Nog ff een aanvulling over de mex griep, (sorry weet dat jullie het er niet meer over willen hebben): - regelmatig handen wassen/handgel gebruiken is wel van belang, zeker als je in een winkel/restaurant oid bent geweest. De kans dat je het virus aan je handen hebt en met die hand je neus of mond aan raakt is groter dan dat je het oploopt via de lucht. (tenzij iemand natuurlijk midden in je gezicht hoest) - mex griep is een virus en IEDER virus is gevaarlijker voor een zwangere vrouw dan voor niet zwangere. Dit komt vooral door de koorts die met een virus gepaart gaat en koorts geeft risico's zoals bijvoorbeeld vroeggeboorte. Belangrijk dus om koorts te onderdrukken met paracetamol. Je moet als zwangere dus altijd uitkijken voor een virus en er zijn altijd wel virussen actief. Alleen normaal gesproken word er niet zo'n aandacht op gevestigd dus dan ben je er niet zo mee bezig. - Je hebt als zwangere vrouw niet meer kans om de griep op te lopen (sommige zwangere hebben nooit zo'n goede weerstand als tijdens de zwangerschap). Als je gezond eet, evt extra vitamine neemt en regelmatig beweegt en buiten komt kun je je weerstand op peil houden en heb je net zoveel kans dat je het krijgt als een niet zwangere. Het is wel zo dat ALS je het hebt je als zwangere meer kans hebt op complicaties. De gevaarlijkste complicatie momenteel is longontsteking. Je moet wel heel ernstig verzwakt zijn wil je daar tegenwoordig nog aan dood gaan in nederland... -Voor informatie kun je het beste de site van RIVM aanhouden, hierop is betrouwbare informatie te vinden. een heleboel weten ze ook gewoonweg nog niet. Veel informatiebronnen zijn aan het speculeren en roepen de meest bizarre dingen waardoor we alleen maar bang worden gemaakt. Natuurlijk is het allemaal best een beetje eng maar meer als je weerstand op peil houden kun je gewoonweg niet doen. Ik heb trouwens wel begrepen dat de zwangere vrouwen uit het buitenland die tot nog toe zijn overleden ofwel veel te laat medische hulp hebben geraadpleegt ofwel ook een chronische ziekte hadden. Deze info had ze beroepsmatig verkregen via GGD
he meiden! @aylin, o ga zo gelijk ff spieken! wat fijn dat ie zich nu wel liet zien, hehe!! @maria, toch 1!! gelukkig zag alles er goed uit meid, en idd fijn dat je weer een echo krijgt rond die tijd! het gaat vast goed hoor meid, positief denken!! @anna, als zaterdag je nod is kun je dan al prima een test ertegenaan gooien hoor, spannend meid! inz. mex. griep: ik was er niet zo bang voor, tot idd de laatste berichten! normaal is mijn vriend lekker nuchter maar zelfs die had nu zoiets van moet je niet naar de dr oid? ik wil eerst op vakantie en zoveel mogelijk idd de mensenmassa vermijden en daarna wacht ik wel op eventuele nieuwe berichtgeving. Op dit moment kun je niks anders doen dan afwachten en bij symptomen van mex griep gelijk handelen, dat is belangrijk. @hier, hadden jullie ook zo'n periode dat je minder misselijk bent en dat je borsten minder gespannen worden? ik word er zo onzeker van... de misselijkheid is nu al een kleine week minder en nu weg, heel fijn natuurlijk, maar ik heb ook geen zeurend gevoel onderin mijn buik oid van een oprekkende BM. het is zo 'stil' nu.... maakt me weer onzeker!! We gaan volgende wk op vakantie en ik wil niet weg met zo'n negatief gevoel! denken jullie dat de VK al een hartje kan horen bij 11,5 week? pfff wordt zo moe van mezelf! elke x als ik positief ben zakt een tijdje later dat gevoel weer over in onzekerheid, bah!! liefs humm
@hummie: misschien kan de vk het hartje al wel horen hoor! ik zou gewoon bellen en je onzekerheid uitleggen meid! al kan het makkelijk hoor dat je klachten wat afnemen. liefs rebbel
Heej meiden Hier is mijn verlof idd begonnen, heerlijk !! En nu kan ik idd lekker middagdutje met mano We gaan vandaag lekker voor een weekje naar de camping, kan mano zich lekker uitleven buiten.Neem de laptop mee, dus ik hou cotact
@ Alle geïnteresseerden: Nieuwe buikfoto in album @ Doortje: Oowh lekker zeg!! Kan je eindelijk van je tuintje genieten!! Hopelijk verhuis ik snel! Ik ben ook nodig aan een tuin toe!! @ Liesben: succes bij de fysio! Klinkt pijnlijk @ Maria: Fijn dat alles goed was meis!! Eentje is ook héél leuk!! @ Anna: duim duim! @ Aylin: ooooow, wat een poepie!!! *smelt* Het lijkt wel of hij een beetje hetzelfde mondje als aylin heeft!! @ Hummie: Bij mij nam dat ook af rond 11 weken! Je hcg heeft zijn hoogtepunt al bereikt dus daar zou het door kunnen komen!! Als je heel erg ongerust bent gewoon je VK bellen hoor, kan je tenminste ook lekker genieten op vakantie!! @ Joyce: JAAAAAA, VERLOF!! Heerlijk!! Veel plezier op de camping! Geniet van je vrije tijd!! Liefs Eleni
Hi! heb niet de tijd om alles terug te lezen..dus dat doe ik morgen weer! Bedankt dat jullie voor me duimen morgen! Ga nergens van uit hoor! Laat het jullie weten! x
thanx lieverds! ik mag as maandag even proberen hartje te komen luisteren!! dan kunnen we daarna met een gerust hart (hihi hoe toepasselijk) weg op vakantie! het zal allemaal wel goed zijn hoor, maar gewoon even voor een ontspannende vakantie is het wel fijn! goed weekend! liefs humm
Hai meiden! Even snel een woordje van mij. Heerlijke vakantie gehad, lekker bijgekomen!! Na de vakantie gelijk de 20 weken echo gehad en... alles weer perfect. We krijgen gewoon weer een prachtig ventje (jaja, het is er echt weer eentje hoor ) Nu gaat de tijd wel heel snel, nog maar 17 weken en 4 dagen Ik blijf misselijk, mijn borsten blijven pijn doen (en groeien) ik ben nog steeds maar heel weinig aangekomen (2 kilo ongeveer) en ben als de dood voor de mex. griep, lol. Zwangeren zullen ws. als eerste opgeroepen worden voor de inenting zodra alles gereed is en dat vind ik eng.. Hoe is het met jullie????
Nou meiden weer een onrustige dag hier. Vanmorgen bloedverlies en krampen. Weer naar het ziekenhuis voor een ctg scan. Heb de hele dag moeten liggen en gelukkig mocht ik einde van de dag weer naar huis. Ik zal toch meer moeten rusten anders word ik opgenomen. Ze houden me nu goed in de gaten. Ga even bij lezen.
@meagan, welkom terug!! wat fijn dat aales goed is met jullie MANNETJE!! weer een jochie dus, leuk!! @aylin, o meid, wat schrikken!! doe nou dan ook echt rustig he??!!! laat je fam je zoveel mogelijk helpen thuis en denk nu echt even aan dat kleine mannetje en jezelf! KNUF liefs humm
Jeetje Aylin, dat is heftig weer zeg. Liggen blijven dus maar Kan je dochtertje niet even een paar daagjes logeren? Dat scheelt al zo veel. (al is verveling ook heel erg in dit stadium en doe je meestal meer als je alleen bent.... vrouwen *zucht* ) Heel veel sterkte! @Hummie Het was wel lachen hoor, die echo. Alles controleren natuurlijk en ik loerde alleen maar tussen die beentjes. Ik had het "dingetje" al een paar keer voorbij zien komen. De gyn. blijft het toch vreemd vinden, al die miskramen en dan wél jongens op de wereld zetten is natuurlijk behoorlijk verdacht. Helaas valt het niet aan te tonen dus zullen we nooit met zekerheid kunnen zeggen of ik wel of geen meisjes kan dragen. Het litteken is trouwens in een geweldige staat!! Al zal ik, net als de volgende keer, wel last krijgen van de zenuwen om het litteken heen (nu al af en toe, dan is het of je buik openscheurt) maar dat valt te verdoven, ik zie wel op tegen die giga lange naalden in mijn buik maar dat is beter dan die pijn. Het litteken zal verder geen problemen geven en dat is écht super bij een zwangerschap na 3 keizersnedes, ik ben benieuwd hoe het er na de bevalling uitziet Jij gaat ook snel nu, zeg!! 11 weken al weer!!!!
@meagan, ja je zou er bijna wat van gaan denken al die jongens!! mja, het belangrijkste jongen of meisje is een gezond kindje op de wereld zetten! Ik denk altijd maar zo over een MK, het is niet voor niets... Hoe verdrietig een MK ook is, het vruchtje was waarschijnlijk niet goed. Fijn dat je litteken er goed uitziet, het zal idd vast 'lekker' trekken na 3 keizersnedes pfff.... Nou ik vind de tijd niet zo snel gaan hoor... de weken kruipen voorbij! (de onzekerheid he?!) nu heb ik vakantie, volgende week weg en dan zal het wel lekker snel gaan allemaal!! Als ik terug kom ben ik 14, bijna 15 weken zwanger, kijk dat schiet op, en dan begint ook de leukere periode!! ben blij als we door die onzekere periode heen zijn!! @alle andere meiden, hoe gaat 'ie??!! Hier, alles ok!! huis opruimen en alvast tassen pakken joehoeeee!! liefs humm
Even heel erg ego meiden. FF denkt dat ik eergisteren een ei heb gehad, want ik krijg een voorzichtig kruis. Dat zou betekenen dat het ei niet benut zou zijn. Maar...dat zou ik in dit geval niet erg vinden. Want ik ben wsafgelopen woensdag in aanraking geweest met iemand die zeer waarschijnlijk DE mexicaanse griep heeft. De kans is dus vrij groot dat ik ook ziek word. En die anti-virale middelen vind ik heel eng bij een zwangerschap. Dus ik hoop echt dat mn ei pas heel laat was. Maar ik hoop nog meer dat ik gewoon niet ziek word.
*EGO* nog zeven dagen!!!! Enige wat ik merk is dat ik moe ben maar dat ben ik voor de ongi ook tegenwoordg dus dat zegt eigelijk niks. Maar oeoeoeoeoeoeoeoe ik vind het wel spannend hoor!!. hihihi. Grtjs Nanny.
Hai dames, Sorry dat ik zo weinig komt, maar had ik net het zwanger worden uit mijn hoofd gezet kom ik richting mijn NOD. Ik ben nu al een aantal dagen overtijd (als ik naar mijn vorige cyclus van 29 dagen kijk) maar nogsteeds geen ongi (dag 36) en ook geen tempdaling. Dus ik WEER een test gedaan en nogsteeds negatief. Ik ga ervan uit dat ik niet zwanger ben en wil zo graag dat mijn ongi komt.. Ik word er echt gek van. Ik ben zo verdrietig, daarom kom ik zo zo weinig langs.. Kent iemand dit gevoel?? Ik ben zo bang dat de boel beschadigd is door de curretage en dat ik niet meer zwanger word. Ik heb zeker weten op tijd geklust.
Liesben, hoop dat je niet ziek wordt!!! Welke ovutesten gebruik jij?? Ik ben maar opgehouden met die etos zwanger worden pillen want die heeft voor deze lange cyclus gezorgd.
EGO Verder niet bijgelezen.. afgelopen donderdag is mijn mama plotseling overleden...Door een flinke hersenbloeding (bleek achteraf bij een scan) kreeg mijn paps haar niet wakker.. diezelfde avond is ze in het zh overleden. er was geen behandeling meer mogelijk.. intens verdrietig en verloren voel ik me... de dagen kom ik doelloos en langzaam met moeite door...ik lees her en der wat bij, maar echt onthouden doe ik het niet.. het lijkt allemaal zo onbelangrijk... Met beebje lijkt t goed te gaan.. ik voel haar gelukkig goed bewegen en dat geeft troost.. Mama wist dat het een meisje ging worden en vlak voordat ze stopte met ademen kon ik haar nog de naam influisteren.. geen idee of ze dit heeft gehoord omdat ze al heel diep in een coma lag, maar voor mij is dit toch een fijn gevoel.. ze wilde het zo graag weten... ze was nog maar 63, maar haar lichaam was door haar moeizame gezondheid gewoon op.. Ik wil haar nog zoveel vragen..zoveel zeggen..het kan niet meer..Ze heeft het goed..dat vaste geloof en vertrouwen geeft een klein beetje rust, maar het intense gemis overschaduwd alles... wilde het even van me afschrijven..... het lachen komt vast wel weer, maar nu even niet.. thnx voor het lezen... xxx
oh jeetje ichtus! ik weet gewoon niet wat ik moet zegg... wat ontzettend heftig meid! ik wil je iig heeel veeel sterkte wensen en schrijf hier maar lekker van je af. bij deze een hele dikke knuffel! liefs rebbel
hallo meiden! @ ichtus: allereerst een dikke knuffel voor jou! Ik zat je verhaal met kippenvel te lezen. Wat verdrietig dat je zo jong je moeder moet verliezen...heel veel sterkte! @liesben: hopelijk valt het allemaal mee! Kun je al laten testen of zo? @mamaT: het blijft spannend dus? Hopelijk heb je snel duidelijkheid, dit is ook niks... @nanny: oeoeoeoe zeker spannend voor jou! Ik duim hoor! @aylin: oneee, jeetje wat een spannende tijd voor jou! Niet leuk om zo zwanger te zijn, he? Dikke knuffel @meagan: nog een jongen! Een mannenhuishouden Gefeliciteerd! @hummie: wanneer ga je op vakantie?? Geniet ervan he? En blijf vertrouwen hebben in kleine hum! Hopelijk hoor je maandag het hartje! @andere meiden: joehoe! alles goed? @hier: de tuin is klaar het ik ben zooooo blij! Hij is echt enorm! We weten nog niet wat we met de ruimte aan moeten