oh wat spannend Pooh, misschien wel 2 kindjes. Komen tweelingen voor in de fam? Goed nieuws voor nu in elk geval, dit is al een grote stap, mooi zo!! Op naar echo 2
@Pooh, gefeliciteerd met je goede echo. Geniet er lekker van meid!!! @L78, ik kan het wachten wel volhouden hoor. Ik moet woensdag al op tijd en ik moet veel werken dus de tijd gaat snel. Ik ben blij dat alles goed gaat met iedereen, ik kon wel wat goed nieuws gebruiken. Vandaag was het weer een en al ellende bij de septembermama's (veel slechte echo's of mk's). Ik heb nu voor mezelf ook besloten om niet meer bij hun mee te praten. Ik wacht even, ik raak hier teveel overstuur van. Ik blijf lekker met jullie meepraten.
Afleiding nu is goed Tassie en heel verstandig om jezelf nu even niet overstuur te laten maken, blijf maar lekker hier
Ik merk zelf ook wel als ik de verhalen lees (een aantal meiden van de september mama's komt ook op andere topics waar ik ook schrijf), dat mijn eigen ervaringen ook weer naar boven komen, samen met het verdriet en de onzekerheid. Ik denk dat het goed is om jezelf hiertegen te beschermen hoor! @ hier: morgen naar het zkh voor de second opinion. Ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen. Kom me morgenavond wel weer melden. Voor nu fijne avond!
hee hallo dames, hummie @ verlof lekker hoor!!!!!!!!!!! 4 maanden geen werk heerlijk.... lekker met je roze wolk de bank ..niets moet alles mag oja nog even bevallen maar ach zo gepiept toch? Elegance@ gatver zeg als dat idd zwangerschaps vergifitiging kan beteken is dat zeker iets om even te knijpen. ik hoop dat het weg getrokken is .. of kan dat niet.. daydreamer@ ikzelf had het niet of ik kan het niet herinneren maar mijn vriendin had het wel. die idd ook het gevoel alsof er een bloemkool tussen de benen hing hahahahaha. L78@ suc 6 morgen ik hoop dat ze wat meer duidelijkheid geven. Pooh gefeliciteerd het eerste mijlpaaltje in bereikt. %-ueel is de kans dat het mis gaat iets gedaald... joepie hier ook een echo gehad!!! alles is goed met mijn boontje alhoewel boontje toch echt uitgegroeid is tot een kindje. zo rustug als mijn zoon was op de echo zo druk was deze. de gyn had zelf ook zoiets van ZOOOHOOO die is een feestje aan het bouwen. ik dacht dat ze dat een beetjes schokje gaven hier en daar. deze was een soort kong fou trappen aan het uitdelen (belooft wat) daarna krapte die even achter zijn oren . ging toen maar op zijn zij liggen nee toch maar weer op zijn rug nog een paar trappen. ze heeft heel grappig zijn ieniemieni voetje op de echo gekregen. zucht sta toch verteld dat alles erop zat en al zo beweegt... ik ben helemaal blij..... na 3 miskramen toch dit.... wie had dat verwacht.... sorry emo!!!!! oja joyce @ leuke foto weer hoor!!!
l87, heel veel succes vandaag in het zh! Pooh, wat gaaf dat je een goede echt hebbt gehad en.. dat het er misschien wel 2 zijn!!! schrikken hoor, ben benieuwd, wel lang nogf 2 weken wachten, lijkt het nu niet? maar ze zullen voorbij vliegen! hoe gaat het met de kwaaltjes? tassie jij moet morgen naar het zh voor echo he? gelukkig is het idd bij het sliertje gebleven.. hoe is het met jou kwaaltjes? en gewoon niet meer meelezen hoor! pas met de 12 weken heb ik ook gedaan en dan krijg je alle negatieve verhalen tenminste ook niet mee! lieni!!! nu is het tijd om dus echt te gaan genieten he!! heb je het al mensen verteld? of wanneer wil je het en hoe wil je het gaan doen? geweldig he dat het na 3 keer toch gewoon goed gaat opeens! geniet van de mooie tijd die voor je ligt! daydreamer, totaal geen ervaringen met indalen klinkt alleen echt niet fijn.. en meid je bent er gewoon he!!!! wat is dat toch snel gegaan he! als je twijfelt ook gewoon de vk of gyno bellen he! misschien kunnen ze je telefonisch al uitleggen dat het bij het indalen hoort hier gisteren dus nog een keer een plasje naar de gyno gebracht, vandaag de uitslag, ben benieuwd.. wel best eng..
@Lieni, super gefeliciteerd met je mooie echo!!! Het echte genieten kan nu gaan beginnen. @Elegance, ik moet morgen inderdaad voor mijn echo. Gewoon bij een echocentrum dus niet in het zh. Mijn kwaaltjes zijn moe, misselijk met enige regelmaat (ene dag meer als de andere dag), verstopte neus, emotioneel, soms gevoelige borsten (neemt af in mate). Ik ben dus erg benieuwd, laat het jullie morgen weten. Meiden, dikke knuffel voor jullie allemaal. Jullie slepen me er echt doorheen.
Joehoeeeeeeeee meiden!! Hummie heeft uitgeslapen hoor, check de tijd! de ene dag ben ik eerder wakker dan de ander, maar dat komt nu ook omdat ik nu nog even druk ben deze week en va volgende week hoop ik echt niet meer zoveel te hoeven doen, met mijn gat op de bank kofiie en theel leuten hahah!! Wat een goede berichten/echo's hier allemaal!! @lienie, joehoee actieve boon, goedzo, zo fijn voor je meid!! @ele, he getsie, dat is nou jammer dat er iets geconstateerd is... wanneer hoor je nou hoe of wat? succes meid! @pooh, waaaaaaah, misschien 2!!?? wat spannend voor je meid! ben heel benieuwd naar je second opnion! @tassie, na mijn MK heb ik alleen nog maar hier geschreven en meegelezen, ik trok die nare verhalen toen ook niet!! dus blijf maar lekker hier en gooi je verhaal en gevoel hier maar neer meid, wij sleuren je erdoorheen! voor nu een dikke knuf, nog heel even en je weet meer!! @l78, nanny, ook jullie zullen we tot in de treuren hier blijven coachen net zolang tot jullie ook zwanger zijn!! hopelijk kunnen jullie dat verrekte wachtbankje ook gauw omruilen voor de roze wolk!! ik duimerdeduim voor jullie! @daydreamer, ja klinkt als indalen, maar als je het niet vertrouwd even bellen met vk, wanneer mag je weer?. Ik ben gister weer naar vk geweest, onze draaikont doet haar best (ligt al weken netjes naar beneden en los in het bekken) maar ligt nog niet vast in het bekken, nog steeds beweeglijk, dus niet volledig ingedaald. volgende week moet ze 'vast' liggen anders echo om te kijken. maar ik voel ook steekjes en krampjes dus volgens mij gaat het de goede kant op!! @joyce, aaah nice picture! @doortje, eleni, rebbel, aylin, en andere newborn mama's: hoe gaat ie met jullie spruiten!? @de rest: dikke knuf! liefs humm
LIENI: Goed zo! Gefeliciteerd met jullie groeiende boon!! De volgende keer dat je mag komen, hartje luisteren? POOH: Jij ook gefeliciteerd met de goede echo! En misschien wel 2! Spannennnnd!! Hihi! Wanneer mag je weer? JOYCE: Wat een scheetje!!! ELEGANCE: Hoe is het met je? Wanneer hoor je er iets over? TASSIE: Ik snap het... Je bent natuurlijk al onzeker genoeg.. Schrijf hier maar gewoon mee, hoor! L78 en NANNY: Wat Hummie ook al schreef.. We blijven voor jullie duimen, hoor! Al die zwangeren hier, kan me voorstellen dat het voor jullie niet altijd leuk is.. Maar, het geeft toch ook wel hoop misschien? Het gaat goed komen! HUMMIE: Goed zo! Lekker rustig op gang komen 's ochtends! Doe ik in ieder geval wel.. Héérlijk! Mijne kleine is was al een tijdje aan het indalen, maar vorige week bleek het volledig ingedaald te zijn. Dus.. Misschien dat het koppie zo'n druk geeft? Denk het.. Vrijdag moet ik weer naar de VK, zal het dan nog eens even navragen. Want dit voelt toch wel héél onprettig! Verder voel ik me heel goed, hoor! Lekker nieuwsgierig!! En jij, je 1e week verlof... Alles aan het klaarmaken en voorbereiden??
Hoi meiden, Hier net wederom een beetje bloed, ben benieuwd morgen weten we meer. Ik ben zo aan het twijfelen op dit moment dat ik voor de zekerheid maar maandverband ga meenemen naar mijn werk. Pff, nog minder dan 24 uur dan weten we of we blij moeten zijn of ons wederom moeten voorbereiden op een mk.
TASSIE: Pffff.. Wat een spanning! Je kunt zeker nergens anders aan denken... Nog 1 nacht slapen, meid. Dan heb je zekerheid. Sterkte!
Sterkte Tassie, ik hoop dat het loos alarm is. Ik duim voor je hoor! Andere meiden: dikke knuffels voor jullie. Ik kom later mijn verhaal vertellen, ben nu nog aan het bijkomen van de emoties
Nou, hier het verhaal.....net bij het nieuwe zkh geweest en voel me helemaal leeg, onbegrepen en heel verdrietig. Het begon goed met een echo, mijn baarmoeder en eierstokken zagen er zo mooi uit, vonden ze. En er bleek nog een follikel op springen te staan, dus nog helemaal geen verloren maand!! Daarna moesten we wachten op de gynaecoloog. Ik had mijn dossier van het 'oude' ziekenhuis afgegeven. Eenmaal binnen bij de gynaecoloog kregen we een koude douche. Ze had natuurlijk geen tijd gehad om dat immense dossier door te nemen, maar misschien konden we in eigen woorden vertellen wat ze voor ons zou kunnen doen. Dus ik stak van wal en vertelde van de miskramen, van ons zoontje en van de onderzoeken die al gedaan zijn in het andere ziekenhuis. Haar reactie was: dat is het protocol en dat volgen wij ook. Het was alsof we een klap in ons gezicht kregen. De tranen sprongen meteen in mijn ogen en wist ik nog even binnen te houden. Ik vertelde dat we van tevoren gevraagd hadden om een second opinion omdat het zkh zo goed aangeschreven stond en omdat we graag in een zkh met meer ervaring op dit terrein geholpen wilden worden. Ze verwees ons toen naar de herhaalde miskramen-poli van het AMC, zeker als we echt het 'onderste uit de kan zouden willen'. Ik vertelde dat dit zeker niet het geval is maar dat we gewoon graag bevestiging wilden. Ondertussen kwamen uit pure machteloosheid de tranen...en ik vertelde welke verwachting ik had van deze afspraak. Ook vertelde ik over mijn vooronderstelling van interpretatie van onderzoeksresultaten, dat de ene gyn misschien wel een andere opvatting heeft over een bepaalde waarde dan de andere gyn. Uiteindelijk draaide de gyn een beetje bij en gaf aan dat het voor ons wel vervelend was zo en bood haar excuses aan. Zij zou het dossier (er zat een a4 met samenvatting van de onderzoeken bij) 'induiken' en ons volgende week terugbellen. Getver, we voelen ons zo onbegrepen en ik ook erg verdrietig. Ik had gewoon zo de hoop om gehoord te worden en bevestiging te krijgen. Nou niets van deze twee, echt een koude douche.
@L78: Gatsie! Kan me voorstellen dat je je even K@T voelde! Je gaat je toch een voorstelling maken over hoe het gesprek zou verlopen en als dat nog niet eens in de buurt van die voorstelling komt is dat gewoon rot! Hopelijk heeft ze volgende week meer tijd voor jullie en ook wat meer bevestiging! @Tassie: He bah, weer een beetje bloedverlies! Probeer je er niet al te druk over maken en laat het morgen gewoon op je af komen... Nog even en je weet wat meer!!!Ik ga hééél hard voor je duimen dat de echo goed zal zijn!!!!! @Hier: Alles rustig, ben weer een beetje bijgekomen van mn goede echo gisteren...iemand hier vroeg me of er tweelingen in de famailie zitten (sorry, weet ff niet meer wie), maar het antwoord is nee. Daarom denk ik ook dat de kans erg klein is....maarja, het is dus niet uigesloten!Ga nu ff eten maken, bah...bloemkool!
hallo allemaal, L78@ ik heb zelf bij het amc gelopen hun doen de standaard onderzoeken naar cromosomen , bloed onderzoeken. en als daar niets uitkomt is het eigenlijk voor hun ook wel klaar. ze hebben we nu proeven lopen met progestron en placebo's maar volgens mij is dit na 3 miskramen. hoeveel heb jij er...ik moet wel zeggen dat de afhandeling daar heel netjes is. Zodra je zwanger bent komt de 1e echo met 6 weken en daarna krijg je er nog 2 met 9 en met 12... dit vond ik een mooie bijkomstigheid. ik had al een afspraak gemaakt in dusseldorf maar hier hoefde ik niet meer naar toe. vond de 1e indruk wel goed. heb mijn verhaal gemaild en de arts mailde zelf terug dat ik maar eens langs moest komen. toen ik mailde dat ik zwanger was wensde die me heel veel suc6 en mocht ik hem nodig hebben kon ik altijd weer een afspraak maken. @tassie wat een rot uren voor jouw nu maar ik heb er wel een goed gevoel over hoor!!! bloed zegt niet alles ,... daar dacht ik eerst heel anders over. maargoed daar zal jij niet mee geholpen zijn. jij wil die echo zien... maar vroeg gaan slapen... oja je symptomen had ik ook... daydreamer@ ja in het zh is het nu klaar de volgende keer is bij de verloskundige... hier spinazie jum jjum
@L78, he wat vervelend zeg, Ik vind toch al vaak (uit ervaring) dat een gyn nooit eerst het dossier doorleest. Tenminste al de gyn die ik gehad heb in die tijd moesten allemaal weer eens vragen waarvoor kom je? Ik had bij de eerste zw hoge bloeddruk hell bevalling resultaat keizersnede. Bij de tweede zw vele echo groei kindje. resultaat keizersnede. Kreeg ook elke keer een andere gyn. Blijf deze keer bij dezelfde hoor. Ik hoop dat ze nu goed doorleest en jullie toch nog kan helpen. @ tassie, Leef met je mee hoor. die spanning grrrrrr. Hoe laat heb je morgen de echo? @pooh, Je weet maar nooit een tweeling kan altijd. spannend hoor!
@tassie, het verdorie meid, wat naar die onzekerheid!! heel veel succes morgen en sterkte voor nu, dikke knuf meid!! ik duim volop voor je! @l78, ach wat naar zo'n kil gesprek... je gaat er toch met een hoopvol gevoel heen en dan wordt de deur gewoon dichtgesmakt voor je neus!! Hopelijk neemt ze serieus even de tijd vor jullie en wordt je volgende week met wat meer gevoel behandeld meid! dikke knuf!! Slaap lekker iedereen! ik ben morgen weer vroeg op, laatste dingen verven! (lees: nog veel te veel, zijn nog 'even' de hal gaan verven boven en dat eigenlijk vies tegen, zucht...) door de nesteldrang wil ik het graag allemaal aan kant hebben en netjes, ben nogal perfectionistich haha, ach we zien wel hoever we komen! liefs humm
Hai ladies, Heb even wat teruggelezen maar zag niet dat iemand me miste, hahaha. L78: Ik heb nooit het gevoel dat gyns weten waar je voor komt. Bij de eerste keer miskraam zei de assistente, je bent zwanger?? Ik zo.... neeeeeeeeeeh, heb een miskraam gehad. Sorry hoor, maar als je dat zelfs nie van je patient weet dan vin ik dat je daar nie thuishoort. Vaak vragen ze ook, wat kan ik voor je doen? Waar kom je voor? Uuuuuh, voor controle!!!! Echt bizar die mensen, heb nie altijd het gevoel dat ze hun gevoel erbij gebruiken. Pooh82 en Lieni: Heeeeeeeeey, gefeliciteerd!! Goed dat alles goed is gegaan. Ik vind nu wel dat jullie mogen gaan genieten hoor. Vaak als je het hartje hebt gehoord dan is er al een kleinere kans op een miskraam. Elegance: En? Heb je al uitslag gekregen? L78 en nanny: ik hoop zo dat het de volgende keer goed raak is... we blijven voor jullie duimen! Tassie: ik kan van alles roepen, maar het zijn gewoon zenuwslopende uren. Ik ga morgen zeker even op het werk spieken om te kijken hoe het is gegaan. Kop op! Hummie en daydreamer: Lekker aan het aftellen? Heel raar, maar ik ben bang dat ik het zwanger zijn zo ga missen!! Hier: vandaag heel erg beroerd op werk, maar heb toch volgehouden. Heb vanavond pas wat rijst kunnen eten, maar verder de dag niets.. Ik ben nu gewoon nog meer dan 12 kilo afgevallen.. volgensmij zit ik nu ong 14 (maar zoals ik al eerder zei, ben startgewicht gewoon kwijt). liefs, mamaT