Na miskraam gaan we er weer voor (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nanny, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

ELE: Ahhhh... Wat een schatje!!!! Mooi jochie!! :D
    Ik wil ook wel graag de mijne showen! Maar.. Vind dat een beetje eng hier op het forum. Haha!
    En Levi, mooie naam hè? Ben er ook nog steeds blij mee! (gelukkig maar..)
    Maar ging dus niet helemaal fijn?

L78: Oeehh.. Dan heeft de baby 'ineens' een geslacht! Hihi! Spannend!

2. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @ele, hihihi dacht wel dat je mij speciaal apart een berichtje wilde sturen hihihi, Eerste drie maanden ben ik erg moe geweest (nu nog maar minder) verder emo en ben ik niet zo erg vrolijk geweest ( nu nog niet altijd ) ligt ook een beetje aan het weer denk hihi. Eerste 12 weken waren echt spannend! Ik heb al een aantal weekjes het idee dat ik inderdaad soms een schopje voel. Ik hoop dat het snel beter ga voelen. over 2 weken hebben we de 20 weken echo Spannend!!!! Ben nog steeds bang hoor ik denk dat je dat toch wel blijft houden. Mooi mannetje hoor is gewoon alweer 3 maanden, gaat hard he?

@daydreamer, gewoon showen hoor ;)

@L78, leuk hoor een geslachtbepaling, wij wachtten tot het laatst goed he :D

3. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Herkenbaar Nanny, ik blijf ook maar angstig. Na een controle gaat het weer even goed en dan na anderhalve/twee weken, word ik weer angstig. Vandaag zei een collega: 'je bent nog niet zo dik'. Normaal leuk om te horen toch? Ik denk meteen, o jee, het zal toch nog wel goed zijn? Het kindje zal toch nog wel groeien? Ik leef echt van controle naar controle. Gelukkig mag ik morgenmiddag weer!

Ik vind het heeeeeel knap dat jullie wachten. Bij onze zoon wisten we niets, had ik ook geen voorgevoel en nu kunnen we toch niet meer afwachten. Heb jij een voorgevoel? Ik voel me zo anders dan bij mijn zoon en denk daarom aan een meisje, maar weet ook wel dat zwangerschappen van twee dochters ook enorm kunnen verschillen.

4. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @ele, wat een mooi ventje zeg!!!!!!!

@nanny, knap dat je kan wachten. Heb je een voorgevoel????

@l78, spannend hoor een geslachtsbepaling. Wil je het dan ook aan iedereen vertellen wat het word of houd je het voor jezelf??

Hier vanochtend ineens totaal niet lekker, duizelig, warm en misselijk. Na gespuugd te hebben was het over, ben de rest van de dag niet misselijk geweest en dat maakt me dan weer onzeker.
    Vanavond ga ik lekker naar mijn vriendin en haar kleintje en dromen van ons kleintje wat hopelijk blijft zitten.

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ele, het is niet iets heel ernstigs hoor :D Ze gebruikt haar rechterarmpje/handje minder dan haar linker en nu lijkt het erop dat haar rechter beentje/voetje toch ook een beetje minder zijn dan haar linker en ze kunnen er geen oorzaak van vinden dus vandaar de echo en dan gaan ze kijken of ze wat kunnen vinden.

6. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @L78, Ik leef inderdaad ook van controle naar controle dus is het inderdaad wel prettig als je de kleine strakjes goed gaat voelen.

@L78 en Tas, Heeeeeelemaal in het begin dacht ik dit word een jongen maar pin me er niet op vast. Dacht bij de eerste echt dit word een jongen en dat is een meid. Bij de tweede had ik het ook maar minder, is ook een meid. Dus mijn voorgevoel zegt nie zoveel hihihi. Ik heb het wel een keer met een zwangerschap was er van overtuigd dat het een 2ling was. En dat was wel zo helaas miskraam toen. Dus als ik op mijn aller aller eerste voorgevoel moet uitgaan dan is dat een jongen. Ben wel benieuwd hoor hihi.

7. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Elegance: Wat een lief, schattig, mooi mannetje heb je zeg!
    Echt om trots op te wezen!
    Tja, ik inderdaad alweer bijna 30 weken, gaat toch best snel allemaal.
    Weet nog goed dat je me opbeurende woorden schreef en dat ik vooral in mn kleintje moest geloven en tada......het heeft geholpen!;)

Sorry voor de rest die ik nu even vergeet, ga ff met mn voeten omhoog. Morgen ga ik waarschijnlijk aangeven op mn werk dat ik minder wil gaan werken...
    Ik werk nu 4 dagen achter elkaar op een KDV, maar ik kom de laatste paar dagen zo verrot thuis, dat ik haast niet op mn benen kan staan tijdens het koken. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
    Het voelt voor mezelf wel een beetje als falen, dat ik het niet heb gered tot aan mn verlof, stom he? Zal misschien wel aan mn hormonen liggen;)

8. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    zwangere meiden, ik heb echt met jullie te doen in dit weer!
    gatsiedarrie zeg, had er niet aan moeten denken..
    hopelijk houden jullie het allemaal een beetje vol en zijn er genoeg koele plekken op jullie werk/thuis.. :D
    al moet ik stiekem zeggen dat ik echt van dit weer geniet.. maar het wel zielig voor ons mannetje vindt, want die heeft er tegen de avond als zijn kamertje snikheet is toch echt wel last van!
    De airco is ook nog eens kapot! missschien wel de warmste dagen van het jaar en geen airco.. waarom schaf je zoiets aan dan he..

:D

ik moet er stiekem eigenlijk best aan wennen dat dit topic helemaal is veranderd in een zwangerschapstopic hahaha.. :D
    echt geweldig he! ik hoop niet dat ik iemand nu tegen het hoofd stoot, maar is iedereen nu mama of zwanger die in dit topic heeft meegepraat of aanwezig is? op tinkerbel na dan :)
    ooit iemand nog eens iets van haar gehoord nadat ze liet weten een nieuwe vriend te hebben?

zometeen naar de osteopaat, best spannend vind ik het.. :D hopelijk gaat het helpen!

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    hihi, ik moest vandaag ook aan de zwangere denken pfff... echt niet te doen met dit weer :p Ben zelf ook 2x hoogzwanger geweest in de zomer.

@ ele, waarom moet hij naar de osteopaat ??

10. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    oeh even binnenvallen hoor:

las in een ander topic dat liesben weer een MA heeft.... potverdorie! dikke knuffel voor haar!

kom snel weer buurten hier!

11. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Hoi meiden,

Pfff ik ben nu pas 23 weken zwanger en heb het al best moeilijk met de hitte. Vorig jaar was ik ook zwanger en ik vond de zomer toen echt erg lang duren.

12. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hallo miss piggy hier!!!!!

ben echt totaal opgezet na gisteren
    heb glimmende worsten poten
    heb altijd om andere gelachen die dat hadden en nu is het Pay Back time...
    heel bizar wat dit weer met je lijf doet.....
    mijn ogen zitten zelfs dicht.....
    maargoed het is vandaag mijn laatste dag op mijn werk
    dus ik moet blij zijn
    echter is het hier heel koel en buiten niet. dus zo erg was het niet om hier te zijn...

dus ik begin echt de lasten te krijgen
    pfff nog 6 weken..

Ele@ je mag hier best klagen ... heb even bij berichten gespot jeetje wat sneu allemaal en zielig voor je kereltje
    ik hoop echt dat dit de uitkomst is.
    mijn neefje had een wipplash waar ze later achter kwam. hij had dus heel veel pijn als je hem op een bepaalde manier vast hield of in de maxicosi of wipper.. maarja moet je ook maar net op komen...

van tinkerbell overigens niets meer gehoord.
    voor de rest is iedereen zwanger van de mensen die regelmatig hier kwamen..
    gelukkig wel..

13. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hoi allen,

Hier even een kort berichtje van mij. Ik loop nogsteeds rond. Vreemd genoeg houd ik helemaal geen vocht vast. Ik dacht dat alle zwangere vrouwen vocht vasthouden. Kan het komen omdat ik niet stilzit?

Ik ga er trouwens vanuit dat ik rond de 42 weken beval. Waarom weet ik niet, maar dat zit gewoon in mijn hoofd.

Gaat verder alles goed met iedereen?

liefs,
    mamaT

14. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ik lees net op het internet dat veel water drinken het vasthouden van vocht kan verminderen. Aangezien ik ong. 6 flesjes spa rood per dag drink, krijg ik wel voldoende vocht binnen dus miss dat ik daarom geen vocht vasthoud.

15. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

28 jan 2009
    413
    0
    0
    Dag meiden,

Ik heb vorige week een curretage gehad. Heb nu geen bloedverlies en pijn meer. Wil er weer voor gaan.
    Maar hoe weet ik wanneer mijn eisprong weer is?

En hoelang duurde het bij jullie voordat het raak was na miskraam?

16. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Hoi mooibuikje,

Het kan heel verschillend zijn de 1 heeft gelijk weer een normale cyclus ik heb bij mijn laatste miskraam een eisprong na negen weken. met wel een heel mooi resultaat zie banner ;). Nou heb ik al geen normale cyclus dus dat scheelt ook natuurlijk ik gebruikte ovulatietesten omdat ik mijn ei echt niet wou missen.

Grtjs Nanny.

17. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hoi Mooibuikje,

Welkom bij de groep. Ik wil je succes wensen met het verwerken van de miskraam.

Het kan zijn dat je voorlopig nog wat HCG in het lichaam houdt. Wellicht is het verstandig om daarom eerst nog even een zwangerschapstest te doen om te zien of deze negatief is. Zolang deze positief blijft, zul je namelijk geen eisprong hebben omdat het lichaam dan nog denkt dat het zwanger is.

Verder heb ik na de miskramen ook gebruik gemaakt van ovutesten. Die van sensitest zijn goedkoop en goed bruikbaar. Na de miskramen bleek trouwens ook steeds weer dat mijn eisprong ergens anders zat. Ovutesten zijn dus echte aanraders.

Lukt het een beetje met het verwerken?

liefs,
    mamaT

18. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

28 jan 2009
    413
    0
    0
    Hey meiden,

Dank voor jullie reactie.
    Moet eerlijk zeggen dat verwerken alleen maar beter gaat naar mate ik meer bezig ben met zwanger worden. Heb denk helemaal verwerkt als er een zwangerschap is. Kinderwens is nu zoooo veel groter dan ooit na het zo kort zwanger zijn.

Ik wil gewoon verder. Bereik er niks mee als ik blijf ''hangen''.

Oveutesten is een goeie ja! Die ga ik aanschaffen. heb geen idee wanneer ik een ei kan verwachten.

19. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Mooibuikje,

Iedereen verwerkt het op zijn manier. Ik wilde ook heel graag meteen weer zwanger worden, maar anderen wilde pauze nemen. Ik zag zelf ook geen reden om ergens in te blijven hangen, want daarmee haal je de zwangerschap niet terug. Doe rustig aan en luister naar je lichaam. Mocht je nog vragen hebben of iets dergelijks dan mag je me ook altijd pb' en.

liefs,
    mamaT

20. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    mijn ei kwam na 5 weken
    1 week langer dan normaal.
    sommigen slaan een maand over en gaan er dan weer voor.. de ander gaan gelijk er weer voor.

hier vandaag moxa therapie gehad
    2 verbranden tenen en het is nog niet gedraaid.. morgen weer .....
    is ook een beetje vroeg ik weet het maar wilde het toch even melden..

mamat.. gAat echt spannend voor je worden... wie weet valt het wel mee en baval je mooi voor de 40 weken.

Deel Deze Pagina