@ Joyce mooi meisje hoor. @ Eleni, Wat een mooie kereltjes heb je zeg. een maand alweer gaat hard. Even een vraagje tot wanneer testte jullie posi na de miskraam? grtjs Nanny.
ah we hebben een nieuw topic hadden we zoveel gekletst? joyce geweldig, ze wordt echt al groot he! nou ja ze is nog steeds klein brabbelt ze ook al een klein beetje? ik weet niet wanneer dat begint overigens nanny na de 1e mk teste ik 2weken positief en na de curetage dik 3 weken.. maar das ook weer bij iedereen verschillend.. gebruik je ovu testen?
@Nanny, ik heb tot een maand na mijn mk positief getest. Op een dag werd ik ongi en was mijn test negatief. Jeetje, alweer een deel 3 van deze topic. Sorry dat ik niet veel geweest ben, ik ben zo moe en heb het daarnaast zo druk dat het erbij in schiet. Vandaag ben ik zo onzeker en bang, tijdens de vorige zwangerschap had ik rond deze termijn al regelmatig bruinverlies gehad nu op die twee sliertjes na het sporten niets. Ik wist toen al wel dat het fout zat, maar nu heb ik dat niet en voel ik me nog steeds zwanger maar ik hoor bij de september mamma's nu veel miskramen en dan word ik zo bang. Volgende week mijn echo en ik ben er echt bang voor, wat nou als het weer niet goed is. Sorry, voor dit echobericht, maar hier durf ik het te schrijven bij de september mamma's niet.
@elegance, ja ze word groot he ?? Ze brabbelt al wel, maar nog niet zoveel, ze begint wel steeds meer te brabbelen, ze is echt bezig met dingen pakken nu, alleen ze doet het met links ze gebruikt haar rechterhandje bijna nooit, denk dat ze links wordt @tassie, ja heriinner me nog wel, dat ik er ook erg van schrok, bij de mama's als er weer een mk voorbij kwam, maar meid je zegt zelf dat het nu goed voelt en als het bij mij goed voelde kwam het ook goed, voelde bij de 2 mk die ik heb gehad ook dat het niet goed zat. Komt goed meid.
heel herkenbaar tassie, ik ben pas weer "normaal" gaan functioneren op het forum toen ronde de 12 weken was.. zelfs in dit topic kon ik maar heel moeilijk iets typen.. ik wist niet hoe ik me toen moest opstellen.. ik was zwanger, maar was zo bang om me zwanger op te stellen... ik heb me pas na de 12 weken bij de april mama's aangemeld.. pas toen ik weer "normaal" kon doen die verschrikkelijke onzekerheid blijft toch, goed dat je je nu wel ietsje beter voelt dan de vorige keer.. blijf maar geloven in je kleintje.. oh zo leuk joyce, die fase, dan zijn ze niet meer zo klein en fragile en krijg je ook echt contact met ze.. ik weet dat ik daar soms meer naar verlang als dat hele kleine.. maar dat ik mezelf dan moet terugroepen.. zwanger zijn en de kraamtijd maak je ook maar een keer mee.. nanny, trouwens wat goed van je dat je niet in je schulp gekropen bent, maar gewoon gezellig blijft meekletsen.. achteraf had ik dat ook beter kunnen doen.. de tijd gaat toch langzaam als je wacht op je ongi, of je dat nu alleen doet of met de meiden hier die het allemaal ook nog eens begrijpen ik ben ervan overtuigd dat de meiden die dit allemaal meemaken ook sterke meiden zijn.. wij kunnen het ook aan om dit aan te kunnen, daarom maakt niet iedereen het mee.. wellicht zouden ze niet zo sterk zijn als ons.. ik zit weer veel te typen he? ik moet echt boodschappen gaan doen.. bleh
Heee!! Een nieuw topic! Goed gedaan, meiden! Hahaha! ELENI: Wat een mooie mannetjes, zeg!! Jammer dat ze je 's nachts nog zo wakker houden. Wel goed dat je BV geeft! Wil ik ook erg graag! Maar ja, jij hebt nog een tweeling ook! Dus.. Netjes hoor! Super! Hopelijk gaat er 's nachts steeds meer tijd tussen zitten!! JOYCE: Links maakt niet uit, toch? Ik ben het ook. Functioneer verder normaal. Hahahaha! Maar leuk, hoor. De stapjes die de kindjes maken. Brabbelen, grijpen.. Super!! NANNY: Pfoe.. Volgens mij testte ik weer negatief rond de 2 a 3 weken na de curettages. Weet het niet helemaal zeker meer.. Sorry. TASSIE: Maakt niet uit, joh! Lucht je hart hier maar! Oooh.. En wat heb ik toch een 'medelijden' met je... Als ik jou verhaal lees, komt die verschrikkelijke onzekerheid van het begin hier ook weer terug, hoor. Wat een rottijd eigenlijk! Wat een twijfels en wat gaat de tijd langzaaaaam... Meid, hoop toch hoop, hè! Gaat een keer goed, kijk naar de zwangere en bevallen dames hier! Jouw kindje blijft deze keer ook zitten!!! Er zijn er een aantal die volgende week echo's hebben, hè?! IK DUIM, HOOR!!! ELEGANCE: Ga eens boodschappen doen! IEDEREEN: Het gaat goed hier. Laatste loodjes, hè.. We zijn net bij de verloskundige geweest en alles weer goed! Ook de bevalling besproken.. Ieehhh! SPANNEND! Zie er niet tegenop, maar... Krijg wel steeds meer de kriebels! En ik wil zo graag weten hoe ons kindje eruit ziet! En ik wil de kleine vasthouden! Wow.. *zwijmel zwijmel*
Meiden, thanks voor de bemoedigende woorden. Doet me wederom goed!!!!! Morgen bloedprikken, pff zit me hier nu al druk om te maken. Heb een naaldenfobie, maar bij de vorige zwangerschap viel het mee dus ik hoop morgen ook.
Hai ladies, Ik laat weer even wat van me horen. Elegance: Grappig dat je dat zo zegt. Vanuit mijn religie is dat ook de gedachte: Niemand wordt belast boven zijn vermogen. Dus het is juist dat we het aankunnen dat het ons overkomt. Hoe verloopt de zwangerschap verder? En de inrichting van de babykamer etc? Daydreamer: jaja, je kunt gaan aftellen.. het komt steeds dichterbij!! Geniet van je bevalling, want ondanks de pijn is het een prachtige beleving. Pooh en tassie: Het is helemaal niet gek dat je zo onzeker en depri bent, dit komt natuurlijk door een eerdere miskraam. Hoop dat jullie jullie door deze tijd heen kunnen slepen (en wij zullen daar uiteraard bij helpen), zodat jullie straks bij 12 weken kunnen genieten! Lieni: Wooooow, 11 weken alweer joh! Jij gaat echt snel!!!! Laatste keer dat ik op je banner keek was je volgensmij 7 weken en 4 dagen, hahaha. Kan je al een beetje genieten? Nanny: Bij mij duurde het 35 dagen voordat mijn ongi weer kwam, daarna had ik ook nog wat HCG in het lichaam, maar had ik wel een eisprong. Joyce en Eleni: prachtige kinderen hoor. Kan nie wachten totdat ik de mijne in de armen kan nemen. Hier: afgelopen maandag kon ik bij de gyn langskomen vanwege hevige pijnaanvallen. Ik kreeg een echo en mijn urine werd nagekeken, gelukkig was alles goed. Kennelijk is het een waarschuwing van het lichaam dat ik het rustig aan moet doen. Deze week ben ik dus maar thuisgebleven. Vanaf volgende week neem ik iedere dag mijn extra uurtje pauze, dus dan werk ik 7 uur. Hoe is het met de rest?? liefs, mamaT
bah, hier vannacht ziek geworden. Lijkt op buikgriep. Bloedprikken nu dus maar uitgesteld tot maandag. Fijne dag meiden, ik blijf lekker in mijn bedje vandaag.
@ tassie, beterschap het heerst ook enorm hier in de buurt. Mijn kleinste is ook al ziek. Grtjs Nanny. @ hier 3,5 kilo lichter!
hier hetzelfde verhaal, sinds gisteren niet lekker: slap en misselijk, buikgriep BAH!! Net wel mijn mannetje van alweer 2 naar het KDV gebracht, daar mag ie zijn feestje gaan vieren. LEUK!! Ik voel me nog steeds een beetje down...heb ook heel sterk het gevoel dat ik niet meer alles aan de kant wil zetten voor het zwanger worden. Het beheerst al zo mijn/ons leven, vind dat ook niet eerlijk naar mijn kleine ventje. En als ik dat bericht dan hoor van die mensen die in Haïti waren om hun adoptiekindje op te halen en zijn overleden en een 5 mnd oude kindje achterlaten, dan breekt mijn hart echt. Maar wil me ook niet te veel overgeven aan dit gevoel, althans aan het negatieve ervan want dan wordt het alleen maar groter en erger. Dus ik probeer (ook hier) niet te veel negatieve dingen te schrijven, denken, zeggen, ook al voel ik ze wel. Herkennen jullie dit? Nu genoeg geklaagd en egoberichten geschreven...ben klaar voor leuke dingen. Lieve kleine babytjes, positieve testen, knipperende lichtjes op echo's, misselijkheid niet van de buikgriep maar van de hormonen etc. Kom maar op!! liefs
l78, ik denk idd dat het soms goed is dat je je beseft wat je allemaal niet voor het zeanger worden over hebt.. al wil je het zo graag, helaas kunnen we het niet beinvloeden dan alleen op de juiste tijd te klussen.. en dan nog hebben we het niet in de hand.. goed dat je probeert te genieten van de kleine dingen, die zijn ook zo belangrijk.. ik herken het wel, ik was ook vaak negatief, vooral na de 2de mk en ook al reageerde ik soms heel positief, diep van binnen was ik zo onzeker.. op het moment dat ik het minst met zwanger worden bezig was.. op mijn huwelijksdag notabene.. had ik mijn eisprong.. en op huwelijksreis een posi test.. ik was er ook echt verrast door toen.. ik hoop voor jou dat je snel gezond weer zwanger bent en dat voor jou ook het echte genieten mag beginnen.. succes met klussen! @tassie, hier ook al de hele week ziek, dan wel geen buikgriep maar verkouden :*( vandaag naar de gyno, toch altijd weer spannend..ben benieuwd of ik vandaag de rhesusspuit krijg.. ik zal het hier laten weten zodra we terug zijn!
Dankjewel Elegance, ik ben blij dat je het herkend! Succes bij de gyn zo, lees strax hoe het was en of je die spuit hebt gekregen. Beterschap Tassie, manlief en ik vergezellen je we liggen alletwee in bed, terwijl we eigenlijk 'moeten' klussen. Nou ja, pech dan maar deze maand.
@ L78, beetje klussen met koorts, dan slapen jullie goed. Ik snap je wel hoor. Het is vooral ook de spanning elke keer weer. Ik heb nu het zwanger worden even aan de kant gezet. We moeten toch wachtten op een ongi. En die duren zo lekker lang dus! Gewoon even genieten van de andere dingetjes om je heen. Even aandacht voor jezelf kan ook geen kwaad. Ik hou zelf ook een beetje in het achterhoofd dat het misschien wel niet meer gaat lukken en dat we daar dan ook maar een beetje rekening mee moeten houden. Neemt niet weg dat we niet graag willen maar misschien uit voorzorg. Succes ermee en beterschap! Grtjs Knuf Nanny.
joehoe, even heel snel ben keimoe alles was goed bij de gyno joepie ze heeft me laten voelen hoe de beeb lag en ik voelde voor het eerst zijn ruggetje, zo apart om te voelen.. werd er gelijk weer emo van nu ben ik echt naar bed
oooooh gelukkig, we zijn er nog!! Even ego: HEB VERLOF!!!!! heerlijk genieten vd laatste weekjes en alles in orde maken! besef NU pas dat het echt dichtbij komt doordat ik nog druk aan het werk was leek het nog even ver weg, maar nu denk ik jeetje nog 27 dagen, aaaaaaah, het gaat echt gauw gebeuren!! we zijn zoooooo benieuwd naar ons kleine meisje!! elke dag staan we in haar kamertje en hopen we dat ze niet al te lang op zich laat wachten zodat we haar kunnen bewonderen en knuffelen en bewonderen en knuffelen enz enz!! Voor alle meiden hier: een dikke knuf!!! ik ga morgen alles even grondig doorlezen (heb nu de tijd hihi). dikke knuf hummie
Nanny, thnx maar het is helaas geen koorts. We zijn alletwee hondsberoerd en lopen eigenlijk gewoon leeg En met zulke klachten heb je echt geen zin in iets anders dan gewoon stil liggen. Haha, vooral niet bewegen. Jammer, maar helaas....deze maand gaat aan ons voorbij. Snik snik Hummie: wat fijn meis. Ga lekker genieten van je verlof, ook nog even allemaal leuke dingen doen he en goed bijslapen!! Ik had echt de ervaring door lekker uitgerust te zijn, de bevalling beter aan te kunnen. Heb je ook vriendinnen die soms een dagje thuis zijn? Lekker samen lunchen of koffie/thee leuten? Ik vind het zo herkenbaar van het kamertje. Wij gingen ook elke avond even kijken, geur opsnuiven, even aan de al gewassen en gestreken kleertjes zitten en dromen over het kindje wat in het wiegje zou komen te liggen. Dierbare herinneringen hoor! Elegance: wat fijn dat alles goed is. Bijzonder om je te realiseren dat er een echt kindje in je buik zit. Ik vind het nog steeds zo bijzonder, wat een wonder he?!
Hoi meiden, De buikgriep is voorbij. Ik ben vandaag zo onzeker en bang, vanmorgen gele afscheiding met een sliertje roze. Daarnaast ook bijna geen klachten meer. Ik denk nu dus dat het fout is, kan alleen nog maar huilen terwijl dit eigenlijk niet gegrond is. Woensdag een echo dus dan weten we meer, maar mijn gevoel zegt fout. De spanning is zo ondragelijk, ik wil weten waar ik aan toe ben!!!!! Sorry, wilde het even van mij afschrijven.
@ tassie Ach meis, Het duurt ook allemaal zo lang die onzekerheid is ook gewoon kl*te. Ik zou zeggen kop op nog een paar daagjes en dan weet je meer. Ik leef met je mee hoor. Ik herken het wel en ik denk meerdere met mij. Dikke knuf