Na miskraam gaan we er weer voor (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nanny, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam

2. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam

beetje laat maar fijn dat alles goed gaat
    je bent over 3 weken al bijna op de helft hahhahaha

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Lieni, oh dat is wel heel zielig voor je mannetje, dan zou mijn hart ook breken als hij zou zeggen dat niemand met hem wil spelen.

Nu op de psz gaat het wel goed en heeft hij vriendjes, maar je weet natuurlijk maar nooit hoe dat op de kleuterschool gaat. Misschien is het hier wel een voordeel dat hij gewoon na de vakantie begint met school, een nieuw schooljaar. Maar je kan van te voren gewoon niet zeggen hoe het loopt. Mano komt op school ook niet echt voor zichzelf op, al begint het wel een beetje te komen, terwijl als hij gewoon buiten speelt ofzo hijd at wel doet.

Verder gaat het goed met Lorenza, ze kan kleine stukjes loslopen :D Gisteren liep ze ineens uit zichzelf los naar haar fietsje :D Ikke ben helemaal blij.

4. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ahh.. Lieni.. Wat sneu, zeg..
    Even wennen, hij maakt vast snel dikke vrienden!!
    Roan druk met tanden, ja? Levi had met zijn verjaardag 2 tanden en nu sinds een maand 4 erbij. Inhaalslag. Haha!
    Maar ook hij heeft er veel last van. Niet leuk!

Joyce Go Lorenza!!

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo lieve meiden!

ben ik weer even!;)

wat zag ik mooie foto's voorbij komen!! en ik lees allemaal mooie verhalen!! zo te lezen gaat het met iedereen goed op de ups en downs na, maar die horen erbij natuurlijk! :)

ik zag zonet bij aylin wel een heeeeel mooi onderschrift!! aylin meid je bent zwanger!!!!! :):) gefeliciteerd!!! nou heb ik je niet meer zoveel gesproken afgelopen tijd, maar weet nog dat je van je 3de zwanger was en je het al best zwaar vond, vraag me af hoe het nu met je gaat en of het je allemaal een beetje lukt.. hoop niet dat je last hebt van teveel kwaaltjes.. maar wat leuk!

het 2de wondertje laat hier nog steeds op zich wachten.. mijn man wil wel..maar ik.. de paniekvogel.. pf.. ben er zo bang voor.. voor alles, dus iedere keer rond mijn ei wordt er niet geklust.. terwijl ik toch weet een 2de te willen.. hoop dat het snel overwaait :)

We hebben trouwens de verjaardag van ons mannetje gehad! wat was dat leuk, emo en bijzonder! heel de dag kon ik wel janken ;) kon alleen de hormonen niet meer de schuld geven ;)
    en wat gaat ons mannetje goed! hij leert iedere dag zoveel bij, hij praat en doet ons nu heel goed na.. en de eerste woorden volgen elkaar steeds meer op.. mama, papa, luca(kat), bal, tuta(ambulance),vroem, nee, tiktak(klok), bo(hond souders) en noem maar op... hij doet er nu al heel lang over om los te lopen... dat terwijl hij al sinds 6 maanden zichzelf optrekt.. maar hij heeft tusendoor nog hele harde smakken gemaakt toen hij zich echt nog niet goed kon opvangen.. dat het nu lijkt dat hij niet meer durft, want als je hem loslaat als hij met iets anders bezig is, loopt hij gewoon rechtdoor! :) en als hij dan merkt dat hij ons niet vast heeft, gaat hij gelijk zitten.. dus hier zit het eraan te komen! ;) wat me overigens super leuk lijkt, omdat ik het zo leuk vind utizien, ben dan wel bang dat hij steeds ouder lijkt.. vooral omdat hij al zo groot is en iedereen hem meer een peuter dan dreumes vindt lijken.. krijg ik al maanden de vraag of hij geen spekje mag bij de kassa van de supermarkt.. vond het altijd wel leuk om te zeggen dat hij dat absoluut nog niet mocht want hij was nog een baby.. en dan keken ze raar! dat kan ik nu dus niet meer zeggen! grrr :p
    het gaat dus goed met ons, ik hoop overigens niet dat ik opschepperig overkom, jullie weten wrs wel hoe moeilijk we het hebben gehad en hoeveel zorgen er zijn(geweest) ivm scheefgroei etc.. de zorgen zijn nog niet weg, hij zet zijn voet overdreven scheef) en ik ben dus apetrots dat hij zich nu zo goed ontwikkeld en zo'n vrolijk mannetje is.. en hij is van zijn helmpje af! achteraf is het allemaal reuze meegevallen.. het lijkt heel wat vooraf.. en nu denk ik, zou het zo weer doen.. al is het wel heel fijn dat zijn hoofdje niet meer zo stinkt hihihi ;)

het is toch nog een heel verhaal geworden!
    ik vind het jammer dat hummie er niet meer is, heeft iemand nog wel eens contact met haar gehad?

meiden geniet allemaal van jullie wondertjes, dit blijft toch een heel speciaal en vruchtbaar topic! :)

6. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @elegance, wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie. Super toch, lekker genieten!!!!!!!!

Dit is inderdaad een bijzonder topic, waarvan ik hoop dat het nog lang blijft bestaan en dat we fijn contact met elkaar blijven houden.
    Jullie zijn toch mijn z.p. vriendinnen met wie ik veel leed maar ook geluk heb gedeeld.
    Veel liefs voor jullie allemaal!!!!!!!!!!!!

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Wat 'n lieve berichtjes allemaal, dikke knuffels!!

8. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Goedemorgen meiden

Nou sommige van jullie hebben vast wel op hyves gelezen dat ik bij de revalidatiearts ben geweest gisteren met Lorenza.
    Ze doet het nu gewoon harstikke goed, het viel wel op dat ze dus haar rechterhandje alleen gebruikt als het nodig is Maar dat is helemaal normaal met dit beeld, meestal als ze wat ouder wordt gaat het nog een beetje verslechteren. Ze komt wel in aanmerking voor de forsed use therapie.

Forsed Use: stimuleren van de aangedane arm

Kinderen en volwassenen met een neurologische aandoening waarbij een hand/arm duidelijk meer aangedaan is dan de ander hebben vaak de neiging om veel dingen éénhandig te doen, ook wanneer het logischer is om twee handen te gebruiken. Ze gebruiken hun minder goede arm te weinig waardoor het functioneren van deze arm niet verbetert of zelfs verslechtert.

Gezonde arm in een mitella
    Uit onderzoek weten we dat het stimuleren van gebruik van de minder goede arm goede resultaten geeft. Door de gezonde arm een aantal uren per dag in een spalk of mitella vast te zetten en met een intensieve therapie, moet kind of volwassene de minder goede arm wel gebruiken. Dit gedwongen gebruik noemen wij Forced Use. Na de therapie is de arm/hand motoriek verbeterd en wordt de hand meer gebruikt.

Behandelprogramma’s
    De Sint Maartenskliniek biedt voor drie groepen een eigen Forced Use behandelprogramma.

Piratengroep
    In de piratengroep leren kinderen in de leeftijd van 2 tot 8 jaar op plezierige en speelse wijze meer gebruik te maken van hun aangedane arm.

Daar mag ze dan aan mee gaan doen als ze zo rond de 2 1/2 is, volgens de arts werkt dat heel goed.
    En verder moeten we haar blijven proberen uit te lokken om haar recterhandje te blijven gebruiken, wat op dit moment wel lasrig is, maar dat hoort echt bij de leeftij, als ze dalijk wat ouder is en ook meer bewust is dat ze haar rechterhandje niet goed kan gebruiken, gaat ze als het goed is ook meer dingen zelf proberen zeg maar.
    Verder vond ze dat ze goed aan de hand liep en goed stevig stond en ze weet dus ook bijna zeker dat Lorenza binnenkort gaat lopen, ze heeft geen aangepaste schoenen nodig op dit moment, alleen moeten we in de gaten houden of ze niet op haar tenen gaat lopen met haar "slechte"voetje zeg maar, dat doet ze dus een beetje (nooit opgevallen) Dat doet ze alleen als ze op blote voeten loopt en als ze der schoenen aanheeft weer niet.

We moeten ook ff langs het sfg om een foto te laten maken van heer heupjes, omdat sommige kinderen die dit hebben een afwijking krijgen, dat verwacht ze niet bij Lorenza maar toch ff voor de zekerheid laten doen.
    We krijgen ook nog een afspraak bij de ergotherapeut voor wat tips (altijd handig, vooral op dit moment)

Dat was mijn hele verhaal :D
    Dus ik ben weer helemaal blij en opgelucht dat het zo goed gaat met Lorenza :D

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ ele, fijn dat het allemaal zo goed gaat !! En idd niks meer van Hummie gehoord.

Hihi, hier trouwens van de week de vraag of lorenza een appel mocht bij de lidl, mano had er al 1 gehad en was helemaal blij met zijn appel, maar vond het toch niet zo'n goed idee om lorenza een hele appel te geven :p Dus ook maar nee doe maar niet gezegd.

En ook van mij een knuffel voor iedereen !!

10. daydreamer

Fijne paasdagen, lieve meiden!!

Vandaag nog leuke dingen gedaan? Plannen voor morgen?
    Wij vandaag lekker met familie buiten gezeten in de tuin. Morgen zoiets met vrienden en bbq-en. Lekker relaxt.. Heerlijk! Echt genieten!

11. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Fijne paasdagen iedereen,
    Hier de paasdagen met een zieke Sven, snip verkouden, verhoging en diarree. Hebben dus een bezoekje gebracht aan de huisartsenpost, moesten het goed in de gaten houden en hem extra vocht aanbieden.
    Ik hoop dat hij snel opknapt, want mijn moederhartje breekt als ik hem zo ziekjes zie.

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ tassie, hoe gaat het nu ??

Hier zijn we naar de camping geweest, was lekker weer en ze vonden het weer helemaal geweldig :p

13. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    @Joyce met Sven is het nog steeds hetzelfde al is hij wel wat vrolijker als de dagen hiervoor.

14. daydreamer

Tassie Wat sneu, zeg! Vandaag weer ietsje beter?

Joyce Oooh, het was ook heerlijk weer voor de camping! Lekker zeg!
    En vandaag? Brr.. Frisjes! Hihi! ;)

Hier alles goed. Op het moment wel erg druk met vanalles (tegelijk)! Soms heb je dat, hè..

Met Levi gaat alles in ieder geval prima. Lekker vrolijk mannetje die goed groeit! Moest toevallig weer naar het CB. 81cm en 11 kilo schoon aan de haak. Haha!
    Hij is wel ongelofelijk vlot met alles, hoor. Tsjonge zeg.. Niet alleen met kruipen en lopen en dergelijke, maar nu ook.. Hij klimt o-ve-ral op! Levensgevaarlijk. ;)
    En doet alles na. Wijsneus.. Hihi!

Een 2e kindje spookt steeds meer door m'n gedachten. Zou er zóóó graag nog eentje willen! Geweldig lijkt me dat! :D
    Maar toch, ik heb zo géén zin in miskra(a)m(en)! Pff.. Vreselijk zeg. En dat hoeft natuurlijk niet, maar ja.. Dat weet je niet vantevoren.
    Ik denk dat we het na de zomer weer gaan proberen, zo rond oktober, ofzo... Eerst komende maanden lekker genieten van elkaar, nog op vakantie, roseetjes drinken. ;)

15. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Sven is gelukkig weer opgeknapt, weer een vrolijk mannetje die lekker de wereld aan het ontdekken is.

@daydreamer, geniet maar lekker. Ik snap je angst heel goed maar helaas heb je het niet voor het zeggen of je miskramen gaat krijgen. Het hoeft niet, maar een garantie kan niemand je geven.

16. daydreamer

'T is weer eens rustig hier.... Saai hoor! ;)

17. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    saai he! ;)

18. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    haha inderdaad saai, ik denk dat we allemaal te druk zijn met onze kleintjes......

Hier is Sven alweer drie maanden, het is een vrolijk mannetje. Volop brabbelen, lachen en lekker spelen met de babygym en de rammelaars. Hij rolt ook al om van zijn buik naar zijn rug. Het wordt nu een echt kereltje heerlijk....

Fijne moederdag allemaal, hier gewekt door mijn man en Sven met ontbijt op bed een grote bos bloemen en een cd. Lekker op bed zo'n uurtje met zijn drieen aangetut, wat voel je je dan rijk!!!!!

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Tassie, leuk he moederdag :D Mano had op school een oorkonde ingekleurd :p En er stond echt een hele lieve tekst op :p In ieder geval je bent de allerliefste moeder van de hele wereld en dan nog iets .... ff denken het was zoiets: Je kunt je oeder niet kiezen, mar als ik mocht kiezen zou ik jou nog steeds kiezen :p Heeel leuk in ieder geval.

En Mijn mannetje heeft nog 3 boeken voor me gekocht (hihi, dat was niet nodig :p, had een klein kadootje ook goed gevonden, maar ben er wel blij mee, want ik houd van lezen en had bijna niks meer te lezen, nu weer wel :p) Hij had trouwens ook nog een ontbijtje gemaakt voor me.

Verder gaat het hier ook goed en ik heb het altijd druk,druk,druk :D

20. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Zo, ik laat ook weer eens van me horen:)
    Heb de laatste tijd niet zoveel meer gelezen hier op het forum, dus moet weer ff inkomen!
    Hier gaat alles goed! Loïs is nu bijna 8 maanden en nog steeds erg tevreden en makkelijk.
    Ze kan sinds kort draaien van rug naar buik en andersom, dus ze wordt al wat mobieler. Soms wordt ik wel onzeker van al die lijstjes en schema's waarop staat wat ze allemaal moeten kunnen bij bepaalde leeftijden...ik bedoel: sommige kruipen al op haar leeftijd, maar dat zie ik haar voorlopig echt nog niet doen!
    Maarja, daarentegen kletst ze wel de oren van mn hoofd, dus ik denk dat ze gewoon meer een prater wordt dan een beweger, net als dr moeder:)
    Hier ff een foto'tje van haar:)

Deel Deze Pagina