goedemorgen meiden, Ja ik heb al getest een paar keer maar elke keer negatief dus nu ga ik echt niet meer testen hoor, ik denk ook dat ik gewoon ongi ga worden, alleen de vraag is wanneer, heb ook al een paar keer gedacht dat ik mijn ei heb gevoeld, maar daar kan ik dus ook niet vanuitgaan, ik w8 gewoon ff af , ik zie het wel. Oja en ik wou ook altijd niet meer dan 2 jaar tussen mijn kindjes maar dat gaat nu ook niet meer lukken denk ik, tenzij ik volgende maand nog zwanger word, anders niet. Alleen ik wil nu idd ook weer snel zwanger worden. Maar daardoor maak ik mezelf wel gek. Na mijn 1e mk wilde ik dat ook en toen was het na 1 menstruatie wachten gelijk raak, hoop dat dat nu ook weer gaat lukken. Alleen wordt ik de laatste dagen wel steeds verdrietiger
Hai meiden! Het was gisteren bijzonder leuk weer! En erg laat geworden voor zo'n doordeweekse dag naar de kroeg!Toch maar géén wijntje genomen maar een rosé biertje! (erg lekker!) Wel een vervelend iets....ik begon te vloeien in de kroeg...en je raad het al...ik had geen maandverband bij me Heb toen wat in elkaar gefrutseld met wc-papier want ik wilde mijn vriend er niet mee lastig vallen! Zijn team heeft uiteindelijk wel gewonnen! Maar goed, ik bloed dus nu weer....! Hoop dat t snel over mag zijn! @ Aylin: Ik hoop ook voor je dat het zó snel raak mag zijn als de voorgande keren! @ Linie: Hoe is het vandaag? Nogsteeds aan het bloeden? (hoop toch echt dat het eens over mag zijn bij je hoor! ) @ Joyce: Die onzekerheid is ook helemaal niks Toch blijf ik hopen voor je dat het raak is hoor! En anders laat er iets gebeuren met je lichaam zodat je wat meer zekerheid hebt! Dit lijkt me helemaal niks zo voor je! Liefs Eleni
Hoi lieve meiden allemaal! Ik ben inderdaad even afwezig geweest op dit forum, maar de laatste dagen was ik één hoopje emotionele ellende, dus ik had even nergens meer zin in.... sorry Wel lief dat ik nog in jullie gedachten zat...! Gisteravond constateerde de gyn nog steeds geen vooruitgang, maar hij stelde naast curettage nu een nieuwe optie voor: vaginale pillen om de baarmoederhals open te zetten. Dus wij vanmorgen naar het ZH. De dokter vertelde me dat er in 7 op de 10 gevallen de pillen voldoende zijn om alles schoon te maken. Toch bleef er ergens wel een kleine kans dat er iets kan achterblijven, en ik alsnog gecuretteerd moest worden. Ik mocht kiezen wat ik wilde, en heb dan toch maar voor de pillen gekozen. Er werden dus 4 tabletten ingebracht, en daarna mocht ik naar huis. Ik heb dan van een uur of 10 tot half 4 met vreselijke krampen gelegen, echt niet fijn. Maar... toen ik dan naar de WC ging, is het vruchtzakje dus afgekomen... Heb het kunnen opvangen en in een potje gelegd. Opeens overviel mij wel even weer een groot verdriet, maar anderzijds voel ik me steeds opgeluchter. Het is achter de rug, nu kunnen we het eindelijk een plekje geven en verder gaan... Ik hoop dat mijn BM nu uit zichzelf weer helemaal schoon wordt, moet nog een afspraakje maken om dat te laten controleren. Heb nog wat last van krampjes, maar veel minder als daarstraks, gelukkig. @Eleni: fijn dat je er toch weer eens even tussenuit bent gegaan en een leuke avond hebt gehad. Alleen heel vervelend dat die bloeding er opeens weer was, net als je natuurlijk niet voorzien bent, grrr @Lien: je geduld wordt echt wel op de proef gesteld, ongelooflijk dat het maar lijkt te blijven komen, ik zal mijn toverstokje bovenhalen dat het morgen helemaal weg is @Joyce: ojee, ben je even de weg kwijt in je cyclus... Dat lijkt me erg frustrerend, bah! Maar kop op he, voor je het weet stoot je op je eitje meid En aan alle anderen, hopelijk hadden jullie vandaag een leuke dag en veel goede hoop voor morgen gewenst! Liefs, Sunnyke
Hai Sunnyke, Wat goed om weer even van je te horen, al begrijp ik héél goed dat je de afgelope dagen veels te emotioneel bent geweest! Wat 'goed' om te horen dat die pillen geholpen hebben!! Na die lange onzekere en vooral nare weken kan je dit stukje uit jou leven eindelijk een plekje gaan geven Hoe voel je je nu? Na mijn curettage was het bij mij net alsof ik een heel stuk uit mijn lichaam mistte...ik voelde me zo leeg! Bloed je nog veel na of niet? Liefs Eleni
Jeetje Sun: heftig hoor dat je ook echt dat propje gevonden hebt. ik heb die nooit gezien maar het was daar misschien te vroeg voor. nouja je kunt weer verder nu dat is ook wat waard. heel veel sterkte de komende dagen. is toch raar dit om mee te maken. Elini ik heb nu het zelfde dan is het de hele ochtend schoon en dan komt het ineens weer. gisteren avond kwam het weer flink en toen kreeg ik er wel even de balen van..... het liep er gewoon uit. kreeg ook pukkels dus dacht even dat ik ongi werd. alsof ik dat verschill zie..... nu is het weer minder...... ik snap ook niet dat ze in het ziekenhuis zo laks zijn. ik lees nergens over mensen die dit meegemaakt hebben. nouja we hebben misschien een die zwanger is komop joyce dan kun je ons er ook mee besmetten. misschien dat Sun haar stokje nog even kan laten zwaaien....
Jeetje Sunnyke, heftig zeg. Maar wat fijn dat die pillen bij jou ook z'n werk hebben gedaan! Ook wel fijn dat ze die bij jou in het ziekenhuis hadden ingebracht... ik moest er thuis mee stuntelen waar ik geloof nog het meeste tegenop zag. Wel rot dat je zo lang met krampen hebt gezeten... maar achteraf vergeet je dat ook weer en ben je 'blij' dat het eruit is. (klinkt als een waar bevallingsverhaal ) Die krampjes die je nu nog hebt is waarschijnlijk dat je bm zich weer gaat aanpassen... die was toch al een stuk gegroeid, nu gaat ie krimpen. Ik had net als Eleni ook een leeg gevoel in m'n buik, maar dat is ook niet zo raar na wat er bij mij allemaal uitkwam... Wanneer mag je voor de controle echo? Hoop dat het schoon is! Maar als je zoveel krampen hebt gehad en er ook nog iets uit hebt zien komen dan moet het denk wel goed zitten. Heb je nog veel bloedverlies? Bij mij was dat na 4 dagen een stuk minder en nu pas na 2 weken na het verlies van het vruchtje heb ik ook geen bruinverlies meer. Ik hoop voor je dat het voor jou ook zo voorspoedig zal verlopen! X
Hmmm vergeet ik helemaal verder te reageren. Ik hoop voor Lieni en Elini (haha klinkt bijna hetzelfde) dat het bloedverlies nu eens gaat stoppen! Je wil er nu toch wel een keertje vanaf zijn. Ik heb wel gelezen dat dit vaker voorkomt hoor, of eigenlijk bijna normaal is. Ik weet niet waarom... Maar ik heb de laatste tijden zooooveel verhalen gelezen (dus opgezocht) over bloedverlies, en na een curretage kan het ineens weer terugkomen. Succes iig en hopen dat het snel over is! Joyce en Aylin, ik duim voor jullie dat het raak is, en zo niet nu... dan de volgende ronde! Lijkt me ook heel lastig als je niet weet wanneer je menstruatie moet komen... Dat ga ik nu helaas ook meemaken. Ik heb vanmorgen weer een zwangerschapstest gedaan om te kijken of deze nu eindelijk negatief is. Vandaag is het precies 2 weken nadat het vruchtje af kwam en de test was nog niet helemaal negatief maar ik zag nog een heeeeel licht streepje. Vorige week was deze wel een heeeel stuk donkerder, dus het gaat de goede kant op. Misschien vanmiddag even een ovulatietestje proberen, kijken of dat nu wel goed gaat. Als ik m'n gewone cyclus aanhou van voor de zwangerschap zou ik morgen m'n eisprong moeten hebben... Gelukkig is het bloedverlies nu helemaal weg en zijn we ook weer aan het klussen geslagen. Hoe voelt dat voor jullie? Ik had geen pijn ofzo maar vond het nou niet echt leuk. Ook met die nare periode in m'n hoofd en dat we het weer gaan proberen. Ik vind het even heel vreemd. Maar ik wil het ook niet laten want ik wil niet de kansen voor deze maand verdoen... Lastig hoor, beetje tweestrijd in m'n hoofd. Fijne dag iedereen!
Hoi, Allemaal bedankt voor je lieve reacties! Om eerst in het algemeen te antwoorden: gisteravond heb ik toch nog wel eventjes met het "potje" op mijn schoot gezeten omdat ik inderdaad ook ineens wat miste, die leegte hoe jullie die beschrijven voelde ik dus ook wel. Vandaag gaan we het in de tuin begraven. Voor de rest heb ik nu nog wel bloedverlies, maar het is niet meer "massaal", eerder zoals een gewone ongi. Voel me wel af en toe duizelig, maar dat zal wel normaal zijn zeker. Op 22 oktober ga ik voor controle-echo, ik hoop dat het dan inderdaad OK is. Heb in een ander topic over Mk ook al vermeld dat mijn vriend en ik dus besloten hebben om eerst 1 cyclus af te wachten om emotioneel weer op de juiste plooi te komen. Het was toch niet altijd makkelijk om elkaar te vinden in ons verdriet hoor... Ieder verwerkte het zowat op zijn eigen manier, en dat zorgde wel voor spanningen, helemaal niet leuk En daarnaast vind ik het echt zo'n achtbaan: heel blij, heel gestresseerd, heel verdrietig, pfff en ik voel dat mijn hormonen nog niet in hun normale doen zijn. Dus schrikt het mij een beetje af om onmiddellijk terug zwanger te zijn, dan zit ik weeral op die achtbaan, snap je? Even alles laten bezinken, en dan zien we wel weer. Hebben jullie daar ook ervaring mee? @Lien en Eleni: hoe is het vandaag met jullie? Ik zwaai nog steeds overvloedig met mijn toverstokje dat iedereen in no time weer in een perfecte cyclus zit he @Beginneling: dat klinkt wel goed van die test, je bent er bijna door! Wat het klussen betreft: vorige week hadden we het dus nog eens geprobeerd, maar ik vond het toen helemaal niet leuk, maar ja dat was ook wel gezien de omstandigheden. En ja, die tweestrijd, dat ken ik! Bij mij heeft dus het gevoel gewonnen dat ik nog niet over die nare periode heen ben en dus eventjes wil afwachten, maar iedereen moet doen waar ze zich op dat moment het best bij voelt he. Veel succes alleszins! @Joyce: en, hoe is het vandaag? Liefs, Sunnyke
Hoi allemaal, ja vandaag gaat het weer beter heb besloten dat ik het een beetje los moet gaan laten en ff aankijken wanneer mijn ongi komt, had trouwens woensdag een ovutest gedaan en daar was een licht streepje en gisteren nog lichter dus mijn eisprong is al geweest als het goed is, dus dan zal mijn ongi ook wel komen. Groetjes, Joyce en verder alles goed met jullie ?
Hoi Meiden, @ lieni44: Ik blijf het vreemd vinden hoor dat je zó ontzettend lang nabloed en dat geen arts daar wat aan doet!!! Wordt je er inmiddels niet helemaal gek van, van dat afwachten?? @Beginneling:Wat fijn dat je weer kan gaan klussen meid!! Het deed bij mij geen pijn of zo toen we het voor het eerst weer deden na de MA, maar die tweestrijd die jij omschrijft voel ik toch ook wel!! Het klinkt mischien heel raar, maar het voelt als een soort verraad naar het kleintje dat eerst in mij groeide!! Maar ik denk dat dat wel normaal is!! De kansen die ik nu krijg wil ik ook niet laten varen...... @ Sunnyke: Wat lijkt me dat zwaar en tegelijk ook mooi om nog afscheid te kunnen nemen van het vruchtje!! Ik wou dat ik dat ook kon, maar mijn weefsel hebben ze gelijk meegenomen om te onderzoeken . Op 17 November (een dag voor mijn verjaardag) krijg ik de uitslag! Maar na mijn curettage had ik helemaal niks meer terwijl ik het ook zo ontzettend graag had willen begraven!! Sterkte meis...en geef het maar een mooi plekje in de tuin!! Ik denk aan je...... @ Joyce: Ooow, ik had zo gehoopt dat je toch zwanger zou zijn!! Denk je dat je ongi binnekort gaat doorbreken?? Met mij gaat het redelijk! Ik vloei nogsteeds....maar wel een heel klein beetje! het is rosig/oranje...wist niet eens dat ik die kleuren ook kon maken! Sinds een paar dagen gebruik ik weer ovu-testen, ze gaven niet meer positief aan (als in de zin van, je ei is er) maar dan wel weer donkerder dan als je je ei in een normale cyclus probeert te spotten! (volgen jullie het nog? ). Gister kreeg ik van babyboomshop ook weer zw-testen binnen dus heb ik er een gedaan! Resultaat: nog wel een streepje, maar zooo licht dat je je ogen echt moet fijnknijpen om hem te kunnen waarnemen! Ik ben daar echt blij mee, want dat betekent dat tien dagen ná mijn curettage het hormoon bijna uit mijn systeem is! Nu ga ik dagelijks ovu-testen gebruiken om te kijken of ik een eisprong krijg! Als ik mijn gemiddelde cyclus moet nemen (30 dagen) dan betekent het dat ik binnen 3 dagen een eisprong zou kunnen krijgen, dus ik wacht geduldig af! Nog even iets anders: Van mijn 4e tot 8e week van mijn zwangerschap had ik een mooi zwangerschaps streepje gekregen op mijn buik (van de navel tot helemaal naar beneden). na de 8e week verdween hij weer (dat was ook het moment waar de meeste symptomen verdwenen, en ik me druk begon te maken..). Maar vanmorgen ontdekte ik weer een dikke vette streep.... Hoe kan dat? Heeft dat met ontzwangeren te maken mischien? Nou dat was weer een heel verhaal Wens jullie een hele fijne avond meiden! Liefs Eleni
Hoi, @Joyce: super van je dat je besloten hebt om het wat relaxter te gaan aankijken, lijkt me inderdaad de beste houding die je kan aannemen. Heb vertrouwen in de toekomst, dat zullen we hier allemaal wel proberen te hebben denk ik, en dan komt het allemaal wel goed @Eleni: goh meid, wat jammer dat je de kans niet hebt gekregen om na de curettage toch je kindje mee naar huis te nemen . Ik kan het geen "weefsel" noemen, wat een akelige "koude" termen hebben die dokters toch he Nuja, aan de andere kant is het wel ook goed dat ze het gaan onderzoeken, al weet ik niet goed wat ze eruit dan zouden afleiden...? En dan nog de uitslag net voor je verjaardag, ook geen happy birthday-moment Ik verjaar volgende zondag, voel me dit jaar ook niet in feeststemming hoor, was van tevoren nog zo aan het fantaseren geweest dat ik deze verjaardag heel speciaal zou vieren, pffff. Maar ja, ik ga toch proberen er een leuke dag van te maken. Ons "mini-tje" (zo hebben we ons wondertje gedoopt) ligt nu achteraan de tuin begraven, met een heel mooi poppetje (feetje) erbij dat je zo in de grond kan steken. Het begraven zelf was wel zo definitief, en dus wel ook moeilijk, maar nu vind ik het wel fijn dat we het nog zo kort bij ons hebben en dat ik ernaartoe kan gaan wanneer ik wil. Maar ben er zeker van dat jij in gedachten ook nog veel bij je beebje zult zijn he, en dat is zeker evenveel waard! Wat die zwangerschapsstreep betreft, bij mij is ie nog niet weggegaan hoor, ook niet sinds mijn MA. Misschien dat je HCG nog even opspeelt of zo? Ben es benieuwd of je binnenkort je ei gaat vinden, ik duim alvast Liefs, Sunnyke
@ Sunnyke: Weefsel is idd niet het juiste woord voor mijn vlindertje....je pikt alleen de medische termen zo snel op ! Stom van me zeg! Ik weet eigenlijk ook niet echt waarom ze het moeten onderzoeken, ze zeggen dat het standaart procedure is in het ziekenhuis! Wat mooi, met een feetje erbij! Nu kun je tenminste elke keer als je verdrietig bent eventjes bij mini-tje tot jezelf komen! Mijn beebje is idd in gedachten altijd bij me..... Oow, Jij had je je verjaardag ook heel anders voorgesteld! Ik had ook verwacht dat mijn 23ste verjaardag met een klein buikje zou zijn! Tegen die periode had ik anders ook mijn 20 weken echo gehad! Pfff....moet er maar niet meer aan denken! Liefs Eleni
@eleni dat zijn we moeilijke tijden dan ja met die datums die dichterbij komen. @sunnyke wat mooi en ook super moeilijk dat je minitje op hebt kunnen vangen en kunnen begraven. @Beginneling fijn dat de tests nu lichter worden en die tweestrijd hebben we allemaal denk ik wel bij mij net zo. @joyce je ongi komt vanzelf het is idd beter om er niet teveel mee bezig te zijn ( zegt er 1 wat) @mijzelf met mijzelf ging het afgelopen week verder goed maar vandaag heb ik een enorme dip gehad zondag zou ik 12 weken zijn en zouden we het de rest van de familie gaan vertellen en dat is toch wel erg moeilijk als ik daar nu aan denk. ons vlindertje blijft voor altijd in onze harten en ook in gedachten bij ons.
ja k*t he al die datums hoop dat dat wel een beetje minder word met de tijd. maar het zal je de hele tijd bij blijven iig tot aan de uitgerekende datum. Ik ben gependeld wat de baby was die we verloren zijn ze zeggen een meisje en dat is ook het gevoel wat ik meteen al had toen ik posi getest heb. allemaal: wie had er ook een voorgevoel al wat het zou worden ?
@ Survivor: Ik had een voorgevoel van een jongetje! Ik zeg ook steeds 'hij'! pfff, half 2 bijna! Ik zit ff in een dipje....... Krijg alles van de afgelopen weken als een film in mijn hoofd te zien! Wordt er weer best verdrietig van..... Liefs Eleni
Goedemorgen dames, ben vandaag ongi geworden, ik had al een berichtje geplaatst d8 ik, maar die staat er niet, dus als het er zometeen 2x staat sorry. Ben eigenlijk best blij hoor, dat ik ongi ben, kan ik door naar de volgende ronde. @survivor Ik had helemaal geen voorgevoel van wat het ging worden, dat is ook best wel raar, dat je niet weet of het een jongen of meisje was. En die datums, ja de moeilijkste heb iknou wel gehad, alleen de uitgerekende datum nog, maar ik probeer er niet teveel aan te denken hoor, anders maak ik mezelf gek. groetjes, Joyce
Hallo dames: ik wist ook dat het een jongetje ging worden en dat is het ook geworden. bij deze zwangerschap weet ik het niet. het ging al mis voordat ik wist dat ik zwanger was. maar we denken gewoon een meid te krijgen de volgende keer maar dat was al voor de zwangerschap... die dip snap ik helemaal ik kreeg gisteren te horen dat een kennis zwanger is . en nu drie maanden... tja dat had ik ook kunnen zijn denk je dan..... jullie hebben het over je eisprong maar als ik reken vanaf de curretage dan had ik hem al gehad moeten hebben. maar ik heb idee dat je die niet krijgt zolang je bloed verliest heb ik dat mis? heb ook geen slijm gehad ofzo mmmm moet ik de ovu testen ook maar uit de kast halen. maar wat heb ik eraan als jen nog niet mag klussen.... Het bloedverlies wis net zoals Eini alleen bij het afvegen rozig. maar gisteren avond kwam weer een hele kluts eruit. ben blij dat je gelezen hebt dat het normaal is Beginneling. voelde me al een beetje eenzaam. ik hou me nu al stevig vast aan elini want dat lijkt nog het meeste op elkaar...... maar wordt er echt gek van elke keer naar het toilet om te checken of het over is normaal check je bij zwanger worden of je niet ongi ben geworden en niet of het over is......Ben nogal een ongeduldig typje dus ik wordt zwaar op de proef gesteld. soms denk ik ook dat dit expres gedaan wordt. weet je wat ook raar is ik heb al een zoontje nu dacht als ik dit soort verhalen hoorde "mmmmm wat zeur je nu je hebt er toch al een". maar het maakt niet uit. je wilt dit net zo graag en misschien nog erger.... gek he! ik hoop ook dat we contact blijven houden op deze topic en dat we allemaal zwanger worden in dezelfde periode... zou wel gezellig zijn..... ik moet de 25e pas weer voor controle misschien dat ik maandag bel of het eerder kan ...al weet ik niet wat ze hier aan willen doen. maar het is wel prettig als je te horen krijgt dat het allemaal weer dicht is...
Joyce fijn om te horen dat je ongi ben goh dat ik dat nog eens zou zeggen.... hahahahah maargoed je lijf heeft zich hersteld en nu kun je weer fris beginnen. youre back in business hahahah nee grapje maar wel fijn om te horen dat de eerste van ons alweer normaal verder kan en dit een plekje kan geven.
Hai meiden, @ Lieni : Ooow meid Nogsteeds niet opgeouden bij je! Ik zou ook maar bellen of je eerder kan hoor.... zekere voor het onzekere nemen Vindt het contakt ook erg leuk...maar vooral fijn! Je voelt je niet zo alleen he? @ Joyce: Op naar de volgende ronde meid! feli met je ongi Met mij gaat het goed! Nog wel rosig verlies...maar ja! Wel een positief nieuwtje! Mijn ovu test van vanmorgen is NEGATIEF! IK zie alleen de controle streep! Dat betekent dat ik nu me ei kan gaan spotten! Ben er van het weekend niet! Vanavond ga ik naar de kroeg (wéér ) voor een darttoernooi voor het goede doel (kanker bestrijding). En morgen lekker met me vent logeren bij me schoonouders! Heb er nu al zin in! Fijne avond meiden! Liefs Eleni