Levi gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!! maak er een leuke dag van met je papa en mama daydreamer Wat een mijlpaal! geniet ervan vandaag! Nanny wat een mooi meisje! Je bent dus heerlijk aan het genieten! Doortje, hoe gaat het met jou? moeten weer even snel bijkletsen! hopelijk vallen de kwaaltjes mee.. *knuf* Joyce, je hebt je handen dus vol aan die 2.. jammer dat we bij de bevalling geen instructieboekje krijgen he.. zou het soms wat makkelijker maken! Tassie, volop aan get genieten meid, ben heel benieuwd naar je bv verhaal.. en natuurlijk de eerste foto! hier heeft meneer leren zwaaien afgelopen 2 weken.. en nu is hij zo enthousiast dat hij vanuit de kinderwagen of auto naar iedereen zwaait.. misschien was ik dus iets te enthousiast :S en ook geven we bewust soms kusjes zodat hij het kan oppikken.. maar nee hoor.. nog geen schijnbweging die erop lijkt.. komen we bij oma.. ja precies, wat krijgt oma.. een kusje! wat een charmeur issie ook.. en ik stond erbij en keek erna.. zucht..
@Tassie: GEFELICITEERD met SVEN!!!!! Wat een leuke naam! En fijn dat alles goed gaat met jullie... Geniet lekker van je kleine mannetje! @Doortje: Wat super dat je een goede echo had! Toch weer een last van je af! Geniet ervan! @Elegance: Wat een plaatje van een zoon heb je zeg! Mooi kind! @Nanny: Ook jij hebt een supermooi dochtertje!Leuke foto ook! @Daydreamer: Las ergens dat Levi alweer 1 is/wordt? Gefeliciteerd, het gaat soms veels te hard he? (maar is ook wel weer leuk) @De rest die ik vergeten ben.....sorry! @Hier: Alles gaat nog steeds super, Loïs is echt een supermakkelijke meid, we hebben het echt getroffen met haar. Ze lacht naar alles en iedereen, alleen als haar iets niet lukt, gaat ze gillen (een echte meid dus) K zal ook weer ff wat spammen (blijft toch leuk om je eigen kind te showen)
@daydreamer, gefelciteerd met de kleine man. veel plezier vandaag @ele wat schattig zeg echt een charmeur nu AL!! hihi @pooh, wat een mooi toetje en wat een mooie ogen heeft ze.
Hoi meiden, Hier zijn we helaas sinds vandaag moeten stoppen met de borstvoeding, na een intensieve week van veel proberen is mijn melkproductie niet voldoende op gang gekomen om Sven te voorzien in zijn behoeften. Een moeilijk besluit maar ik weet dat we er alles aan hebben gedaan, aan Sven en mijn techniek heeft het niet gelegen maar toch een tegenvaller. Verder gaat mama goed vooruit en is Sven een heerlijk tevreden en rustig mannetje. Soms heeft hij wat last van krampjes maar dat hoort erbij. Binnenkort meer..... En hierbij een eerste foto.............
Wat een tegenvaller Tas, maar wel goed dat je een besluit hebt genomen en daar achter staat. Dat geeft hopelijk rust. En er zijn ook voordelen aan het geven van flesvoeding. Wat 'n lief ventje!! Dikke knuffel
Aahhhh... Wat lief van jullie!! Bedankt!! Inderdaad.. Hiep hiep hoera! Levi is 1 jaar!! Gisterochtend hebben we 'em wakker gemaakt met "Er is er één jarig". Hij stond te stralen, dacht echt.. Wat is dit nou?! Hahaha! Cadeautjes, ach ja, leuk.. Interesseerde hem niet eens echt! En hij is verwèèènd! Ongelofelijk zeg, wat een cadeaus! 's Middags familie en vrienden op bezoek gehad incl. 9 kindjes (onder de 6 jaar). Zo gezellig! Een topdag! En Levi heeft er ook zeker goed van genoten. Hij lag 's avonds rond 20.30u heerlijk te slapen, erg moe natuurlijk.. Poepie..
Ele Haha! Lief hè, dat zwaaien naar iedereen! Heb hier een kleine schat dat niet van kusjes houdt.. Haha! Hij draait altijd z'n koppie weg. Behalve.. Behalve bij mama! Pooh Wat een scheetje, zeg!! Fijn dat alles zo goed gaat! Tassie Een heel mooi mannetje! Veel haartjes al! Jammer van de BV..
@daydreamer, alsnog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Levi. Hier lekker aan het genieten, er is zo'n rust in huis gekomen nu we flesvoeding geven. Vandaag is Sven alweer een week oud, die week is echt om gevlogen.... Net lekker een uurtje met Sven tegen me aan op bed gelegen, hij en zeker ook mama genieten van dit huid op huid contact. Ik ben echt verliefd op mijn mannetje
@Tassie, ojeej meid, bij mij is het allebei de keren niet gelukt ook maar een weekje gedaan en idd dan heb je echt rust als je dan flesvoeding gaat geven.Wat een leuke foto, en hij heeft al best wat haar zo te zien @daydreamer, alsnog gefeliciteerd meid met de 1e verjaardag van je mannetje !! @Pooh, ook een leuke foto van jou meisje !! Hier lacht Lorenza ook nog steeds naar iedereen, iedereen vind dat ook altijd zo leuk, ze is echt een klein lachebekkie. @Nanny, ja 3 meiden hahahaha. @Ele, ja handen vol Maar er komt wel weer een tijd dat het wat russtiger gaat worden, mano gaat na de zomervakantie alweer naar de kleuterschool, gaat zo snel. En dan gaat Lorenza denk ik aan het einde van het jaar naar de psz, maar dat ligt eraan of ze kan lopen of niet, want anders kan het natuurlijk niet. Leuk dat Levi naar iedereen aan het zwaaien is ,zo schattig !
Hoi meiden, Hierbij mijn bevallingsverhaal, ik heb het eindelijk op papier staan..... Zondagnacht 6 feb. wordt ik om half 4 wakker van krampen die om de 5 minuten komen. Heel goed te doen. Om 5 uur worden de krampen vervelender en om de 2/3 minuten. Sommige krampen moet ik echt al wegpuffen dus manlief wakker gemaakt dat de bevalling waarschijnlijk begonnen is. Om 6 uur onder de douche gegaan en de weeen werden sterker (inmiddels wist ik wel dat dit geen krampen maar weeen waren) dus manlief de vk laten bellen. Zij kwam om 7.30 uur, ze concleerde 3 cm ontsluiting. We mochten dus naar het kraamcentrum vertrekken en ze zou om 11 uur daar naar toe komen. We hebben samen nog lekker ontbeten (tussendoor weeen wegpuffend) en mezelf aangekleed. Om 9 uur arriveren we in het kraamcentrum en ben ik een lekker bad gegaan, heerlijk ontspannend!!!!! Om 11 uur komt de vk langs en heb ik 5 cm ontsluiting en breekt ze de vliezen om dat moment gaat het allemaal heel snel en neemt de bevalling een andere wending. Sven vindt het ineens niet meer fijn en heeft een hartslag van 200, de vk wil extra monitoring en dus worden we snel in een ander bed overgetild en met enige haast naar de verloskamers gereden en daar worden we aan het ctg gelegd. Mijn weeen nemen ondertussen niet meer af en blijven constant aanwezig met soms een pijnpiek maar rust heb ik niet meer waardoor het puffen moeilijk wordt. De hartslag van Sven zakt en alles is weer in orde, op dat moment ontstaat er discussie tussen mijn vk en die van het ziekenhuis wat nu te doen blijven of terug. Mijn vk neemt uiteindelijk de beslissing (tegen haar zin in) om te blijven en de bevalling uit handen te geven. Ze blijft aanwezig voor mij als coach (daar was ik heel blij om). De vk van het zkh. wil een draadje inbrengen op het hoofdje van Sven en kijkt dus eerst naar de ontsluiting dit is rond 11.45 uur en wat blijkt ik heb al 9 cm, dit was de reden dat mijn weeen zo heftig waren en ik ze niet meer kon wegpuffen. Ik mag lichtjes meepersen als ik dat wil. Om 12.15 uur opnieuw gevoeld en volledige ontsluiting dus we kunnen wat doen. Ik pers goed mee maar kan helaas maar 2x meepersen op een wee dus wordt er een infuus aangesloten met op volle kracht weeenopwekkers. Dit heeft effect, ik kan nu 4x meepersen. We gaan goed vooruit maar omdat ik moe begin te worden (na ruim één uur persen) wordt er besloten om een zetje mee te geven door op mijn buik te gaan meeduwen. De gyn. komt erbij en duikt tussen mijn benen, en verdoofd de boel (voor de zekerheid jaja...). Ik krijg een perswee en vervolgens duwt er iemand volle kracht mee op mijn buik en trekt de gyn. met haar handen aan Sven, na flink wat oerkreten (ik wist niet meer of ik voor of achter leefde) en een knip (want daar houden gyn. wel van) wordt Sven in die perswee geboren om 13.46 uur geboren. Sven huilde vrijwel direct en mijn placenta kwam een goede 2 minuten later. Ik kijk met een goed gevoel terug op de bevalling, al gebeurde eigenlijk alles wat ik niet had gewild. Ik vond het zo fijn dat mijn eigen vk is gebleven om mij te steunen. Aan haar woorden en blikken putte ik kracht. Ik had twee supercoaches, mijn vk en mijn man.
Pooh, wat een mooi meisje! En wat is ze al een hele meid he! Hoe bevalt je het mama zijn? Tassie, wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt met de borstvoeding. Hier ook na een paar dagen gestopt, vond het zo moeilijk toen, terwijl ik achteraf misschien nog eerder had moeten stoppen. het is dan zo definitief he? maar wat een mooi mannetje zeg! Hij lijkt helemaal blond op de foto, is dat ook zo in het echt? Hoe bevalt je de kraamtijd? Wat leuk om te lezen dat je zo verliefd bent op je mannetje! Je bevallingsverhaal.. ik werd er heel emo van.. je hebt het heel mooi opgeschreven.. zo fijn dat je het achteraf ook fijn hebt beleefd.. Het is ook allemaal snel gegaan bij jou zeg! en wat lief dat de vk gebleven is, want dat hoeven ze niet te doen toch? en eindelijk kunnen jullie nu ook genieten! Daydreamer, wat leuk dat zijn 1e verjaarag zo geslaagd was! voelde het voor jou ook als een mijlpaal die wordt afgesloten? ergens zie ik tegen de dag op en tevens heb ik er nu al heel veel zin in! Het gaat gewoon allemaal veel te snel! Wat lief dat hij je altijd kusjes geeft! hier niet meer echt geoefend, maar ook nog geen gehad haha.. joyce, al naar de kleuterschool.. wordt een grote jongen zeg.. soms kan ik de tijd niet volgen.. Hoe gaat het met lorenza en jou? heb jij nu ook weer een beetje rust gevonden? Jullie leven stond ook wel even op de kop he? Doortje hoe is het met jou en je misselijkheid? en natuurlijk met je kleine meisje? Met valentijnsdag kreeg ik een superlieve brief van mijn man, dat terwijl we nooit aan valentijn doen, maar liever af en toe overwachts elkaar verassen.. Maar zo lief, daarin zegt hij weer dat hij zo graag met mij een 2de zou willen.. we klussen dan ook zonder.. maar toch probeer ik het ei te vermijden.. op de een of andere manier zie ik tegen alles op.. terwijl ik heel graag zo min mogelijk tijd tussen de kinderen zou willen.. nu pas krijg ik rust en dan heb ik 2 jaar stress gehad.. van miksramen, operaties, ziekenhuisbezoeken.. en weet ik wat allemaal.. en ik denk gelijk dat bij een 2de het alleen maar vermoeiender is omdat er al een hummeltje rondkruipt/loopt.. stom he.. en ik baal dat ik het uitstel.. omdat ik zo graag weinig tijd tussen ze zou willen... en wie weet hoeveel mk ik nog zou krijgen.. en wie weet of ik ooit wel weer een kindje zou krijgen? voor de rest gaat het lekker hier mannetje wordt groot.. staat vaker los, kruipt nu ook goed.. en doet pogingen om woordjes na te praten..
@Ele, meis qua zwangerschap weet je het nooit. we hebben er bij lieke 2 jaar over gedaan geen mk of niks voor ik zwanger was. Bij Evie in 1 keer. Bij anne 3 mk's er tussen. Je weet nooit hoe het gaat lopen natuurlijk is de spanning er voor weer een mk die zal ook nooit weggaan. Kijk zekerheid heb je nooit. Maar als je positief bekijkt het kan natuurlijk ook goed gaan. dikke knuf Nanny.
@elegance, het is echt een blond mannetje met veel haartjes. De vk had er inderdaad niet bij hoeven te blijven maar dat heeft ze wel gedaan, er waren op dat moment ook geen andere bevallingen dus is ze gebleven. Onze kraamhulp is gisteren voor het laatst geweest, dus vandaag alles alleen gedaan en dat voelde goed. Heerlijk aantutten en vandaag voor het eerst lekker naar buiten geweest, een klein rondje en dat was ver genoeg. Wat lief van je man, spannend hoor gaan voor een tweede. Toch snap ik jou onzekerheid en angst heel goed. Je hebt natuurlijk nooit de zekerheid dat het goed zal gaan, wij zijn toch een beetje getekend door onze miskramen. Het moet goed voelen en je moet er voor de volle 100% achterstaan en spreek je angst uit tegen je man en hier natuurlijk. Dikke knuffel meid!!!!!
@Elegance: Het mama zijn bevalt me goed! Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds af en toe moet wennen aan het feit dat je weinig tijd meer hebt voor jezelf, ik weet dat je hier zelf voor kiest natuurlijk en het is ook geen klagen, maar meer iets waar ik nog een beetje aan moet wennen. Maarja, als ik dan weer naar mn kleine meid kijk denk ik: tja, dan maar wat minder tijd voor mezelf, hier doe ik het voor! Maar jullie zijn dus zo langzaam aan voor een 2e aan de klus? Lijkt me idd ook wel weer erg spannend allemaal en ik kan me jouw gevoel ook wel voorstellen...hoe gaat het allemaal weer lopen, hoe lang gaat het duren, gaat het allemaal goed? enz... Nu heb je gewoon rust in je lijf en dan zit je toch weer even in de spannende fase...dat is weer een gevolg van als je ervaring hebt met MK's, het blijft je achtervolgen... Loïs is op het moment een beetje aan het kwakkelen, af en toe een beetje verhoging en hangerig, denk dat ze last heeft van doorkomende tandjes... Morgen en overmorgen weer werken, dus ga niet al te laat mn bed in... Ik blijf het trouwens bijzonder vinden dat iedereen in dit topic toch uiteindelijk zwanger is geraakt! Zo zit je met elkaar in het diepste gat uit je leven en zo kun je elkaar allemaal leuke dingetjes vertellen over je kindje! Echt bijzonder!
@ Ele, ja ons leven stond idd ook op zijn kop een maandje of 6 denk ik en nu is er dan eindelijk weer rust (nou ja voor zover dat kan, met een kindje die het niet helemaal goed doet) Heb er weer vertrouwen in dat het goed gaat komen, maar in hoeverre weten we gewoon niet,we gaan nog steeds een keer in de week naar de fysio ,maar het wordt wel moeilijk nu om met haar te oefenen, want ze heeft nu echt een eigen willetje en doet het ook gewoon niet als ze niet wil en ze is nog te klein om uit te leggen dat het beter voor haar is zeg maar. (mijn fysio zegt ook altijd dat hij nog nooit een kindje heeft behandeled dat zo'n sterke eigen wil heeft ) Maar het gaat wel goed eigenlijk, ze kan eigenlijk goed mee komen met haar leeftijdsgenootjes, alleen lopen en los staan kan ze nog niet. Ze loopt wel aan de hand en overal langs, zolang ze zichzelf maar vast kan houden zeg maar. Dus het is vooral nog afwachten. Denk dat we binnekort ook weer naar het revalidatiecentrum moeten om hun weer te laten kijken (moeten we 1x in de 3maanden naar toe) Oh wat lief van je man En een 2e kindje is idd spannend, je weet gewoon niet hoe het gaat lopen. Hier ook voor Lorenza weer een mk gehad. Het wordt idd wel ff druk, maar als je eenmaal gewend bent lukt het wel allemaal. (al moet ik eerlijk zeggen dat als ik nu mocht kiezen, dat ik er wat meer leeftijdsvershil tussen had laten zitten)
@tassie, leuk om in het begin alleen te zijn met je kleintje he.. toen ik dat hier op het forum vaker las, dacht ik vaak,dat kan ik helemaal niet! En toen het zover was vond ik het heerlijk eindelijk werd er niet op mijn vingers gekeken en kon ik knuffelen zoveel ik wilde! @pooh dat weinig tijd voor mezelf hebben herken ik ook helemaal. Het wordt nu wel een stuk minder, nu er meer interactie met hem is en je leukere dingen kunt ondernemen. maar in het begin heb ik erook flink mee geworsteld.. vooral omdat hij zo huilde en ik zoveel zh. fysio. osteo bezoeken moest doen.. Is lois nog aan het kwakkelen? vervelend he als ze tandjes krijgen, vooral als het niet helemaal doorzet.. @joyce, wat goed dat ze het zo goed doet!! Dat van de fysio is ook heel herkenbaar, wij zijn ermee gestopt, omdat hij ook niet meer meewerkte en hij zijn spieren gelukkig los had, waardoor de fysio niks meer kon doen.. maar als ze niet willen, lukt het ook echt niet meer he.. wat goed dat ze nu overal langs loopt al! ik zag idd op de foto's van hyves dat ze stond.. wat een schatje is het ook! je hebt 2 hele mooie kindjes! Wat het leeftijdsverschil betreft.. ik weet het niet hoor.. ik weet dat het me juist heel leuk lijkt zo dicht op elkaar. maar inderdaad ook heel zwaar.. pas langzaam heb ik het idee dat ik van de vorige zwangeschap/mk/bevalling herstelt ben.. en vindt het dan zeker een risico om gelijk weer in het diepe te springen.. Maar als ik dan weer kindjes samen zie spelen met wienig leetijdsverschil is dat toch weer waar ik naar verlang.. een beetje dubbel dus daarom klussen we ook on het ei heen.. en als het raak is.. dan moet het ook zo zijn he.. ik weet van de vorige 3 zwangerschappen dat ik maar hoefde te kijken en ik was weer zwanger.. dat idee zit er nu een beetje in, al hoeft het niet zo te zijn natuurlijk!
Ja we zijn een tijdje minder vaak naar de fysio gegaan, maar nu gaat ze dus weer elke week.Ja ze gaat goed, gelukkig maar, maar ik hoop echt heel erg dat als ze wat groter is dat je er dan bijna niks meer van ziet. Krijg de laatste tijd ook steeds meer te horen, goh loopt ze nog niet en dat is zo irritant. Ik weet wel dat de mensen het niet weten en dat je zo 1,2,3 niets aan haar merkt, maar meestal ga ik ook n iet het hele verhaal te vertellen en dan zeggen goh ze is wel lui he ?? Oh en thnx voor de complimenten Ik vind natuurlijk ook dat ik 2 hele mooie kindjes heb Ik vind het trouwens ook geweldig om ze zo lekker samen te zien spelen, maar ze hebben allebei best een sterke wil zeg maar, waardoor mano nu dus driftbuien heeft en lorenza begint ook al een beetje. Dus das best zwaar.
Zo, ben er ook weer even! Weer een hoop gemist zo te zien! Tassie: Een beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon! Wat een mooi mannetje en zo hoogblond! Mooi hoor! Hoe bevalt het .. ? Mama zijn? Doortje: Wat fijn, een goede echo! Spannend weer he .. een brusje onderweg! Foto's : Elegance, Nanny, Pooh .. super leuke mooie kindjes hoor! Spam is natuurlijk altijd leuk!! Liesben: Natuurlijk kan ik me haar nog herinneren! Wat fijn dat ze zwanger is! Eindelijk, het is haar zo gegund! Daydreamer: Natuurlijk nog van HARTE gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie kanjer!! Op naar een nieuwe (en ik moet zeggen zéér vermoeiende ) nieuwe fase!! Hier gaat alles wel z'n gangetje! De jongens lopen wel .. maar nog niet hele grote stukken. Ach, het komt allemaal wel! Het gaat allemaal al veels te snel! Verder zijn ze echt aan het 'puberen' .. elkaar slaan, krijsen, gillen, zin doordrijven en noem maar op! HEEL VERMOEIEND! Vrijdag naar het CB voor een APK en BMR prikken .. Verder eigenlijk niet veel nieuws te melden .. behalve dat ik toch wel zin begin te krijgen in de lente!! Liefs!