Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @Gwn: schrijf het lekker van je af! het is voor mij in ieder geval heel herkenbaar... ik ben na de laatste echo 2 weken thuis gebleven, in die tijd is ook het vruchtje eruit gekomen... daarna moest ik nog 2 weken werken voordat we naar LA zouden vertrekken. Eigenlijk totaal geen zin, het liefst de hele dag in bed, maar toch gegaan... en het was best even lekker, even iets anders aan mn hoofd.. Nu scheelt het bij mij ook dat ik die kleine hummel al heb rondlopen, want wat kan zo'n klein mannetje je helpen door alleen maar even naar je te lachen! en hij had het heel goed door dat mama niet lekker was, kwam me de hele tijd knuffelen en kusjes brengen, zo lief!
    maar goed, om op je verhaal terug te komen, voel je niet schuldig als je niet komt tot wat je zou willen, geef het de tijd om het te verwerken, hoort er denk ik allemaal bij! en anders probeer toch eens iets te doen, mssn voel je je wel super als je even hebt gesport of het huis hebt opgeruimd...
    sterkte! en je kan hier zoveel klagen als je maar wilt!

2. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @gwn: knuffel meid, het is normaal dat je je zo voelt meid! je moet het toch even een plekje geven en verwerken. probeer wel wat gezellige dingen te doen meid, daar knap je vast van op!

liefs rebbel

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik heb een dip... :(

ik heb hier vanmorgen benden gepoetst, gezogen en gedweild. omdat ik gister al een paar harde buiken had gehad heb ik steeds even pauze gehouden tussen door! maar toen ik klaar was en op bed ging liggen kreeg ik een paar flinke harde buiken... :( ik baal er zo van! ik vind het gewoon super eng, het is nu nog zo vroeg! het gedonder zal nu toch al niet gaan beginnen?! :( bah, dit is mijn laatste zwangerschap en ik zou er zo graag eens van kunnen genieten...

sorry meiden, de klaagmodus gaat weer uit! ;)

liefs rebbel

4. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Rebbel: dank voor je lieve woorden.

Ik heb er natuurlijk (nog) geen ervaring mee, maar heb net een beetje zitten lezen over harde buiken. Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt, maar het is eigenlijk redelijk onschuldig, toch? Tenminste, zolang ze niet te vaak komen en geen pijn doen. Ook schijnt het bij een tweede kindje sneller en vaker voor te komen. En alles poetsen enzo is natuurlijk wel zwaar werk. Trekt het wel weg als je op bed ligt? Misschien anders ff een lekkere kruik erbij? Ook speciale steunslips schijnen te helpen. Ik roep ook maar wat hoor, wil ook graag dat je er van kan genieten. Sterkte ermee! Knuf.

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je meid!
    het hoort er idd ook bij en zolang ze niet te vaak komen en niet pijnlijk zijn is het vaak onschuldig, maar door de vroeggeboorte van milan schrik ik er sneller van. en als ik dan op bed lig en ik krijg 4 harde buiken achter elkaar word ik daar niet blij van.. maar ze zijn gelukkig niet pijnlijk en trekken weer weg.

liefs rebbel

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Rebbel: kan me voorstellen dat er dan meteen herinneringen enzo door je heen gaan! Hoeveel te vroeg is Milan geboren? Ik ga voor je duimen dat deze nog lekker minstens 20 weken blijft zitten!

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    milan is 6 weken te vroeg geboren, maar ging toen al bij 25,5 weken aan de gang en heb regelmatig in het zkh gelegen aan de weeenremmers. dank je meid! ;)

8. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Rebbel meid ik weet wat je doormaakt. Heb deze zwangerschap hetzelfde. Rond week 26 begon het bij mij te rommelen en ben al ontelbare keren in het ziekenhuis geweest. Ben nu onder controle bij de gyn en vk. Dus dubbel op. Probeer rustig aan te doen. Ik doe het nu ook het is helaas niet anders.

9. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Gwn, ik ken je gevoel ik had ook nergens zin in
    en ik hoefde ook niemand te zien.. mijn werk kwam mijn neus uit ...
    ik was toen echt toe aan vakantie.
    nu 3e miskraam later begin ik me nu weer beter te voelen. maar ik denk dat het meer komt omdat ik hoop dat mijn cyclus weer aan het lopen is. als ik maandag rot nieuws krijg val ik geheid weer terug in mijn zielige en depresieve beer put.....
    ik moet wel zeggen dat ik aan het "sonia-en ben. door die hormonen en emotionele vreet buien ben ik 6 kilo aangekomen.
    nu ben ik 4,7 kwijt en ik moet zeggen dit doet met wel goed.. nog iets wat ik wel kan ..... en trots op ben...

rebbel rustig blijven mijn collega is bevallen met 26 weken en de 2e met 37
    dus opzich netjes,....

10. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @gwen, leuke dingen doen, lekker afleiding zoeken en af en toe je gewoon even laten gaan als je daar behoefte aan hebt meid!! lekker even janken, kan soms echt opluchten! ;) en hier je hart luchten natuurlijk, wij herkennen dit als geen ander! KNUF meid.

@rebbel, het getsie, kan me vorstellen dat je ervan schrikt, maar die harde buiken komen vooral doordat je je ff te druk hebt gemaakt meid, dus rustig aan doen!! doe gewoon 1 ding tegelijk, eerst stoffen, rustig stofzuigen dan ff zitten (kop thee drinken!) en dan dweilen bijvoorbeeld. Hoop dat het wegblijft!! ;)

hoest met de rest?

Hier alles goed, oorontsteking is gelukkig weer over! :)

liefs hummie

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    thanks meiden! het is nog steeds niet helemala rustog, net ff het dorp ingeweest en kreeg echt flinke steken helemaal onderin... dus nu maar echt rustig aan de rest van de dag/avond.

@hummie: ja dat had ik dus ook al gedaan omdat ik er gister ook al wat last van had. eerst stozuigen, toen onbeten, dus rustig gezeten en toen gezogen, ff op bed gelegen en toen pas gedweild dus ja.. weet ook niet hoe ik het anders moet doen.

12. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Hallo meiden!
    @gwn: oh meis, ik weet zo goed hoe je je voelt! Het klinkt misschien heel suf, maar het is toch een rouwproces waar je in zit. En dan is het niet zo gek dat je je zo voelt. Ik denk dat je dat ook nodig hebt om verder te kunnen. Geef jezelf een week om je zo te voelen en dan geef je jezelf een schop onder je kont (heb ik ook gedaanJ). Dikke knuffel voor jou!
    @lienie: wanneer moest je ook alweer naar het ziekenhuis? Heel veel success en ik duim op goed nieuws!
    @rebbel: hoe voel je je nu? Goed je rust nemen he??!! Je beeb moet lekker blijven zitten!
    @harde buiken: heb ik nu dus ook last van. Vandaag ongeveer 3 gehad, maar niet pijnlijk en snel weer weg. Is dat normal?
    @joyce: hoe is het bij jou??? Is je kleine meis er al?
    @aylin: trek jij het nog een beetje?
    @hummie:fijn dat de oorontsteking weg is!

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Nee ze is er nog niet hoor :D

Het is weer rustig hier :D

14. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ladies, nog een aantal dagen. heb vandaag wel een cb test gedaan omdat ik totaal nie lekker ben. Ik ben misselijk, opboeren, winderig en last van mijn borsten en ben heel duizelig, terwijl ik vitaminepillen slik.. Het is toch anders dan ik normaal na mijn menstruatie heb.. maar stond NIET ZWANGER. maar goed, deze test moet je ook pas 1 dag na NOD doen.. ben nu 5 dagen te vroeg.

15. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @joyce: oooh jammer, ik denk : toch even checken!
    @mamaT: das best zonde van je test! Probeer anders morgen een kruitvat test (2 voor 5 euro), heb ik ook 4 dagen voor NOD posi mee getest! (eigenlijk zou ik streng tegn je moeten zeggen: pas testen op je NOD, maarja..;))

16. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Nou dat had ik er wel voor over. was ook nog 1tje mislukt, dus :(. Ik ga dat denkelijk wel doen. Ik wil me inhouden, maar anders ga ik toch weer naar de apotheek savonds.. dus kan ze beter inslaan. Is matcare een optie?

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik lees elders dat Ele dit weekend bloedverlies heeft gehad, maar gister wel een echo had met kloppend hartje... volgens mij gaat t nog goed?!!??????? ELEGANCEEEEE... hoe gaat t nu?????????????

Joyce.. kwam ff bevalnieuws spieken.. nog niets dus.. hmmmmm...jammerrrrrr

18. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,

Ik ben idd veel minder op het forum aanwezig als voorheen, ik wil het voor mijn gevoel nog even rustig aan doen. Ik had idd dit weekend bloedverlies en tot overmaat van ramp begon ik ook nog krampen te krijgen.. ik was dus echt radeloos.. Gisterenmorgen toch maar het zh gebeld en kon ik gelijk komen voor een echo, ondanks dat ik vandaag een afspraak had staan. Ze zag gelijk een kloppend hartje en het vruchtje was in groei verdubbeld. Momenteel 1cm! :) ze kon niet zien waar het bloed vandaan kwam. Tot nu toe is het gestopt en ook geen krampen meer gehad.
    We hebben echt een geweldige gyn, ze wilde de afspraak van vandaag toch laten doorgaan zodat de echoscopiste een goede echo kon maken, gisteren was het op een ouder app. Vandaag dus nog eens naar Herbie mogen kijken en we zagen zelfs al de navelstreng en de echoscopiste liet weten dat ze 4 hartkamertjes zag, het hartje was geen knipperlichtje meer! Dus al met al super goed nieuws maar wel nog heel erg gespannen. Volgende week woensdag gaan we weer terug naar de gyno en krijgen we een snelle echo, alleen al ter geruststelling. Zo lief, maar ik merk ook dat het me zoveel zekerder maakt. Ik merk ook dat ik me heel anders voel als bij de vorige zwangerschappen al kan dit gevoel snel omslaag zoals dit weekend.
    Ik heb me ook nog altijd niet aangemeld bij de april mama's, gewoon uit voorzorg, ik wil niet straks weer afscheid moeten nemen. Zo jeetje wat een ego verhaal :)

Joyce Heel veel succes met de bevalling, wat geweldig! ik lees nu weer geregeld mee met de sept mama's om te kijken we er al bevallen zijn :) echt geweldig dat het met iedereen zo goed gaat!

mamat ik raad je ook de 2 voor 5 van het kruidvat aan, ik heb er een keer 3 dagen de 2de keer 4 dagen en bij deze zwangerschap zelfs 5 dagen voor NOD posi meegetest! :)

Hoe is het eigenlijk met de rest van de meiden? en onze 2lingbijnamamaeleni? :)

In mijn album staan de echo's voor diegene die ze willen zien :)

19. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Joepieieieieieie! Heb je al een krabbel gestuurd Ele! Ben heel blij voor je!! Ga het maar geloven!!! :)

20. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    @ Elegance: Zo, was even geschrokken. Maar ik heb er dit keer een goed gevoel bij!!!! Drie maal scheepsrecht.. toch?

@ Joyce: Spannend!!!!! Vergeet je nie te komen melden als je weeen hebt. We zijn min of meer je vrienden nu he..:)

Hier: mijn banner klopt nie!!! Mijn NOD is pas over 6 dagen. Weet iemand van jullie of kruidvat een indrooglijntje heeft??

Deel Deze Pagina