@rebel, nee gaat niet goed, ze is nu van de beademing af en ademt nog wel zelf, ze probeert zelfs te praten, maar het kan elk moment afgelopen zijn, want ze kan niet meer zo goed zelf ademen. Met mijn kindjes gaat het helemaal goed, ze zijn een beetje verkouden, maar verder gaat alles goed Hou jij het nog een beetje vol allemaal ??
L78: Ok, dus al een klein mannetje rondlopen. Leuk! Maar kan me voorstellen dat als je in je hoofd al een broertje of zusje ziet Hopelijk is het de volgende x raak! En goed ook! Of het nu al raak kan zijn? Zou kunnen Ik heb er zelf geen ervaring mee, meteen weer raak. Na mn 1e miskraam was ik in de 2e ronde weer zwanger. NANNY: Dat is ook mooi. Kort, maar krachtig. Erg duidelijk. We hebben gister de proefdruk aangevraagd. Met de tekst die ik hier gister plaatste. En weer negatief getest?! Pff.. Ik snap er ook niks meer van, meid! Hoe kan dit nou? Ineens een langere cyclus? DOORTJE: Ja, deze tekst is niet té gedichterig toch? Hoe is het op het bevallingswachtbankje? Voel je al iets? Of helemaal niks nog? ELEGANCE: Je krijgt gewoon 100% uitbetaald. Ziektewet wegens zwangerschap. Mocht het beter gaan, voor of na je verlof, dan pas de WW in. JOYCE: Ahh, wat een rotsituatie met je tante.. Wat moeilijk voor jullie! Sterkte!! HUMMIE: Nee, ik doe geen cursus. Leek me echt niks! Vreselijk Haha! Maar ga binnenkort wel naar 2 avonden borstvoedingsinfo.. En ja, de tijd vliegt!! Fijn dat jij je nog steeds zo goed voelt, zeg!
daydreamer and mmt dank jullie wel voor de info helaas krijg ik maar 3 maanden ww, maar zoals het er nu dus uitziet ga ik idd ziek de ww in en wordt dat dus 100 % .. wel mooi meegenomen wat ik nog steeds niet duidelijk heb en ik heb er al voor gebeld, maar ook daar krijg ik geen duidelijk antwoord op, is of ik wel of niet zwangerschapsverlof betaald krijg.. mijn ww zou nml 16 dagen ophouden voor ik beval.. maar.. de zwangerschapsverlof zou dan al ingegaan zijn die is nml 6 weken voor de bevalling als je in de ziektewet zit toch? of ben ik nu heel onduidelijk iets aan het uitleggen hahaha.. ik vraag me dus af of ik wel zwangerschapsverlof krijg aangezien ik dus 16 april, al 16 dagen geen ww( oftewel zw) meer krijg.. weet iemand daar ook het antwoord op? sorry dat ik even zo ego ben, maar ben echt helemaal verbaasd dit te horen! haha natuurlijk heel mooi meegenomen.. maar zit nog alleen in over de tijd dat ik zwangerschapsverlof zou moeten krijgen... alvast bedankt als iemand het weet! ik kon zo een terug en probeer ik even op iedereen te reageren.. ik ga nu eerst even verder zoeken op internet of ik iets hierover kan vinden! btw ik ga dus sowieso niet meer de ww mocht ik wel zwangerschapsverlof krijgen toch aangezien die dan al heel lang afgelopen zou zijn.. :S
Elegance: We gaan ervan uit dat je je ziek gaat melden. Je krijgt eerst een ziektewetuitkering tot aan je zwangerschapsverlof. Ziektewetuitkering is niet gebonden aan een termijn (dus ook niet aan de termijn van de WW). Je krijgt deze dus tot aan het begin van de zwangerschapsverlof. Daarna een uitbetaling van zwangerschapsverlof (die krijg je zeker weten) en indien je nie hersteld bent ga je weer over naar ziektewetuitkering. Is hiermee je vraag beantwoord? Owja, en als je in de ziektewet zit dan gaat je zwangerschapsverlof idd 6 weken vantevoren in en daarna nog 10 weken na de bevalling. Als je dus pas na 42 weken bevalt, dan krijg je dus 2 weken extra. groet, mamaT
mamat dank je wel voor je snelle reactie! ik ben er best onzeker over aangezien het natuurlijk veel geld is wat ermee gepaard gaat en waarvoor ik altijd bang was... geen werk en zwanger zijn.. misschien is het dan wel een geluk bij een ongeluk dat ik nu niet kan werken.. ( zo had ik het nog niet gezien) ik wist ook niet dat de tijd dat je in de zw zit voor de bevalling niet tellen als ww.. aangezien ik overal alleen informatie vind dat je maar 16 weken in de zw mag zitten ofzoiets.. Heb je dit zelf ook al eens meegemaakt dat je er zoveel vanaf weet? nogmaals super dank je wel!
Yeps... onze casus zijn bijna identiek.. alleen gebeurde het bij mij in november al, maar had ook een contract tot 31 december. Ik mocht niet meer werken van de arbo (zwangerschapsischias), maar wist niet van de 100% doorbetaling.
MamaT: hoe lang na je mk heb je getest? Voelde je aan weer zwanger te zijn? Ik ga een beetje op en neer en zoek houvast, merk je het?
Geefnie hoor. 23 september miskraam.. 18 oktober ei en ik had 7 dagen daarna al getest.. hahahahaha. Erg he? Maar nu bleek ik dus 2 dagen verder te zijn dus miss had ik mijn ei de 16. Maar dat snap ik dan ook weer niet want op 18de was hij smorgens nog positief. Snap je wat ik bedoel?
ja snap het...maar jij had dus ook redelijk snel na je ei (7 dgn) het gevoel dat je zwanger was...anders ga je niet testen toch? Mmmm...wat wordt dit weer spannend.
Elegance: zoals je miss wel weet ben ik zeer gelovig. Ik geloof dat overal iets goeds in zit. Als ik je vertelde hoe destijds alles gelopen is. Ik ben in 2005 in het buitenland gehuwd, was nog student, had geen woning.. Heb bij 1 keer reageren voor een huurwoning waar ik overigens nog maar 2 jaar stond ingeschreven een woning gekregen!! Heb een aantal dagen voor de start van de inburgeringscursus mijn aanvraag voor mijn partner nog kunnen doen en ben uit 5 dagen voor de uitgerekende datum afgestudeerd. Dit is even een korte samenvatting van een hele hoop gebeurtenissen waarbij alles gewoon goed is gekomen.
L78: Ja, ik had een heel sterk gevoel, maar had me misrekend zodat ik veel te vroeg had getest... Hoever zit je nu?
geen idee, want weet niet wanneer mijn ei is geweest. Mk was op 13 nov...ja vrijdag de 13de...dus nu ruim 3,5 week geleden.
denk het wel (dat ik mijn ei heb gehad), maar voel het nooit. Heb nu last van duizeligheid (vooral bij inspanning), gevoelige en grotere borsten, meer afscheiding, scherpe reuk en rare smaak in mijn mond...wel dingen die bij een beginnende zw schap zouden kunnen horen. Maar goed, ik wacht nog af hoor, ga nt testen maar vind het wel fijn om mijn verhaal en dromen hier kwijt te kunnen!
jeetje dat valt ook nie mee dan.. helaas ben jij dus ook door ervaring wijs geworden hierin.. ik wist trouwens niet dat jij al een kindje had, of was dat van een eerdere mk? nogmaals dank je! edit: ik zie dat je al gereageerd hebt!:0 ik was wat laat met mijn reactie
Jawel, heb een kindje van 2 jaar en 9 maanden. Hij is alleen heel erg rustig en kan zichzelf goed vermaken, dus ik heb bijna geen kind aan hem (dus hoef ook nie te klagen, hahaha). Ik had daarvoor geen mk's gehad. Heb ma in april gehad en mk in september. Ben van mijn zoontje trouwens ook op mijn huwelijksnacht (mijn eerste keer) zwanger geworden.. de dag dat manlief naar NL kwam... bleek toevallig net in mijn vruchtbare periode te zitten. Toen vertelde de VK dat ik dus technisch al vanaf 5 juni zwanger was, maar toen was hij er nog niet. Daarna moest ik mijn man dus uitleggen dat je twee weken gratis krijgt.. je snapt toch wel dat dat niet makkelijk ging, hahaha. Trouwens, ik ga dit keer ook niet vragen wat het wordt. Bij mijn zoontje werd stellig gezegd dat het een meisje zou worden en bij 37 weken kwam ik er achter dat het een jongen zou worden (doordat mijn man het niet geloofde en ik dus om bevestiging vroeg). Maar Elegance, maak je nie druk.. komt goed hoor!! Daar ben ik zeker van!
hey hallo, toch altijd leuk als de banner naar een andere week gaat... L78@ kijk wel uit ik had die eerste maand allemaal symptomen en was niet zwanger.. volgens mij hadden hier meer er last van. stomme rot symptomen! je kan er alle kanten mee op hier grieperig en koud... rebbel@ ook even volhouden dus.... gaat goed komen... Liesben@ hier ook bloed laten onderzoek tot zover was alles goed... mijn vent hoefde niets in te leveren ze zeggen bij mk dat het dan niet aan hem ligt ik dacht misschien dat kwam van het roken.. doet die niet veel maar wel een paar op een dag
ja probeer mezelf in toom te houden Spannende dag voor jou morgen Lieni, hoop zo dat de dag gewoon lkr voorbij gaat en alles goed gaat/blijft gaan!
Ik ben zo blij, ik kreeg net een telefoontje van mijn man; mijn man krijgt als het goed is promotie en gaat ook overdag werken. Nu werkt hij namelijk in de avonduren en lossen we elkaar af. Als ik dus een hele dag erop heb zitten, moet ik naar mijn volgende fulltime baan als moeder.. middagdutjes etc zitten er niet in. En ik werk min 40 uur en doe daarnaast via mijn werk een opleiding. Afgelopen weekend ben ik in elkaar gezakt van de vermoeidheid en zit dus nu thuis. Elegance: hierna moet ik echt minder gaan werken, maar als kostwinner is dat toch moeilijk en daar heb ik de afgelopen tijd wel veel aan moeten denken, maar zoals je ziet lost het zichzelf op. Dat bedoel ik dus met .. er zit iets goeds in alles.