Volgens mij doen ze alleen maar curretages als je een missed abortion hebt in nederland. Je wordt door een gynaecoloog eerst beoordeeld voordat ze uberhaupt de ingreep uitvoeren. Het klopt wel wat je zegt dat als je maar lang genoeg wacht dat je wel een natuurlijke miskraam krijgt. In mijn geval was dat waarschijnlijk een soort mini-bevalling geworden want het vruchtzakje groeide wel gewoon door omdat het maar hcg bleef aanmaken, terwijl het kindje niet meer leefde. Over het vastgroeien en alle complicaties vandien heb ik het dan niet eens. Helaas is dat ook een reele optie. Ik vraag me af of er echt meiden zijn die zomaar een curretage krijgen van een gynaecoloog als het niet nodig is. Ik kom ze in ieder geval niet tegen op dit forum. Misschien reageer ik wel te fel, sorry daarvoor, maar volgens mij zijn er geen meiden die onnodig deze ingreep ondergaan. Ik probeer even een misverstand uit de weg te helpen Natuurlijk hoop ik ook dat iedereen snel mooi nieuws gaat krijgen en dat we allemaal een gezond kindje op de wereld gaan zetten! Daar duim ik voor knuffel
hey ik denk dat het hier in belgie ook is had een bloeding gehad, gyneacoloog vroeg voor nog twee dagen te wachten om te zien of het vanzelf ging komen, daarna heb ik een curretage gehad dat is soms beter niet alleen voor je lichaam maar ook voor je hoofd Vriendin van mij heeft nog vijf dagen moeten rondlopen met dood beebje, denk dat dat nog erger is, want dan kan je het ook niet loslaten, en niet verwerken x
Zelf ben ik ook blij dat ik een curretage heb kunnen ondergaan toen ik bij 10 weken de echo kreeg en een dood kindje zag wat met acht en een halve week was gestopt met groeien. Er waren bij mij ook totaal geen tekenen had die ook maar wezen op dat het en natuurlijk miskraam zou worden. Daarnaast waren de dagen die ik nog moest wachten ook een hel. Ik kon er niet tegen te weten dat er een dood kindje in mijn buik zat. Ik herken het verhaal van Trees echt heel erg goed. Ik denk zelf ook niet dat er zomaar een curretage gedaan wordt. Ik heb zelf 3 inwendige echo's gehad voordat er echt besloten werd dat ik de curretage kon ondergaan. Ik weet ook echt niet wat het met mijn gedaan zou hebben als ik door had moeten lopen. @ sterretje08 ik zal voor je duimen dat jullie met z'n drietjes kunnen trouwen en voor de rest ook veel succes deze maand. @ noena, veel sterkte en ik hoop dat er snel een beebje in je buik mag groeien die bij jullie blijft
tja ach weten jullie denk dat het gewoon per persoon verschild ben bij de verlos kundige geweest en alles even nagevraagd maar die zei ja er zijn mensen die weer ens niet kunnen wachten terwijl het dan niet echt nodig is met een mk van een paar weken toen zei ik ja dat dacht ook al maar goed iedereen zijn ding nog even en dan gaan we weer testen hier erg spannend moet ik zeggen maar wel weer bang voor een mk maar denk zomaar dat ik niet de enige ben me afschijding is erger dan normaal heb een beetje het zuur dus ja ik ga van niks uit en kijk wel hoe het gaan als ik ga testen is trouwens wel weer erg rustig hier is er nog nieuws ? iedereen good luck ! dikke kus
Hallo allemaal, ik kom net kijken op jullie forumpagina. Ik ben zelf ook zwanger geweest 3 jaar geleden. na 5 weken ging dit helemaal fout. Ik kon vanaf toen geen eten en water meer binnen houden, dus raakte ik ondervoed. Ik moest worden opgenomen. Ik heb in totaal 7 weken in het ziekenhuis gelegen (ik mocht alleen met oud en nieuw even naar mijn ouders). Het kindje in mijn buik groeide ook niet meer (ik was inmiddels 25 kilo lichter). Hierna is het gestorven en heb ik een curretage gehad. ik was toen 13 weken zwanger. Nu proberen wij het voor de eerste ronde. Ik vind het erg spannend. Ik hoop dat als ik zwanger wordt (met de tijd) ik niet zo ziek meer wordt. Daar ben ik nog steeds wel een beetje bang voor. Iedereen hier op dit forum succes! Groetjes mij
@kitkaty welkom op het forum zoals je leest zijn er niet veel woorden meer maar wie weet komt dat nog ik zou zeggen hoop dat alles goed gaat met je groetjes
Dank je wel. Ik had gemerkt dat het rustig was op t forum. Hopenlijk gaat alles goed met alle dames hier. Groetjes
zeg maar zo geen nieuws is goed nieuws maar hoop wel dat we binnekort weer wat horen anders is het ook zo saai naja wij praten gewoon lekker door gezellig zo en hoe ver ben jij al met alles? groetjes
Hee ik zie dat jij ook bijna dezelfde cyclus hebt (scheelt een dag). Grappig. Wanneer ga jij testen? ben benieuwd. Wat je vroeg: hoever ik met alles ben. Wat bedoel je dan met alles?
haha echt grappig nou zo zie je maar uhh ik bedoel hoe lang je nu gestoptben met de pil of je een mk heb gehad of niet (hoop het niet) hoeveelste kindje bla bla bla vind het wel leuk om te weten als je het natuurlijk wil vertellen groetjes
Ik ben nu ongeveer 2 maanden gestopt met de pil, maar toen was ik nog niet begonnen met proberen zwanger te worden. Onze 1e ronde was/is deze maand, dus ik ben nieuwsgierig. Mijn vorige zwangerschap was door de pil heen gekomen. Maar wel geliefd/gewilt hoor. Na 13 weken ging dat fout. Ik ben daar nog erg lang ziek van geweest (burnout etc.) We hebben nog geen kinderen, maar willen er wel 1 of 2 (als het natuurlijk lukt...). We gaan volgend jaar trouwen, dus als het niet lukt binnen 1a 2 maanden wachten we nog even omdat ik niet met een hele dikke buik wil trouwen (ik heb mijn jurk al uitgezocht). Ik hoop dat het lukt, ik ben er nu echt wel aan toe (gelukkig, want ik durfde niet meer zwanger te worden na de 1e keer). En jij? hoeveelste kindje wordt dit? Getrouwd/samenwonend? Ik ga nu wel slapen,maar lees morgen graag wat jij hebt meegemaakt. Groetjes, welterusten.
haha nou ik moet wel lachen om wat je schreef wij willen ook gaan trouwen en he me jurk al in huis maar wil ook niet met een dikke buik gaan trouwen dit is nu ook me tweede of derde ronde en heb een mk gehad die 5 en een halve week oud was das wel balen maar het zat gewoon niet goed denk ik maar was er wel kapot van ik heb nog geen kinderen maar me vriend heeft wel een zoontje van 8 we moeten snel weer testen dus hoop wel dat er wat zit maar als het er niet zit dan komt het vanzelf wel maar moet zeggen dat het altijd wel spannend is maar zie veel meiden die een beetje wanhopig overkomen elke dag tempen enzo de vk zei het ook tegen mij dat ik dat moest doen maar ik moest ook niet te veel met de zwangerschap bezig zijn :S beetje vreemd dus ik doe me ding en zie wel wanneer het komt (hoop natuurlijk wel snel ) ook omdat het gevoel wat je heb als je zwanger bent mist al was het nog zo jong maar denk dat je dat wel kent spreek je snel weer wie weet vindje het leuk om op msn te kletsen is ook wat makkelijker lijkt me erg gezellig groetjes
mijn miskraam heeft nog een lange nasleep voor me ben net een week geleden het vruchtje verloren en moet nu donderdag naar het ziekenhuis om toch nog een echo te maken of nu alles weg is
he bah wat naar en nog niet eens zo lang geleden ik leef wel met je mee hoor de stres of het nu echt weg is of niet vreet je op bah ik hoop dat jullie snel zekerheid hebben weet dat dit ook niks is maar vind je het een leuk idee om op msn verder te kletsen ? ik weet niet of je hyves en msn heb of iets maar dat hoor ik wel ik zal aan je denken en duimen groetjes
@redirosoe: tempen doe ik ook niet hoor ik reken wel uit wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, maar doe geen tests of tempen. Dat missen van de zwangerschap, heb ik niet zo erg, dat komt omdat ik zo ziek was dat ik niet eens kon lopen de vorige keer. wel wil ik het weer heel graag proberen en dan zorg ik ervoor dat ik natuurlijk goed wordt geholpen (geobserveerd). Msn heb ik helaas niet meer. Veel te druk naast alles wat ik te doen heb (werk werk werk), sorry. groetjes Kitty
@kitkaty nee idd geen testen en niet tempen en ja is wel klote dat je zo ziek was ik was ook niet zo lekker maar dat viel allemaal reuze mee maar hoop ook niet dat als ik straks weer zwanger ben dat ik superziek ben maar dat is dan maar afwachten je heb gelijk dat je nu goed in de gaten wil gehouden worden eroptijd bij zijn scheelt de helft wat ik nu wel doen is dat als ik een paar dagen over tijd ben toch wel een zwangerschaps test doe ook om er allemaal gewoon zo snel mogelijk bij te zijn lijkt mij altijd beter maar we kunnen niks anders dan hopen en er niet aan denken (wat wel moeilijk is) geen msn ? ok je bent 1 van de weinige maar ok zo kan ook tussen het dagelijkse leven door haha nou spreek je snel weer @kitty leuk dat je er ook weer bent het is zo stil hoe is bij jou alles? groetjes
hey meiden, hoe gaat het met iedereen hier? Tijd ff neit hier geweest druk met de bruiloft, gaat nu echt opschieten, volgende week al, aaahhh! Kwam jullie alleen ff allemaal een dikke knuffle geven, geef de moed niet op, ook voor ons zal het komen, daar geloof ik in!
En ster heb je al getest? ik zal voor je duimen meid! Het is je zo gegund om met zijn drietjes te mogen trouwen!
welkom voor de nieuwelingen @ sterretje, zal ook voor je duimen dat jullie met z'n drieen mogen trouwen. @ trees, hoe gaat het met jou en de onderzoeken? zelf nu schat ik in rond de vruchtbare dagen, maar het zit er denk ik niet in deze maand gezien het met klussen niet echt opschiet