Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    @suzie80

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat gevoel hebt. Het komt mij allemaal ook heel bekend voor. En ze bedoelen het zo goed, maar snappen niet dat ze je onbewust nog meer met je neus op de feiten drukken. Ik weet zeker dat het voor ons allemaal wel weer goed zal komen. Het lijkt alleen zo lang te duren voordat het zover is. En als mensen mij vragen wanneer er nu eindelijk een kleine komt dan zeg ik altijd dat we er niet bewust mee bezig zijn en dat alles op z'n tijd komt. Vaak snappen ze de hint dan wel... Maar er blijven altijd een paar die het gewoon echt niet willen snappen!

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi meiden,
    mag ik me bij jullie melden na mijn curettage? :oops:

liefs Eleni

3. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

ooow zie nu dat het hier wel erg rustig is...... :(

4. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi Eleni,

het is hier de laatste tijd idd wel erg rustig.

We zijn allemaal weer druk bezig met een eventuele volgende zwangerschap denk ik.

Hoe gaat het met je?

Ik zie dat je wacht op een spontane MK.

Je was 10w5d zwanger?
    En wanneer is je kindje overleden?

Wat een moeilijk tijd he!

Hoop dat je je rust kunt nemen en het vanzelf op gang komt.

Sterkte meid!

5. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Hallo,
    Ik wacht na mijn mk nog op een cyclus, of enig inzicht in.... maar wij gaan er ook weer voor!

6. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi iedereen,

ik hoop dat ik hier ook mijn intrede mag doen :) Mijn MK is, net zoals bij Eleni, nog niet op gang gekomen. Toch probeer ik stilaan toch weer verder te kijken en te hopen op een nieuwe kans, net als iedereen hier!
    Ik vind het gewoon zooo bemoedigend dat je dankzij dit forum weet dat je niet alleen bent, en in moeilijke momenten heeft me dat al geholpen hoor!
    Heel veel succes aan iedereen, en hopelijk kan ik ook mijn steentje bijdragen om anderen al kletsend naar een mooie nieuwe ZS te loodsen :)

Liefs,
    Sunnyke

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames, ik heb jullie topic doorgeschoven naar Zwanger Worden --> Clubs.

Ik zal een linkje achterlaten in het oude onderdeel.

Veel succes hier verder!

Groetjes,
    Josien

8. River

River Lid

26 sep 2008
    16
    0
    0
    Hallo allemaal

Na mijn miskraam 3 maanden geleden proberen we nu weer zwanger te worden. Hopelijk gaat er niet teveel tijd overheen.

9. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Hallo,

Ik wilde jullie even een vraagje stellen.
    ik heb 6 weken geleden een vroege miskraam gehad. ik wist toen nog niet eens dat ik zwanger was. :confused:
    Nu bleef ik steeds een klein beetje lichtroze verliezen en hebben ze afgelopen vrijdag de restjes eruit gehaald. het was niet veel en ik bloede ook die avond niet meer. :p
    ondertussen ben ik er al zo klaar mee met dat wachten . dat ik eigenlijk er gelijk maar voor wil gaan. het duurde ook al even voordat ik zwanger werd. dus ik wil eigenlijk geen kans missen. :rolleyes:
    de gynecoloog had gezegd (toen me miskraam net gebeurd was) dat ik er weer voor mocht gaan zodra ik geen bloed meer verloor. geldt dit ook voor een curretage?

ik krijg dus sinds vandaag al slijm en dat zou betekenen dat mijn ei eraan gaat komen. maar mag ik al sex hebben. ik moet over 4 weken terug komen voor controle. maar dan ben in ondertussen al 12 weken verder. klinkt heel ongeduldig allemaal en dat is het ook. maarja wie niet....

10. River

River Lid

26 sep 2008
    16
    0
    0
    Ze raden aan om te wachten totdat je je eerste menstruatie weer hebt gehad.. maar verder weet ik er niet zoveel van.
    Ander vraagje.. je had het over dat slijm, dat begon bij mij dan gister.. ben ik dan nu vruchtbaar?

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    @ lieni44:

Mij is bij mijn MA verteld dat ik er weer voor mocht gaan zodra het bloeden een week was gestopt.
    Sommige artsen raden aan om te wachten met zwanger worden en eerst 1 menstruatie af te wachten, dit omdat het eerste eitje van mindere kwaliteit zou zijn en je dus meer kans hebt op nog een miskraam. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. Je moet lekker doen waar jij je lekker bij voelt. Wij zijn meteen na de miskraam er weer voor gegaan en 3 maand later was het weer raak en nu ben ik al weer 17 weken zwanger en alles gaat nu goed.
    Heel veel succes en hopenlijk heb je ook snel weer een positieve test in handen.

12. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

@Lien44: ikzelf heb ook een MA bij 8 weken gehad, sinds vandaag lijkt pas de bloeding erdoor te komen (2 weken later). Bij mij zei de HA dat we er dadelijk na de bloeding terug voor mochten gaan, hetgeen we dus ook van plan zijn. Ik ben het eens met het advies van lin80, gewoon doen wat je gevoel je ingeeft meid!

Ikzelf heb even nog een ander vraagje, als ik mag: aangezien ik na het stoppen van de pil er 3 maanden over gedaan heb om ongi te worden (met behulp van pillen dan nog wel), had ik toen beslist om teunisbloemolie van Etos te slikken om een meer regelmatige cyclus te krijgen. Dit had precies toen een wow-resultaat, aangezien ik daarna in de eerste ronde (met teunisbloem) zwanger ben geworden. Jammer genoeg is het dus niet goed afgelopen, maar nu vraag ik me dus het volgende af:
    zou ik terug starten met teunisbloemolie na mijn MK, of wacht ik beter eerst af of ik uit mezelf een min of meer fatsoenlijke cylcus krijg? Ik vraag me daarnaast ook wel een beetje af of teunisbloemolie een schadelijk effect kan hebben op een zwangerschap. Ik ben er wel dadelijk mee gestopt vanaf mijn NOD, maar achteraf zit ik wel met de bedenking of dat niet te laat was.

Hopelijk kan iemand mij hier wat goede raad in geven!

Liefs,
    Sunnyke

13. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    River: het slijm betekent wel dat je ei in aantocht is . maar het hangt van de kleur en samenstelling af
    het moet geloof ik ei wit worden en kleven en dan heb je goed kans dat je in je vruchtare periode zit.

Sunnyke: ik ken dat niet teunisbloemolie. maar als het bedoelt is voor een zwangerschap mag ik hopen dat het niet schadelijk is
    ik moet zeggen dat ik vaak lees over etos pillen
    zijn dat dezelfde? blijkbaar gebruiken mensen deze erg vaak.

het gekke is dat ik vanaf gisteren avond heel veel bloed verlies. lijk wel ongi maar kan dat zo snel na een curretage?
    vanaf wanneeer gaat je cyclus lopen ? echt vanaf dat je hormonen weg zijn of eerder?

14. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Ik zou me ook graag bij dit topic aan willen sluiten. Heb na 11 weken zwangerschap een MA gehad en het vruchtje was met 8 weken gestopt met groeien (met 7 weken nog het hartje zien kloppen). Afgelopen vrijdag is de vrucht (of eigenlijk het kindje), met behulp van pillen om een miskraam op te wekken, eruit gekomen. Vandaag een controle-echo gehad in het ziekenhuis en het zag er goed uit, m'n baarmoeder is schoon en er liggen al eitjes te wachten. Dus dat vond ik goed nieuws aangezien ik als de dood was voor een curretage.

Ik vind het een super moeilijke tijd. Wat een verdriet. Gelukkig zo veel steun aan m'n mannetje dus we slaan ons er doorheen. We willen ook niets liever dan zo snel mogelijk weer zwanger worden. Kan haast niet wachten! De gyn zegt dat we beter even een menstruatie kunnen afwachten om het dan weer te gaan proberen, maar m'n verloskundige geeft aan dat het niet zo veel uit maakt. Als je lichaam er klaar voor is dan komt het wel.

Nu dus wachten dat het bloeden stopt en dan zijn we er klaar voor! Lastig alleen hoe deze cyclus gaat lopen. Ik heb nog een hoop ovulatietesten dus die zal ik goed gaan benutten om m'n eisprong op te speuren.

Hoe doen of gaan jullie dat doen? Of wachten jullie gewoon af?

Ben ook erg benieuwd hoe het is om weer opnieuw zwanger te zijn... volgens mij echt slopend kwa zenuwen... :(

15. survivor82

survivor82 Fanatiek lid

23 jul 2008
    1.195
    0
    0
    kinderleidster
    apeldoorn
    hallo

ik ben gisteren op controle geweest bij de verloskundige en heb een echo gehad mijn baarmoeder is weer helemaal schoon en zag er verder goed uit ook de uitslag van het bloedonderzoek was helemaal goed.

ik heb de verloskundige gevraagd of er nog nieuwe eitjes te zien waren maar ze zij dat ze dat niet kin zien. daar baalde ik wel een beetje van.

mijn miskraam is nu 2 weken gelden heb een mk gehad van 8 wk en 1 dag .

ik heb (maar ) 1 week gevloeid.

wij willen een menstruatie afwcahten tot we er weer voor gaan ik kan bijna niet wachten om weer zwanger te zijn wat voelde dat geweldig.
    maar ik denk ook idd dat dat zenuwslopend is.

16. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Hallo beginneling, welkom hier alhoewel je vast liever bij de zwangere topics had gebleven. daar kom je vanzelf vast weer.
    voor de rest wens ik veel sterkte met je verlies en hopen dat het bloeden snel overgaat.
    ik wist ook niet dat je die eitje al kon zien zitten. dat is wel een goed teken. klaar om los te komen zou ik zeggen.
    ik heb ook ovu testen liggen maar niet zoveel dus ik wacht op het slijm wat er ook even was maar nu bloed ik weer gigantisch
    lijk wel ongi maar dat kan volgens mij niet.
    heb daar nergens wat over gelezen.
    ik ben da bloed zo zat.

Survicor: ja moeilijk is het wachten he!
    mijn 2e gyunacoloog zij dat je er voor kon gaan zodra het loeden gestopt is. ze meten later wel hoever je bent. wat is jouw reden dat je liever wilt wachten.

ik kan echt niet meer wachten maar mijn lijf dwingt me door al dat bloedverlies

17. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Oow ik had me hier al gemeld! Er bestaan twee topics als deze, dus ik was in de war :rolleyes:! Maar ik meld me opnieuw.......

18. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Ja volgens mij heb ik je naam al voorbij zien komen
    maar alsnog welkom ik ben ook nieuw op deze topic maar loop al 7a8 weken met een miskraam die maar niet wil ophouden

19. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

@Lien44: het klinkt toch niet zo geweldig ok vind ik :( Heb je al eens aan je gyn gevraagd of het normaal is dat je nog steeds zo vloeit? Vraag er anders toch maar eens naar he...

Ik ben ook nog altijd aan het wachten totdat wij er weer voor kunnen gaan. Wij zouden ook liefst zo snel mogelijk terug proberen. Ben vandaag naar de gyn geweest omdat ik nog steeds geen bloeding heb (MA op 8 weken) na 2,5 week. Moest er geen curettage aan te pas hoeven komen, dan mochten we dadelijk weer proberen zei hij. In het andere geval zou ik 2 (pffffà menstruaties moeten afwachten. Nu maar hopen dat het zo ook gaat.
    Wat ik nu dus ook al wel weet, is dat een volgende ZS inderdaad een stuk minder ontspannen zal starten dan de vorige. Ga vooral mezelf heel hard temperen denk ik, zo van "niet te blij he meid, want je weet hoe snel het kan fout gaan". Jammer, toch?

Liefs,
    Sunnyke

20. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Ow Lien44, dat is wel erg lang dat je nog bloedverlies hebt. Ik zou gek worden! Bloed betekend dus ook; er nog niet voor kunnen gaan...
    Weet je zeker dat je baarmoeder helemaal schoon is na je MK? Als er nog maar iets kleins zit kan je blijven vloeien... :(
    Ik hoop voor je dat het snel stopt en jullie er voor kunnen gaan!

Sunnyke, je bent vandaag bij de gyn geweest, wat heeft die precies gezegt? Wachten julie eerst nog af of het vanzelf komt? En dan misschien curretage?
    Volgens mij mag je na een curretage ook gelijk (mits het bloedverlies is gestopt) er weer voor gaan...

Deel Deze Pagina