Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hoi Lieni, wij zitten echt in hetzelfde schuitje. Ik hoop dat het voor ons beide snel raak mag zijn.

Weet je wat bij mij alleen zo raar is, mijn temp was vandaag weer hoog 37.1. Heb zondag de test gedaan, was negatief zou ik er nu toch nog een moeten doen nu ik op mijn NOD zit of een dag erna of is dit verspilde moeite omdat ik al ongikrampen heb.

Meiden wat zouden jullie doen? Graag advies. Heb geen kwaaltjes om moeheid en stemmingswisselingen na maar ik ben altijd wat chagie als ik ongi moet worden.

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

#6902 Xmas06, 4 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2009
    daydreamer: Wat fijn dat je nu lekker kan genieten en dat je de stress van je werk achter je kan laten! Ik zou zeggen geniet! Het gaat zo verschrikkelijk snel allemaal!!;)

Ik heb het inderdaad al over de bevalling gehad!
    Ik wil zelf heel graag natuurlijk bevallen en de jongens liggen er goed voor ... dus hopelijk kan dat! Mocht er alsnog eentje dwars gaan liggen dan gaan we wel voor de KS!

Joyce: Ooowh, wat schattig die foto waar ze samen op staan! *smelt* :)
    En wat groeien ze hard he? :$
    Ik ben ook van plan borstvoeding te geven, maar ik weet niet of dat gaat lukken met een tweeling!
    En ja, 28 weken alweer! Ik heb zelf het gevoel dat ze met 36/37 weken zullen komen! Dat zou mooi zijn natuurlijk! Alleen valt het wel net met oud en nieuw, haha! :):D

Hummie: haha, levensvatbaar!!! :D
    Dat is een héél fijn gevoel! Vind het vaak nog wel onwerkelijk hoor!!

Hoe voel jij je? Groeit je buikje al lekker?

Ele: Dankjewel voor de comment op mijn buik! :D Ik vraag me soms ook af hoe het kan dat daar twee inzitten!! :$

Nee, ik werk niet meer! Is echt niet meer te doen met die rugpijnen en bekkepijn (laat staan met al die andere kwalen;)).
    In Maart pak ik alles weer op, dus nu lekker veel rust nemen en genieten! :)

Ben jij al lekker aan het shoppen geslagen voor de babyuitzet?
    Ik ben eigenlijk wel zo goed als klaar! De babykamer is helemaal af en alles is al aangeschaft, op een paar kleine dingetjes na.
    Ik moet nu nog wassen draaien, klossen halen en mijn vluchtkoffer inpakken! Dit alles wil ik voor de 30 weken klaar hebben en dan kan het échte aftellen gaan beginnen!! :)

Tassie: Balen dat het deze ronde niet raak is! Ik duim heel hard dat het de nieuwe ronde raak mag zijn voor je!!! ;)

EDIT: Je hoort trouwens wel vaker dat mensen veel later nog positief kunnen testen! Misschien dat het toch nog wél raak is? :$
    Als ik jou was zou ik nog een dag of twee wachten en als er nog geen menstruatie is gekomen weer testen! Geen bloed geeft moed! *DUIM DUIM*

Nanny: Ik heb wel eens gehoord dat sommige eisprongen gepaard kunnen gaan met wat bloedverlies!

dit heb ik gevonden op het i-net :
    Een tussentijdse bloeding is meestal onschuldig en kan duiden op de eisprong.

Zo lang je geen extreem bloedverlies hebt en dit niet elke maand gebeurd zou ik me niet druk maken! :)
    KLUSZE!!!!!! ;)

Linie: Ja, dat kan ik me nog herinneren! We begonnen hier met survivor, beginneling, sunnyke, joyce & Aylin ... komt omdat we allemaal op vrijwel hetzelfde moment een MA of MK achter de rug hadden! Pff, dat is alweer een jaar geleden! :$ Wat gaat de tijd toch snel! Inmiddels zijn Sunnyke, Aylin en Joyce bevallen van gezonde kindjes.... Survivor is volgens mij weer bezig met klussen en voor beginneling heeft het helaas nog niet zo mogen zijn!

Hoe is het nu met jou trouwens??

Liefs, Eleni

3. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hi,

ja hier alles goed... in hoeverre het goed is dan
    ben nu druk met het zoeken van een kliniek die serieus met antirstoffen omgaat.
    weet nog niet zeker of dat het is maar wil niet 2 december pas gaan kijken als ik de uitslag krijg en anders is het een meevaller.

echt leuk die tweeling....
    wil ik ook... wil ik ook...

tassie@ oh weer 37 dat is wel positief zeg
    wie weet.. ik zou er idd nog een test tegen aan gooien
    is dit zeker je nod of kan die ook langer zijn.
    bij mij is vrijdag mijn uiterste datum...
    maarja naar die mk is niets meer zeker...
    maar ik heb geen hoop met mijn temp.... maar het wil niet komen

4. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Vandaag zou ik 28 dagen zijn, dit was altijd mijn NOD voor mijn mk. Na mijn mk was de langste cyclus 27 dagen. Ik heb er dus nog maar een test tegen gegooid, wederom negatief.
    Het is dus echt afwachten wanneer de ongi gaat komen, hopelijk snel want ik zit niet te wachten op een super lange cyclus.

5. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    joehoe meiden!
    hoe gaat het hier??
    Ik heb vanaf deze week verlof, dus meer tijd om mee te praten en te reageren! dikke knuffel!

6. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hier gaat het goed, voel alleen niets in deze fase van de zwangerschap. Miss komt het ook wel omdat ik pijn heb in de rug waardoor ik alle andere kwaaltjes niet hoor.

Moet ik me zorgen maken?

liefs,
    mamaT

7. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    tassie balen zeg
    nouja hier is het zeker einde oefening
    was zo vaag
    al dagen een lage temp maar nu komt het door
    vorige kwam het met een hoge temp..

rot lijf

nou ik zit weer achteraan op de bank
    pfffff weere 28 dagen wachten grrrrrrr

mamat geen zorgen maken
    heeft toch geen zin

8. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Nou lieni van dit lijf word ik ook niet wijzer!!!
    Snap er niks van ik heb nu al 3 dagen heel licht bloedverlies geen ei te bekennen met de ovu testen. dus ik snap het ook niet meer het enige wat ik me kan bedenken is dat ik dit keer een vroege ei heb gehad. Pijn in mijn zij is ook nog steeds aanwezig. Iemand met deze dingen bekent mee??

Grtjs Nanny.

9. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Mijn lijf is ook van slag, vandaag even blij had een beetje bruin bij het afvegen. Ik dacht meteen, nu zet het door maar het is met de noorderzon weer vertrokken.
    Moet me er maar bij neerleggen, hopelijk is dit een eenmalig iets en is volgende maand mijn cyclus weer oke.

Alleen hoe reken je dan je vruchtbare dagen uit met een verstoorde cyclus, wilde het nu net aankomende maand zonder ovtesten doen omdat de druk dan zo hoog ligt. Iemand advies of ervaring wat te doen
    Wil me alvast voorbereiden, hoop wel dat mijn ongi dit weekend komt anders ga ik toch maar even naar ha voor advies.

10. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Hallo dames!

Ik zit nu een aantal weekjes bij huis.
    Heb heel veel buikpijnen gehad en ontzettend veel (ook bloed) overgeven. Daarvoor ook eventjes in het ziekenhuis gelegen.
    Mijn organen blijken heel heftig en geirriteerd te reageren op de groei van de baarmoeder. En heb lichte ontstekingswaarden in het bloed.
    Moest goed rust nemen, van de arts en van de verloskundigen.
    Vanaf dag 1 werd ik door het werk gebeld. "Wanneer ik weer zou komen? Hoelang ik rust nodig had? Ze hadden er mooi extra werk mee als ik niet zou komen opdagen! Ik dacht alleen maar aan mezelf, niet aan mn klanten! Ik kostte hun geld, want verzekering vergoedt pas na zoveel dagen/weken! En nee, geen bedrijfsarts, want die kost ook geld!"
    Kortom, voor mij alleen maar stress erbij! Piekerde alleen maar over het werk, kreeg heel veel harde buiken..
    Dit ging zo 3 weken lang door. Bij de verloskundige kon ik alleen maar huilen, die heeft vervolgens contact gehad met mn werkgever (heel aardig van d'r!) en gezegd dat het voor mij en de baby beter zou zijn als ik volledig de ziektewet in zou gaan.
    Mn werkgever accepteerde dat en schakelde (eindelijk) het UWV in.

Daar heb ik 2,5 week geleden telefonisch contact mee gehad en ik moest vooral thuisblijven. Zij vergoeden het 100%.
    Afgelopen week voor de 2e x contact gehad met het UWV. Situatie is verbeterd, lig niet meer hele dagen op bed en probeer langzamerhand weer wat. Dat is dus positief.
    Maar geef nog wel steeds over, val nog steeds af, harde buiken nog steeds en ont-zet-tend moe! Van het werk NIKS meer gehoord!
    Met de mevrouw aan de telefoon afgesproken dat ik in december weer teruggebeld wordt. Tot die tijd dus niet werken.
    Oja, en ik hoefde zelf geen contact op te nemen met mn werkgever, dat zou alleen maar confrontaties opleveren.

Nu krijg ik vandaag een brief met een uitnodiging voor een gesprek met een consulent voor verzuimbegeleiding.
    Dit gaat dus via de verzekering van het werk, zij hebben dit ingeschakeld.
    Volgende week word ik daar verwacht. Nou ja, dat is prima natuurlijk! Daar wil ik wel aan mee werken.

Maar ik vraag me af... Wat kunnen zij dan eigenlijk doen? Voor mn werkgever en voor mij?
    Ik ben hier meer benieuwd naar, omdat het geen bedrijfsarts is.
    En ik ben er benieuwd naar, omdat het nu toch al geregeld wordt via het UWV?

Wie weet dit?

11. daydreamer

Ik heb net een topic geopend op zwangerschap + werk.

Hebben jullie misschien ervaring hierin?

12. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hai hai,

Maak je nie druk. Zij kunnen je nie aan het werk zetten en dat zullen zij ook niet doen.. Omdat je wat 'complicaties' hebt, zullen zij echnie vragen om weer aan het werk te gaan. Want dit betekent dat als jij schade loopt zij hiervoor op moeten draaien.. en dat willen ze niet.

Ik had het bij de eerste. Ik had zwangerschapsischias en mocht daarom van het UWV nie werken. Detacheringsbureau durfde daarom ook nie te vragen of ik weer wilde komen. Toen ik aangaf dat ik zelf wel aan het werk wilde, gaven zij aan dat de gevolgen dan voor mijn eigen risico zijn.

liefs,
    mamaT

13. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ja, ik had afgelopen cyclus bij het cervixslijm wat rozig bloedverlies. Was trouwens niet de eerste keer. Google even op ovulatiebloeding!

liefs,
    mamaT

14. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hier nog een vraagje. Volgens mijn berekening ben ik morgen, zaterdag, 4 weken en 6 dagen. Maar vandaag, vrijdag, heb ik een cb digi gedaan en die gaf 3+ aan, dat is dus meer dan 5 weken. Wat moet ik aanhouden? Zie op de verpakking staan : is voor meer dan 99% nauwkeurig vanaf de dag waarop de menstruatie zou moeten beginnen. Dus wat moet ik aanhouden?

liefs,
    mamaT

15. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    mamat ik zou je eigenberekening aanhouden tot de echo
    maar ik vind het toch altijd een vaag verhaal.

daydreamer volgens mij is zij om de brug naar het beginnen met werken niet zo hoog te maken.
    zeker nu er wat srubbelingen er zijn. kan me voorstellen dat je daar ook niet zomaar op de stoep weer staat van hier ben ik...
    voor de rest wens ik je veel sterkte met alles getver zeg ... wat naar allemaal... maar probeer toch echt aan jezelf te denken.
    je moet hiervan genieten.... je weet nooit of er een volgende keer komt dat je zwanger bent.

Nannie@ Ja erg vaag.. lk weet het ook niet als je had getempt dan had het wat duidelijjker geweest.
    je hebt nu wel een erg lange cyclus he!
    mischien de gyn zodat zij je kunnen vertellen waar je staat?

tassie... is het nu los gekomen.. nou hier wel het lijkt wel alsof dit me eerste cyclus na de mk is.. wat een zooi...
    nouja zit alweer op dag 3 ..... nog 11 tegaan...
    heb nog veel testen leggen dus ik maak je op ...
    ik zou je je vruchtbare dagen van je kortste cyclus nemen en de langste en deze over elkaar heen leggen en al deze dagen klussen.

ja je moet er wat voor over hebben.

ik wilde deze maand niet meer tempen..
    werd er de laatste dagen helemaal getressed van maar ik denk dat ik het niet kan weerstaan.
    ik vind het ook leuk om zo'n grafiekje te krijgen...
    maar ik zit er de dagen voor mijn nod elke dag naar te turen of gelijkenis met mijn zwanger temp kan vinden.
    maargoed ik wist dit keer wel dat het niet raak was.,..
    hoewel de vorige maand het ook niet raak was terwijl ik een voorbeeldig kaartje had...

16. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Hoi meiden,

Gisteren ongi geworden gelukkig, hier is het ook een puinhoop net als bij jou Lieni. Ik zei ook al tegen mijn man, lijkt wel of ik een mk heb wat bloedverlies betreft maar voor de rest voelt het normaal.

Was ook mijn bedoeling de vruchtbare dagen te overlappen, wat een geklus dan zeg. Wil er deze maand geen druk op leggen, van het moet. We klussen als we zin hebben en anders niet, mijn man heeft nogal moeite met onder druk staan.

Fijn weekend allemaal dames,

17. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Hoi meiden,
    @lieni,en all. ik heb altijd een lange cyclus :)$helaas).
    Alleen nu zit ik rond mijn ovu normaal gesproken maar ik heb al 5 dagen bruin bloedverlies en nog geen posi ovutest en die werken normaal gesproken erg goed??? Ik heb ook al een paar weken hoofdpijn van de week nog migraine. Soms ook misselijk ik weet het ook allemaal niet, had een zwtest gedaan maar nega (dacht misschien een vroege ei) dus het is nu een beetje??????????????? zo! Van de week maar even naar de huisarts denk ik .

Grtjs Nanny.

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik doe ff aan meldplicht...

Nog steeds dik.. vaak veel gerommel, maar niets dat doorzet.. ik herken t wel van de vorige zwangerschappen, maar frustrerend is t wel..

Eigenlijk mag ik niet klagen.. ik kan alles nog, heb op de normale kwalen nergens last van.. alleen wat snel moe, buik zit in de weg, en maagzuur.. maar ja.. das te overzien he.. ik ben t gewoon zat en ook de andere kids vinden het niet leuk meer..Ik kan niets leuks meer met ze doen (tenminste geen gestoei e.d) en dat kunnen ze nietmeer waarderen..

Maar ja.. niets aan te doen.. nog 1,5 wk max en dat is wel te overzien toch??..

Lees dat de zwangere dames lekker opschieten.. heerlijk...
    Dames die nog aan de klus zijn.. SUCCES MEIDEN.. ik blijf duimen hoor!!!!...

Mocht er hier beebnieuws zijn dan laat ik het uiteraard weten..

KNUFFF

19. daydreamer

MAMAT: Vroeg me gewoon even af hoe het zat of hoe het zal gaan. UWV die adviseren en zeggen dat je thuis ‘moet’ blijven en het ook gewoon vergoeden. En dan nog de verzuimconsulent.
    Maar ja, ik wacht wel af wat ze zeggen van de week.
    Jij had dus ook meerdere ‘instanties’, UWV en detacheringsbureau.

Ik zou trouwens je eigen berekening aan houden! En dan zie je het met de termijnecho wel!
    Hoe is het verder met je?

LIENI: Klopt, in 1e instantie is de verzuimdienst ingeschakeld om te helpen met bemiddelen en het evt. opbouwen van uren. Dat weet ik. Ze hebben dit ingeschakeld, omdat ze de arbo-arts te duur vonden.
    Maar ja, omdat het nu al geregeld is met het UWV, dat ik volledig in de ziektewet zit.. Daarom vroeg ik me af wat ze dan deze week voor mn werkgever en mij kunnen betekenen..
    Stom hè, dat ik me daar toch stiekem weer druk over maak?! *zucht*

En bedankt! ;)
    Weet dat ik moet genieten! En dat doe ik ook wel, hoor. Kindje is erg beweeglijk, haha! Heerlijk!
    En we zijn bezig met het kamertje nu.. Leuk joh!

Oh, en wat spannend allemaal weer voor jou! Elke ronde weer die onzekerheid…
    Ik was zelf nooit zo van het tempen. Heb wel een paar rondes ovu-testen gebruikt, maar merkte dat ik daar alleen maar geobsedeerd door werd. Ik duim voor je, hoor!
    Ik hoop dat het snel weer raak is!!!

TASSIE: ‘Gelukkig’ ben je nu toch ongesteld geworden! Wat vervelend, hè.. Als je cyclus ineens raar gaat doen. Ik baalde daar ook zo van!
    En meid inderdaad, het moet wel leuk blijven! Veel succes komende ronde!

NANNY: Ook voor jou al zo onzeker… En dan die lange cyclussen…….
    Wens jou ook veel geluk!

ICHTUS: Ooooh… Wat spannend nu! Hoe gaat het met je?
    Duurt niet lang meer, meid!!!

IEDEREEN: Ben bij de verloskundige geweest. Met de kleine gelukkig wel alles goed!
    Groeit prima en hartje klopt netjes! Buikje begint ook mooi bol te worden nu. :)

20. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    Hoi hoi!

even snel een hummie-bericht!

@lienie, nanny ik duim voor jullie hoor, hopleijk gauw zwanger meiden!

@tasse, balen vd ongi maar wel duidelijkheid! vol goede moed naar een nieuwe ronde, duim voor je meis!

@daydreamer, gelukkig met de kleine alles goed. pas goed op jezelf, jij geeft je grenzen aan en niet die verzuimbegeleider! op zich geeft het ook wel weer rust als zo iemand is geweest kun je overleggen en plannen hoe nu verder... maarrrrrrr zolang jij niet kan werken moet je je niet druk maken meid, niemand kan je dwingen! sterkte ermee.

@ele, ja voelde beebs 1e schopje tussen week 17 en 18, geweldig!!! en dat darmgerommel is achteraf echt je beeb! voel je al wat meer nu?

@doortje, hoest met jou meid!?

@aylin, en joyce, maken de beebjes het goed en jullie?

@ichtus, oehhhhhhh wat spannend meid, kan elk moment gebeuren nu! zet 'm op hoor! :)

@mamat, altijd je eigen berekning aanhouden va laatste ongi. pas bij termijnecho wordt de echte datum berekend. gaat ie goed meid?

@iemand vergeten? dikke knuf van mij!

HIER, alles prima, voel me goed, beebje groeit goed, gaat nu hard met buikie. ze is lekker beweeglijk, echt harde schopjes en duwtjes en draaien, super!!!! nog lekker bezig met kamertje, wordt zo mooi!! :)

dikke knuf liefs humm

Deel Deze Pagina