Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @elegance, ik wil tot zaterdag wachten als er dan nog geen ongi is ga ik een testje wagen. Al heb ik zelf het gevoel dat mijn ongi eraan komt, hij is er echter nog niet en ik heb dit gevoel al sinds maandag.

Overigens, wat een gedoe op je werk zeg. Probeer je niet teveel zorgen te maken. Geniet lekker van je zwangerschap. Werk is er altijd ergens anders opnieuw te vinden, voor zo'n baas zou ik niet eens willen werken.

2. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Goeiemorgen meiden!

@lienie: zie ik nu goed dat je over 2 dagen mag testen!!!?? Ik duimduimduimduim! En anders dus onderzoeken. Had zelf wel over een waterecho gelezen. Is toch om Asherman uit te sluiten? Heel veel succes iig!
    @daydreamer: heel verstandig om de arboarts in te schakelen als je het gevoel hebt er zelf niet uit te komen met je leidinggevende. Dan heb je iemand die bemiddeld, of in ieder geval die een (objectief)overzicht heeft. Ik hoop dat het snel opgelost is!
    @tassie: al ongie? Of toch binnenkort een testje wagen? Oeh lees net dat je misschien zaterdag gaat testen!
    @joyce en aylin: lekker aan het genieten van de kleintjes?
    @Hum: oooh gaaf dat je vriend het nu ook heeft gevoeld! Bijzonder he?
    @rebbel: pfff lijkt me zo zwaar voor je! Zo is het niet leuk onbezorgd zwanger zijn! Dikke knuff.
    @Eleni: joehoeoeoeo! Je bent er weer! Wat een gave foto van je mannen! Wauw, lijkt me toch wel heel bijzonder om 2 schoppende mensjes te voelen! Mijn nicht heeft ook een 2ling (ook 2 jongens) en toen ze geboren waren kon ze precies voelen wie wie was(en dus ook wie waar in de buik had gelegen). Ze herkende ze aan hun bewegingen. Grappig he? En nog een keer wauw!: wat heb jij een fantastische buik!!!
    @karlijn: welkom hier! Je verhaal is enorm herkenbaar. Zijn allemaal bang (geweest) om weer zwanger te worden. Maar zoals al eerder gezegd: het is een vruchtbaar topic! Blijf lekker meekletsen, je kunt alles met ons delen!
    @Nanny: lieverd, je hoeft ook niet altijd nuchter en positief te zijn! (goh tegen wie heb ik dat eerder gezegd?? Ele, klinkt herkenbaar? J) Om dingen te verwerken moet je eerlijk blijven naar je gevoel! Je bent nu verdrietig (en logisch ook!), dus gooi het eruit. Dat kan alleen maar opluchten en je helpen om verder te gaan! Knuff!
    @Ele: fijn je gister weer even uitgebreid te kunnen “spreken”!
    @hier: nog 1 dagje werken en dan ga ik morgen met man naar Gent! Nog even heerlijk met z’n tweeën genieten! Ik heb er zo’n zin in!

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ ele, volgens mij was die foto bij de sept mama's ja :D Leuke foto he ??Met zijn tweetjes.

Ik ben idd lekker aan het genieten van mijn kleintjes :D

Verder gaat alles goed hoor, ze heeft vannacht zelfs doorgeslapen van 23.15 t/m 05.30 dus heb ook weer ff lekker lang chter elkaar geslapen.

Nou meiden heb niet veel tijd moet zo mano nr school brengen en ben nog in pyama, dus moet ff gaan opschieten nu.

Iedereen een knuffel van mij.

Straks reageer ik ff op iedereen.

4. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

ELENI: Wow, wat een mooie buik heb je!
    En wat bijzonder zo de gezichtjes van je kindjes te zien!!

Ik voel me ook weleens schuldig als ik hier meiden zie die nog niet weer zwanger zijn geworden of waarbij het net mis is gegaan. Maar wij hebben dat ook allemaal meegemaakt.
    Wij zijn ook allemaal bang geweest dat het misschien wel helemaal niet zou lukken. Voelden ons onbegrepen.
    Maar toch, zijn we zwanger! En hoe! Een aantal zelfs bevallen.
    Wij zijn dus een voorbeeld dat het echt goed komt! Met iedereen hier!

NANNY: Je kunt niet áltijd nuchter en positief zijn, hoor. Dat is niet menselijk. Je kunt best even verdrietig zijn om alles en er flink van balen! Maakt niets uit. Klets maar van je af!

KARLIJN: Welkom! Al is de reden misschien niet zo leuk...
    Het is heel vervelend een miskraam. Zo ben je blij en gelukkig en zo wordt het van je 'afgepakt'. Heel verdrietig..
    Klets hier maar lekker van je af, hoor. We kennen het allemaal.

LIENI: Hoe is het met jou vandaag?

AYLIN: Fijn dat hij nu wat meer drinkt! Voor jezelf zeker een geruststelling.

TASSIE: Ben je nog in de verleiding geweest te testen? Wat goed, zeg. Wat was je normale cyclus? 28 dagen toch?

ELEGANCE: Ik doe mn best!
    Ik weet dat ik in m'n recht sta, maar ja.. Als ik me steeeeds weer verdedigen. Pff.. Maar, ik doe mn best! ;)

En jij.. Ook al gezeur op je werk dus! Balen dat je contract niet verlengd wordt. Mijne ook niet, weet ik sinds deze week. (maar dat maakt me helemaal niks meer uit!) Contract stopt tijdens mn verlof, dus daarna in de ww en solliciteren..
    Hoeveel weken zitten er tussen jouw 'niet verlenging' en verlof straks? Is het nog de moeite dan wat anders te zoeken? Zal wel niet.. Maar ook vanuit de ww krijg je verlof uitbetaald, hoor. Dat scheelt!

DOORTJE: Helaas, ik wil wel een bedrijfsarts. Maar hij niet! En ik weet dus ook niet wie de bedrijfarts is..

Jij naar Gent? Volgens mij heb ik iets gemist.. Gaan jullie er lekker een paar dagen tussenuit? Lekker hoor! Veel plezier!

JOYCE: Laat je hier ook even een foto zien? :)

5. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    #6725 lieni44, 8 okt 2009
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
    hey dames,,

ele@ ben ik lief!!!! JOEHOEEEEEEE altijd leuk om te horen :p

Karlijn@ welkom hier.... gewooon flink meekletsen en dan merk je dat we allemaal worstelen met gemengde gevoelens...
    zelfs de hormoon bommen hier hebben er nog last van... gaat nooit over lijkt wel....
    ik ben nu hyper omdat mijn NOD nadert maar als die weer rood uitpakt beland ik zo weer in een depressie waar ik pas tegen mij ei weer uitkom.....

Getver zeg gewoon 2 contracten die niet verlegd worden.
    begirijp ik dat je wel in ww komt dan?
    ik heb zelf namelijk de pabo afgerond en wil juf worden maar ik werk hier 10 jaar en dacht ja eerst weer een kindje en dan ga ik solliciteren.
    maar ondertussen zijn we 111/2 jaar verder en zit ik hier nog omdat ik bang was dat ik straks wel zwanger wordt en me dan eruit knikkeren... zul je net zien
    nu denk ... shittie had ik nu maar gelijk gesolliciteerd...

maar ik dacht dat je geen ww kreeg en ik heb het geld wel nodig...
    nouja mijn vent verdiend wel ook maarja die weet ook niet of het met de crisis goed blijft lopen (eigen bedrijf) dus een vast salaris was wel handig om erbij te houden...

Doortje@ is dat zo voor asherman? ik weet wel dat je ze kijken naar verhardingen maar kan best dat ze dat bedoelen.
    zou ik wel fijn vinden na die 4 curretages...

eleni@ mooiebuik zeg en mooie foto gemaakt ook...

Aylin lekker hoor dat je je ritme hebt gevonden
    komt er nog een 3e haahahah

tassie@ weet je wel wanneer je ei is geweest en temp je..
    dit had ik al gevraagd zeker?
    maar dan weet je toch ongeveer wanneer je nod max kan komen.
    die van mij zaterdag waarschijnlijk.. maar het is een beetje lastig omdat mijn temp steeg op de dag dat mijn ovutest positef was.
    kan toch niet had pas tussen 24 en 48 in moeten komen.
    willen jullie naar mijn kaartje kijken. ff zegt dat mijn ei weer vrijdag was.
    en mijn lf fase was elke keer 12 en een keer 15 dus tja wanneer ben ik dan overtijd?

6. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @daydreamer: Je hebt er recht op om met een bedrijfsarts te praten! daar zijn ze voor en heeft jouw baas niets over te zeggen! Kun je niet via P&O achter het nummer komen? Noujaaaa, zit me echt boos te maken hier!! waar is je baas bang voor???
    Ja, heerlijk lang weekend naar Gent! Echt super!

7. daydreamer

LIENI: Als je ontslagen wordt of als je contract niet verlengd wordt, dan krijg je ww. En dat is, meen ik, 3 maanden sowieso. Verder hangt het af van je arbeidsverleden, hoe meer jaren je gewerkt hebt, des te meer maanden je ww krijgt.
    Als je zelf ontslag neemt, gaat dit dus niet op.

Oja, ik ben heel slecht in zulke temp.kaartjes.. Kan je daar niet mee helpen, sorry. Worden wel weer spannende dagen voor je!

8. daydreamer

DOORTJE: Zijn woorden: "ik ben pas verzekerd na 3 maanden ziek zijn van een werknemer. Dus, mócht jij om de een of andere reden zolang bij huis zijn.. Ik moet het toch zelf betalen! Na die 3 maanden ben je toch al met verlof. (en lig ik eruit, want ze verlengen mn contract dus ineens niet meer)
    En een arbo-arts inschakelen kost me ook nog eens extra geld!"
    Ik heb gevraagd om een telefoonnummer, maar die krijg ik dus niet.
    Ik zei ook al: als jullie mij niet vertrouwen, lijkt me dat juist wel verstandig. Ook om te bepalen wat beter is.. Zal niet tot m'n verlof bij huis zitten, maar zal ook niet gelijk hele dagen kunnen. Zo'n arts kan dan advies geven.. Juist óók naar de werkgever!
    Maaaar jaa... Dat wil 'ie dus niet.
    Nu heeft hij een brief van mn verloskundige waarop staat ik het advies heb me voorlopig volledig ziek te melden. Heb hem ook gezegd dat ik deze week dus sowieso nog thuis zit en dat we het van week tot week moeten bekijken. Heb gister en vandaag nog niks van 'em gehoord. Hopelijk blijft dat even zo. Waarschijnlijk gaat 'ie volgende week weer moeilijk doen.......

Oja, geen P&O bij ons, is maar een klein bedrijf.

9. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @daydreamer: zucht...wat een rot situatie! Heel oneerlijk ook! Ik probeerde hier op mijn werk even op intranet te zoeken naar hoe het geregeld is, maar kan zo snel niets vinden.

10. daydreamer

DOORTJE: Ja, is heel vervelend. Ben nu 1,5 week bij huis en het gaat dus al 1,5 week zo. Vanaf dag 1. Stom hè?

Gelukkig wordt de buikpijn langzaam minder. Is nu nog zeurderig, maar wel te doen. Overgeven en afvallen doe ik nog wel. Hopelijk wordt dat nu ook minder!
    En de harde buiken/hoofdpijn.. Komt gewoon door het piekeren en gezeur steeds....

Bedankt dat je voor me kijkt! Lief van je!

Zie trouwens dat jij over 3 weken klaar bent met werken!!!

11. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @daydreamer: Rustig aan blijven doen jij! En niet eerder gaan werken dan dat je aankan! Niet voor je baas teruggaan!
    Jaaa, na vandaag nog 3 weken werken! heb zo'n zin in mijn verlof!!!

12. daydreamer

DOORTJE: Jaaa, ga daar maar lekker van genieten! *jaloers*

Hoe is het met de voorbereidingen? Is het kamertje al klaar, enzo? Alles aangeschaft?

13. daydreamer

DOORTJE: Als ik je niet meer zie hier, voor morgen.. Veel plezier komend weekend!

14. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Hoi meiden,

Wil even doorgeven dat gisteravond de duivels zijn gekomen, helaas. Geen wonder voor ons deze maand.
    Gelukkig is mijn cyclus nu 27 dagen, dus mijn lichaam functioneert nog steeds goed na de mk. Geen superlange cyclussen en daar ben ik heel blij mee.

Iedereen alvast een fijn weekend, ik kom straks nog wel even spieken.

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Balen tassie, maar nieuwe ronde nieuwe kansen! het is inderdaad een voorsprong als je een korte cyclys hebt.. ik had er een van 26 dagen.. ga je deze maand ovu testen gebruiken? heel veel succes deze maand! ik ga heel hard voor je duimen meid, het is je zo gegund.. *knuf*

Doortje heel veel plezier dit weekend!!! ben wel jaloers dat jij al de kleur kunt shoppen! :p:p heel veel plezier op de roze afdelingen :)

Hoe is het met de rest van de meiden? :)

16. daydreamer

TASSIE: Balen zeg! Is natuurlijk toch weer een tegenvaller...
    Positief puntje: korte, zowat regelmatige cyclus. Ik had na mn miskramen ineens langere cyclussen, vreselijk.
    Hopelijk is het komende maand raak! Ga deze maand maar veel leuke dingen doen!
    Lekker uit eten of naar de bios met elkaar, met vriendinnen wat gezelligs doen.. Dat geeft afleiding. Ons heeft het geholpen! :)
    Ik voelde me toen beter en hadden veel meer seks, omdat we er gewoon zin in hadden. En ja hoor... Raak!

ELEGANCE: 13 weken alweer?! Die laatste week ging snel voorbij, naar mij idee dan.. ;)
    Hoe voel je je nu?
    Weten veel mensen in je omgeving het inmiddels? Gek hè.. Dan kun je er ineens over praten met anderen. Mensen weten dat je zwanger bent, je kunt 'legaal' shoppen. Leuk!

17. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Thanks voor jullie steun en duimen draaien.
    Ik wil er deze maand ook niet teveel mee bezig zijn, lekker genieten ook van elkaar en dan zien we wel wat er van gaat komen. Zelf heb ik er een goed gevoel over.
    Het is inderdaad prettig om nog steeds regelmatige niet te lange cyclussen te hebben, mijn lichaam doet het nog steeds!

Doortje heel veel plezier dit weekend!

18. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Hoi tassie. He helaas van de ongi. Maar inderdaad je lichaam doet het goed ;). Hier nog steeds niets. Lekker van elkaar genieten moet je eigelijk altijd wel doen toch? Succes deze maand.

Liefs Nanny.

19. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @tassie, aaaah jammer meid. hopelijk aankomende ronde meer geluk! ik duim voor je hoor!

@doortje, oooooh lekker een weekend weg, heerlijk! geniet ervan meid! veel plezier.

Hoe is het met de rest? Hier alles ok, ben nog steeds helemaal happy op mijn roze wolk!!!!! :D

Fijn weekend!

liefs humm

20. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey Hallo,

Tassie om te beginnen echt balen zeg! had een beetje gehoopt dat het raak was. maar je hebt een korte cyclus en je zit alweer op dag 3. positief rekenen noem ik dat.
    ik heb zelf ook een cyclus van 25 dagen maar de laatste keren voor mijn miskrama liep die ineens op naar 28. heel irritant want ik maar denken dat ik overtijd was... maarja kan ook niet een duidelijk beeld van mijn cyclus krijgen want om de 3 maande was ik zwanger wat mis ging en pas naar 3 maanden had ik weer een normale cyclus.
    ben nu 1 1/2 jaar bezig en waarvan ik bijelkaar 9 maanden kwijt ben aan wachten en curretage..
    echt erg...

doortje ik had jouw echo nog niet gezien maar dat zijn schattige.
    ook dat handje zo omhoog...

nannie nog even geduld.. ... weet even niet meer of je hcg nu al helemaal weg is. bij mij duurde het 5 weken voordat mijn nod was.

Hummie@@@ zo klinkt erg gezellig hahahahahah grote roze HUMMIE ga ik je noemen .. niet beledigend bedoeld...

hier gisteren choatische dag
    zoontje kreeg buisje en zijn neus amandelen werden geknipt...
    erg zielig allemaal ... ook de narcose en alles vond ik hefig .. hij kwam er helemaal wild uit en ze moesten hem nog een aantal keer in slaap brengen om hem rustig te krijgen..
    maar hij heeft alweer babbelssss

Deel Deze Pagina