Na miskraam gaan we er weer voor (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nanny, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Iedereen een fijne avond en nacht toegewenst, ik wens jullie alle goeds voor 2011

2. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Hé Tassie, jij ook!

Iedereen, een heel fijn, gelukkig, gezond en vruchtbaar 2011 toegewenst!!!

3. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dat al jullie dromen maar uit mogen komen! Ik wens jullie 'n liefdevol en gezond 2011 met allen die jullie dierbaar zijn. Lfs

4. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Lieve meiden,

gelukkig nieuwjaar met jullie kleine monsters! Wat een wonders zijn het toch!

liefs doortje

5. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Allemaal een GELUKKIG NIEUWJAAR!

X Nanny.

6. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Hoi meiden,

Hier even een update:
    Met mij en de kleine is alles goed. Krijg volgende week maandag een extra echo voor de ligging en meteen ook de groei.
    Omdat ik wat zwaarder ben willen ze voor de zekerheid een echo om verrassingen uit te sluiten. Maar de vk en ik weten eigenlijk wel zeker dat de kleine goed ligt maar even weer naar binnen kijken is niet erg!!!!!

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dat blijft toch leuk he Tas! Geniet er maar goed van, ik kan me het gevoel met buik alweer bijna niet meer voorstellen. Is toch gek he hoe je van de ene situatie in de andere terecht komt en dan gevoel/ervaring weer een beetje vergeet. Gek...

Hier gaat het langzaam wat beter. Ik begin weer wat fitter te raken (flinke griep hoor), maar nu is manlief een beetje aan het kwakkelen. Nou ja, we zullen zien. Tess doet het fantastisch, heeft alleen in de nacht nog wel wat moeite om in slaap te vallen. Ze wil heel graag op mama blijven liggen en ik ben soms uren met haar bezig na een voeding en dan alweer klaar voor de volgende voeding. Dus slaap is een schaars goed :-D Maar ik geniet volop van ons meisje, trouwens ook van onze zoon en gewoon het gevoel van een echt gezinnetje. Dikke knuffel!

8. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    @l78, fijn dat Tess het zo goed doet en dat jullie genieten van je gezinnetje. Fijn dat jij langzaam weer wat opknapt, balen van je man. Hopelijk voelt ook hij zich snel weer beter.

Hier begin ik toch echt nieuwsgierig te raken naar de kleine, de box staat nu ook beneden en alle dingen zijn eigenlijk klaar voor de bevalling en het gezinsleven. Vandaag heb ik de flesjes etc. uitgekookt. Binnenkort nog de enveloppen voor de geboortekaartjes schrijven en dan zijn we echt klaar. Het lijkt me zo heerlijk om ons wondertje na lang wachten in onze armen te mogen sluiten.

9. daydreamer

Rustig hier. ;)

10. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Hallo,

Zo wij zijn lekker een weekje weg geweest dat was heerlijk. Maandag begint school weer dus kunnen we er weer tegenaan. Heb een beetje een tegenslag want als ik teveel doe heb ik last bij mijn litteken afgelopen maandag nog op controle geweest. Gyn zei dat er mss een zenuw vast gehecht is en nu moest ik wachtten tot de hechtingen opgelost waren. Als de pijn niet weg gaat moet ik weer geopereerd worden FIJN!!!! Anne is alweer 6 weken whaaaa gaat hard. Ze slaapt nog niet door we wachtten geduldig af. Tis zon schatje. Vanmiddag zei nog iemand dat is echt een mooi meisje hoor. ikke traantjes in mijn ogen hihihi TROTS natuurlijk.

@Tas, nou fijn toch dat je nog een echo krijgt kan je nog een keertje spieken.;)

@L78, Ik zit soms ook nog weleens tot een volgende voeding met d'r in mijn armen. Ze is nu ook wel wat vaker wakker maar beseft nog niet helemaal dat ze dan niet altijd hoeft te huilen ;).

@daydreamer, zo heb je weer ff leesstof hihi Hoe is het met de kleine man?

11. daydreamer

Ha Nanny!

Thanks! ;)
    Lekker hoor, een weekje weg! Zijn de scholen bij jullie niet al afgelopen week begonnen? Op zich wel fijn zo, ff bijkomen van de feestdagen! En kraamvisite..
    Maar joh, een zenuw vastgehecht? Dat zou wat zijn.. Hoop het niet voor je! En hoop dat het nu gewoon beter gaat!
    Heb je foto's van je meisje(s)???

Hier is alles goed! Nog 5 weken dan is onze kleine man al weer 1 jaar! Waar blijft de tijd??
    Levi is nu 2 weken wat voorzichtige losse stapjes aan het zetten. Benieuwd wanneer dat ineens stevige stappen worden. Hihi! Zóóó'n leuk gezicht!
    Oh, en heb bij baby&dreumes een topic geopend, dat is wat minder trouwens.. Levi heeft al weken z'n billen kapot door spuitluiers! :S
    Gelukkig is 'ie verder erg vrolijk! Alleen het verschonen is erg sneu..

12. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @daydreamer, nee Lieke hoeft maandag pas weer te beginnen of ik moet er wel erg veel naast zitten! hihi. Bijna alle kraamvisite moet nog komen. Veel zeiden er we komen na de feestdagen wel dus die hebben we allemaal nog te goed. Ik wil mijn meisje nou wel eens showen hoor. Als je vriendjes met me word heb ik een fotoalbum met mijn meisjes erin zal er van Anne nog een paar bij zetten zijn de trotse zusjes die nu showen hihi.

Over zere billetjes Lieke had er ook veel last van. Ik zou zeggen lekker ouderwets Talkpoeder ideaal. Tis maar een tip! ;)

De eerste stapje zijn ook zo schattig vooral dat ze nog met de handjes in de lucht lopen. zoooo lief, heb je ook foto's van jou mannetje. Heb je al een mooi kado verzonnen voor Levi?

13. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Hoi meiden, hier even een update...
    Ben net terug van de echo en alles was goed met de kleine. Het hoofdje ligt mooi naar beneden en alles zag er goed uit. Qua groei ligt de kleine boven het gemiddelde, geschat geboortegewicht tussen de 7,5 en 8 pond.
    Ben hier best van geschrokken en heb nu meer angst voor de bevalling.
    Zijn er hier ook meiden die een groter kindje hebben gekregen en hoe staat het nu met hun gewicht.

Ik ben zo bang dat mensen mij raar gaan aankijken omdat wij beide ook zwaarder zijn. Ik heb geen zin in praatjes achter mijn rug dat ik mijn kind ongezond laat opgroeien. Ik wens mijn kind geen levenslange strijd toe met zijn gewicht, dat heb ik zelf meegemaakt en dat is niet leuk. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.........

14. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @Tassie, fijn dat de echo goed was. En ik weet precies wat je bedoelt maar maak je eigen niet ongerust meid. Mijn oudste is zomaar een spinneke en de middelste is een knoestje Terwijl ze toch beiden niet meer of minder krijgen van elkaar de middelste was wel zwaarde 4525gr bij de geboorte. Maar goed ikzelf was 6 pond en dat is er nu ook niet aan af te zien hahahaha. Ik let er bij de kinderen ook op. En zolang je dat in de hand heb is de rest toch echt de aanleg en de groei.

grtjs Nanny.

15. daydreamer

#255 daydreamer, 10 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2011
    Nanny Wat een leuke meiden, zeg!! Erg leuk! :D
    Ik heb eigenlijk nog nooit foto's hier neergezet, vind dat een beetje 'eng'. Maar misschien moet ik het net als met jou doen.. Vrienden worden..

Ik heb nog niks voor Levi's verjaardag gekocht, maar ben in m'n hoofd wel wat dingen aan het verzinnen.. Loopauto, schommel, zandbak, duplo, little people boerderij...
    Nog tips? Al heb jij alleen maar meiden natuurlijk! Haha!

Tassie Joh, niet zo gek doen, hoor. ;)
    7,5 pond is tegenwoordig vrij gemiddeld. Zei m'n verloskundige toen ook..
    Levi is geboren met 7,3 pond. En hij was eigenlijk vrij fijntjes!
    En m'n schoonmoeder zei: "De oudste was de lichtste, maar hij had wel een enorm hoofd!" Heftige bevalling had ze daardoor, totaal ruptuur. En de 2e en 3e waren een stuk zwaarder, maar toch kleiner en fijner. Dus ja, het gewicht zegt niet alles, hoor..
    Wordt nou maar niet bang voor de bevalling. Nergens voor nodig.
    Als het kindje nou werd geschat op 9 of 10 pond. Ja! Dan zou ik ook wat meer op zien tegen de bevalling! Haha!

Oh, enne.. Vriendin van me, haar zoontje was bij de geboorte 9,2 pond, maar was met 1 jaar 10,5 kilo, dat is nauwelijks boven het gemiddelde.
    En een baby die licht geboren is, kan juist ná de geboorte een groeispurt maken.

Levi was met de geboorte net iets boven het gemiddelde en nu ook nog maar heel iets.
    Maar ja, een baby 'kan' je ook bijna niet te zwaar maken.
    Je hebt gewoon een soort van voedingsschema wat de meeste kindjes krijgen.

Echt, laat het lekker over je heen komen.....
    (sorry, voor mij dus niet heel herkenbaar je twijfel.. ben daar te nuchter voor, denk ik)

Knuffel voor jou! Laatste weekjes nu!

16. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @Daydreamer, ben ook zo trots op mijn meisjes. Ik vind het eigelijk ook een beetje 'eng' dus vandaar een prive album.

Heb niet veel ideen voor je mannetje. Kaptafel hihihi Je hebt ook van die leuke werkbankjes maar daar is ie weer iets te jong voor denk ik. Little people doe het altijd wel goed denk ik. En een zandbak ideaal.

Heb je nog talkpoeder gebruikt of gebruikte je dat al?

17. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    sorry dat ik even alleen met mezelf bezig ben maar ik ben sinds gisteren echt down.
    Dat mijn kindje aan de grote kant is nog tot daar aan toe maar al die opmerkingen maken me echt verdrietig. Ik heb gisteren van veel mensen berichtjes gekregen in de trent van:
    "Had ik wel verwacht hoor want jullie zijn ook aan de dikke kant" etc.
    Hier was ik nu zo bang voor, mensen gaan er vanuit dat 'zware' mensen ook flinke baby's krijgen. Ik heb het idee dat ik mezelf en de kleine nu al moet gaan verdedigen terwijl de echo het fout kan hebben of dat de kleine op latere leeftijd hier geen last van heeft. Manlief begrijpt me niet en vind dat ik last heb van mijn hormonen en me niet moet aanstellen!!!! Voel me nu alleen en onbegrepen!!!!!!
    Sorry dat ik zo ego doe, maar ik durf dit alleen op deze topic te schrijven omdat ik jullie vertrouw en jullie me altijd door moeilijke tijden heen hebben gesleept. Vriendinnen op afstand, op ander topics heb ik dit niet.

18. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @tassie, geen probleem hoor als je even je verhaal kwijt wil lekker opschrijven. Het gewicht dat ze meten is ook een indicatie en niet het exacte gewicht. Als ze net iets naast zit met meten scheelt het soms ook al heel veel. En flinkere mensen krijgen niet altijd grote kinderen en al is dat wel zo. Wat dan nog denk ik dan. Slapen ze lekker sneller door ;). Mensen altijd met hun vooroordelen laat ze toch. En jij en je hormonen kunnen nu natuurlijk ook niet alles hebben. Ik heb het ook eens gehad lieke was in een korte tijd een aantal kilo aangekomen (toen was ze vier) omdat we vakantie waren geweest en ja dan mogen ze net iets meer. Toen zeiden ze op het buro ook (mij aankijkend) ja je moet er toch echt wel op gaan letten :$:$:$. Dat ik me eigen volprop wil niet zeggen dat ik dat ook bij mijn kinderen doe :x. Maak je niet druk meis nergens voor nodig.

grtjs Nanny.

En als ik iemand moet komen pakken. dan mail me maar kom ik eraan BAM! hihihi

19. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Thanks nanny, jij begrijpt me tenminste. Je bent lief, dikke knuffel!!!!!!!

20. daydreamer

Meen je niet, Tassie?! :$
    Zeggen mensen dit.. Wat debiel! Dat slaat echt nergens op!

Meid, probeer het je niet aan te trekken. Je hebt als zwangere vrouw niet zo veel te bepalen, wat het gewicht van de baby betreft.. Komt goed!!
    Geniet nog ff, hè.. Die laatste weekjes! Zwanger zijn is heel bijzonder, voor je het weet is het voorbij..

Deel Deze Pagina