@Gwn ik hoop dat je snel weer zwanger bent! Bij ons was het vrij snel ook weer raak na de curettages. Voor de zwangerschap van mijn dochter heb ik ook een ma gehad met 8 weken vrij snel er na was het ook weer raak. Voor jou hoop ik zeker hetzelfde!!!
wil ff Aylin een ontzettende dikke knuffel geven.. weet een klein beetje wat je doormaakt.. kids van mijn broer wonen bij mijn ouders (nu vader)... dit omdat mijn ex schoonzusje de meiden continue sloeg en verwaarloosde.. omdat mijn broer natuurlijk ook niet vrijuit gaat.. hij woonde er immers ook... is er ook naar hem een onderzoek gestart.. dat is nu afgerond en de rechter heeft de kids aan hem toegewezen... toch blijven de kiddies onder pleegzorg bij mijn vader (gelukkig in de familie) en we hopen dat ze begin volgend jaar terug mogen naar mijn broer en vriendin wanneer ze de financien en huis nu na de scheiding op orde hebben.... maar wat een stress geeft zo'n situatie in de familie zeg.. veel verdriet... gelukkig is het hier nu rustig en gaat t weer goed, maar errug zwaar is het wel.. zeker als je er nog midden in zit.. Tip..wanneer jeugdzorg is ingeschakeld..probeer dan te regelen dat bijv. je ouders pleegouders kunenn worden van je nichtje wanneer uithuisplaatsing ter sprake komt.. dan zal het contact met je zus wel heeeeel minimaal worden, maar zo voorkom je dat je nichtje in de anonieme pleegzorg terrecht komt.. Misschien komt het wel helemaal niet zo ver, maar toch.. ervaring leert dat het heel moeilijk is om de kiddies weer in de familie te krijgen wanneer ze eenmaal in een onafhankelijk pleeggezin geplaatst worden..... Probeer een knop om te zetten wanneer je dit nodig acht...en dat zal in jouw geval wel vaak zijn.. niet makkelijk maar wel noodzakelijk.. Jouw gezin staat op plaats 1...daarna mag je je druk maken om een ander... Meis.. doe rustig aan....knufff
Hey allemaal! Vraagje: zijn er meer mensen hier die haast 'bang zijn' om weer zwanger te worden? Bij mij is het nu twee keer achter elkaar mis gegaan, en bovenop dat ik bang ben dat het dit keer wél heel lang gaat duren voor het weer raak is, ben ik ook juist bang om weer zwanger te zijn. Bang dat het weer mis gaat en we dan de MMM in moeten ofzo. En natuurlijk weer die teleurstelling, en het geloof in je lijf nog verder verliezen. Wie herkent dit?
Ikke! Goed, bij mij is het "pas" 1 maal misgegaan, maar toch. Die angst zit er in he? Je gaat iets minder onbevangen een zwangerschap in, als het ooit nog mag lukken......
Aylin: Jeeemig meis ... Dat is niet niks!! Kom hier inderdaad maar lekker van je afkletsen!! Denk je wel een beetje aan jezelf? Ik kan me voorstellen dat je in een situatie als deze jezelf nogal snel voorbij loopt ... Hoe is het lichamelijk met je?? Trek je het allemaal nog een beetje??
he meissies!! ben er weer!! we hebben een heerlijke vakantie gehad, alleen laatste week was echt kl*te!! heb een fikse oorontsteking gekregen en we zijn daardoor iets eerder teruggekomen. ben heel voorzichtig geweest met paracetamol maar gelukkig heb ik net vd HA gehoord dat het geen kwaad kan, (het is nu maar tijdellijk) heb antibiotica gekregen die veilig geslikt kan worden tijdens zwangerschap, maar baal echt vd medicatie, liver niet natuurlijk voor het beebje, maar de pijn is echt ondraaglijk. Baal ook wel van mijn gerunieerde vakantie... eerste week was heerlijk , maar daarna dus niet. aakomende maandag gelukkig naar VK, heb me echt zorgen gemaakt (en nog!!) over de beeb door de pijn-stress. we hopen dan ook echt een mooi tikkend hartje te horen!! heb het alleen nog maar op beeld gezien bij de echo en nog niet gehoord, ben zo benieuwd! ik begin nu ook een klein buikje te krijgen, onderbuik staat iets boller, echt mooi om te zien, kan niet wachten tot er echt een buikje komt en dat we de beeb voelen bewegen! Meiden, ik hoop dat het goed gaat met iedereen!! heb alleen nu niet de puf om op iedereen te reageren, maar denk wel aan jullie hoor en lees alles eve terug! @aylin, Wil jou wel ff sterkte wensen met je situatie, KNUF meid!! denk nu vooral aan jezelf en je mannetje he?! @gwen, op dit topic is iedereen huiverig en bang geweest om weer zwanger te worden meid! dat gevoel herkennen we als geen ander!. Ik en iedereen hier vonden de eerste weken echt killing, die onzekerheid! en ik heb het nog steeds nu. heb in mijn vakantie echt tranen gelaten om het feit dat ik zo onzeker ben of alles nu wel goed zit. heb met 9,5 week beebje gezien op echo en daarna niks meer gezien/gehoord tot nu as maandag, dan heb ik weer afspr bij VK. ! het blijft spannend dat hele zwanger worden/zijn! liefs humm
@ Joyce: Oooeh, bijna 37 weken!!! Je kleine mag officieel komen!! Wat is de tijd toch snel gegaan als je erop terug kijkt! @ Linie: ((knuf van mij)) @GWN: Ik was ook heel erg bang om weer zwanger te raken! Vorig jaar was ik 10+ wkn zwanger toen het een MA bleek te zijn.. Hier had ik me helemaal niet op voorbereid, dat zo iets kon gebeuren! Ik had er niet eens bij stil gestaan! Vrij snel nadat we erachter kwamen dat het vruchtje niet meer leefde ben ik gecuretteerd! Dat heeft er goed ingehakt bij me.. ik ben weken lang zo intens verdrietig geweest! Ik heb zoveel gehuild.. ik wist niet eens dat een mens hiertoe in staat was! Toen kwam het moment waarop we weer verder moesten! Het verdriet hadden we een plekje gegeven! 8 maanden ná mijn MA ( met ruim 2 maanden pauze tussendoor ) was het weer raak! Doodsbenauwd was ik.. vooral toen ik met 6 weken een bloeding kreeg! Dit wilde ik niet wéér! Achteraf was het loos alarm en ben ik inmiddels al bijna 18 weken zwanger van (als het goed is) 2 jongens! Ik was het vertrouwen in mijn lichaam helemaal kwijt (ook al is het bij mij ook 'maar' 1x fout gegaan) ... maar dat hersteld zich nu weer, langzaam maar zeker! Het is nu makkelijk praten van mij, ik weet heel goed hoe je je nu moet voelen, maar probeer er in te geloven dat het ook bij jou goed gaat komen!! @ Hummie: Welcome back!!! Wat naar van je oorontsteking.. Maar gelukkig heb je er wat voor gekregen! Ik ben ook niet zo van de medicatie tijdens de zwangerschap.. maar ik heb nu regelmatig last van hoofdpijn en dan kan ik niet anders dan een paracetamol innemen! En bijna naar de VK ... komt helemaal goed! Liefs Eleni
Bedankt voor de reacties zover al! Punt is dat ik bij de 2e keer dat ik zwanger werd (dus direct na de mk), ik helemaal niet zo bang was eigenlijk... Toen had ik nog zoiets van 'we hebben gewoon pech gehad', hoe verdrietig dat desondanks was natuurlijk, en de 2e keer moest dus gewoon goed gaan. Nu gaat de vk er nog vanuit dat deze 2e keer ook 'gewoon pech' was, maar als het dan nu nóg een keer gebeurd... tja, dan kan het haast geen pech meer zijn, toch? Ook denk ik dat ik de 3e keer niet meer zo positief kan zijn als de eerste 2 keren, maar dat kan je na 1x allemaal ook al heel goed hebben natuurlijk, begrijp me niet verkeerd, 1x een mk is al vreselijk genoeg! Voor mij is het nu alleen dus wel anders dan na de 1e mk.
Allereerst Ichtus bedankt voor je super lieve reactie. Mijn man heeft zelf een geschiedenis met pleeg gezinnen. Zijn moeder heeft er zelf ook een potje van gemaakt. Voor hem is dit ook moeilijk om mee te maken. Het doet hem allemaal erg denken aan zijn eigen jeugd! Van jou schoonzus is ook heftig zeg. Mijn nichtje word niet lichamelijk mishandeld, maar mijn zusje loopt eigenlijk al vanaf de geboorte tegen haar te schreeuwen. Het kind kan niks goed doen. Het lijkt wel of ze haar de schuld geeft dat ze nu 3 jaar niet meer kan doen wat ze wilt. Ze was voor de geboorte van haar dochter nooit thuis. Altijd drinken, stappen en uitgaan. Als mijn zusje niet mee wil werken met de jeugdhulpverlening zal de kinderbescherming worden ingeschakeld. Mijn ouders of wij zullen dan toeziend voogd worden zei de mevrouw van jeugdhulpverlening. Het is pijnlijk om dit mee te maken vooral omdat ik zo gek ben op mijn nichtje. Mijn zusje heeft al meer vreemde dingen gedaan maar dit slaat alles. Ze staat gelukkig nu wel onder streng toezicht van allerlei instanties. Ze zou op vakantie gaan met haar dochter maar waarschijnlijk mag dit nu ook niet meer. Gelukkig maar. Het is ook erg verdrietig voor mijn ouders. Hun zijn rond de 60 jaar en verdienen eindelijk een beetje rust. Ze nemen al voor een groot deel de verantwoording voor hun kleinkind. En nu dit weer... @Eleni het word zwaarder vooral met het warme weer. Probeer wel rustig te blijven maar met de gebeurtenissen van de laatste weken is het moeilijk. Hoe gaat het met jou?? @Hummie bedankt meid!!! Gaat alles goed met jou??
@hummie: welkom terug! Snap heel goed dat je je zorgen maakt met die antibioticum in je lijf! Ik had 2 weken geleden weer eens een blaasontsteking waar ik ook medicijnen voor moest slikken. Ik moest er maar op vertrouwen dat de huisarts me de juiste had voorgeschreven. Nu wist ik wel dat die antibioticum veilig was, maar toch slik je het liever niet. Maandag hoor je het hartje vast luid en duidelijk, ik hoorde het ook voor het eerst met 15 weken! Zo bijzonder! @gwn: onbezorgd zwanger zijn zit er helaas niet meer bij... Ik kon pas genieten na de 12 weken echo. En dan nog hoor..het blijft spannend. Nu ik de 20 weken echo heb gehad en haar goed voel, ben ik wat meer ontspannen. En dat is ook zooo belangrijk! Heb vertouwen in je lijf dat het goed komt en je kunt hier altijd je zorgen kwijt! @aylin: wat een heftig verhaal, meis. Dat gun je geen enkel kind, zeker niet je nichtje. Lijkt me extra pijnlijk als dit om je zus gaat. Jij moet echt je rust nemen he? Hoe moeilijk dat op dit moment ook is. Geef je grenzen aan! Dikke knuffel @hier: heb heerlijk uitgeslapen tot 10 uur! Dat lukt me nooit meer!
Hallo lieve dames, Wij zijn weer terug van vakantie! Heb nog niks bijgelezen, hoor. Dus meiden, alles goed met jullie? Ichtus, hoe is het nu met jou, meid?? Zie ook wat nieuwe namen.. Welkom dames! Ik voel me steeds beter en zekerder! Was fijn 3 weken vakantie te hebben, afleiding en tijd ging mooi snel! Afgelopen donderdag mochten we weer bij de verloskundige komen.. Voor het eerst het hartje gehoord!!! Wow, nu wordt het steeds echter! Mn vriend en ik genieten er nu echt van! Wie weet trouwens wanneer die mazzeldagen weer zijn bij Prenatal? Die 2x per jaar komen? Volgens mij altijd ergens in september.. Ook wil ik binnenkort naar Babypark. Kinderwagens kijken en testen! Al heb ik al een lichte voorkeur gekregen naar de Bugaboo. Welke hebben jullie eigenlijk? Liefs Alina!
@rebbel: hahaha, ik heb ook zo'n echofoto! Ze was met een koprol bezig! Mooie foto's hoor! @alina: welkom terug! Lekker uitgerust? Fijn dat jullie het hartje hebben gehoord, laat het echte genieten beginnen!
@doortje: Dank je! Ik ben lekker uitgerust, ja! Morgen weer aan het werk. Gelijk een en ander bespreken met de baas en zwangerschapsverklaring inleveren. Zie dat jullie een meisje krijgen! Leuk man! 20 weken echo verder helemaal in orde? Wij hebben volgende week zaterdag een echo bij Jan Koning, voor de geslachtbepaling. Dan lijkt het me toch nog weer ietsje echter worden, ook voor mn vriend. Een zoon of een dochter!
hi, ga zo even bijlezen maar gwen ze gaan onderzoeken doen en dan moet je baarmoeder 3 maanden rustig zijn. heb net een stuk over vitamines b12 gelezen als je die mist heb je een verhoogde kans. en deze mis je vaak als je een darmziekte hebt. ik was ook bang voor nog een miskraam en die gebeurde ook.. het stomme is dat ik een beetje de moed heb opgegeven lijkt het wel... ik was toen panisch met ovu testen aan de gang maar nu niet meer geloof niet dat het los laat en volgende week slecht nieuws te horen krijg... dus we wachten maar weer af.. Aylin wat een naar verhaal zeg .... wat kunnen mensen toch waardeloos met hun leven omgaan. mamat mijn vader had ook ooronteking deed heel erg pijn ... hij is nu nog doof... de rest van de meiden dikke knuf!!!
hee meiden hoe is het hier? even ego hoor, sorry: sinds gister weer flink aan het bloeden... het is wel donkerrood, niet helemaal dat felle zoals vorige week... de gyn had het voorspeld dat het nog een keertje kon gebeuren omdat mn lijf toch van dat bloed af moet... maar als het dan bijna een week goed gaat, is het toch erg schrikken! ik hoop dat we morgen nog een levend vruchtje zullen zien... mn vriend heeft goede hoop, die is er heilig van overtuigd dat het goed komt deze keer (of hij zegt het om mij moed in te praten...), maar goed, we moeten nog een dagje afwachten en dan weten we meer... maar bloeden terwijl je zwnger bent, voelt gewoon NIET GOED! sorry, voor het ego zijn... hoe is het met jullie allemaal???
Hi meiden, Aylin: Vandaag een rustige dag gehad? Met mij gaat alles goed! Ik heb gelukkig geen fysio nodig.. bekkenklachten lijken weer af te nemen! Voor de rest begin ik eindelijk wat energie te krijgen.. en dat mag ook wel want ben druk bezig met schoonmaken en inpakken voor de aankomende verhuizing!! Morgen gaan we het huurcontract tekenen!! Alina: Welkom terug meis! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die mazzeldagen! Misschien zo even de site checken!! En je bent al 15 weken!! Jee, wat gaat dat snel he? Wat denk je dat het geslacht zal zijn? Ga je het ook vertellen? Ben benieuwd! Linie: Niet de moed opgeven hoor... Wel ontzettend &^% dat een vrouwen lichaam zo vreemd kan doen! Je zou denken dat wij gebouwd zijn om heel easy peasy kindjes op de wereld te zetten.. het blijkt maar weer dat het helemaal niet zo easy is! Hopelijk snel duidelijkheid voor je!! Knuf van mij! Surf: Bah, nee he! Zal voor je duimen! Liefs Eleni
@surf: zal ook heel hard voor je duimen en hoop echt dat de gyn (en vriendlief) gelijk heeft! @hier: ook ff ego. We zijn net terug uit het ziekenhuis. Kreeg zó'n pijn: echt hele felle steken rechts onder in mijn buik. En dat terwijl ik zaterdag ook al zo'n pijn had en er toen van alles uit gekomen is (ook een intacte vruchtzak, sorry voor de details). Daarna was het bloeden afgenomen, dus ik ging er vanuit dat het richting het einde zou lopen, en nu wéér! Ik vertrouwde het dus niet helemaal. Eerste half uur de assistent paar keer gezien (bloeddruk meten, bloed afnemen, etc), daarna uur gewacht. Uiteindelijk uitgebreide echo waarop te zien was dat mijn bm nog niet 'klaar' is, was allemaal niet erg duidelijk. Ze heeft toen met de gyn overlegd of er niet toch curettage nodig was, maar ze hebben besloten het nog een week aan te kijken. De pijn is gelukkig weg, maar het lijkt wel of ik geestelijk ook weer een paar stappen terug ben gegooid; weet ff niet meer wat ik met mezelf aan moet. Sorry, moest het ff kwijt, hopelijk mag dat hier, al wil iedereen hier er eigenlijk weer 'voor gaan', en wij ook natuurlijk.
pff jeetje meid, wat een tegenvaller voor je!! kan me voorstellen dat het voelt alsof je weer terug gezet bent in de tijd en dat je nog langer moet wachten terwijl je dat helemaal niet wilt! heel veel sterkte in ieder geval! ik hoop voor je dat het deze week allemaal eruit komt, dat je baarmoeder weer rustig wordt en dat je niet ook nog eens een curretage moet volgende week! succes en ik zal voor je duimen!
@eleni: jeetje joh al over de 17 weken! wat gaat het snel! gaat je buik nu hard groeien met 2 van die koters erin??