker weet dat het een meid word, hij heeft het goed gezien :D Ik kan het gewoon niet geloven, al begin ik er steeds meer aan te wennen.Heb ook al stieken een jurkje gekocht, kon het toch ook niet laten, maar pas na 14 mei, ga ik dan echt roze shoppen, als ze dan nog steeds zeggen dat het een meisje word dan he :D

8. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    hoi hoi!

even snel een berichtje:

@aylin, super veel plezier met je echo vanavond! ben benieuwd hoor, een kleine aylin erbij of toch een jongetje!! :D Hoop dat je alles goed kan zien! :D

@elegance, sterkte bij de gyn vandaag meid. Hopleijk kunnen jullie het allemaal gauw afsluiten meid! *KNUF*

liefs humm

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoihoi,

@aylin: nou we gaan er gewoon vanuit dat het nu gewoon helemaal goed gaat toch! ;) heel veel plezier vanavond, ik kom nog even kijken ben zo benieuwd!

@elegance: ja het is niet niks een vroeggeboorte, maar ik probeer er bij een volgende zwangerschap zo min mogelijk aan te denken, want stress is niet echt bevorderlijk.
    succes bij de gyn meid!

liefs rebbel

10. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Joyce: Bij onze 20 weken echo zei de echoscopiste een meid en bij de pretecho met 30 weken was het nog steeds een meid.

Hummie: Ik ben ook benieuwd heb er heel veel zin in.

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, bij manotje zeiden ze bij ons een jongen bij de 20 weken echo, maar dat was echt heel duidelijk te zien, geen twijfel mogelijk :D En toen bij de pretecho durfde ze het niet te zeggen.

Tja, het komt denk ik door de verhalen die ik om me heen hoor, dat het vaak toch een jongentje blijkt te zijn, terwijl ze eerts een meisje hebben gezegd.

Hoop dat ze het deze keer wel ziet bij de pretecho :D Ben ik wel gelijk van mijn twijfel af.

Het komt ook dat ik het nog niet echt geloof,omdat er bij mijn vriend in de fam, alleen maar jongetjes worden geboren, heb zijn opa ook helemaal blij gemaakt :D Eindelijk een meisje.
    Maarja, daar komt het dus ook door.

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Nou hier zit ik dan te zeuren over het geslacht, terwijl het me echt niet uitmaakt hoor, ook al word het toch een jongetje ben ik ook helemaal blij.

13. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    bah we gaan zo... heb echt geen zin, lees van iedereen dat een curetage 100% meevalt en het enige dat ik denk is ik durf niet :S

En kan mezelf ook wel voor de kop slaan, was beetje aan het opruimen hier, weet anders niet wat ik met de tijd moest doen, had nog een 1 uur tot we gingen en wat kom ik tegen.. een zw test.. zonder ook maar 1 sec na te denken zat ik al te plassen.. en was er binnen 2 sec een giga dikke 2de streep... en zo'n dikke streep had ik echt nog nooit gehad.. en het enige wat ik mezelf kon zeggen is dat ik toch echt een stomme doos ben :) Dat wil je toch helemaal niet zien, het enige wat ik nu mezelf probeer wijs te maken is, dus zo hoort een test uit te zien! :) en niet zo een alsdat ik in het begin had :):) de volgende ronde ga ik gelijk voor zo'n test! :)

Hopelijk mag ik morgen gelijk aan de beurt al denk ik het niet :S
    dag meiden tot vanavond! :)

14. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey dames,

ben een tijd niet online geweest en lees alleen deze pagina.
    Elegance heb je een miskraam gehad weer?
    hoe kan dat nu
    getver had je toch gelijk over je voorgevoel

ik ga zo alles maar even lezen want ik wel weten wat er precies gebeurd is...
    jeetje zeg schrik ervan

heel veel sterkte...

hier gisteren positieve ovu test gehad eindelijk
    veel later dan verwacht.
    dus wordt weer een lange cyclus

15. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik kom ook even snel langswippen :)

@ Aylin: Heel veel plezier vanavond met de echo!! :D Spannend he? Ik blijf hier wachten op nieuws van je!! :) Ben zo benieuwd!!!

@ Lieni: Ik ben ook sinds 3 dagen weer aan de ovu-testen en ze worden steeds donkerder maar nog niet helemaal! Mijn ei zit er een deze dagen wel aan te komen :whistle:

@ Elegance: Sterkte zo meis... ik denk aan je!

Liefs Eleni

16. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    @Elegance, ik ben enorm benieuwd! Succes en ik hoop snel te lezen hoe het is gegaan.

@Aylin van jou lees ik het straks ook graag terug!

@Rebbel "tijdens de bevalling kreeg ik inwendig iets ingebracht op zijn hoofdje voor zijn hartslag bij te houden en toen hebben ze in zijn hoofdje geprikt!"

Bij mijn eerste gebeurde dat tot 5 keer toe... hij had weken lang wondjes op zijn hoofd die lang bleven bloeden, het ware echte diepe wondjes. Mijn zoon heeft epilepsie en ik kan het idee dat het daar door komt maar niet uit mijn hoofd krijgen. Het was een enorm traumatische bevalling die na dik 34 uur uitliep op een keizersnede.

Hier gaat het goed, moe en misselijk en mijn buik groeit met de dag.

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    ohhohh.. ik ben helemaaal de kluts kwijt...
    zal het even uitleggen waarom..

wij bij de gyno, eerst allerlei vragen of ik al bloedverlies heb gehad etc... dus ik neebblablabalabla...
    kom dan maar ff mee voor de echo.. ik voelde mijn hart bonken zo gespannen was ik..
    dus ik lig daar, ja zegt ze het is nog steeds heel erg klein.. ik voelde me echt heel klein toen..
    het was vorige week 2,3 mm he? nu lijkt het wel 3,1... maar zei ze gelijk.. dat kan natuurlijk heel makkelijk niet correct zijn zo'n meting, het is echt heeel klein...
    en opeens manlief wijzen naar dat scherm joh... en die zei alleen .. huh...

en de gyno zei ook helemaal niks.. dus ik zeg nog wat is het stil.... is er iets.. nee ja nou ik wil je even met de andere echo bekijken... kleed je maar even aan en kom maar mee en kleed je daar maar even uit... ik zag aan manlief dat hij niks kon zeggen.. en ik dus gewoon heel stilletjes meegelopen..

lig ik bij een ander echoapparaat.. en zegt manlief opeens.. jij ziet het toch ook he tegen de gyno... ja zegt de gyno ik zie het ook...
    en ik waaaaaaatt daaannnn??? echt op dat moment dacht ik ik heb iets ergs... maar ook merkte ik iets aan hun wat niet leek op onrust.. maar denk dat ze alle 2 zo geconcentreerd waren dat ze mij vergaten :) en ik zag niks... ik zag een vruchtzakje.. een een vruchtje van 3,1 mm...

en toen zei ze het.. je hebt toch echt hartactie..
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...

dit moment stond even stil in mijn leven..
    en ik kon alleen maar zeggen maar het is toch te klein???
    ja zegt ze maar misschien is het toch later gaan groeien, je hebt nu iig hartactie en vorige week niet.. en of dat komt omdat het vruchtej echt te langzaam groeit en er echt iets is of dat je echt korter zwanger bent en ook al is het raar dat je zo vroeg posi teste het toch helemaal goed komt.. dat gaan we volgende week bij de volgende echo zien.... maar nu ziet het er gewoon normaal uit...

dus dat was het.. en ik snap het echt nog even niet... het dringt nog niet door...

18. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Hallo allemaal
    Hier een "nieuw" persoontje. Ook wij willen voor een 2e gaan na een miskraam. Het was een rot periode, maar gelukkig ben ik nuchter genoeg. Ik heb ong 4 weken geleden mijn 1e NOD weer gehad en ik was blij... het had heel wat langer kunnen duren gezien de diagnose.
    Nu was ik "pas"10 weken verder (na de curretage).
    Wij zijn direct weer voor een 2e gegaan en ja ik wacht nu maar wanneer mijn NOD weer komt. Heb geen idee wat mijn cyclus is dus even afwachten.
    Ik zal proberen mee te lezen, maar jullie kennen elkaar al wel wat langer.

Elegance: Wat een verhaal zeg!! Positief blijven denken hoor!!

Groetjes Bloem

19. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hoi bloem :)
    Welkom hier :)
    Ik ben ook nog niet zo heel lang hier, maar kwam vaker aanwaaien :) en ben uiteindelijk echt blijven hangen :) Ik merkte dat ik met mijn onzekerheid na de mk niet echt ergens mijn ei kon delen :) en hier merk ik dat door de nare ervaringen iedereen het wel herkent en dat voelde voor mij heel fijn om uiteindelijk toch hier te blijven hangen :)

ja mijn verhaal, vorige week bleek het een mk te worden aangezien ik 1 week en 1 dag achterloop op schema.. ik heb maar een cyclus van 26, ook voor het zwanger worden, en ik had 4 dagen voro nod getest dus bleek vorige week bij de echo dat ht vruchtje veel te klein was.. dan had ik op de dag van de test bevrucht moeten worden.. ze gaf aan dat er 1 % kans zou kunnen zijn dat we echt korter zwanger waren.. en vandaag bleken we iig bij die 1 % te horen.. of het vruchtje goed gaat groeien moet volgende week bij de volgende echo pas blijken... nu is er iig hartactie.. :)

20. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Hallo Dames

Ik wil me hier ook even aanmelden.
    We hebben helaas 8 April een miskraam gekregen
    en willen graag verder , mijn cyclus was voor mijn zwangerschap 32
    ik weet niet of die nu nog zo is , maar ik hou maar 32 aan
    ik heb nu sins 2dagen last van mijn borsten aan de zeikanten een beetje een stekend gevoel

ik heb 4dagen geleden een test gedaan en die was negatief dus mijn hormonen zijn
    uit mijn lichaam, maar mijn vraag is kun je na een miskraam snel weer zwanger worden
    en kun je 6dagen voor je nod al pijnlijke borsten hebben k heb zelf 2 kinderen maar dit niet eerder gehad of zal dit toch met een aankomende menstruatie temaken hebben?
    ook heb ik witte afscheiding

Liefs"Maria

Deel Deze Pagina