Na miskraam gaan we er weer voor (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Josien, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    @Joyce erg herkenbaar dat het kraambezoek minder is dan bij de eerste. Hier ook hoor. Hoor het wel meer van mensen uit mijn omgeving dat het bezoek bij de tweede minder is.

Voor degene die het vroegen:

Met Joshua gaat alles prima. Meneertje heeft nu maat 68 en groeit lekker. Wel heeft hij een voorkeurshouding naar rechts dus we zijn constant bezig met corrigeren. Speeltjes in de box hangen links, rechts op de arm als we de fles geven. Zijn achterhoofdje is aan de rechterkant nogal plat dus we blijven corrigeren. Hopelijk is een helmpje dan straks niet nodig.

Aylin word een grote meid kletst er lekker op los en vind haar broertje geweldig. Soms zijn er wel wat aandacht momenten maar het gaat steeds beter moet ik zeggen.

@Tassie maak je niet gek meid! Ik heb van week 4,5 t/m week 9 bruin en roze verlies gehad. En er was niks aan de hand. Ik stond ook de eerste keer dat ik het opmerkte met tranen in mijn ogen hoor. Ik begrijp je gevoel heel goed. Maar kijk naar alle meiden hier die bruin en roze verlies hebben gehad en er was niks aan de hand. Het vervelende is dat je niets anders kunt dan afwachten en naar de echo toe leven. Het gaat vast helemaal goed komen!!

@Nanny dikke knuffel voor jou meid. Waarschijnlijk is het gewoon pech hebben en is er niks mis! Wel balen dat het jou steeds overkomt.

De rest een dikke knuffel ga zo nog ff bijlezen!

@Lienie hoe was je echo?
    @Eleni, doortje en rebbel meiden hoe gaat het met jullie???

2. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

TASSIE: Ik heb ook een klein beetje bruinverlies gehad. Maakte me ERG onzeker, dit had ik bij de ma’s ook. En toen bleek het op de echo niet goed te zitten. Maareh.. Had het nu dus weer! En kindje zit er nog steeds!
    Ohhh.. Wil je zo graag geruststellen en opbeuren, maar.. Jíj moet deze tijd zien door te komen. Jij moet deze onzekere periode door. Meid, ik duim in ieder geval dat alles goed is! En blijft! ;)

JOYCE: Hoor het wel vaker trouwens..
    Dat bij de 2e minder of minder gauw visite komt. Raar eigenlijk! :(

LIENI: Ja, dat wil ik sowieso doen. In de agenda bij sommige dagen gewoon een streep erdoor, geen visite. Bijkomen en genieten van elkaar.
    Hoe was je echo???

HUMMIE: Van mij mogen m’n ouders en schoonouders dezelfde dag nog komen. Broers en zussen ook. Die zullen dan toch alleen even snel een kijkje nemen. En wij willen hun natuurlijk ons kleintje showen!
    De rest van de kraamweek zullen zij ook wel een paar keer om het hoekje komen kijken.
    Plus m’n opa en oma en een aantal goede vrienden.
    Ooms, tantes, neven, nichten.. Tja, die hoeven van mij niet gelijk aan het bed te staan.
    Goede buren en andere kennissen ook niet.
    Aan de ene kant is het juist makkelijk, want dan is de kraamverzorgster er nog, maareh.. Ik wil ook heel graag BV geven en ik wil dat dat goed gaat. En dan is die 1e week juist zo belangrijk.
    Ennn… Ik wil gewoon samen met m’n mannetje ons kindje leren kennen!!
    Wij zetten trouwens op het kaartje dat er eerst even gebeld moet worden voor een bezoekje.

ELEGANCE: Jaaa.. Het idee dat het ook nog eerder kan komen. Ieeeehh!! :$
    Hahaha! Zó spannend!
    Ik geniet erg van het zwanger zijn en vind het best jammer dat dat straks afgelopen is. Voel me momenteel gewoon erg goed!
    Maar ik word ook wel heel nieuwsgierig naar wie er in m’n buik zit!!
    Foto’s van het kamertje plaats ik niet, hoor. Blijf meekijkers eng vinden.. Sorry. :D
    Jullie dus lekker aan het klussen?! Leuk hè?
    Straks loop je elke dag even het kamertje binnen.. Hihi!
    Wat voor stijl hebben jullie?

Oja.. Mijn kindje ligt eigenlijk ook al vanaf het begin met het koppie naar beneden en laag. Op een gegeven moment kreeg ik ook wel wat steekjes en bandenpijn. Gedeeltelijk indalen.
    En trapje wat hoger, richting de ribben.. Hmm.. Vanaf 28 weken ofzo? Daarvoor ook altijd laag!

POOH: Die kwaaltjes had ik ook! MOE! En vroeg wakker. En héle gevoelige borsten. Haha!
    Maareh.. Ja, die kwaaltjes.. Kan alle kanten op! Je zult je goede en slechte dagen nog wel even houden, vrees ik… ;)

NANNY: Fijn dat alles schoon was!!! Goed dat je lichaam het zelf opruimt!
    En ja, ik weet nog dat ik ook hoopte op een wonder.. Dat het hartje toch ineens zou kloppen. Maar nee.
    Neem er de tijd voor, meid! Is niet niks.. Blij zijn, hoop, angst, verdriet.. Al die gevoelens! :(

AYLIN: Ahh.. Wat gaat het hard, Joshua al weet maatje 68.. Hihi!
    Hebben jullie ook fysio voor hem?
    En ja, voor Aylin is het ook niet niks.. Ineens een mannetje erbij dat óók aandacht wil.

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Oh... Lieni is nog niet geweest. Hopelijk betekend dat niks.

Ja ik hoorde het idd ook vaker hoor, mijn moeder had bij mijn broer een heleboel kaartjes bij mij wat minder en bij mijn zusje echt heel weinig, ik vind het ook raar hoor. Ik ga altijd gewoon op kraamvisite ook al is het het 2e , 3e of 4e kindje, dat maakt het toch niet minder speciaal.

@Aylin, ja hier ook hoor, dan wil mano soms echt perse bij mij terwijl ik lorenza de fles geef ofzo, maar dat is altijd goed op te lossen :D

4. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @ joyce, de site heeft er vandaag wel heel de dag uit gelegen dus ik hoop dat dat de reden is geweest.

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @nanny, das waar ik kon er ook niet op vanmiddag.
    Gelukkig is bij jou alles schoon

6. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ik zie dat er weer lekker veel gekletst is.

Pooh: Ik had bij de eerste ook bloedverlies. En het ging gewoon goed hoor.

Nanny: Blij dat alles schoon is. Wel echt balen, maar volgende keer gaat het gewoon goed!!

Elegance en daydreamer: Jullie mogen aftellen he!!

Lieni en tassie: Gaat alles goed?

Hier: ik mag nu inderdaad een banner gaan aanmaken. Ik bel gewoon constant niet lekker. Maak nu af en toe gebruik van het recht op een extra pauze van een uur door 1 uur eerder weg te gaan of langer uit te slapen, maar ik voel me schuldig. In tegenstelling tot mijn twee zwangere collegae ben ik gewoon aan het werk en werk ik 40 uur. Ik probeer mezelf gerust te stellen door te zeggen dat ik dat uurtje af en toe wel mag meepikken. Ik heb af en toe van die enorme kotsdagen, dus ook op kantoor. Maar toch voel ik me schuldig. Kan iemand me geruststellen?

7. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @lienie, hoe was het!!!????

@nanny, fijn dat alles schoon is. Nu kun je het echt afsluiten en weer door! Ook jouw tijd komt meid!! ;) Knuf.

Iedereen fijn weekend!! Wat is het koud he?!

liefs humm

8. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Hey hallo,

sorry dat ik niet reageerde maar donderdag vergat ik mijn laptop mee te nemen en ik kon gisteren deze pagina gewoon niet op. wel andere pagina's op internet maar niet deze...
    vaag was dat.

maar goed om even ego te beginnen.. mijn banner staat er nog dus ..
    het was allemaal goed!!!!!!!!!
    ja was echt leuk om te zien
    ik zag gelijk al dat mijn baarmoeder veel groter was en het kindje ook.. nouja 2,16 cm.. boon is officieel een spercieboon geworden.
    maargoed het hartje klopte en ze liet het gelijk horen...
    wat een geluid voor een 2,16cm grote friemel.
    de 25e mag ik nog een keer terug komen voor de laatste echo en dan is het klaar voor hun en mag ik naar de reguliere weg.
    maargoed ik moet toch weer naar een andere zh omdat ze het in de gaten moeten houden met crohn..

wel maf zeg. tuurlijk kan het nu nog fout gaan maar hun zeggen wel dat ik door de grootste fase heen ben...

nannie@ beter dat alles schoon is nou hopen dat het bloeden ophoud en je snel ene cylus weer krijgt.

pooh! ben jij nu weer zwanger of begrijp ik je banner verkeerd?

elegance@ ik heb ook wel eens gehad dat die draaide en dat is een raar gevoel. alsof je hele binnenkant draait...

jeetje ik ga dat ook weer krijgen kan me er niets bij voorstellen...
    hoop dat mijn placenta niet voor ligt dan voel ik het dit keer misschien beter..

mamat@ ik kan me wel voorstellen van dat uurtje.. ik voel me nu ook zo belabberd..ben ook nog getroffen door een griep.. dus 2x op..
    maar goed nog 3 weken

als het goed is

9. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Bannercheck!

10. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ik vin mijn banner nie zo leuk... ff zoeken naar een ander.

Lieni: Goed dat alles goed gaat. De gyn zei tegen mij bij 9 weken en 3 dagen dat ik me ook geen zorgen meer hoefde te maken en dat 10 weken de belangrijkste fase was..

11. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Deze is wel leuk.. beetje strakke banner.

12. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    oooooooooooh lienie wat fijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):) jouw boon gaat als een speer meid en ligt over 7 maanden in jullie armen! gefeliciteerd met de goede echo, jouw weekend kan niet meer stuk, echt superfijn voor je!!!

*maakt even een vreugdedansje voor lienie*

liefs humm

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @lieni, gefeliciteerd meid !!! Komt gewoon helemal goed deze keer :D

14. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Daar ben ik weer, we waren ff lekker een weekje weg. Gisteren met de hele weg sneeuw weer thuis gekomen, heelhuids gelukkig maar helaas wel ongesteld geworden :( Had zo op iets anders gehoopt, maar ja....

Heb net even bijgelezen. Nanny, wat ontzettend verdrietig meis! Hoe voel je je nu? Wel fijn dat er nu wat onderzoeken gedaan worden, maar ik weet uit eigen ervaring dat het daarvan niet makkelijker wordt. Als je wilt kletsen, hoop ik dat je me weet te vinden. Voor nu zijn er even geen woorden, dus een heel dikke knuffel en veel sterkte van mij!

Lieni en MamaT: wat een geweldig nieuws! Fijn goede echo's!

Tassie, dat is schrikken meis. Ik herken je angst hoor. Hoe is het nu? Alle afscheiding weer weg? Ik duim voor je hoor!

Lieve andere meiden, ik ben de verhalen verder even kwijt. Maar ik hoop er snel weer in te komen.

15. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @Lieni, fijn dat alles goed is. Lijkt me een heerlijk gevoel.

@ l78, de afscheiding is weg hoor. Gelukkig was de angst maar van korte duur.

Hier alles oke, veel misselijk en mijn boobs worden steeds gevoeliger. Gisteren toch maar even voor mijn gemoedsrust een test gedaan en deze knalde direct van het venster af.
    Meiden fijne zondag, wij gaan hier weer even aan de carnavalswagen prutsen.

16. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @ Lienie: Fijn dat je echo goed was! Tuurlijk is het nog even spannend, maar je bent al een heel eind! De kans dat het fout gaat wordt nu met de dag kleiner! Ik hoop dat je maar snel mag genieten van je zwangerschap en dat je alle angsten een beetje opzij kan zetten...

@L78 Balen dat je ongi bent geworden! Kan me voorstellen dat je toch teleurgesteld bent!

Hier kruipen de dagen nog steeds voorbij. Had gisteren wel wat last van steekjes in mn buik, niet de hele dag, maar meer met vlagen.
    Ik merk wel dat mn borsten iets gevoeliger gaan worden.

Morgen ga ik de VK maar eens bellen. Ik weet ook niet zo goed of ik beter naar de VK kan gaan of naar de gyn??
    Wat doen jullie? K zal het morgen ook wel even vragen aan de VK.
    Ik ben gewoon zenuwachtig om te bellen! Stom he?
    Dan wordt het ineens zo officieel ofzo! Morgen ben ik als het goed is 5 weken + 4 dagen....

17. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @Pooh, ik vond het ook spanned om te bellen hoor. Dan word het ineens zo echt!!!!
    Het is jou beslissing bij je onder controle gaat, ik had geen keus voor mij is het de vk. Doe gewoon waar jij je lekker bij voelt.

18. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @ Lieni, Wat fijn dat de echo goed was meis. Echt goed om te horen. Ik was me een beetje druk aan het maken omdat we maar niks hoorde van je.

@ l78, Bedankt hoor, Ik moet wel zeggen dat ik met deze miskraam misschien wel het meest moeilijk heb. Gewoon het ongeloof van jeetje alweer. Ik denk dat je me de volgende zwangerschap met een knuppel neer kan slaan tot dat de 12 weken voorbij zijn. hihi. Ik weet wel dat mocht ik weer zwanger zijn ik niet direct een test ga doen. En al zeker niet gelijk een echo wil. niet voor de zeven weken. Brengt alleen maar stress mee.

19. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hey hallo,

nanny@ ja ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de volgende zs. Ik had ook zoiets van ik ga niet meer testen tot ik over de 5 weken grens ben. is helaas niet gelukt.
    de zenuwen lopen bij mijn op de dagen voor mijn nod zo hoog op ... daar wordt ik echt gestressed van.
    was er ook veel mee bezig.. maarja laat dat maar eens op houden. constant dagen tellen .. hoeveel moet ik nog en hoelang was mijn vorige cyclus... wanneer is mijn ei...killingg!!!!!!!!

maargoed ik heb 3 miskramen gehad dus dat moet hoop geven toch?

Hummmie@ mooie gedanst hoor! zie nu een grote roze wolke heen en weer dansen :p:p:p:p:p

hier alles wel ... flinke griep nog en heb me vandaag ziek gemeld... vond dat ik dat wel mocht een keer .. hele weekend was al verprutst.... heb vandaag het idee dat de misselijkheid minder is.. maar ja is misschien maar een dag...
    mannetje is een beetje gefrustreerd dan 1 1/2 jaar flink geklust te hebben moet die nu op een houtje bijten... maar ik kan er niets aan doen. ben echt zo misselijk dat ik daar naar van wordt... dus hij moet het met 1x in de week doen...
    ben ik hier raar in?

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @lieni, nee hoor :D

Ik had er ook geen zin in hoor de eerste weken van mijn zwangerschap ook misselijk.
    En de laatste weken ook niet, was gewoon moe.

Dus hij had hier ook pech.

Deel Deze Pagina