Na miskraam gaan we er weer voor (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nanny, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Doortje, wat goed!!!! Nu echt van harte gefeliciteerd. Mooi!!!

Aowyn, ik hoop dat je door mij ook weer wat vertrouwen krijgt. Ik heb een zoontje van 3 jaar en mijn miskramen na hem gekregen en dus nu de trotse mama van een tweede spruit (meisje van 7 weken). Bij mij werd in het eerste ziekenhuis niets gevonden. Gewoon pech werd gezegd. Bij de second opinion (ander zkh) vond de gyn het de moeite waard om mij door te sturen naar een internist ivm schildklierwaardes. Mijn schildklier werkt iets te traag en schildklier en zwangerschap zijn nauw met elkaar verbonden. Ik ging a/d medicijnen en drie weken later ontdekte ik weer zwanger te zijn van ons kleine meisje. Laat je ff weten hoe de afspraak vandaag was?

Ele, wat fijn om je hier weer even tegen te komen! Er heerst echt van alles he qua virussen, hier is het ook al drie weken raak. Gelukkig blijven manlief en ik op de been :) Wat een mooi ventje! Ik heb hetzelfde bloesje voor Sam, maar dan in het rood.

Tas, hoe gaat het?

Nanny, ik kan me voorstellen dat jij nu andere dingen aan je hoofd hebt, maar wil je laten weten dat ik met je/jullie meeleef en in gedachten bij je ben.

liefs!

2. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Jeeeeehhhh! Doortje gefeliciteerd hoor. Fijn hoor geniet ervan!

3. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Doortje, wat een ontzettend goed nieuws. Dit moet gewoon een blijvertje zijn.
    Ik weet nog dat ik toen ook rond die termijn een echo kreeg dat wij ook een kloppend hartje hadden en een kindje van 1,1 cm groot en kijk nu eens bij mij.
    Dit moet gewoon goed gaan, super!!!!!!

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Doortje goed nieuws!!

L78 ook van jou krijg ik hoop! Ik weet wel dat er niks verkeerd is met mijn schildklierwaardes. Begin dec voordat ik achterkwam toch zwanger te zijn (4e vmk) had ik een algemene bloedonderzoek gehad en kwam gezond en goed terug. En toen kreeg ik de doorverwijzing. Na ons gesprek hen ik nieuwe hoop ook.

Is een beste verslag, sorry daarvoor :)

Ff copy/pasten voor jullie

Wij hadden een aardige mannelijke Gyn (v.d. Linden) met co ass erbij.

Na de laatste vmk en alle 5 mk's te hebben besproken een echo gehad.
    Ik was weer schoon en mooi. Hij kon niet meer zien dat ik zwanger was geweest. Maar door de testen en zondagavond en kwaaltjes was het overduidelijk. Snelle pijnloos echo en liet mij beide stokken zien en die bekende streep in mijn bm.

Toen verder besproken. Hij vond dat wij erg vruchtbaar waren. Vooral omdat ik 5 keer zwanger bent geweest in een jaar tijd en ook na de mk's meteen weer mijn cyclus had. En ook door de feit van K. en mijn MA kan ik een gezonde zwangerschap hebben. En daarmee, samen met ons vruchtbaarheid maken wij de percentage's nog kleiner dan dat ze al waren (onder 1%)

Maar door de 5 mk's gingen we voor alle zekerheid testen doen.

Ik moet bloed testen voor de volgende dingen:
    TRO (hematologie)
    APT (stolling)
    HOM, GLU, TSH (bloed chemie)
    En hij heeft zelf bijgeschreven:
    hupus anticoagulaus en anti cardiolipine

en samen beide een chromosomen onderzoek.

Ik heb begrepen van een vriendin (arts) dat de meeste onderzoeken zijn voor stollingsonderzoek.

Als de bloed ingeleverd is dan een nieuwe afspraak maken voor de uitslagen (chromosomen niet, duurt erg lang, ong. 6mnd. Tenzij ik weer zwanger raak, dan worden wij vooraan geschoven).
    Omdat de chr. onderzoek alleen op ma di en wo kan doen we alles op dinsdag. En dan gelijk naar boven voor een nieuwe afspraak voor de meeste onderzoeken.
    Hij zei dat hij verwachte dat het gewoon puur pech was. Maar komt er toch iets uit (hij hoopt en verwacht van niet) dan helpt dit ook met alles begrijpen.
    Hij begreep dat wij het goed zat waren maar dat wij zo door moesten gaan (klonk flauw zei hij maar was niet zo bedoeld) en wachten en hopen dat de volgende zwangerschap wel goed bleef gaan.
    Hij zei dat hij niet van op zou kijken als ik volgende keer zwanger binnenkomt.

Als ik posi test moet ik ook gelijk bellen en wordt er een afspraak gemaakt voor 2 redenen.
    De eerste voor mij/ons om enige zekerheid of geruststelling/duidelijkheid te geven.
    Tweede om mijn zwangerschap te volgen of het goed blijft gaan en hoe het eruit ziet in het begin.

We hebben weer frisse moed en zijn ook opgelucht want wij hoeven geen rust/break te nemen. Mijn lichaam herstelt zich tot nu toe steeds super, dus was het nvt!

Lichamelijk kan mijn lichaam het hebben maar mentaal is het wel steeds zwaar zei hij.

Dat was het voorlopig geloof ik.

5. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Nanny wat verschrikkelijk..
    je hoorde niets meer van die griep en nu komt het weer. maar je is niet schadelijker dan een andere griep
    dat is toch raar dan?

Doortje gefeliciteerd !!!!! er komt een brusje aan....
    wat zul jij opgelucht zijn..
    wanneer ben je uitgerekend?

tassie spannend allemaal zeg!!!
    laat je het hier weten als er wat rommeld

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Bedankt meiden voor de complimenten op mijn mannetje! :)

Doortje helemaal super! ik heb je al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keer!! een voorzichtige gefeliciteerd!
    Hoe is het met de kwaaltjes?

Aowyn, jeetje meid wat een verhaal.. Wat een ellende moet je meemaken om mama te mogen worden.. we hebben allemaal het nodige meegemaakt in dit topic.. maar de hoop echt niet verliezen he! ik heb gemerkt dat ik de hele zwangerschap zo gespannen ben gebleven dat ik nooit heb kunnen genieten. Zelfs toen mijn vliezen braken dacht ik nog steeds, wat gaat er nu weer fout.. ik kon niet begrijpen en voorstellen dat het toen goed ding.. dat zie ik nu pas, maar vind het des te erg, omdat ik nooit heb kunnen genieten. Ook niet toen ons mannetje een baby was.. we hebben toen genoeg meegemaakt en zh in en uit.. pas sinds een maand of 3-4 genieten we steeds meer..
    Heb je nu waarschijnlijk niks aan wat ik zeg.. maar ik hoop dat je het onthoudt en dat als je straks zwanger bent wel kunt genieten! Al is dat niet vanzelfsprekend als je zoveel hebt meegemaakt..
    heel veel succes met zwanger worden, goed dat jullie zo geholpen worden door de gyn!

ik las dat liesben weer zwanger is! voor diegene die er toen al waren en liesben nog kennen van dit topic :) Dit keer is het een plakbeeb! :)

tassie hoe is het bij jou? ook zo'n plakbeeb die er nu helemaal niet meer uitwil? :):) ben benieuwd hoe het met je gaat en of je het nog een beetje volhoudt! Heel veel succes met bevallen als ik je niet meer spreek en je nog niet bevallen bent natuurlijk! :)

lieni hoe is het met jou? je schatje ook al 6 maanden.. wat gaat het snel he.. ik weet nog dat je zei dat je na mij de volgende was..

Hoe is het met de rest van de meiden? En ik las in het onderchrift dat levi loopt! :):) helemaal leuk! wat een mijlpaal!

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden,

@Doortje, ja wat goed nieuws ! Gefeliciteerd !
    @tassie, hahaha ja nu gaat het lang duren he ?? Hoop dat je niet al te lang meer moet wachten !
    @ele, fijn dat het weer beter gaat nu met de kleine man.Ja gaat goed hier hoor, Lorenza kan zelfs heel even losstaan ,maar zodra ze door heeft dat ze staat gaat ze meteen weer zitten :p Hier is de schatting trouwens dat ze ongeveer met 20 maanden gaat lopen, maar kan ook langer duren. Dus ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Met mano gaat het wel goed al heeft de laatste tijd wel steeds meer driftbuien weer, hoop dat het weer een periode van uittesten is en dat het weer snel gaat stoppen, want wordt er erg moe van :p Vooral als het midden op straat of in de winkel is en ik met lorenza in de buggy sta en dan nog naar huis moet.

8. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hallo meiden,
    Na een heftige bevalling van 10 uurtjes is afgelopen zondag 6 feb. om 13.46 uur met 4220 gram en ongeveer 55 cm lang onze gezonde zoon Sven geboren.
    Na een dagje observatie in het ziekenhuis zijn we gistermiddag thuis gekomen, mama en Sven maken het goed.
    Kom later deze week wel even mijn verhaal doen en een foto plaatsen.

9. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Tassie en man, van harte Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Sven. Geniet ervan!

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Jee wat leuk!!!! Tassie!!

Gefeliciteerd!!! Is het toch nog best snel gegaan he? net over de 39 weken toch? En een super leuke naam! :)
    laat jullie maar lekker verwennen en ik ben heel benieuwd naar je bv verhaal!!

joyce, wat goed van lorenza! Al volg ik je ook op hyves :):) maar het gaat gelukkig de goede kant uit! krijg je nu zelf ook wat meer rust nu je weet wat het is en dat het vooruit gaat?
    de driftbuien lijken me wel wat minder idd... en als moeder wordt je dan gelijk aangekeken.. Hopelijk laat hij deze fase weer snel achter zich!

11. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    jaaaaa tassie! gefeliciteerd met Sven!! Ben heel benieuwd naar de eerste foto's! GENIET!!!

12. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Tassie, van harte!!!! Geniet van elkaar, liefs

13. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
  14. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @Tassie, Zie het al helemaal voor me. Mama dit is Sven uit de may. hihihihi Zou toevallig zijn.

Knuffels ze met de kleine man!

Grtjs Nanny.

15. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Tassie Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Sven!!! Laat je lekker verwennen en geniet ervan!

Doortje Goed zo, een plakbeeb! Gefeliciteerd!

Joyce Jij hebt dus echt een peuterpubertje in huis? ;)

Ele! Hoe gaat het met jou? Lekker aan het genieten?
    Wat een weertje nu, hè.. Héérlijk! Kom maar op met het voorjaar!
    Levi loopt inderdaad.. Zó schattig! Vanmorgen even buiten 'gespeeld'. Voor het eerst Levi lekker laten lopen in de tuin. Hij vond het maar wat interessant! :D
    Zaterdag wordt 'ie 1 jaar!!!!!! :$

Lieni Hai! Lang niet 'gezien'! Alles goed?

16. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Nanny Zie nu dat je een fotootje hebt geplaatst! Wat een mooi meisje, zeg!

17. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @daydreamer, dank je ben ook zoooooo trots! hihi op al mijn meiden. Wat leuk zeg dat Levi al loopt. (of niet? hihi) Vind het altijd zo schattig want dan lopen ze nog met de handjes inde lucht zoooooo lief.

@joyce, gelukkig hebben mijn meiden die streken vaak thuis. En zijn ze in de winkel vrij meegaand. Onze middelste vind zelfs leuk boodschappen doen. Gaat altijd vooruit en komt dan met van alles aanzetten. Van de week een groot pak wc papier en een stuk of 5 boekjes. Gelukkig legt ze het altijd braaf weer terug.

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Tassie gefeliciteerd!!!

Nanny wat een prachtige beeb!

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @Tassie Gefeliciteerd meid !! Wat leuk een zoontje !!
    Geniet er maar lekker van meid !

@mano, ja hij is echt een peuterpuber :p Hij heeft echt van die fases, waarin het af en toe weer erger wordt en dan wordt het weer wat minder, maar hij is al bijna 3,5 hoop dat het nu wel een beetje minder blijft :p Maar goed ligt natuurlijk ook aan zijn karakter, hij wil gewoon heel sterk zijn zin doordrijven en dat lukt nooit bij mama, maar hij moet het toch altijd ff proberen.

@nanny, wou dat mano het ook alleen thuis deed :p Maar helaas kan het hier ook gewoon midden op straat gebeuren als ik nee zeg :D Meestal valt er ook niks meer mee te beginnen dan, dan moet ik hem echt goed af kunnen leiden met iets anders, want anders blijft hij gewoon zitten waar hij zit/ligt/staat op dat moment. Ach ja, zo hebben we allemaal wat :p Hoop alleen dat Lorenza niet zo erg wordt, maar ben bang van wel, zie nu toch ook al verschil tussen hun tweeen, Mano is over het algemeen heel lief, wel een beetje druk, maar hij bedoeld het goed. En Lorenza is soms echt een klein heksje :p Echt een meid, met gillen krabben en haren trekken :p

@nanny, nog een keer :p wat een leuke foto, wat een schatje :D

20. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    En Lorenza is soms echt een klein heksje :p Echt een meid, met gillen krabben en haren trekken :p

moet je na gaan heb er drie hihihi :D

Deel Deze Pagina