Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    mijn cyclus na de curretage was 44 dagen. Daarna had ik weer een gewone cylus van 32 dagen (das normaal voor mij)
    Ik heb bij die 32 dagen een tempkaartje bijgehouden om te zien of ik ook een eisprong had.

Thura: heel veel succes voor zo
    mijn duimpjes draaien voor je, ik hoop dat het allemaal wat mee valt!
    *knuf*

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik mag wel aan de klus, maar ik heb nu mijn eerste menstruatie na de curretage en deze is zeg maar niet heel erg fris (veel bloedverlies, krampen). Als deze klaar is gaan we er weer voor en het wordt nu gelukkig al stukken minder. Tussen mijn curretage en deze menstruatie zaten bijna zeven weken en ben benieuwd wat deze cyclus gaat worden. Ik heb trouwens twee weken voor deze menstruatie wel een eisprong gehad volgens de echo, dus dat zit al wel goed. Ik begin morgen weer met tempen en dan zien we wel...

Thura ik ben voor je aan het duimen! Ik zal aan je denken om twee uur!

3. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    hallo meiden,

zo ik ben hier volgens mij al een tijdje niet meer geweest.

Mijn ongi is idd nog niet doorgekomen. Ik ben bang dat mijn cyclus in de war is, maar voor de zekerheid doe ik zaterdag nog een goede test. Ik heb een cb gekocht dus als die nega is geloof ik het echt. Wat voelde jullie na je MK, ik bedoel voor je ongi moest worden? ik voel me eigenlijk alleen maar zwanger en niet dat ik nodig ongi moet worden.

@Thura: weet je al wat enzo? Overigens mijn naam heeft idd met het christelijk geloof te maken. Mijn naam betekend 'Geliefde van JHWH [ GOD ]'. Persoonlijk ben ik errug blij met mijn naam ;) Ik weet dat ik geliefd ben.

Jedid-Jah

4. Trees

Trees Niet meer actief

Balen he die onzekerheid? Het is bijna genant hoeveel testen ik er zelf tegenaan heb gegooid de laatste twee weken voor mijn menstruatie. Ik voelde me ook echt zwanger en snapte niet dat ik een negatieve test had. De afgelopen zeven jaar voelde ik altijd feilloos mijn menstruatie aankomen en deze keer was het heel anders. Voor mij gevoel kwam mijn menstruatie zomaar uit het niets, de buikpijn was anders dan anders, i.t.t. anders geen gevoelige borsten (wat ik normaal altijd heb, behalve toen ik zwanger was kwam dat pas later). Nou laten we hopen dat dit voor jou helemaal niet geldt en dat je te vroeg was met testen! De onzekerheid is in ieder geval erg vervelend...

5. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Nou ik ben weer terug van het ziekenhuis. Die inwenidge echo's zouden ze moeten verbieden, en die kerel deed ook net of het een versnellingspook was... au.

Maar hij heeft zijn werk wel goed gedaan. In elke eileider zit een cyste, van ong 2 cm. Dat is schijnbaar niet veel. Hij kan hier vandaan niet zeggen wat het is, het kan een overblijfsel van een follikel zijn (dan heb ik een dubbele eisprong gehad) of een gewone cyste met vocht er in, of endomiotrose. Eigenlijk weten we nu alleen dat ik niet gek ben. En, heel belangrijk, dat het een eventuele zwangerschap niet in de weg lijkt te staan. Op 26 mei moet ik weer heen, dan kan hij zien hoe het zich ontwikkelt.

6. pipikippie

pipikippie Actief lid

16 dec 2007
    158
    0
    0
    Nou Thura das in elk geval pos. nieuws!
    bij mij hebben ze ook "iets"gezien op die fijne inwendige echo maar volgens de vk komt dat bij heel veel vrouwen voor! (cystes enzo)
    heb je niet helemaal gevolgd maar succes!

liefs

7. Trees

Trees Niet meer actief

Gelukkig is het een cyste. Je hebt liever niks, maar de meeste cystes gaan vanzelf weg. De grootste die ik zelf heb gehad was 9 cm en zelfs die verdween vanzelf! Mij is toen ook verteld dat het heel veel voorkomt en dat de meeste vrouwen het niet eens weten, omdat je er niet altijd last van hebt. Wat een opluchting dat je gewoon weer zwanger kan worden en laten we hopen dat dat niet te lang gaat duren ;)

8. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    haj thura,

dat is alweer een beetje goed nieuws... Ik hoop voor jou dat je snel roze mag raken en dat ik of roze mag raken of nu een keer ongi mag worden :(

ik ga zaterdag nog een keer testen en anders wordt mijn nieuwe NOD 18 april

JedidJah

9. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Hey meiden, mag ik me ook bij jullie voegen?
    Ik ben Patricia ben 29 jaar en sinds nov. 06 bezig voor een kindje.
    We zijn nu ong. 3 maanden bezig met ovutesten en etos vitamientjes en mijn cyclus word nu eindelijk normaal.

Helaas heb ik 12 maart een MK gehad. Op 7 april had ik wel weer mijn eerste positieve ovutest! Dus mijn lichaam doet het best aardig al zeg ik het zelf.

Mijn nod is 21 april.

KUS

p.s dit is ronde 1 na mijn mk maar aan de data te zien is dat ook wel logisch he?

10. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    welkom

vervelend dat je een MK heb gehad...

Overigens ga ik niet morgen testen ik wacht mijn nieuwe NOD af + 4

Dus mijn nieuwe NOD is 19 April

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik ben ook weer van de party hoor.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hoi Meiden!

Ik wil me ook graag aansluiten!
    Wij zijn sinds december07 bezig voor een beebje en ik heb begin februari een miskraam gehad met 5 weken.
    Sinds de miskraam heb ik twee keer een cyclus van 23 dagen gehad en achteraf gezien waarschijnlijk zonder eisprong..(?)
    Deze maand dacht ik ook weer na drie weken (dat is nu dus), ah daar komt ie :evil: .

Heb getemperatuurd en ovu-testen erbij gehaald deze maand. Die gaven niets aan dat op eispong duidt, dus vandaar dat ik dacht geen eisprong meer te hebben gehad. De afgelopen dagen had ik wat krampen en verw8te vandaag dus de :evil:.
    Maar gisteren had ik opeens 'vruchtbaar' slijm. Dus de ovu-test er maar weer bij gehaald. Was ie positief! Joepie! Dus meteen maar geklust :D En vanmorgen was mijn temp ook omhoog.
    Dus er is weer hoop deze maand! Afw88 maar.

xx

PS. Thura, wat had jij precies voor klachten dan, tussen ovu en ongi en waar precies?
    Ik heb gelukkig nog nooit een inwendige echo gehad, lijkt me echt heel vervelend.. :s

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik vond de inwendige echo wel meevallen, kijk, leuk is het niet, maar je bent zo geconcentreerd naar het scherm aan het kijken dat je dat niet eens meer door hebt.

Miek

14. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Ik heb ook 2 keer een inwendige echo gehad, ik vond het ook wel meevallen.
    Het is denk ik puur het idee.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Ik denk dat ik al ongeveer tien a vijtien inwendige echo's heb gehad en een daarvan was echt onprettig/ pijnlijk. Dat was ook een paar dagen na de curretage, dus waarschijnlijk was het daardoor nog wat gevoelig! Ik vraag wel altijd of ze een beetje voorzichtig met me willen doen. Wie weet helpt dat, hihi.

Maka hopelijk zal dit een vruchtbaar eitje voor je zijn!

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik vond de inwendige echo ook erg meevallen,
    wat moet dat moet denk ik dan maar,

17. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Ik heb inmiddels drie inwendige echo's gehad. De eerste was toen ik nog in blijde verwachting was. Die was wat ongemakkelijk doordat ik moest plassen maar verder ging dat prima. De tweede was na mijn miskraam, toen was ik zo slap en duizelig dat het me allemaal geen donder interesseerde.

Deze laatste inwendige echo was natuurlijk ook ergens anders voor bedoeld. Die baarmoeder was niet boeiend, die lag alleen maar in de weg. Hij moest daar voorbij zien te ecoën om mijn eileiders in beeld te krijgen. Ook is mijn baarmoeder blijkbaar sinds de miskraam extreem gekanteld, dus die lag zo ongeveer in mijn rug. gevolg was dat hij dat apparaat bijna verticaal moest houden om nog iets te kunnen zien, het meetdingetje wees dus bijna naar de grond. Door de hoek die hij dan maken moest voelde het heel vervelend, hij duwde ontzettend op mijn plasbuis en blaas. Oh, en ik ging natuurlijk al met buikpijn heen, daar kwam ik voor.

Dus, voordat jullie me een aanstellert vinden, ik heb gelukkig ook betere ervaringen met inwendige echo's maar dit was gewoon echt kut. En niet puur het idee.

18. Trees

Trees Niet meer actief

Haha nee Thura je bent geen aanstellert! Ik heb de echo na mijn curretage ook als pijnlijk ervaren en vind mezelf ook geen aanstellert

O ja ik heb een keer gehad dat er een hele kudde co's in mijn .... stond mee te gapen. Dat vond ik toch wel erg ongemakkelijk en geef ik ook nooit meer toestemming voor.

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    dat lijkt mij ook niet prettig,om een echo inwendig dan te moeten laten maken,terwijl je weet dat er niks meer zit

20. Trees

Trees Niet meer actief

Zo heb ik er toen eigenlijk niet over nagedacht. Ik had heel erg buikpijn en koorts en was voornamelijk bang. Er bleek een stukje beginnende moederkoek te zijn blijven zitten, vandaar de klachten. Was opgelucht dat het makkelijk was op te lossen en dat het geen gevolgen zou hebben.
    Ik vond de echo's ervoor emotioneel veel zwaarder, omdat je dan een iniminiekindje stil ziet liggen. Dat vond ik zo confronterend, omdat ik me zo zwanger voelde...

Deel Deze Pagina