Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Hihi je kan niet vroeg genoeg beginnen met een beetje displine bijbrengen ;)

Ster allemaal zo herkenbaar. Ik tel ook nog steeds de weken vanaf mijn eerste miskraam :oops: Ik kan het niet laten om te denken hoever ik wel niet geweest zou zijn, maar het wordt wel steeds minder. Bij het begin wist ik het nog op de dag en nu al wat minder nauwkeurig. Pfff, maar het is zo naar. En ik moet ook vaak huilen bij het zien van baby's en zwangere dames. Het doet zoveel pijn, want wij willen ook allemaal zo graag. Zoals dreamerfly al zei gewoon aan toegeven en veel praten met je aanstaande man! Laat het er maar allemaal uitkomen en dikke knuf vanaf hier.

Inderdaad morgen bloedprikken en dat is het eigenlijk :( Heb wel een echo gehad om te kijken of er geen afwijkingen aan mijn baarmoeder of eierstokken zijn. Dat was allemaal goed. Eigenlijk kunnen ze niet zoveel met herhaalde miskramen. Het is meer een kwestie van wie heeft de langste adem. Uiteindelijk gaat het vaak wel een keer goed, want bij een klein percentage komt een behandelbare oorzaak uit het bloedonderzoek. we moeten gewoon doorgaan en hopen. Ik heb goede hoop dat het de vierde keer wel goed gaat. Moet wel toch? Meer kunnen we niet doen...tja :(

2. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    DAMES van harte gefeliciteerd, dat er maar meerdere mogen volgen.

Hebben jullie binnenkort al een echo?

Groetjes Gaby

3. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen

Hoe ging het vandaag?Te horen gekregen wanneer je de uitslag krijgt?
    Gevoelsmatig sta je er in i.g. positief tegenover, dat is al heel goed. Positief denken en ik denk ook positief met je mee!(&ik duim ook heel hard voor je:)! Het komt goed.

@Gepke: ik weet nog niet wanneer ik een echo krijg. Ik maak voor volgende week maandag i.g. een afspraak bij de huisarts, hij doet ook bevallingen en heeft een echoapparaat.(charme van een dorpsdokter ;)). Ik zal overleggen met de huisarts wanneer een echo te laten doen en hij kan waarschijnlijk ook even een tussenecho doen.(maar zijn echoapparaat heeft geen scherp beeld, bij mijn 1e zwangerschap zag hij nog weinig bij 6 weken)Vind dat wel eng hoor zo'n echo!Maar goed het kan ook juist zekerheid geven!

4. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    dreamerfly,

ik kan mij goed voorstellen, dat het spannend is de eerste echo. En wat leuk, jullie huisarts doen bevallingen. ga je ook thuisbevallen?

Groetjes gaby

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hey meiden, had me iets van 3 weken terug hier aangemeld, wou jullie nog bedanken voor jullie antwoorden, heb daar veel aan gehad.
    Was van plan hier actief mee te schrijven, maar merkte toch dat ik dan teveel met de mk's bezig ben, daar word ik dan weer zo sip van.
    Hebben jullie dat niet?

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben serieus aan het doordraaien :(. Ik heb vannacht in het ziekenhuis gelegen i.v.m. een bbz?!? Toen ik zelf gisteren het nieuws hoorde in het ziekenhuis kukelde ik zo beetje uit bed van verbazing. Wat blijkt zwangerschap nummer drie zijn twee vruchtjes geweest. Een in mijn baarmoeder, die ik een paar weken geleden al ben verloren en de ander is in mijn eileider ingenesteld. Ik had gisteren vreselijk buikpijn en nog steeds heel veel helderrood bloedverlies. De gynaecologen vonden het nu allemaal ook wel erg lang duren. De echo en het bloedonderzoek bevestigde dat ik nog steeds zwanger was (!) alleen niet meer in de baarmoeder. Wel kwam er heel veel bloed uit de rechtereileider en na nader onderzoek lijkt het erop dat daar nu een miskraam bezig is. In ieder geval dat hopen we, want anders wordt het een operatie...zucht. De pijn was nu weer wat afgenomen, dus ik mocht naar huis. Als dit zo blijft hoef ik me morgen pas weer te melden voor een nieuwe hcg-bepaling. Nu maar duimen dat deze gedaald is. Dit was zo beetje het meest pijnlijke wat ik ooit heb meegemaakt, bah vreselijk :( .
    Eigenlijk ben ik nog wat in shock, snap niet dat we dit ook nog moeten doormaken. Vriendlief begint zelfs al over adopteren, maar daar wil ik nog niks van weten. Getver ik zit even helemaal in de knoop op dit moment. Het is toch belachelijk om drie mk en een bbz in een half jaar te hebben! Het lijkt wel of we gewoon geen kinderen mogen krijgen ofzo...

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ach meissie toch wat een narigheid allemaal!
    Het moet allemaal zo onwerkelijk zijn voor jullie, wat een hoop ellende allemaal zeg zo!
    Ik hoop dat de hcg waarde morgen heel hard gedaald is en dat het er zo snel uit mag komen, om een operatie te voorkomen!
    Hele dikke knuf meis, en heel veel sterkte verder!

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Meiden hier ff een dipje...

Heel dom, maar kon me weer eens niet inhouden en moest net gewoon een test doen,
    Natuurlijk nog 3 dagen voor nod en geen eens ochtendurine, dus niet zo'n goed idee

Toch komt er op de test weer een heel vaag streepje te staan, net als vorige maand

Ik ga nergens vanuit ff, maar voel alleen maar zo'n grote angst in me op komen...
    Ben zo bang dat ik echt zwanger ben, maar dat het dan deze keer weer fout gaan!
    Zou erg blij zijn als de volgende test die ik doe over een paar dagen, mooi positief is, maar ben ook zo bang!
    Wil dit eigenlijk niet weer een keer mee maken...

9. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Kan me zo goed voorstellen dat je bang en tegelijkertijd heel blij bent als het positief is.
    en die spanning van het wachten nog 3 dagen.
    Heel veel suc6 meis en ik hoop dat je over 3 dagen twee knallers van streepjes heb en dat alles goed zal gaan tijdens je zw
    *knuff* debs

10. karina75

karina75 Lid

10 jan 2008
    17
    0
    0
    trees, zo verschrikkelijk.. dat was het laatste waar je op hoopt. versta het dat je gewoon door wilt doen, zonder dit erbij.
    Ik hoop echt voor je dat alles in orde komt!

sterretje, proficiat :) niet? een vage streep is toch al iets, het verdubbelt iedere dag normaal gezien, dus nog paar dagen wachten. Niet panikeren, het zal allemaal wel goed komen!

groetjes

11. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer.

Op vakantie geweest, dus vandaar dat ik hier ffies niet geweest ben.

@Trees wat vreselijk allemaal.
    Hoop voor je dat het allemaal natuurlijk afbreekt, want een operatie is ook niets.
    Je hebt wel een hoop ellende mee gemaakt de laatste tijd.

@sterretje: spannend over 2 dagen nog een keertje testen.
    Anders doe je toch een digi test, dat is toch wat duidelijker.

Hier gaat alles wel ok.
    Zit vandaag op dag 22 van mijn cyclus van 33 dagen dus het is nog ff wachten geblazen.
    Begin het wel spannend te vinden, is al weer rond 3 na mijn mk.

Hoop echt dat het deze maand raak is !

12. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    @Trees: Jemig, wat een ellende zeg!Het houdt maar niet op:(. Hoe gaat het nu met je?

@Sterretje: Een paar dagen er tussen laten vallen en dan nog een keer testen. Spannend hoor!

@Gepke: dat zou ik wel willen thuis bevallen(als het het toe laat), maar eerlijk gezegd ben ik daar nog hélemaal niet mee bezig. Eerst die onzekerheidsfase voorbij. Ik ben wel wat gefocused op het moment op symptomen en of het wel/niet goed aanvoelt e.d. Maar goed, die onzekerheid is logisch. Positieve houding aannemen en hoop hebben dat het dit keer goed mag gaan!

@Suzie: spannend, ik hoop met je mee!

@Pientje: Ik had dat persoonlijk niet. Vond het steunend om onderling, je verhaal hier kwijt te kunnen, het te kunnen delen met anderen die hetzelfde hebben mee gemaakt. Het heeft mij wel geholpen in mijn verwerkingsproces!
    Hoe gaat het nu met je?

13. monica076

monica076 Actief lid

18 jun 2008
    267
    0
    0
    koerier
    druten
    ik heb net vorige maand een miskraam gehad en we zijn bezig voor de volgende ronde

14. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hier ook weer door naar de volgende ronde

Woe en do een lcihte test, maar vandaag toch weer bloed doorgebroken, vandaag was ook pas mijn nod, dus ja weet niet zo goed wat ik er van moet denken eigenlijk

Balen weer, maar we moeten weer door gaan nu!

15. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Trees; wat vreselijk voor je. Zoveel in ene half jaar te verwerken. Hoeveel kan een mens hebben he? veel sterkte de aankomende tijd.
    Hoe is het nu met je?

Monica; Hier ook vorige maand een miskraam gehad en nu weer aan het proberen.

Ik ben begonnen met ovutesten. Snap er niets meer van.
    18 juli ongi geen ovu gedaan
    19 juli geen ovu gedaan
    20 juli geen ovu gedaan
    21 juli ovu gedaan en licht positief
    22 juli blijf licht posititief
    23 julilicht positief
    24 juli licht positief, maar wel minder dan gisteren ook gekeken of het hormoon eruit is, maar nee hoor nog steeds licht positief
    25 juli nog niet gedaan vandaag

wat moet ik hier uit opmaken dat ik mijn ei al heb gehad zo snel in mijn cyclus? Dan ehb ik hem namelijk mooii gemist, want niet zoveel geklust. Baal zo als het zo zou zijn.

Groetjes Gaby

16. redirosoe

redirosoe Bekend lid

25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    hey hallo allemaal
    zit het zo eens allemaal te lezen maar denk dat die ovutesten niet hellemaal helpen heb net ook een heel stuk gelezen dat het eigenlijk niet veel uitmaakt
    dat je beter lekker moet vrijen als je wil dan klussen wanneer het moet
    heb net een mk gehad maar we gaan gewoon door
    elke maand gewon testen en ikmerk het wel
    dus vrijse allemaal

kis redirosoe

17. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    trees, van mij krijg je een beetje geluk. Moet ook wat voor mijzlef houden, maar geef jou ook wat.

Groetjes gaby

18. Trees

Trees Niet meer actief

Gepke bedankt voor je geluk! Als ik weer wat over heb, kom ik het ook even rondstrooien. Ik denk trouwens dat je nog geen ovulatie hebt gehad. Ik heb zelf ook altijd lichte streepjes en dan plotseling op een dag staat er een knalstreep. Je ei kan door de mk wat later komen.

Ster balen dat je toch ongesteld bent geworden :(. Je wordt er zo moedeloos van, maar ooit ga je ook een kindje in je handen krijgen. Het lijkt soms zover weg, maar niet vergeten!

Suzie ik hoop dat je fijne vakantie hebt gehad en tot rust bent gekomen! Derde ronde lijkt me een mooie tijd voor een positieve test.

Dreamerfly van jou wil ik goed nieuws horen! Alles nog goed en luistert beeb naar mijn strenge preek ;)

Ik heb gisteren weer hcg geprikt en vandaag weer naar de gynaecoloog. Helaas is het hcg weer licht gestegen, maar gelukkig niet teveel. Het is in ieder geval geen vitale zwangerschap meer, maar er zit nog zwangerschapsweefsel in mijn eileider en er lekt bloed in mijn buikholte. Dat laatste zorgt voor veel pijn, dus heb weer zwaardere pijnstillers. Maandag weer prikken en dinsdag weer een echo. Ik heb ook besloten dat ik nu naar een psycholoog ga, want het wordt me allemaal wat teveel in korte tijd. Ik hoop dat deze me kan helpen alles een plekje te geven.

19. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hallo mieden,

Trees wat balen dat het hcg niet gezakt is, gelukkig ook neit zo veel gestegen!
    Wat een nare tijd dat je zo veel naar het ziekenhuis moet zeg, steeds weer echo's steeds weer bloedprikken en dan nog de pijn in je buik, lijkt me heel zwaar allemaal!
    Helpen de pijnstillers je wel een beetje?
    Ik vind het goed van je dat je er met iemand over gaat praten, die kan je misschien wat meer rust geven en helpen om het te verwerken en een plek te geven!
    Dikke knuf vanaf hier hoor!

gepke, ik denk dat je ei nog niet geweest is hoor
    Als je een positieve test hebt moet tie echt heel duidelijk zijn@
    Ik heb mijn hele cyclus door ook altijd een lichte streep, maar als mijn ei er aankomt, opeens een super dikke!

Wel heb ik de eerste maand na mijn ma betere testen gehad in het begin, dacht toen ook mijn ei te hebben, maar ovu testen pakken heel makkelijk ook spoortjes hcg nog op, dus wie weet was jou test eerst wat duidelijker omdat er nog wat hcg in je lichaam zat!

Gewoon door testen en denk dat je je ei gewoon dan nog gaat vinden!

Hier erg veel buikpijn en veel stolsels, vermoed toch dat er weer ergens iets mis is gegaan...
    Gister middag nog even een test gedaan, en weer een lichte streep helaas
    Vanmorgen wel opeens een flinke daling in mijn temp, dus echt ongi nu, en geen hoop op eventuele zwangerschap meer

20. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Vervelend dat je nu toch ongi bent geworden.

Ik hoop mijn ei nog wel te vinden. Anders weer een gemiste kans
    Gisteren was ie negatief.

groetjes gaby

Deel Deze Pagina