Na miskraam gaan we er weer voor (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nanny, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Tas, ik heb 1 miskraam gehad voor mijn gezonde zwangerschap. Daarna kwam de 'echte' ellende. Maar weet je, dat is echt geen graadmeter. Het aantal miskramen van een ander zegt niets over of het nu bij jou goed gaat. Maar probeer vertrouwen in je lichaam te houden. Binnenin jou vecht een vruchtje heel hard om het hartje op gang te krijgen, geef het kindje in spe het voordeel van de twijfel. Je bent echt nog vroeg en hartactiviteit kan zeker nog op gang komen! En maak jezelf niet gek door alle miskraamverhalen nu te gaan lezen, dan houd je deze week helemaal niet vol. Probeer uit te gaan van het goede. Ik hoop dat je dat kunt meisie! Dikke knuf

2. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    ZEKER, we gaan ervoor meid!

3. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    helemaal met L78 eens.

4. mamaApapaT

4 jan 2010
    68
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Alkmaar
    Hallo meiden, eindelijk het juiste topic gevonden.

Ik zal even mijn verhaal vertellen.
    Ik ben in februari 2009 gestopt met de pil. Pas vanaf juli 2009 zijn we serieus bezig geweest met zwanger worden. Het was zeker lastig omdat ik mijn eisprong niet voel. Na een aantal rondes (ik ben niet heel bekend met terminologie, maar ik neem aan dat het een cyclus betreft?) begonnen met ovu testjes. Na nog een cyclus eindelijk eens een positieve ovu test gehad in december. Het gekke was dat ik toen al iets over tijd was, maar mijn cycli varieren nogal van 25 dagen tot 35 dagen. Toch een zwangerschaps testje gedaan (5 dagen na pos ovu test) en het gekke was, hij was pos! Dit was 22 dec 2009.
    In januari (18e) echo gehad, het bleek veel te klein en er was geen hart activiteit. Wachten op een miskraam dus. Na een week nog niks, dus afspraak met gyn. Vlak voor die afspraak kwam het vruchtje er dus uit (afg maandag). Toch bleek op de inwendige echo nog 'iets'te zien. Ze hoopte dat het misschien nog vanzelf ging, omdat het vruchtje er net eindelijk uit was. Echter mijn baarmoeder mond had zich al gesloten. Morgen terug naar gyn voor nog een echo om te kijken of het laatste beetje er toch uit is. Anders moet ik een curretage.
    Maar feit blijft dat we dus wel zo snel mogelijk verder willen na dit verdriet. Vandaar dat ik me hier wil aansluiten. Ik ben dan nog niet daadwerkelijk bezig na de miskraam, maar zodra mijn baarmoeder er klaar voor is, gaan we er voor!

5. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    ach tassie, nog steeds onzekerheid BAH!!!! :( verdorie meid, had zo gehoopt op hartactie al!! Konden ze het vruchtje niet op termijn meten? klopte dat met jouw berekening? ik zet al mijn duimen (ja ok 2) hard aan het werk voor je de aankomende week, dit moet goedgaan met deze boon!!!! dikke pakkerd voor je meis!! *smak*

liefs humm

6. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    mamaA, wat een verdrietig verhaal. Ik hoop dat je geen curretage hoeft, want het is wel zo fijn als je lichaam het zelf op kan lossen. Maar goed, als je baarmoedermond al dicht is, is die kans misschien klein. Ik wens je veel sterkte en zou je willen aanraden om echt je tijd te nemen. Een miskraam is niet niets en ik weet uit eigen ervaring dat het wegstoppen en snel weer doorgaan geen zin heeft. Het verdriet komt dan later als een boemerang weer terug. Neem je tijd om dit allemaal een plekje te geven. En ook al is het allemaal heel verdrietig en naar, je bent hier van harte welkom!

7. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @mamaApapaT, Welkom en sterkte met dit verlies. Ik hoop voor je dat je lichaam zelf zijn werk nog doet. Dan ken je inderdaad verder met het verwerken.
    Strekte!

8. mamaApapaT

4 jan 2010
    68
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Alkmaar
    Dank jullie wel meiden! L78 ik snap wat je bedoelt, en ondanks dat ik snel weer een nieuwe poging wil doen, zal ik zeker niet te licht omspringen met het hele gebeuren. Dat besef ik heel goed. Ik ben zeker bezig met verwerken en het zoeken naar een plekje. Het is en blijft mijn eerste namelijk. Ik heb een ketting gekocht om mijn eerste altijd te blijven herinneren. Dus ik ben er wel mee bezig. Ik snap dat het kan lijken of dat niet zo is als je zo snel weer voor de 2e gaat. Maar dit is juist zeker niet zo.
    Ik zoek juist ook daarom een forum om mijn gevoelens te delen met mensen die weten wat ik doormaak.

9. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    MamaA, dat snap ik hoor! En dan ben je hier op de juiste plek. Ik heb ook steeds iets gekocht of gekregen als herinnering aan een vlindertje. Op een gegeven moment merkte ik dat ik iets weg kon leggen en sommige dingen (zoals de pandora-bedeltjes) draag ik nog bij me. Sterkte meid, ik hoop dat alles schoon is bij je.

10. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @mamaApapaT, Het verwerken en het graag snel door willen gaan is in mijn ogen een heel normale reactie hoor. Ik denk dat we dat inderdaad allemaal wel hebben. Als je het inderdaad maar verwerkt. Ik heb het ook een keer weggestopt en wat L78 al zei. kreeg het 10 zo hard terug.

11. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Tassie: He bah, vervelend dat je nu nog niks weet! Heb je je voor niks zo druk zitten maken om deze dag!...
    Ik heb zelf 2 mk gehad, en mn laatste mk was dus ook een "windei" (daar moeten ze echt eens een andere naam voor verzinnen!)...Maandag tijdens mn echo was ik ook als de dood dat er wéér niks te zien zou zijn, dus mijn opluchting was ook erg groot dat er zowiezo wat te zien was!...Ik snap je gevoel dus erg goed...ik ga heel hard voor je duimen dat volgende week het hartje gewoon klopt!

12. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    joehoe meiden!
    Sorry, sorry, sorry, dat ik hier nooit ben! Met zo'n klein handenbindertje is dat erg moeilijk helaas! Sara slaapt overdag vrijwel niet, dus dat is heftig. 's Nachts gelukkig wel, dus dat is een kadootje! Verder zijn we supertrots en verliefd op haar! Vandaag bij het consultatie bureau geweest en ze is goed gegroeid en aangekomen!
    hele dikke kus voor allemaal!

13. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    @mamapapa, he getsie meid, wat naar dat je je hier moet aansluiten! welkom en praat lekker van je af hier!! doe rustig aan. mij hielp het eerst een ongi af te wachten zodat je BM zich goed gereinigd heeft. op die manier kon ik het ook echt afsluiten en weer verder. Hopelijk laat een nieuwe zwangerschap niet al te lang op zich wachten. Het is een erg vruchtbaar topic hier hoor, bijna iedereen is na verloop van tijd weer zwanger geraakt of hebben zelfs al een kindje. de een wat sneller dan de ander. We slepen iedereen hier door die spannende of nare tijd heen, dus klets je gevoel hier maar lekker van je af meid!!

liefs humm

14. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

TASSIE: Nee hè... Hoop je duidelijkheid te krijgen!
    6 weken is inderdaad zo'n 'grensgeval', maar ja.. Daar heb jij nu niks aan. Wéér een week geduld hebben. Ik duim voor je, meid!!

NANNY: Hmm, krampjes.. Wat oud bloedverlies.. Misschien een menstruatie al? Offf.. Eisprong?

DOORTJE: Haaa, daar ben je weer even! Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie!
    En overdag misschien weinig rust, maar 's nachts dus wel? Lekker joh!

IEDEREEN: Heb maar even snel alle reactie gelezen van jullie. Volgende keer reageer ik wat uitgebreider!
    Zag een nieuwe moeder trouwens.. Welkom hier!

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @Tassie, ojeej nog steeds geen zekerheid, vervelend dat je nu nog langer moet wachten.

@daydreamer, het komt steeds dichterbij :D en voor hummie natuurlijk ook, jullie zijn bijna aan de beurt :D

16. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

JOYCE: Ja! Wordt nu wel spannend, hoor!
    Kan ieder moment gebeuren, kan ook nog 4,5 week duren..
    Het 'wanneer' geeft wel kriebels, hoor! :D
    Ik heb eigenlijk ook geen voortekenen, ofzo. Wel de standaard klachtjes van de laatste loodjes, maar ja.. Die horen erbij!
    Geen voorweeen, of iets dergelijks.
    Hoe voelde jij de laatste weken dan? Jij liep ook 'over' toch?

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    spannend daydreamer, is allemaal snel gegaan he! weet nog dat je ook zo in spanning zat of je de 12 weken wel zou halen.. pff dat is nu al allemaal weer zo lang geleden!

tassie hier draaien ook de duimen overuren voor je.. hou je het nog een beetje vol? ik zie dat je je banner al verwijderd hebt.. pff.. volgens mij vroeg jij na hoeveel mk's we zwanger waren he?
    iig ik na 2 mk's... de eerste keer kreeg ik bloedverlies bij 7 weken.. maar had ik al vanaf het begin het gevoel dat het niet goed zat.. de 2de keer was het vruchtje te klein op de echo bij 7w.. de 2de echo zagen we een klein vruchtje met hartactie en de 3de echo was het toch gestopt.. en kreeg ik een paar dagen later een curetage.. toen moest ik even niet meer denken aan zwanger worden en hebben we het 2 maanden op een laag pitje gezet.. op de huwelijksdag had ik mijn ei en was er nauwelijks mee bezig en toen bleek ik zwanger en.. check mijn banner... achteraf zie ik het ook als pure pech, maar toen het niet lukte na de 2de keer dacht ik echt dat ik nooit een "normale" zwangerschap zou gaan meemaken en ik nooit mama zou worden.. zoals gezegd, je weet het echt nooit wanneer het wel of niet goed gaat.. probeer gewoon nooit de moed op te geven.. *knuf*

18. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Daydreamer: Je hoeft geen voorteken te hebben hoor. Ik liep de avond ervoor (en het gebeurde smorgens) gewoon nog actief rond en had geen voortekens, zelfs geen harde buiken. Het kan dus elk moment gebeuren.. zelfs in de supermarkt!! hahaha..

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @daydreamer, nee bij mano had ik helemaal geen voortekenen, maar goed toen werd ik ingeleid met 42 weken.

En bij Lorenza had ik wel af en toe krampjes, maar niet echt weeen te noemen, en idd opeens op een ochtend met 40+6 (was er bijna van overtuigd dat ik weer ingeleid moest worden) kwamen de weeen en ben ik toch nog best snel bevallen.

Maar het is idd bij iedereen anders :D

20. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Even een vraagje hoor! Ik moet vanavond met mijn dochtertje gaan zwemmen Maar ik heb allemaal bruin/roze bloedverlies is het nou verstandig om wel te gaan zwemmen?? Ivm dat mijn baarmoedermond open staan ofzo?? omdat het zo kort na mijn mk is.

Deel Deze Pagina