Daydreamer: Ik vind m perfect!!! Heel erg mooi!! Nanny: Echt vervelend zulke lange cyclussen. Wanneer ga je weer testen? Elegance: Maak je nie druk hoor. Ik wil je best mijn verhaal vertellen waarbij mijn contract afliep en ook niet verlengd werd, ik werkte op detacheringsbasis. In alles zit iets goeds.. en je krijgt toch 100% dus je gaat er nie eens op achteruit. Ga lekker genieten van de kleine en je ziet wel hoe het verder loopt. Hier: Heb de echo gehad.. de echo was goed!!!! Ben twee dagen verder dan mijn eigen berekening, dus 9 weken en 3 dagen.. en ben dan 9 juli uitgerekend. A.s. vrijdag weer een afspraak maar dan met de arts gyn. liefs, mamaT
hey rebbel@ jeetje was een spanning zeg... wat gebeurd er als het nu zou komen? opzich kan het toch wel.. ik weet dat langer beter is.. mamat@ wat spannend zeg.. is dit je eerste echo? elegance@als je cotnract niet verleng word krijg je dan wel een uitkering? hier mag ik maandag komen voor een echo dus nog een week wachten. heb wel terug gemaild of dit niet iets te vroeg is want ik ben dan 6 weken maar mijn ei was later dus misschien dat het nog veel korter is... mischien dat ze het een paar dagen later doen... nog even afwachten dus... hoop wel dat het duidelijk wordt voordat ik op wintersport ga... niet dat ik straks weer gecurateerd moet worden...
REBBEL: Gelukkig ben je nu al wel zo ver dat je in ieder geval in je eigen ziekenhuis kunt bevallen. Maar hopelijk blijft de baby nog eventjes zitten! Hoe langer, hoe beter natuurlijk.. Doe maar rustig aan en elke dag extra is meegenomen! MAMAT: Ja hè? Ik denk dat we de tekst zo laten. Anders ga ik wéér twijfelen.. Haha! En wat fijn dat de echo goed was! Gefeliciteerd! Die 2 dagen zijn mooi meegenomen. Mag je nu nog een keer voor een echo? Of is de volgende x hartje luisteren? LIENI: Misschien wel prettig, ja.. En paar dagen later. Wel een paar dagen langer geduld, maar meer kans op een kloppend hartje. Je wilt ook niet te vroeg kijken en dan nog meer twijfels krijgen..
@ daydreamer: vind dat het gedichtje dat absoluut uitstraalt! Bij ons loopt al een kleine kletsmajoor rond (wordt in januari alweer 2). Voor hem heb ik een miskraam gehad en het afgelopen jaar helaas drie waarvan de laatste recent (november). Er kwam bij ons niets uit de onderzoeken, dus ik probeer hoop te houden dat de volgende x wel goed gaat! MamaT: fijn dat de echo weer goed was! 9 wkn, 3 dgn dat klinkt erg mooi!! Lieni: als er niets te zien is omdat het misschien nog wat vroeg is, kun je toch meteen een afspraak maken voor een nieuwe echo rond 7 wkn? Maar dan hoef je in ieder geval niet nog langer te wachten?! Rebbel: hoe ver ben je? Ik hoop maar dat de kleine nog ff blijft zitten!
hoi, dank jullie wel meiden! @mamaT : zwanger!!! gefeliciteerd meid!! fijn dat de echo goed was! @lieni: ook zwanger?! maar weer onzeker begrijp ik? ik duim voor je hoor! we zijn nu uit de gevaaarlijkste periode, maar moeten het eigenlijk nog tot de 34 weken vol zien te houden, dan houden ze een bevalling ook niet meer tege odat het kindje het dan aan zou moeten kunnen. milan is toen ook geboren. @l78: ik ben nu 32 weken en 5dagen zwanger. jij heel veel succes meid. ik heb voor ons zoontje een mk gehad en nu ook voor deze zwangerschap.
@ daydreamer Ik houdt ook niet zo van gedichtjes maar vind die ook wel leuk. hihihi. Wij hadden een hele simpele bij de eerste Gedroomd, Gedragen, Geboren. Maar toch wel heel mooi vond ik zelf hihi. misschien is het iets? @ All Nou test gedaan helaas weer nega dus geloof er niet zo meer in. Maar ik snap er nu helemaal NIKS meer van??? @mamat fijn dat de echo goed was. @Rebbel, Hallo spannend allemaal zeg. Beebje van rebbel nog even blijven zitten hoor . Ben je al uit de naam? hihi
Hallo meiden! @lienie: oh meis, wat fijn dat het roze weg is! Ik zit zo ontzettend te duimen hier! @ele: hoe ging het bellen? Pfff ik zou ook de zenuwen hebben hoor. Maar idd: jouw gezondheid en herbie zijn het belangrijkst! @Tassie: ow, wat jammer! We gaan duimen voor een nieuwjaarswondertje! @Mamat: spannend weer een echo! En? Ohhhh goed dus! Gefeliciteerd! @Nanny: hoe zit dat bij jou dan? Ben je wel vaker onregelmatig? Ik snap dat je GEK wordt hiervan! @Daydreamer: fijn dat je wat beter in je vel zit en dat je kunt genieten! Ik hou ook niet zo van gedichtjes op geboortekaartjes, maar bij deze krijg ik wel kippevel! @Rebbel: oh meis toch.. zo is het niet genieten! Hou vol he?! @hier: alles ok, op het bevallingswachtbankje J Ze mag van ons wel komen!
oh wat lekker dat jullie kleintje mag komen doortje! succes met de laatste weekjes! nee ik kan er zo niet van genieten helaas.. ik zou willen dat ik de tijd een paar weekjes vooruit kon spoelen en mag gaan bevallen. van dat op de bank hangen word je ook niet vrolijk.
@ rebbel, frustie op het moment ben negen dagen overtijd testen blijven nega. Meestal als ik een posi ovu test had en ik was niet zwanger werd ik ongeveer 14 dagen later ongi. Daar zitten nu dus 9 dagen bij en nog geen ongi??? @ Doortje, Ben wel vaker onregelmatig geweest maar toen gebruikte ik ook geen ovu testen om mijn ei te vinden. Maar die was er toch nu op 14 november een posi ovu. Zijn die testen weleens vals?? Ik heb het nog niet gehad bij die van sensitest. BOEHOE!! snif!! Ik weet het niet meer hoor!
zou je me dit eens willen uitleggen? ik ga nml per 31 dec ook in de ww.. maar zit dan idd zoals het er nu uitziet in de ziektewet ivm de zwangerschap.. ik lees overal dat ik dan gewoon 70% uitbetaald krijg :S ben wel benieuwd sorry voor korte ego reactie.. we hebben bezoek en toen viel me in dat ik dit vanmiddag las en wilde reageren maar ik toen te druk was
Elegance: Je gaat straks ziek door zwangerschap uit dienst.. je gaat dan de ziektewet in en niet de WW en omdat het zwangerschapsgerelateerd is krijg je dus 100% van je laatst verdiende loon. Dit is een uitzondering op de 70%-regeling die voor ziektewet normaliter geldt. Strakkies na je bevalling en zwangerschapsverlof kan je eventueel, als je volledig hersteld bent, over naar je WW. Ik heb destijds na mijn zwangerschapsverlof nog thuisgezeten en kreeg toen nogsteeds 100% omdat ik nogsteeds nie hersteld was.. daarna had ik mijn ww nie nodig want toen ben ik weer aan de slag gegaan. Mijn oude werk (waar ik dus op detachering werkte) had gebeld en gevraagd of ik weer beschikbaar was. Ik zal even voor je opzoeken en de link plaatsen. liefs, mamaT
De Ziektewet-uitkering is meestal 70% van uw dagloon. Voor het dagloon geldt een maximumbedrag. Soms is uw Ziektewet-uitkering hoger dan 70% van uw dagloon: als u vóór of direct na uw zwangerschapsverlof ziek wordt door de zwangerschap of bevalling. U krijgt dan u 100% van uw dagloon; als u niet kunt werken omdat u ziek bent door orgaandonatie. U krijgt dan 100% van uw dagloon; als vastgesteld is dat u door een ziekte of handicap moeite heeft met werken of een werknemer met beperkingen bent. Hoeveel u krijgt, hangt af van wat er is geregeld in uw cao. Zie Hoogte en uitbetaling uitkering
@rebel, heej meid, fijn om te lezen, dat je beebje nog veilig bij je zit, en je doet het goed hoor !! @nanny, jeetje das ook raar. @doortje, jou datum komt steeds dichterbij @daydreamer, ik vind het gedichtje ook mooi en bij jou situatie passen Hier weer nieuws van mijn tante, ze gaan haar vandaag weer in slapp brengen en dan is het over.
He meiden... Ik ben jullie een hele tijd uit het oog verloren. En ineens kwam ik weer voorbij dit topic! Hoe gaat het hier? Heb ik heel veel gemist? Veel nieuwe zwangeren? Met mij gaat alles redelijk. Wij hebben deze maand onderzoeken laten doen omdat we inmiddels 14 maanden "bezig" waren en ik er niet jonger op word Ik heb een HSG gehad (niet leuk, maar alle pijpleidingen waren open), bloed laten prikken, een follikelmeting op CD 15 (mooi eitje van 2x2 cm!). Verder heeft lief zijn bijdrage (in een potje) moeten leveren. 23 December gaan we terug naar de gyn om alle uitslagen naast elkaar te leggen en te kijken hoe nu verder. Heel spannend allemaal. Maar ik moet zeggen dat het ook wel rust geeft. Ik merkte aan mezelf dat het allemaal erg zwaar werd, en dat ik zwanger worden echt een opgave ging vinden. Steeds die teleurstelling. Nu vind ik het vooral prettig dat er dingen kunnen worden uitgesloten. Misschien dat ik daarna weer verder kan. Maar het mooist zou zijn als ik de 23e een positieve test zou kunnen laten zien natuurlijk Maar vertel, wat heb ik hier allemaal gemist?
jeetje meiden!! kijk een dag niet en er wordt weer volop geschreven hier!! goedzo!! af en toe is het wat stil hier @lienie, hoe gaat ie nou? pff nog een weekje en dan de echo meid, ik duim nog steeds op volle kracht dat deze x goed gaat!! @ele, lekker aan het genieten van je beebje? voel je hem al wat krachtiger? @doortje, Hoe gaat ie? ooooh voor jou zooooo spannend nou! ik ben heel benieuwd! @rebel, goed weer even van je te horen meid! en heel fijn dat beebje het zo goed doet. Nog even blijven zitten hoor! @joyce, wat gaat de tijd toch snel he?! fijn dat het goed gaat! @liesben, goed weer van je te horen! en heel goed dat jullie onderzoeken hebben laten doen, snap heel goed dat je nu wil weten hoe het ervoor staat! succes en laten weten hier he?! @nanny en tassie, nog steeds onduidelijkheid, bah!! hoop gauw op goed niieuws meiden, duim voor jullie! @daydreamer, lekker aan het zwangeren? hier kamertje klaar en idd elke week naar cursus (samen bevallen, erg leuk!) doe jij ook cursus? wat vliegt de tijd he?! @mamat, ooooh meid, wat fijn dat de echo goed was!! nu wat meer genieten! @ de rest, dikke knuf! Hier, alles prima! voel me echt goed en geniet van alle trappels die ik voel in mijn buik, geweldig! wat is ze al sterk zeg, af en toe echt een flinke kick of dan zit ze heen en weer te draaien, super!!! nog 10 weken ongeveer en dan mogen we haar in het echt bewonderen, de tijd vliegt echt enorm!! liefs humm
Meiden, hebben jullie ervaring met zwanger worden in de eerste ronde na miskraam? Ik voel me anders en begin hoop op te bouwen, maar weet eigenlijk niet of dit terecht is, ruim 3 weken na miskraam....iemand ervaring?
hoi, @joyce: gaat niet goed met je tante begrijp ik.. sterkte! hoe gaat het met je 2 kindjes? @liesben: fijn dat de onderzoeken je nu meer rust geven! succes! @hummie: oh jij ook alweer bijna 30 weken! super dat je je zo goed voelt meid! @L78: ik heb voor deze zwangerschap ook een mk gehad en meteen daarna zwanger! niet ongesteld geweest, dus het kan! ik duim voor je!