Na miskraam gaan we er weer voor (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nanny, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Sorry, niet echt bijgelezen, maar wilde heeeel graag met jullie delen dat we na een dochter een zoon krijgen!!! Woensdag de 20 weken weken echo gehad, alles was goed en het piemeltje duidelijk in beeld :)

@pooh: hier ook een ontzettende kletstante die motorisch later is dan op de 'lijstjes' :) Ze heeft heel lang getijgerd en heeft nu pas door dat kruipen ook best leuk is. Verder zie ik lopen ook nog niet gebeuren :) Mooie foto!
    @de rest: hele dikke knuffel!

2. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @doortje79: Wat leuk!!!!! Ze zeggen natuurlijk altijd"het maakt niet uit wat het is, als het maar gezond is"...helemaal waar, maar een meisje en dan nu een jongen is toch wel erg leuk!!!:)
    Voel je je ook goed?

3. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Hoooi!!! Wat gezellig ineens! ;)

Lees dat iedereen goed verwend is voor moederdag. :)

Pooh Wat een schatje, zeg!! En ach.. Ieder op z'n eigen tijd toch! Levi deed de 1e stapjes met 10,5 maand! Maar begint nu 'pas' af en toe met woordjes.. Ach ja, kan er niet mee zitten. Als ze het verder goed doen, prima toch?!

Doortje Wat leuk, een jongen!! Van beiden 1.. Geweldig toch. Super dat alles goed was! Lekker genieten!!

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Doortje wat leuk !! :D een meid en een jongen :p Hier ook en is echt leuk hoor (heb wel geluk dat ze ook echt lief voor elkaar zijn hier)

@ Pooh, wat een leuke foto !! En ach ja iedereen zijn eigen tempo !

Nou hier gaat Lorenza steeds langere afstanden lopen :) Je kan het nog steeds niet echt loslopen noemen, maar het gaat de goede kant op, ze kiest er nu ook zelf voor om een stukje te gaan lopen ipv billenschuiven :D

5. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @pooh, mooie foto!!!! Een mooie meid hoor, daar mag je trots op zijn. Let niet teveel op die 'lijstjes', ze volgt haar eigen tempo. Komt vanzelf....

@doortje, een zoon gefeliciteerd!! Fijn dat alles goed was op de echo. Je bent straks gezegend met een dochter en een zoon, van allebei eentje leuk hoor.

@Joyce, wat goed van je meisje. Nog even en dan loopt ze overal met stevige stappen naar toe. Leuk lijkt me dat om te zien, die eerste wankelende stapjes....

Hier alles oke, vanmorgen weer naar het CB geweest. Sven is weer goedgekeurd. Meneer heeft de afgelopen maand een groeispurt gehad al 6845 gram en 65.5 cm. Alles is mooi in verhouding maar toch schrok ik vooral van zijn lengte, straks moet ik al op zoek naar een basketbalvereniging, hahaha. Zijn prikjes vond hij wederom geen pretje, huilen niet normaal..... Verder is hij vrolijk, enkel wat verhoging.

Leuk dat er hier weer gekletst wordt, gezellig!!!! Dikke knuf voor iedereen....

6. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @joyce84: Wat fijn dat ze nu langere afstanden gaat lopen! Straks kun je gezellig achter aan haar lopen omdat ze ervandoor gaat:D

@tassie: Sven groeit goed zoals ik het lees! Bizar kan dat zijn he? Hoeveel ze ineens kunnen groeien? Loïs was in 1 maand tijd 3 (!) cm gegroeid! 65,5 is wel weer lastig met kleertjes is mijn ervaring, 68 is net te groot en 62 wordt te klein;)

Hoe ervaren jullie het werken naast het moederschap?
    Ik werk di, do, vrij, maar ik merk dat ik die 2 dagen achter elkaar wel veel vindt, heb het idee dat ik haar dan heel lang niet zie!
    Hebben jullie dat ook? Net als vandaag:Ik heb haar vanochtend heel even gezien, naar mn werk gegaan, mn vriend heeft haar opgehaald en ik had vergadering op mn werk, dus moest tot 21:00 blijven. Nu zie ik haar waarschijnlijk morgen rond 17:00 weer voor het eerst, want meestal slaapt ze nog als ik moet gaan werken morgenochtend:(
    Ik ga straks als ik naar bed ga nog wel ff een kusje geven, maar dan nog....baal er wel van:(
    Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren, voor degene die werken dan:)

Wel weer gezelliger hier op het forum he?:)

7. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Met kleertjes heb ik gelukkig nog geen problemen, maatje 62 pas nog prima. Maar Sven groeit inderdaad als kool.

@pooh, ik ben deze week pas weer begonnen met werken dus ik heb nog niet veel ervaring hiermee. Ik werk maandag en dinsdag maar ik merk wel dat ik er moeite mee heb dat ik hem op deze dagen zo weinig zie. Gelukkig krijgt Sven nog 2 flessen 's avonds dus ik zie hem nog wel maar ik kan me je gevoel goed voorstellen.

8. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    hoi meiden,

we zijn een weekje weggeweest heerlijk was het. En de kinderen hebben zich zo goed vermaakt.

@tassie, jeetje wat groeit sven hard. Anne had die afmetingen met 4 maanden en dat is al geen kleintje. Maar ondertussen heeft ze maat 74. Dus ben benieuwd hoe hard ze nu weer gegroeid is. Klein reusje hoor ;)

@doortje, Jeetje alweer over de 20 weken wat gaat het hard en een jongen wat leuk.

@pooh, wat een schatje zeg. Onze oudste praatte al heel snel maar die liep pas met 1.5 jaar. Is maar net waar ze sneller in zijn. Ze kan nu alles goed hoor hihi ;)

@joyce, wat fijn om te horen dat het goed gaat met lorenza.

Gezellig zeg! door blijven tikken meiden ;)

Xx Nanny.

9. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hi allen, hoe is het met iedereen? Ik ben door alle druk lang nie op het forum geweest..

Hmmm.. ik moet nog van de schrik bijkomen, maar ik heb vandaag een positieve test gedaan, de test waaruit geen onduidelijkheid kan blijken: zwanger 3+. Ik ben nogsteeds in shock! Absoluut niet gepland, 1 maal gemeenschap gehad maar uiteraard wel welkom. Had alleen gehoopt nog een paar maanden te wachten. Maar ja, wel erg blij dus. Misschien ben ik al langer zwanger, want vorige maand had ik maar een klein beetje bloed als menstruatie (dag 1 was 7 april). 3+ betekent meer dan 5 weken zwanger, toch? Maar volgensmij moet het wel kloppen zo. Iemand een idee?

liefs,
    mamaT

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @mamat, oh wat spannend !! Gefeliciteerd, en heb geen idee hoe dat werkt met die nieuwe testen :p

Hihi, hier heeft Lorenza nog steeds maatje 86 en daar past ze voorlopig nog wel in, ze is niet zo groot :p Ze past sommige dingen in maatje 80 ook nog :D
    Nou en van het weekend heeft ze weer gelopen :p Het gaat steeds beter, ze kan nu best goed lopen, alleen het kost haar heel veel inspanning. Maar ze kan nu op alle schoentjes die ze heeft lopen (dat kon ze eerst niet) Dus ikke ben blij :D (maar ik kan het nog steeds niet echt loslopen noemen)

@Pooh, over het werken, ik werk ma/di en donderdag, maar ben er ondertussen wel aan gewend, ik zie ze 's morgens altijd, want ik breng ze zelf naar mijn moeder en dan haal ik ze 's middags ook weer op, ik werk van 08.00 tot 16.00. Dus als ik klaar ben en ze opgehaald heb, gaan we ook altijd nog samen eten dan doe ik ze in bad en stop ik ze in bed. Ik heb wel het idde dat ik veel van de psz mis en dat vind ik dan wel weer jammer, de enigste dag dat ik hem daarnaatoe kan brengen en halen is op vrijdag, het eerste jaar dat hij ging kon ik hem helemaal niet halen en brengen want toen was er nog geen school op vrijdag en daar baal ik wel van, dat ik zoveel mis. Als hij naar school gaat kan ik hem ook maar 2 dagen zelf brengen en halen , de andere dagen doet mijn moeder dat dan.

Verder gaan wij volgende week ook lekker een weekje weg :D FF weer bijkomen.

11. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    @mamaT, gefeliciteerd. Spannend hoor......

Wat leuk zeg, dat de volgende zwangerschappen zich alweer aandienen....

@Joyce, wat goed van Lorenza. Gaat helemaal goed komen, nog even en dan stapt ze stevig de wijde wereld in Verder een fijne vakantie toegewenst....

Hier gaat alles prima, Sven is afgelopen zondag gedoopt en heeft zich voorbeeldig gedragen. Daarnaast is het een lekker vrolijk mannetje en slapen kan hij als de beste. Hij krijgt om 23.30 uur zijn laatste fles en dan moet ik hem om 8.00 uur echt wakker maken want anders loopt zijn gehele schema in de soep.
    Sven krijgt nog steeds 5 flessen, ik mag nog niet over naar de 4 pas als hij bijvoeding gaat krijgen. 23 juni moet ik weer terug naar het CB en dan gingen ze het hebben over bijvoeding. Ik hoop dat ik dan mag gaan starten dan is Sven bijna 5 maanden, ik vind het zo zielig om hem wakker te maken voor die laatste fles.

Hier ook nog even een foto'tje op moederdag gemaakt

12. daydreamer

Sven Wat een poepie, zeg!! Lekker vrolijk! Nog gefeliciteerd met de doop.

MamaT Joh, wat spannend zeg! Gefeliciteerd natuurlijk! Al aan het idee kunnen wennen? Hihi!
    Hoe gaat het nu???

Joyce Fijn dat het zo lekker gaat met Lorenza!

Hier.. Druk, druk, druk momenteel!
    Gaat allemaal wel goed, hoor. Gelukkig maar! :)

13. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,
    we zijn volgens mij echt allemaal heel druk met onze wondertjes! Leuk om allemaal de positieve berichten te lezen!

En mamat wat spannend! hoe gaat het nu? weet je al iets meer over hoelang je zwanger bent? en hoe voel je je?

hoe is het met de rest van de meiden? het is allemaal zo cliche he, maar het gaat echt veel te snel he!
    wij denken eraan om vanaf volgende maand echt te klussen voor een 2de.. (dan ben ik klaar met deze studie en heb ik geen smoes meer over ;) ) vind het super eng.. maar meer tijd zou ik er ook weer niet tussen willen.. want wie weet wat er nog allemaal fout kan gaan als ik al zwanger wordt natuurlijk..

Zijn er al meerdere mama's bezig om voor een 2de (of 3e 4e ) te gaan?

Hier groeit ons mannetje als kool! zaterdag heeft hij zijn eerste loopschoentjes gekregen, de converse slofjes waren toch echt niet meer zo handig als hij overal wil lopen! :) Vorige week heeft hij ook weer een week in het ziekenhuis gelegen met het rotavirus.. na een middag was hij al aan het uitdrogen.. dus een klein zorgenkindje blijft hij wel, maar we genieten zo enorm! ondertussen zijn we ook al in egypte geweest en het was zooo speciaal.. met z'n 3tjes.. samen op het strand en in de zee spelen..

Meiden geniet van jullie schatjes!

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ ele, wat fijn dat het zo goed gaat !! En zijn eerste loopschoentjes al, goed hoor en ja het gaat echt heel snel !!

Hier gaat mano na de vakantie ook alweer naar de kleuterklas, dat is echt heel snel gegaan en als het goed is gaat Lorenza als ze 2 is starten op de psz :D

Oja, we kunnen vanaf nu wel echt zeggen dat Lorenza los loopt !! Ben zo trots op onze kleine meid, het gaat toch heel erg goed, het loslopen kost haar wel veel energie en je ziet wel dat de ene kant niet zo goed meewerkt, maar ben al heel blij dat ze het gewoon kan zonder hulpmiddelen.

15. daydreamer

Ele Gaat goed hier, hoor! Gaat inderdaad allemaal erg snel..
    Levi nu al weer 16 maand, vond dat 1e jaar snel gaan, maar het gaat nu nóg sneller! :D
    Jullie hebben dus de stap genomen om voor een 2e te gaan? Spannend hoor!!
    Ik wil wel! Maar toch ook weer niet.. Haha! Wanneer?!?! Denk na onze vakantie, gaan 1e week september nog naar Mallorca met z'n 3tjes. Kan ik daar nog mooi lekkere wijntjes drinken.
    En wat houdt me nog meer tegen.. Kans op miskramen.. :(

Wat sneu, joh.. Dat jullie kleine man steeds zo ziek is! Ook niet een beetje, zeg. Pff.. Hoe is het nu met hem?

Joyce Al naar de basisschool en PSZ, zeg! Haha! Die van jou worden helemaal groot nu! Kletst Lorenza nu een beetje? (eigenlijk geen idee wanneer ze dat gaan doen, gemiddeld gezien dan..)
    En ze loopt!! Goed man!!

16. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Made (nb)
    Wat goed om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat.
    Hier gaat ook alles prima, Sven is een heerlijk mannetje en groeit als kool!!!!
    Hij krijgt sinds het weekend nog maar 4 flessen, de laatste fles met rijstebloem en 210 cc water. Hij slaapt nu van 20.30 tot 08.00 uur. Ben zo trots op hem. Volgende week naar het CB en dan mogen we waarschijnlijk gaan starten met groente en fruit. Sven is dan ruim 4,5 maand bijna 5 maanden. Wat gaat het toch snel......

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    hihi, @daydreamer, Lorenza is niet zo snel met praten, mano maakte toen hij zo uod was als lorenza als best lange zinnen :p En kon best goed praten toen hij 2 was. Lorenza zegt wel woordjes en omdat ik weet wat ze bedoelt begrijp ik haar, maar denk dat een vreemde echt denkt, wat zegt ze nou :p Maar het praten gaat steeds beter, denk dat ze gewoon teveel bezig was met lopen.

@tassie, wat fijn dat het zo goed gaat !!

18. daydreamer

Hallo? Is daar iemand?

Haha! Hier is alles goed. Lekker druk!
    Alhoewel, laatste weken wel heel erg druk. Maar nog 6 weken en dan hebben we 4 weken vakantie! Aan toe dus!
    Ennn.. We gaan voor een 2e kindje! Spannend!!! Deze ronde nog niet, maar hierna wel. Eigenlijk kan ik bijna niet meer wachten. Hihi!
    (de angst voor miskramen is er nog wel, maar dat houdt me echt niet meer tegen nu)

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Oh wat spannend daydreamer !! Mijn miskramen hebben me ook niet tegengehouden hoor, mijn gevoel voor een 2e was sterker :p

Hier over 3 weekjes lekker 3 weken vakantie, ben al aan het aftellen, Mano heeft al wel vakantie, 6 weekjes.

20. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    He meiden!

hoe is het hier? Las dat daydreamer voor een tweede gaat, spannend!
    Helaas heb je niet de garantie dat een volgende zwangerschap goed gaat, maar ben blij dat ik heb doorgezet!

Jemig, ben bijna 30 weken!! :) Nog 5 weken werken.
    Veel gebeurd in de tussentijd, huis te koop, huis verkocht, in onderhandeling met een nieuw huis, man een nieuwe baan. Gelukkig kan ik gewoon hier mijn verlof en bevalling doen!

Ben heeeel benieuwd hoe het met de rest is! xx

Deel Deze Pagina