Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik kom graag zo nu en dan met jullie meekletsen. Heb gisteren controle gehad bij gyn om te kijken of vruchtje/weefsel weg was en het grootste gedeelte is gelukkig weg, maar nog niet alles. Volgens de gyn geen aanleiding om nog een controle te doen, ze had er vertrouwen in dat mijn lichaam de laatste restjes ook nog wel opruimt. Goed nieuws dus: geen curettage! (Heb gekozen voor opwekking mk m.b.v. pillen -cytotec-, za 9 aug. hiermee gestart)
    Willen wel graag snel weer zwanger worden, hopen dat dat ons gegund is. Zag laatst zo'n acht ooievaars in een veld, dus hopelijk komt er in elk geval eentje onze kant uit.
    Kan iemand van jullie mij vertellen wanneer je weer mag gaan klussen? Ik ben nu nog steeds aan het vloeien en ze vertelde dat dat waarschijnlijk nog wel een tweede week zou aanhouden.... Hoop dat het snel achter de rug is, zodat we verder kunnen.
    Jullie allemaal veel succes gewenst met zwanger worden en dat onze kindjes de volgende keer lekker in onze buik blijven zitten!

Liefs,
    Nynke

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ja ik had zaterdag een negatieve test
    Vanmorgen weer getest en weer negatief

Zag toen ik de test uit elkaar haalde, was zo'n kruidvat test met pipetje, wel een heel heel heel licht streepje, maar denk dat dat een indroogstreepje is

Weet niet wat het is, normaal had ik al ongi moeten zijn, maar me temp is ook nog heel hoog voor mijn doen, dus afwachten maar

Voel me verder niet zwanger, maar ook geen aankomende ongi eigenlijk, dus weet het echt niet

Ik houd jullie opd e hoogte natuurlijk, heb er zelf neit echt vertrouwen in, maar hoop het nog steeds wel heel erg!

Hoe is het verder met jou?
    Zie dat je b12 te laag is?
    Wat kunnen en gaan ze er aan doen?

3. monica076

monica076 Actief lid

18 jun 2008
    267
    0
    0
    koerier
    druten
    hallo allemaal deze maand is het echt hopeloos bij mij ik test al een paar maanden mijn eisprong en de afgelopen maanden was hij precies op de dagen dat mijn cyclus aangeeft maar nu heb ik geen eisprong of ik moet hem al eerder hebben gehad
    morgen naar het ziekenhuis en dan zien we wel weer verder hoe dat af gaat lopen
    ik ben nu wel enorm zenuwachtig voor het ziekenhuis

gr monica

4. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hoi meiden,

@ Monica: Bah, wat naar dat je naar het ziekenhuis moet. Het zou toch fijn zijn als we het ziekenhuis er helemaal niet bij nodig hebben. Ik hoop voor je op goed nieuws en wens je veel sterkte vandaag.

@Sterretje: Nog niet ongesteld hoop ik? Ik duim voor je voor een positieve test! Ik zie onder je banner dat je twee keer vlak achter elkaar een mk hebt gehad. Heftig, zeg. Hoop voor je dat het de volgende keer goed gaat!

Weet iemand trouwens wanneer je weer mag klussen na een mk?
    Het is zaterdag twee weken geleden dat ik een mk heb gehad en vloei nog steeds. Op de echo afgelopen maandag zag de gyn nog wel wat zitten, maar ze verwacht dat mijn lichaam de laatste restjes deze week nog opruimt. Zo niet, dan moet ik alsnog terug.
    Wij beginnen er weer zin in te krijgen :) en hebben gisteren voor het eerst weer gevreeën, maar met condoom. Heb nu wel het idee dat het vloeien hierdoor weer minder is geworden. Kan dit kwaad? Hoop dat iemand van jullie dit weet. En mag je ook al zonder condoom vrijen, of moeten we daarmee wachten tot het vloeien helemaal gestopt is?

Hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen.

Liefs,
    Nynke

5. Trees

Trees Niet meer actief

Sterretje nog steeds niet ongesteld? Ik blijf duimen hoor!

Ik ben eergisteren officieel gezond verklaard na mijn bbz :D. inderdaad was mijn b12 te laag en mijn gyn gaat dit nu verder uitzoeken. Wordt dus vervolgd...

Nyn je mag weer meteen zwanger raken als je wilt! Volgens mij mag je weer vrijen als je nog licht oud verlies hebt. Anders kun je beter even wachten ivm infectiegevaar. Hoe dat zit met condoom weet ik niet :(

6. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord, Trees! Misschien dat we het risico dan maar even niet moeten nemen de komende tijd....
    En gefeliciteerd! Wat fijn dat je weer gezond bent verklaard! Hopen dat het B12 tekort wordt opgelost. Is een topic over bij zwanger worden, geloof ik. Heb je dat al gelezen? Zou misschien kunnen dat dat je mk's heeft veroorzaakt....? Als dat zo blijkt te zijn, is er in elk geval wel wat aan te doen. Zou positief zijn! Hoop het beste voor je! :)

7. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Moet nu echt achter de pc vandaan.... moet nog veel doen vandaag :(
    Merk dat ik nog steeds veel bezig ben met mijn ma en dat ik ook al veel bezig ben met opnieuw zwanger willen worden. Voel me daar af en toe een beetje schuldig over, wil er voor ons vorig kindje ook niet te snel overheen stappen. Herkennen jullie dit gevoel?

8. monica076

monica076 Actief lid

18 jun 2008
    267
    0
    0
    koerier
    druten
    ik ben vanmiddag in het ziekenhuis geweest en alles is nu weg een grote opluchting voor mij en alles zag er ook nog eens zeer goed uit mijn baarmoeder en mijn eierstokken ik kan het dus opnieuw gaan proberen en nu zei de arts ook nog tegen me dat ik mijn eisprong bijna heb dus dat word weer klussen
    ik zie het allemaal iets positiever nu gelukkig

9. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @tree wat geod dat je weer helemaal gezond verklaard bent zeg!
    Nu wachten op je ongi zeker, en gaan jullie dan weer voor een beebje proberen?

@monica wat fijn dat het bij de gyn allemaal zo positief was zeg!
    Echt heel fijn!
    Goed om te weten dat alles er prima uitziet en helemaal dat je ei er aan zit te komen, dat is allemaal super!
    Druk aan de klus dus ;)

@nyn81, natuurlijk is het logisch dat je veel bezig bent met opnieuw zwanger worden, je kinderwens blijft bestaan
    Jullie vorige kindje vergeten jullie daardoor echt niet!
    Dat blijft een speciaal plekje, maar helaas moeten jullie toch verder zonder dat kindje
    Jullie kindje zal over jullie waken en wil vast dat er snel een broertje of zusje komt om over te waken straks
    Voel je echt niet schulidg, je vergeet je kindje echt niet!

Verder hier vandaag helaas toch ongi geworden
    Vind het zo jammer dat ons kleintje niet met ons kan trouwen!
    Maar verder ben ik gelukkig deze keer niet zo teleurgesteld, ik had al heel de tijd het gevoel neit, dus de klap kwam minder hard aan
    Alhoewel, nu ik steeds maar neit ongi werd, dacht ik toch wel ergens, wie weet komt het dan toch niet meer en ben ik wel zwanger
    Maar helaas, vanmorgen bedacht ik me dat, en nog geen 2 uur later was ik ongi helaas

Maar goedik ben positief, de volgende ronde er weer keihard tegen aan!
    Lekker trouwen en terug van onze honeymoon met een beebje :)

10. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hey meiden
    met mij is alles wel goed,
    ben aan het aftellen naar mijn nod
    miss terug of niet
    hoop wel
    x

11. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hi,

@Monica, fijn dat alles schoon is! Gelukkig dus goed nieuws. Ik ben zelf nog even bezig. Was nog niet helemaal schoon bij mij, maar hoef in principe niet meer terug te komen. Hoop dat het bij mij dus ook snel zover is. Maar voor jullie dus weer op naar de volgende ronde: succes!

@Sterretje, jammer dat je weer ongi bent! Maar... een honeymoon kan wonderen doen, hoor! Hihi, wij zijn in april getrouwd en daarna op onze honeymoon errug veel geklust! :) Zijn er alleen toen niet zwanger van geworden, dat was een maand later. Maar even nieuwsgierig: waar gaan jullie heen?!

@Kitty, spannend. Even volhouden nog en dan straks hopelijk een positieve test!

Liefs, Nyn

12. redirosoe

redirosoe Bekend lid

25 jul 2008
    990
    0
    0
    huisvrouw en mama
    ijmuiden
    @ iedereen
    pfffff ongesteld geworden :S
    op naar de volgende ronde hellaas

dikke (K) leontien

13. kyra25

kyra25 Nieuw lid

27 aug 2008
    1
    0
    0
    Dag allemaal,
    Altijd heb ik een onregelmatige cyclus gehad en na ruim drie jaar met de anticonceptiepil te zijn gestopt raakte ik dan totaal onverwachts zwanger. Ik dacht eigenlijk niet zwanger te kunnen worden en was er ook helemaal niet meer mee bezig. Het duurde tenslotte zo enorm lang...

Maar.... :D :D

20 aug. kreeg ik mijn eerste echo. Het vruchtje kwam overéén met de grootte van ruim zeven weken. Omdat ik mijn laatste menstruatiedag niet heb onthouden wordt er twee weken bij op geteld. Conclusie tussen de 7 en 9 weken zwanger.
    Helaas was er geen hartactie en ben ik afgelopen vrijdag gecurriteerd :cry:

Het vruchtje is onderzocht en bleek een geelachtige kleur te hebben, dit zou erop wijzen dat het inderdaad niet goed was geweest..

Ik heb afgesproken mijn leven weer te leven zoals ik dat voor deze tijd deed. Actief bezig zijn met een zwangerschap bemoeilijkt het zwanger worden volgens mij alleen maar...
    Uiteraard hoop ik stiekem dat het niet weer ruim drie jaar gaat duren.

Iedereen hier op dit forum erg veel succes met zwanger worden en de mensen die dit al zijn van harte gefeliciteerd!

14. monica076

monica076 Actief lid

18 jun 2008
    267
    0
    0
    koerier
    druten
    hallo

nou na mijn miskraam is ook mijn cyclus nog maar eens veranderd
    ik zou nu morgen ongesteld moeten worden in de nieuwe cyclus in de oude had ik al 2 dagen ongesteld moeten wezen
    ik ben nog niets en als ik test ben ik ook niet zwanger dus nog maar een paar dagen afwachten meer kan ik niet doen
    ik voel me wel vrij ziek op dit moment misselijk en beetje koortsig en heel erg moe
    ben ook al 3 dagen ziek thuis
    maar weer afwachten dus ik word hier gek van
    gr ,monica

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    up ;)

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    hoooi dames ik zal em hier ook nog even posten aangezien ik zelf een topic had geopend bij Clubs omdat dat overzichtelijker is dan in het algemene zwanger worden topic....

Maar ik heb dus een vmk gehad 7 september jl..
    en moet nu dus wachten tot ik weer ongi wordt...

17. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Dag dames,

Even een berichtje van een "nieuweling". Begin april kwamen wij erachter dat ik zwanger was en keken wij vol verwachting uit naar ons kerstkindje. Helaas is het eind april fout gegaan. Nu zitten we alweer 6 rondes verder (onderschrift loopt achter) en een zwangerschap blijft uit. Dit maakt mij best wel bang omdat het hiervoor in de 3e ronde al raak was! En natuurlijk spookt er van alles door je hoofd omdat het toch al een keer fout is gegaan.

Ik merk ook heel erg in mijn omgeving dat de mensen zoiets hebben van gewoon doorgaan met het leven, het is allemaal zo erg nog niet. Maar voor mij is dat het wel! Wij waren er al helemaal klaar voor! Wij zaten er al helemaal op te wachten en in ene was het over... Ik snap niet dat er zo ongevoelig over gedaan kan worden en dat de vraag steeds maar blijft komen of ik nog steeds niet zwanger ben? Het doet me elke keer pijn en ik krijg het idee dat ik dan gefaald heb. Helemaal omdat er in mijn omgeving nu 5 zwangeren zijn! Ik snap ook wel dat een zwangerschap niemand komt aanwaaien (oki sommigen onder ons wel ;) ) maar het voelt zo dubbel elke keer dat ik het goede nieuws van een ander hoor. Ik gun het ze van harte, maar ik blijf me afvragen wanneer wij weer aan de beurt zijn... Zijn er meer mensen die dit hebben? Of is het heel erg gemeen van mij dat ik die gedachten heb?

Nou ik moest even m'n hart luchten hoor! Bedankt voor jullie luisterend oog ;)

Groetjes,

Angelic

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Natuurlijk si het logisch dat je die gedachten hebt!
    Waarom mogen al die mensen zwanger worden en jij niet?
    Ik weet hoe oneerlijk het voelt
    Zelf was ik ook na mijn mk gelijk weer zwanger, helaas moch het ook de tweede keer neit zo zijn, nu zijn we al weer wat rondes verder en ook nog niet zwanger helaas

Natuurlijk gun je andere heus hun kindje wel , maar voor jou doet het gewoon heel erg zeer op dat moment
    Zij hebben wat jij zo graag wilt en ook echt had kunnen hebben!

De vraag of ej al zwanger bent is heel vervelend, ik weet het
    Mijn man was dit weekend jarig, en iemand zei, gefeliciteerd, keer naar mijn buik, of zelfs dubbel gefeliciteerd!

Nou dan kan ik ze wel wat aan doen, (ben ook echt neit dik, dus dat kan ook de verwarring neit zijn haha)
    Meestal maak ik er maar een grapje van, maar ik weet hoeveel pijn het doet
    Mensen denken niet na als ze iets zeggen en voelen de pijn neit die jij voelt
    De pijn van een mk is niet zomaar voorbij, het leven gaat wel door, maar er kan niet verwacht worden van jou dat je zomaar door gaat met je leven, zonder nog er bij stil te staan wat jou allemaal overkomen is en wat je door gemaakt hebt

Ik snap je heel geod meis, ik hoop dat je hier een beetje steun kunt vinden en er over kunt praten, dat dat je een beetje helpt
    Mensen die geen mk hebben gehad, weten neit zo heel goed wat je allemaal doormaakt en denken vaak dat het zo weer over is, maar dat is natuurlijk neit zo

Ik wens je heel veel succes, en sterkte, praat lekekr van ej af, en ik weet zeker dat ook jullie straks eenmooi kindje in je handen mogen houden!

Liefs Ster

19. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Bedankt voor je lieve woorden Ster! Die had ik echt even nodig... Het lijkt allemaal zo dubbel en iedereen bedoelt het zo goed. Maar ik ben blij dat ik eindelijk de "goedkeuring" heb die ik zocht wat mijn gevoelens aangaat.

Ik hoop ook voor jullie dat er gauw een positieve test mag zijn en jullie een gezond kindje in jullie gezin mogen verwelkomen.

Groetjes,

Angelic

20. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi meid,

Het is zeker moeilijk.

Ik was ook zo zwanger.

Bij mijn dochter in 2 rondes en bij mijn MK in 1 ronde.

Ook wij zitten nu al weer in ronde 5.

Je gaat dan zo twijfelen of alles wel goed is.
    Heb het daar echt wel moeilijk mee.

Heb ook veel meer last van mijn buik de hele maand dat ik er soms echt een rot gevoel van krijg.

Heel veel mensen vragen er ook niet meer naar hoe het nu met je gaat, dat vind ik wel moeilijk.

Merk alleen wel dat ze vaker naar je buik kijken om te kijken of er al wat te zien is.
    En dan zou ik het wel uit willen roepen dat het nu helemaal niet wil lukken.

Maar daar schiet je ook niets mee op.

Hoop dat het voor ons allemaal snel weer raak zal zijn.

Dikke knuf!

Deel Deze Pagina