Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ja hij gaat het steeds leuker vinden, hij wil haar nu ook best vaak op schoot en helpt met het flesje geven en de luier verschonen :D Hij is wel lief hoor :D

2. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Dank je wel meiden voor de knuffels, fijn dat dit gevoel herkenbaar is. Ik ben normaal helemaal niet jaloers aangelegd maar nu wel.

Raar eigenlijk hé, dat iemand eerst het zelf mee moeten maken voordat je echt begrip krijgt. Mensen zeggen toch vaak, ach het kindje was niet gezond dus het is beter zo. Zodra mensen ervaren wat is weten ze pas dat het voor je gevoel heel anders is.
    Ik hoop wel dat mijn ongi deze week komt, ik heb geen zin in een verstoorde cyclus want dat maakt het zwanger worden zoveel moeilijker.

Ik ga nu stoppen, zit op mijn werk, fijne avond allemaal

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden,

@hummie: wat geweldig dat alles goed is! en super een meid!! :D

@tassie: toch spannend meid! ik duim voor je!

@daydreamer: aan jezelf denken hoor! maar begrijp dat je het moeilijk vind! ik zou het me ook erg aantrekken en ben blij dat ze het bij mij op mn werk voledig begrijpen.

hier weer een wat onrustige buik sinds vanmiddag en ik doe toch echt niks geks...

liefs rebbel

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    whaaaaaaaaaaaa ik word gek!

mijn hele bericht is weg... bah dat irriteert me echt heeeel erg nu.. het was ook echt lang.. :(

nieuwe poging dan maar, moet het nu wel kort houden want moet eten gaan maken :(

hummie gefeliciteerd! een meisje wat gaaf! heb je al roze geshopt?

lieni, wat goed dat ze nu onderzoeken gaan doen, zelf heb ik nog nooit van een waterecho gehoord.. deze maand maken mijn duimen overuren voor je! :)

tassie mijn duimen maken ook overuren voor jou! en watbetreft jaloezie, heel logisch toch, de vraag waarom zei wel en ik niet is gewoon heel groot... fijn dat je er met je vriend en moeder gewoon over kunt praten en dat ze je ook hierin begrijpen.. ik hoop voor jou ook dat je over een paar dagen toch een posi test in handen hebt!

@daydreamer, ik was net aan jou het verhaal aan het vertellen hoe ik op deze site terecht ben gekomen toen het bericht weg was..
    ik maakte me meer zorgen om mijn baan en salaris dan om zwanger worden of blijven.. ik was zo bang dat ik zwanger zou zijn zonder werk.. mijn 2 mk's verwijt ik deels ook een stukje aan mezelf.. natuurlijk de aanleg van een kindje.. maar ook dat ik drukker bezig was met me te bewijzen op mijn werk dan met de zwangerschap.. ik werkte maar door en door.. tot de vrijdag van de curetage en op maandag was ik er weer.. achteraf zullen ze me hier echt niet voor bekronen maar alleen beoordelen mocht ik nu een dag of langer ziek zijn.. zo zit het gewoon in elkaar..
    in vele bedrijven denken ze nu eenmaal alleen aan hun eigen of aan het geld wat ermee gepaard gaat.. daar schieten jij, ik en de andere meiden niks mee op.. dus moet je wel voor jezelf kiezen en je kindje... als je dat niet doet, wordt je echt niet gelukkiger.. hoe hard het ook klinkt, een werknemer kunnen ze altijd inruilen.. jij als moeder niet.. en je kindje heeft je nu nodig.. je moet nu voor 2 zorgen.. laat links liggen wat ze op je werk zeggen of doen.. het is hun probleem als ze geen arbo arts inschakelen... zolang ze dat niet doen kan er bijwijze van ook geen reintegratie mogelijk zijn mocht dat nodig zijn.. ze trekken dan echt aan het kortste eind.. mijn werkgever zal vast ook zo moeilijk gaan doen mocht ik ziek zijn.. dan is het voor mij een goede leerervaring om toch voor mezelf te kiezen.. ik wil toch een goede moeder worden die voor zichzelf opkomt en dit ook wil meegeven aan mijn kind.. nou dan kan ik niet vroeg genoeg beginnen en dat geld ook voor jou!
    ik hoop dat je er iets aan hebt.. geld is echt niet het belangrijkste.. denk nog maar eens aan je mk.. je zou de wereld opgegeven hebben om gezond zwanger te zijn.. en dat ben je nu... dat zeg ik ook wel eens tegen mezelf als ik zit te miepen over de kwaaltjes die bij de zwangerschap horen :) succes meid!

5. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @ ele, wat een super super lief bericht wat je net heb geschreven. Ik ben het ook helemaal met je eens. ik zit gewoon te brullen ik voel me ook zo rot. Ik denk dat ik mijn tweede MK een beetje weggedrukt heb. Tja, moet er toch eens uitkomen nuchtere nanny is nu ineens niet zo nuchter meer. :(

Liefs Nanny.

6. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    #6706 Hummie, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
    meiden!!

bedankt voor de lieve reacties!! ik zweef hier echt rond op mijn roze wolk, we zijn zo gelukkig dat het so far so good gaat!! :):):)

@daydreamer, wordt zo boos als ik je verhaal lees, wat denken ze potver****ie wel niet daar op je werk om je zo op te jagen en elke dag te bellen!! goed dat je aan jezelf denkt meid!! de rest vd wereld kan echt barsten nou! ;)

@joyce, wat fijn dat het goed gaat en wat lief dat jullie zoontje helpt met fles geven enzo :) lekker genieten!

@aylin, hoe gaat ie meid? druk, druk? kun je wel lekker genieten van je nieuwe gezinssituatie?

@ele, jaa dat gevoel van doorwerken herken ik wel, heb een eigen zaak en dan ga je maar door. Nu probeer ik het echt zo te plannen dat ik wel voldoende rust inbouw, de kleine is het allerbelangrijkst! hoe gaat ie verder?

@lienie, succes met je onderzoek meid, lijkt me geen pretje, maar wel goed dat ze alles nakijken. en ja over begrip na een MK, helaas kun je er pas echt over meepraten als je het zelf hebt meegemaakt, dat merk ik ook in mijn omgeving. Ik kan nu pas genieten van mijn zwangerschap, na de 20 wk echo, voor die tijd bleef ik onzeker en dat komt echt door die klote MK van toen. ;)

@tassie, hopelijk idd gauw je cyclus terug! ik duim voor je meid dat je hierna (of heel misschien al wel nu) gauw weer zwanger bent!! :)

@nanny, hoe gaat ie met je?

@eleni, hoe gaat ie met jou en de twins??? schiet bij jou ook al lekker op nou!!

@liesben, voor als je dit leest, hoe gaat ie met je?? ben heel benieuwd!

Hier alles goed, voel de kleine meid echt goed bewegen nou en mijn vriend ook sinds afgelopen weekend, geweldig!! samen de handen op de buik, zo'n gelukkig gevoel geeft dat! :) Gister angelsound binnengekregen, gelijk vond ik een mooi sterk tikkend hartje, wow wat super om te horen!! Hoe gelukkig kan je zijn?! op dit moment niet nog meer denk ik hahaha!!

liefs humm

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hihi hummie het geluk straalt van je berichtje af! geweldig!! :D

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    vandaag 24 weken zwanger!! dat de volgende week iig ook maar voorbij vliegt, dan wordt het allemaal al een beetje safer!

liefs rebbel

9. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    jeeeeeh 24 weken rebbel!! hoe gaat ie met je? :)

10. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

REBBEL: Wat fijn dat jij wel een meelevende werkgever hebt! Dat scheelt al de helft, denk ik! Hoe gaat het nu met je? Gek dat je buik toch onrustig is als je niks doet.. Je hebt er blijkbaar niet helemaal controle over. Gelukkig kom je steeds dichterbij die veilige zone, meid!

ELEGANCE: Jij hebt inderdaad dan maar weinig ‘vrij gehad’ met de miskramen en curettages. Ook om het te verwerken…
    Ik ben toen 1 week bij huis geweest ongeveer. Toen voelde ik ook al druk van mn werk én van mezelf. Want ja, we hadden net sinds 1 januari een nieuwe werkgever (hij heeft de zaak overgenomen) en die miskraam was in februari. Je wilt je dan toch bewijzen, ja.
    Wat jammer dat je je miskramen een beetje aan jezelf verwijt.. Jij kunt daar absoluut niks aan doen, hoor! Misschien meer een schuldgevoel naar jezelf….

En het is inderdaad ook vervelend voor werkgevers als werknemers ziek zijn! Bij mij werken er ook maar 8. Dus ja.. Ze missen iemand gelijk. Vooral op mijn ‘afdeling’, omdat we daar maar met zn 3en zijn.
    Het is dus ook zo… Ze hebben geen vervanging, dus moeten ze klanten en orders afzeggen/verzetten. En dat is heel vervelend!
    Maar ja, ze hebben gewoon een vaste oproepkracht nodig, vind ik. Juist voor dit soort dingen.
    Iemand kan altijd wat krijgen, een ongeluk, gebroken arm…
    Als ze nou iemand hadden die mij kon vervangen.. Was het ‘probleem’ volgens mij al een stuk kleiner.
    Het is ook het ‘probleem’ van de werkgever, hij maakt er alleen mijn probleem van.
    Kost hem geld, veel moeite, klanten lopen weg… Pff..
    Ik weet dat ik in mn recht sta, hoor! Maar weet je, niet piekeren is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zal toch weer een keer aan het werk moeten… Moet ik ze ook nog ‘live’ onder ogen komen… Nou ja, ik ga de weken aftellen tot aan mn verlof! Daarna lekker thuis genieten! ECHT genieten!
    Ik stop trouwens 6 weken vantevoren + 1 week vakantie daarvoor, dus met 33 weken ben ik weg.

Jij hebt trouwens gelijk: een werknemer kun je inruilen en een moeder niet. Helemaal gelijk!
    En als ik moet kiezen tussen werk en m’n kindje… Ja, die keuze is zo gemaakt natuurlijk!
    Een nieuwe baan vind je wel weer.. Ik werk om te kunnen leven, ik leef niet om te kunnen werken! Zo!! :)

Bedankt voor je ontzettend lieve bericht!! ;)

HUMMIE: Ik weet het, ik weet het.. Maar toch…

Wat klink jij vrolijk! Geniet maar, meis!
    En wij vinden het ook zo bijzonder om met zn 2en de baby te kunnen voelen.. Onze baby!

11. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hello girls,

Ik leef nog wel hoor!!! hihi
    Ik vind het alleen zo moeilijk om hier nog vaak mee te kletsen omdat het bij sommigen hier nog niet wil lukken ... :(
    Kom ik dan, met een tweeling! (Ik weet dat het helemaal niet nodig is maar ik voel me dan erg schuldig .. )

Ele: Wow meis, de 12 weken grens ben je voorbij!!!! Gefeliciteerd!! :D Hoe voel je je?

Hummie: Wohooo, een meid!!!!!
    GEFELICIFLAPPERT!!

Het geluk straalt inderdaad echt van je berichtjes af!! ;)

Daydreamer: Zo... dat is er uit! ;)
    Maar wat een gedoe hé! Ik had ze al lang de rug toegekeerd!

Joyce: Wat fijn dat alles zo lekker gaat! En echt cute dat Grote broer meehelpt in de verzorging van kleine zus!!!

Aylin: Gaat alles goed?

Lieni: Succes met dat onderzoek meis! Hoe gaat het nou voor de rest met je?
    Hier zijn de knullen me al inderdaad helemaal bont en blauw aan het schoppen! Het doet af en toe gewoon echt pijn! :$
    Maar tegelijkertijd is het ook weer een bevestiging dat alles nog goed is daar binnen! Het klinkt gek .. ik zit in mijn 25ste week maar nog steeds ben ik heel onzeker! Stom he!? :)

Tassie en Nanny: Virtuele ((knuf)) voor jullie meiden!!

Rebbel: gefeliciteerd met de 24 weken!
    Elke week is er weer een die je in je zak mag steken!! ;)

Gisteren hebben wij een pretecho gehad! Beebje 1 (links) lag met zijn koppie in de placenta .. maar gelukkig hebben we toch één (3D) foto'tje van hem kunnen maken! Hij ziet er wel een beetje eng uit zo, haha! Beebje 2 (rechts) nam alle ruimte in beslag en posseerde er lekker op los! Hij is ook degene die mij het hardst schopt! :)

Zo bijzonder om nu ook een gezichtje te zien!! Ik was er ontroerd van en kan nu al helemaal niet wachten tot ik ze vast kan houden!! Hopelijk nog maximaal 14 weken!!! :)

Knuffel aan jullie allemaal en ik zal gewoon weer eens wat vaker langswippen hier!!

Liefs, Eleni

12. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hye dames,

eleni@ mooie echo zeg... wel heel duidelijk!
    raar is dat he zo'n 3D echo net alsof je even door een deurtje naar binnen gluurt.
    hoe heb jij het eigenlijk nu met je werk geregeld? loop je nog stage of is dat klaar en ben je daar blijven werken?

ben je al verhuist eigenlijk?

rebbel@ nog een week en dan ben je de magische grens over....

Tassie@ heb je nog klachten erbij gekregen... ik heb een pukkel en een bal in mijn onderbuik... ja wordt je ook niet wijzer van .... hoop morgen op een hoge temp nogmaals ... maar moet wel zegggen dat er steken door mijn buik flitsen dus ben bang voor "je weet wel"
    hoewel ik geen trek ik chocolade heb en dat heb ik normaal wel altijd een week van de voren.

daydreamer@@@ ja ik kan het nu wel lezen ... lag dat aan mijn scherm dan.? je moet je werk echt van je afzetten ze verpesten je hele zwangerschap zo. en je zit daar een 5 dagen in de week ...

dikke vinger voor ze!!!!
    de rest dikke knuf@

13. karlijn

karlijn Niet meer actief

Helaas kan ik me ook aansluiten bij deze club.

Zoals mijn handtekening al aangeeft ben ik vorige week gecurreteerd. Ik kwam uit het ziekenhuis en had het gevoel dit wil ik nooit meer meemaken. Dus voor mij geen kinderen. Na (noodgedwongen) een weekend tussen de kinderen (neefjes en nichtjes) hebben gezeten, is het gevoel van voor de zwangerschap versterkt teruggekomen. Ik heb nu het gevoel dat ik morgen weer zwanger wil zijn.

Wie herkent dit?

14. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @eleni, wat geweldig die 3d foto's, wauw!!! geniet ervan meid! Je zal vast al een mooi buikie hebben, foto!!! :D en je hoeft je toch niet schuldig te voelen omdat je zwanger bent meid!! we hebben hier allemaal in hetzelfde schuitje gezeten hoor, en we zijn hier om elkaar erdoorheen te trekken, zwanger of nog niet!! ;)

@karlijn, welkom bij de club (helaas)! en ja dat gevoel is heel herkenbaar, dat gevoel wil je noooooooit meer meemaken! maar je wens wordt er als het kan alleen maar sterker van! ook jouw tijd komt hoor. Bij dit topic zijn er gelukkig alweer heel veel meiden zwanger geraakt na hun MK, lekker vruchtbaar hier! dus hopelijk ook voor jouw en laat het niet te lang op zich wachten! Sterkte meid!!

liefs humm

15. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Meiden ik zie weer allemaal positieve berichten hier. Ga even bij lezen heb weer een hoop gemist!

Heb het nogal druk met mijn dreumes en baby. Maar ik heb al aardig een ritme te pakken. Joshua drinkt nu gelukkig ook meer per voeding en dat geeft mij ook wat meer rust. Zijn zusje helpt graag mee om haar broertje te verzorgen!

16. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

#6716 Xmas06, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2009
    Linie: Ik heb tot 2 weken geleden nog stage kunnen lopen, maar helaas lukt dat niet meer door beginnende rug en bekkenklachten! Ik heb al een afspraak staan met de HA om met fysio te beginnen want het gaat echt niet meer zo! Maar ja, het is voor een goed doel allemaal!!

Ik ben dus eigenlijk met 'vervroegd verlof' ... In Maart begin ik weer met werken!

Verhuist zijn we ook al! We wonen inmiddels al dik 1 maand in ons nieuwe huisje en het bevalt heel goed! :)

Karlijn: :( Welkom hier meis!
    Ik weet precies hoe je op dit moment voelt! Vorig jaar (30 sept) ben ik ook gecuretteerd! Het was ons eerste wondertje .. maar het mocht niet zo zijn! :(
    Ik heb ongelooflijk veel pijn en verdriet gehad in de periode erna! Wat een klap ... en wat onverwachts!
    Ik wilde ook niet meer zwanger worden/raken/zijn! Ik was bang dat ik opnieuw dit verdriet moest meemaken! Mede door al deze meiden hier ben ik er langzaam weer bovenop gekropen ... dus gooi je frustratie er maar uit hier!!!

Hummie: Je hebt helemaal gelijk!!! Ik moet me ook niet schuldig voelen .... :) Het gaat alleen zo vanzelf!
    Foto heb ik onderaan bijgevoegd (net gemaakt!) !! :D
    Hoe staat het met jou buikkie?

Aylin: hihi... ook al zo behulpzaam de grote zus!!! :) Leuk hoor!
    Fijn dat ook alles bij jullie goed gaat!! Hoe vindt papa het om een zoon te hebben?? :D

Liefs, Eleni

17. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @ hummie en @ All Met mij gaat het op het moment echt niet goed! Voel me heel verdrietig en ben een beetje teleurgesteld over mezelf. Ik denk dat de klap van de tweede miskraam (tweeling) nu pas aankomt. We willen zo graag. En we hebben twee prachtige dochters hoor daar ligt het niet aan. Maar we willen gewoon graag een derde. En vooraal omdat ik weet dat ik gewoon gezond zwanger kan zijn. Ik kan op het moment ook wel overal mee brullen. Zoals ik al eerder tegen ele zei, Nuchtere nanny is ineens niet zo nuchter meer.

Maar dat wil niet zeggen dat ik voor een ander niet blij ben hoor juist wel.

@ eleni, vooral op die prachtige tweeling buik mooi hoor.

@ rebbel 24 weken en zo tellen we verder

@ Aylin lekker druk he, hahaha het went wel hoor.

@ daydreamer. fijn he als je je beebje goed voelt. ook weer zo bijzonder voor je vriend

@ Karlijn, welkom!

Liefs Nanny.

18. karlijn

karlijn Niet meer actief

Dank jullie wel voor de opbeurende woorden.

19. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @lieni hier geen klachten die kunnen duiden op een zwangerschap. Heb ook last van pukkels, maar dat heb ik wel vaker, hormonen bleh! Temp blijft hier ook hoog, maar zakt regelmatig sterk naar beneden. Even afwachten dus, hoop wel dat als ik ongi ga worden het snel komt. Wil weer door.

@karlijn, welkom en sterkte meid! Succes met het verwerken van je verlies. Hopelijk zal de zon weer snel schijnen voor jou

20. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    hallo dames,

wilde eigenlijk even op iedereen reageren, maar ik merk echt dat ik te moe ben.. was echt een rotdag..
    welkom karlijn, stekte meid..

ik zag een super mooie echo van 2 kereltjes! geweldig dat je nu al kunt aangeven welke het meest schopt van de 2! geniet ervan eleni!

tassie, wanneer ga je testen?

lienie heel veel succes met je onderzoeken! jij krijgt gewoon een knuffel omdat je lief bent!

Hummie bij jou straalt het geluk echt van elke post af! wat een geluk heerlijk je motiveert echt! :)

Joyce ik zag ergens een foto van jou 2 wondertjes, kan ook bij de septmama's zijn! zo geweldig om te zijn.. mooi hoor! hoe gaat het verder met je?

Nanny, geef het de tijd.. het is echt niet niks.. niet alleen je lichaam heeft tijd nodig om zich weer te herstellen.. het is heel normaal dat er ergens een punt komt dat je even helemaal onderin zit.. maar je zult merken.. heel langzaam kom je hier ook weer uit.. maar geef het de tijd.. hoe moeilijk dat ook is.. ik weet uit ervaring dat ik dat de rotste tijd in mijn leven heb gevonden.. met elke dag als ik wakker werd weer diezelfde vraag.. zou ik ooit mama worden? ik krijg er alweer spontaan tranen van in mijn ogen als ik eraan terugdenk hoe emo die tijd was.. toen ik eenmaal met de bruiloft bezig was en het zwanger worden op de achtergrond kwam merk ik achteraf pas dat ik toen pas weer durfde te genieten... dikke knuffel meid!

daydreamer, goed zo! ook al is het moeilijk om niet te piekeren je bent er iig mee bezig om het af te leren! :)

ik ben vast iemand vergeten.. vergeef me! :) ik ben echt moe.. en een giga discussie op mijn werk gehad.. waarschijnlijk wordt mijn contract niet meer velengt in dec.. ook al wist ik dat al.. maar nu wil mijn bazin me ook nog beschuldigen van en het probleem bij mij leggen.. wat ik uiteraard niet accepteer.. maar goed ik kan het goed naast me neerleggen.. ik ga er niet veel energie aan besteden.. die is al kostbaar genoeg en heb ik hard genoeg nodig.. en dat ik in dec daar weg moest was ik al op voorbereid.. dus tja ik laat me iig niks wijsmaken! :)

eleni wat een mooie buik overigens! jammer dat je nu toch rugklachten gaat krijgen..

hier staan de nieuwe echo's van maandag in mijn album :) best grappig om alle weken zo achter elkaar te zien!
    ik ga nu echt pitten doeiiiii dames!!

Deel Deze Pagina