Hummie, jeetje wat een verhaal... Wat een spanning... Gelukkig is het woensdag en krijg je vandaag te horen hoe het in je buikje gaat.. Ik duim heel hard voor je.. Laat je ons weten als je de echo hebt gehad? En een tweeling.. Ik weet nog goed in welke shock leliane was haha. En nu jij ook. Ik hoop zo dat je goed nieuws krjgt vandaag.. En ik lees in je topic van veel 2ling moeders dat ze hetzelfde hebben meegemaakt en het uiteindelijk helemaal goed kwam! Succes! En vergeet je niet te genieten als je je 2 kleine minihummies op de echo ziet vandaag Ik had je idd nog een berich gestuurd.. Was zo benieuwd hoe het met jou en de baby ging! Joyce? Hyves en fb gekoppeld? Hmm.. Hoe doe dat? Ik ben nml ook niet me actief op hyves.. Echt jammer voor de contacten die ik daar had.. Dus koppelen is misschien een leuke optie! Tassie, sven al bijna een jaar? Dat is ook snel gegaan zeg.. Wanneer gaan jullie zijn verjaardag vieren.. En hoe? Daydreamer hoe gaat het met je? Al een flink buikje? Hoe gaat het verloop van je zwangerschap? Veel last van kwaaltjes? Uittesten vd dreumes, op dit moment vind ik het nog meevallen... Kan dat beter niet zeggen he? Ik denk dat dat testen dubbel en dik begint als er een nieuwe baby in huis is.. Dan is hij 23 maanden.. Nu is hij nog snel af te leiden met 2 keuzes die ik hem geef... Maar ik hou mijn hart vast.. Hier merk ik sinds deze week hoe ook alweer die laatste loodjes aanvoelen.. Heel vaak misselijk en snel moe... Vooral dat buikmeeslepen vergt nogal een inspanning.. Hihi... Maar genieten doe ik.. Ik weet dat dit de laatste keer zwanger zijn is en probeer er dan ook echt van te genieten... Al gaat het veel te snel! En afgelopen weekend mijn jongste kat naar een nieuw gezin gebracht.. Jeetje zeg.. Dat valt niet mee dat gemis.. Maar ik weet dat t beter is.. We hebben het jaren uitgesteld.. Ten koste vd kat.. Mijn andere kat heeft suiker en die 2katten gingen echt niet meer samen.. De laatste 1,5 jaar hielden we ze al gescheiden in huis.. Wat meer stress en zorgen opleverde dan liefde.. Ik wist ook niet dat ik hiertoe uiteindelijk in staat zou zijn.. Ik probeer maar voor het beestje te denken en niet egoistisch te zijn.. Hij heeft het nu al naar zijn zin in het nieuwe huisje.. Pff..
Tassie, thanx! Hoe istie verder bij jou? Fijn dat je alles lekker in je hoofd hebt hoe je het feestje wilt aanpakken, het wordt vast geweldig! Joyce, ja, heel spannend nu! pittige meisjes...Oh herkenbaar hoor, ons kleine hummie weet ook precies wat ze wil en als een beetje moe is en iets niet mag of kan, dan kan ze af en toe ook een haaibaai zijn hoor, slaan, krabben, de hond een duw of pets geven, nou dan is het echt consequent hup op de gang, even nadenken. Na zo'n 30 sec is het dan alweer goed en krijgen we een dikke kus en zij ook. Mama is heel geduldig en consequent dus ze weet gelukkig na nu bijna een half jaar dat nee echt nee is en na twee waarschuwingen ze even mag gaan nadenken op de gang. Heel mooi om te zien dat ze nu vaak na een waarschuwing zichzelf corrigeert of ermee stopt! Aan de andere kant is kleine hummie vaker lief dan stout gelukkig en is ze erg sociaal en vrolijk, en een knuffelkont, heerlijk vind ik dat! Ik vind meisjes toch over het algemeen pittiger dan jongens. Ele, wat is dat nou voor tijdstip?! weer wakker... vervelend is dat zeg...Was je zoontje weer wakker of kon jij niet slapen? Thanx meid! Alle duimen zijn welkom! Zeker omdat het echt nog alle kanten op kan... niks is zeker nu.... Dus hopen dat we vanmiddag aan de hand van die echo meer duidelijkheid krijgen hoe nr 2 het doet. Wat leuk weer van je te horen! Fijn dat jouw zoontje nog niet zo grenzen aan het opzoeken is, en als de baby komt zal hij het wellicht fantastich vinden om op zijn manier mee te helpen en zorgen (dat vinden ze rond twee prachtig, om 'taakjes' te krijgen). Dus hopelijk blijft die strijd je een beetje bespaard na de bevalling Wat spannend joh... de laatste weekjes alweer voor je! Idd de zwaarste loodjes... maar goed dat je er nog bewust van geniet! Dat getrappel en geduw in je buik, heerlijk vond ik het! Hoe vind je zoontje het dat mama zo'n dikke buik heeft, heeft hij het al over de baby? Wat naar van je kat joh... maar als ik je verhaal zo lees idd voor een ieder beter nu. Maar toch... het is een gemis en even wennen dat hij niet meer bij jullie woont. Sterkte hoor! Hier stijgt de spanning... vanmiddag echo! vandaag ben ik vrij, dus voor de afleiding hele huis gepoetst net, tijdens slaapje kleine humm. Kleine humm wordt nu weer beetje wakker... dus lekker met haar spelen, niet teveel tijd om te piekeren gelukkig! We wachten rustig af tot straks, hopelijk doen ze het allebei goed! Bedankt voor jullie duimen, echt lief! ik laat het weten vanavond hier hoor! Hoe is het met de andere meiden? Liefs humm
Bedankt meiden voor jullie steun... fijn dat dit forum er is, om spanning, blijdschap maar helaas ook verdriet samen te kunnen delen... Na veel wisselende emoties afgelopen week en scenario's die door ons hoofd spookten gingen we toch vol goede hoop vandaag naar de echo. Er zaten vorige week 2 kindjes, waarvan er een iets achter lag op schema, de ander mooi op schema en het zag er goed uit verder, 2 mooi tikkende hartjes! Verschil in grootte kan bij twee eige tweelingen ivm latere bevruchtin/innesteling van tweede kindje. Ons is vandaag ook medegedeeld dat dit een twee eige tweeling was. Bij dit topic heb ik veel positieve verhalen gelezen dat met verschil in grootte van de vruchtjes er heel goed een goede zwangerschap kan verlopen. We hebben ook zeker rekening gehouden met het feit dat het kleinere vruchtje wellicht niet in orde is en afgestoten kan worden, maar dan zou het goede vruchtje verder kunnen groeien, dit hoor en zie je wel vaker (vaishing twins). Dus al met al gingen we hoopvol op pad vandaag. Stiekem afgelopen week al fantaserend over een tweeling... twee wonders in je buik! Ze waren zo welkom! We hebben afgelopen week vaak tegen elkaar gezegd... er zitten er twee, tjonge, hoe kan het? het moet gek lopen willen we begin september helemaal geen kindje hebben, er moet er iig 1 goed gaan en bij wonder wellicht wel twee! Maar helemaal geen kindje in september.... nee, dat wou er niet in. Daar lag ik dan vanmiddag, starend naar het scherm. we hadden zo'n 'fijne' gyn in opleiding die toen de vruchtjes in beeld kwamen en het er angstvallig stil uitzag maar niks zei.... ik keek mijn vriend aan en mijn tranen sprongen in mijn ogen. we zagen het al.... geen hartactie meer bij beide! de arts in opl zei maar niks en belde de gyn, ze zei wel, ik zie ook geen hartactie, maar we kijken het zo goed na. Nou... die minuten waren killing... lig je dan, hopend dat ze wellicht niet goed gekeken heeft. Daar kwam de gyn en die bevestigde idd dat er bij beide geen hartactie meer was.... het was dus een tweeeige tweeling waarvan het kleine vruchtje waarschijnlijk kort na de eerste echo is gestopt met leven, dit waarschijnlijk ten koste van het goede vruchtje. Erg verdrietig liepen we het zh weer uit, lamgeslagen! Hoe is het mogelijk dat je eerst zwanger bent van een tweeling, twee tikkende hartjes en een week later niets meer hebt! De tweede is kort voor de echo gestopt met leven. Heel naar om te zien dat het goede vruchtje echt al een kindje in wording is met armpjes en beentjes, maar zonder hartactie daar rondzweeft in je baarmoeder. De gyn deelde ons nog de opties mee voor wat er nu gaat gebeuren, of curretage, of een tablet die de boel op gang moet brengen of wachten tot het vanzelf wordt afgedreven. Dit ging compleet langs me heen... As maandag hebben we gesprek met gyn hoe nu verder. Eenmaal weer thuis zat daar gelukkig mijn lieve moeder en ons dochtertje. God, wat besef je dan weer wat voor geluk er dan rondloopt en hoe gezegend we zijn als je haar ziet lopen... en wat een troost was het om haar even stevig te knuffelen, beseffend dat we al heel rijk en gelukkig zijn met haar! Dit hebben we altijd gezegd: kleine hummie is er, alles wat er na haar mag komen is een cadeautje! Al hebben we wel altijd een wens gehad voor drie kindjes..... Die hadden we bijna tegelijk gehad in september! Verstandelijk weet ik heel goed dat moeder natuur haar werk doet als een vruchtje niet in orde is, en wordt afgestoten, dus het is nu zoals het is... hoe pijnlijk ook, maar de wens voor een kindje wordt er niet minder om, alleen maar sterker! Dus voor nu gaan we dit een plekje geven, verwerken. Het was heel bijzonder dat ik 8 weken zwanger ben geweest van een tweeling. Deze vlindertjes krijgen dan ook voor altijd een plekje in ons hart. Als de tijd daar is hopen we dat we weer in verwachting mogen raken en een gezond mensenkindje en brusje voor kleine hummie op de wereld mogen zetten. Bedankt lieve meiden, voor jullie steun afgelopen week, heeft me echt goed gedaan! KNUF! Liefs Humm
@ Hummie, kwam ff lezen hoe het gegaan is, maar dit had ik ook niet verwacht !! Hele dikke knuffel meid en sterkte bij het verwerken !!
oh lieve hum toch...met kippenvel op mijn armen heb ik je verhaal gelezen... meisje, wat verdrietig toch weer...Natuurlijk relativeert kleine hummie een hele hoop, maar je moet ook de ruimte nemen om verdrietig te zijn, he?! Het is niet eerlijk dat het jullie nu weer moet overkomen! Knuffel je kleine meisje en man nog maar eens flink, neem de tijd en ik gun jullie alle geluk van de wereld en tzt een brusje voor kleine Hum! *knuf*
Pff... kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij hum!! Vind het echt zo verdrietig!! Ik sluit mij verder helemaal aan bij Doortje, mooi verwoord! Elegance, Heerlijk dat jullie kleine man jullie nog niet aan het uittesten is!! Ik kan zeggen dat het op dit termijn van de zwangerschap behoorlijk vermoeiend is! Sta regelmatig met mijn handen in het haar! Hoe is het verder met de kleine beeb? Hier ligt het kindje al volledig ingedaald en helemaal vast in de bekken! Ik hoop straks op een vlotte 'natuurlijke' bevalling .. dus de vooruitzichten zijn goed! Ik zit trouwens ook op FB Zal even in mijn www (hyves) een linkje plaatsen, kan je mij toevoegen als je dat wilt!! Knuf voor jullie allemaal!!!
Oh hum.. Wat vind ik dit toch erg voor jullie.. Wat een verhaal.. En je gaat bij 2 kloppende hartjes er echt niet vanuit dat ze allebei niet meer kloppen.. Heel begrijpelijk dat je hierdoor totaal van slag bent.. En dan wordt ineens weer heel duidelijk hoe bijzonder het is dat we gelukkig allemaal al een mooi gezond wondertje(s) hebben rondlopen.. Maar dat neemt je pijn, verdriet en de tergende onzekerheden niet weg he.. Bah wat erg.. Hoe ging het vandaag met je? Ik ben even beetje ego, ben zo kapot.. Mijn mannetje slaapt alweer3 nachten totaal niet.. Mijn man en ik struikelen echt over de wallen.. Zo erg dat ik hem vanmorgen naar souders heb gebracht en zelf een voetmassage en pedicure heb gepland voor smiddags.. Even me time... Ik kom zeker morgen of vanacht ;( hier weer reageren.. Zo leuk dat er hier weer actie is.. Alleen niet het het onderwerp waarom we allemaal hier zijn.. Maar hopelijk kunnen we het voorzetten.. Lieve humm... Een dikke knuffel en hopelijk slaap je vanacht goed.. *knuf* En leliane ik spiek ff op hyves of het er al opstaat! Super leuk ik ben nml zeker actief of fb!
Ik kwam even kijken voor Hummie. Helaas.... Niet het nieuws dat ik graag wilde lezen. Wat kl*te, zeg!!! Geniet inderdaad van jullie kleine Hum, knuffel lekker met haar. Fijn dat zij er is!! Alleen ja, deze 2 kindjes waren natuurlijk hartstikke welkom, dus.. Verwerk het wel goed. Neem de tijd.. Pfff, wat heftig!!!! Sterkte!!! Op de andere dames reageer ik morgen wel even.....
Bedankt voor jullie lieve woorden meiden! Echt heel lief hoe jullie meeleven... Helaas voor jullie allemaal een bekend gevoel en het is zo fijn nu dat jullie begrijpen dat het op het moment gewoon zwaar kl#te is!! Bah... Gewoon het feit dat het niet zo mag zijn, je weer door dat klote traject moet van een mk/curettage, herstel. En als het ooit weer zover mag zijn dat we hopelijk weer in verwachting raken dan weer die eerste slopende weken door! Nee.... We hebben nu tegen elkaar gezegd, voorlopig even niet de komende maanden. Ik moet er niet aan denken! (wellicht denk ik er over 2 mnd anders over want de wens is er uiteraard wel ) Ben nu veel meer van slag dan mijn eerste mk, wellicht omdat er twee zaten met kloppende hartjes en ineens niks meer, dat is zo zuur!! Vannacht weer aardig geslapen, kleine hummie tussen ons in want die is ziekjes... zo ah hoesten en huilen, arm moppie! Daarna als een blok tegen me aan in slaap gevallen, heerlijk zo'n warm mupsie tegen aan!! Gisteren af en toe lekker de tranen laten gaan. Nu wil ik graag volgende week ook door de mk heen zodat we het af kunnen sluiten. Rondlopen met een zwanger gevoel terwijl je dat niet meer bent is helemaal rot! Heeft een van jullie ervaring met tabletten om mk op te wekken? Daar gaat ons eerste keus naartoe en dan evt curettage indien nodig. Liever geen curettage als het niet nodig is ivm evt littekenweefsel wat kan ontstaan daardoor. Leliana en Ele wat leuk dat jullie gelijk lopen! Had in andere topic al even gereageerd maar ik ga nu lekker met jullie laatste loodjes meeleven, nog maar 6 weekjes meiden!! En uiteraard ook met daydreamer! Fijn idd dat ons clubje weer actief is. Leliana, fijn dat kindje al ingedaald is! Ele, beetje geslapen vannacht? Andere meiden, hoe is het? Liefs humm
Oh humm wat omschrijf je je gevoel goed.. En inderdaad ik vond mijn mk waarbij ik al een kloppend hartje had geZien vele malen erger dan de eerste zonder kloppend hartje.. Gelukkig kun je zo van je dochter genieten.. Het vervangt de pijn niet, maar verzacht hem wel zo te lezen.. En ziekjes.. Je hebt dus ook best een lange nacht gehad geloof ik? Zelf heb ik nooit tablettenn gebruikt, en keer spontane mk en tweede keer meteen curretage.. Als ik hier op het forum lees en van 2 vriendinnen hoor, krijgen ze echt vaak een curretage na de tabletten.. Beide vriendinnen vonden de tabletten verschrikkelijk.. De pijn die ze hadden ervan en daarna tochi de teleurstelling om een curetage te krijgen.. Terwijl de curretage beide heel erg meegevallen was. Had jij bij je vorige mk een curetage? Ik moet eerlijk Zeggen, ik vond het best fijn hoe het gegaan is achteraf.. Je gaat naar het zh, maar komt er ook uit en wet dan gelijk, dat het herstel gaat beginnen.. Ik had een korte cyclus 23-24 dagen en na de curretage was ik na 31 dagen weer ongesteld.. De maand hebben we gewacht met zwanger worden en de maand erna na poging 1 was ik weer zwanger.. Misschien voor jou niet zo fijn om te lezen hoe mijn vriendinnen het ervaren hebbeen, maar geef je liever hun eerlijke mening. Oh en misschien niet helemaal te vergelijken maar een andere vriendin kreeg de tabletten nadat stukje placenta was blijven zitten na de bevallng. Uteindelijk werd dat ook een curretage.. Lieve humm, maar een dng.. Het komt goed.. Al lijkt het leven nu even stil te staan en lijkt de rest an de wereld An je voorbij te gaan. E komt een dag dat je weer me heel veel zin en een lach op je gezicht de dag begint.. Dat hebben we allemaal meegemaakt en probeer dat niet te vergeten.. *knuf* jaaa leuk he dat leliane en ik tegelijk lopen.. Zelfs op de dag af! En o anders om nu weer zwanger te zijn.. De helft is langs me doorgegaan..zo snel is het gegaan.. Terwijl ik optimaal probeerde te genieten.. Tot nu toe ging het zovel beter dan de vorige zwangerschap dat ik het erg vind om al zover zwanger te zijn! Behalve afgelopen week dan.. Deze hakt er goed in.. Afgelopen zaterdag mijn katje naar een nieuw huisje gebracht.. Het doet me zoveel verdriet.. Maar het ging echt niet anders.. W hadden volgens de dierenarts dan ook alles geprobeerd en ook lang genoeg.. Hij was al 7 jaar bij mij.. En het was vanaf het begin geen succes.. Ik heb nog 2 andere katten.. En nu een peuter met speelgoed.. En er komt een baby bij met speelgoed.. En de kat wilde overal maar mee spelen.. Met alle gevolgen van dien... En de andere katten en deze hielden we al gescheiden in huis, dat was ook al meer zorgen dan liefde.. Terwijl mijn ander kat suikerziekte heeft en dus ook niet meer tegen zon druktemaker kon ie hem telkens in de nek sprong op zwakke momenten.. Nou ja genoeg over mijn kat.. Ik heb dusal de hele week verdriet.. Hij heeft wel een heel mooi nieuw gezinnetje wat weer heel veel goed maakt. Al neemt dat het gemis niet weg. En wat betreft no meer deze week.. Al 4 nachten op een rij dat mijn mannetje zonder aantoonbare rede niet slaapt.. En mijn ouders die 3 weken op vakantie zijn.. Pff.. En het leven gaat door.. Ik zie alleen zo weinig met die wallen zo onder mijn ogen.. Nu naar de leuke dingen des levens! Buiten hummie, lees ik dat het met iedereen goed gaat! Daudreamer, 25 weken alweer.. Het lijkt gisteren dat we elkaar spraken in het nieuwe topic waárin we voor een brusje zouden gaan.. En check nu eens.. Hoe is het met de kleine man levi? Joyce, hoe gaat het me lorenzo?ik las de laatste tijd op hyves vooral postieve verhalen, maar hoe ervaar jij dit alles? Tassie bijna klaar met alle voorbereidingen oor het grote feest? Doorje, hoe bevalt jullie nieuwe huis? En hoe gaat het met het drinken van stan? Ik moet me de suikerkat naar de dierenarts, doeii meiden! Tot snel.. Ik had niet gezien dat het al zo laat was!
Ik ben er nog zteeds niet achter hoe ik op de ipad mijn woorden kan verbeteren zonder het hele woord opnieuw te moeten typen.. Het barst vd spelfouten, maar moet dan gelijk hele stukken opnieuw toen.. Iemand een idee?
Hummie: Ik kan je alleen maar mijn eigen ervaring geven wat betreft cytotec/curettage! Maar dat was echt wat voor mij op dat moment beter voelde en ik ben echt van mijn gevoel uitgegaan! Ik kreeg zelf ook de keus of ik de pillen kon nemen of een curettage. In de eerste instantie ging ik voor de cytotec pillen. Die kreeg ik toen ook mee van de gyn. Diezelfde avond zou ik ze dan vaginaal in brengen. Echter ben ik nooit zo ver gekomen. Het idee vond ik erg eng. Ik kon me er niet bij neerleggen dat ik geen 'controle' meer zou hebben over mijn eigen lichaam. Ik wist niet wat er komen ging en hoeveel pijn het ging doen. Een dag later ben ik terug gegaan naar de gyn en heb ik de pillen terug gegeven. Het werd dus een curettage. Achteraf is de curettage mij enorm meegevallen. Ik had wat last van een 'menstruatie-gevoel' , bloedde een klein beetje en had na 30 dagen mijn cyclus weer terug. Ik heb de hele behandeling niet als onprettig ervaren en ik ben blij daarvoor gekozen te hebben. Over littekenweefsel kan ik helaas niks zeggen aangezien het hier niet aan de orde was. 8 maanden na de curettage was ik zwanger van M&A en de hele zwangerschap is goed verlopen. Zo ook deze zwangerschap. Ik kan je alleen maar meegeven dat je op je gevoel af moet gaan en moet doen waar vooral jij je goed bij voelt! Het is jou lichaam en jij kan (denk ik) het beste daar over oordelen! Sterkte meis! Denk nog elke dag aan je!! Elegance: Oh, ik herken het van de poezen ... Ik zit met hetzelfde probleem! Heb 2 katten die al 6 jaar bij me zijn! Maar door een hardnekkige vlooienplaag (die nu al een jaar duurt) zit ik er echt over na te denken om ze een ander huisje te geven. Ik hou ontzettend veel van ze en het idee om ze 'weg' te doen breekt mijn hart... maar we trekken het zo ook niet langer meer! We hebben alles al geprobeerd! Maar de plaag blijft. Van de zomer zaten de kids en ik onder de beten, van top tot teen! Dat kan gewoon niet meer .. en straks al helemaal niet met een baby er bij! Maar goed, eerst maar eens de knoop doorhakken want ik heb veel moeite om ze te laten gaan. Het waren toch eens ook mijn kindjes! Vooralsnog zijn ze dus gewoon nog hier... Over de iPad, géén idee Ik ben nog ouderwets en zit nog lekker achter de pc! haha
Ele, inz ipad geen idee, heb dat probleem ook, is idd irritant. Maar je kan wel met je vinger achter het woord gaan staan en alleen het verkeerde woord overnieuw doen ipv hele stuk? Wb tabletten, lees zowel positieve als negatieve verhalen. Allebei is natuurlijk niks, maar met tabletten kun je de mk opwekken terwijl je thuis bent, dat lijkt me het meest prettig. Maar ik lees idd ook horrorverhalen over heftig nabloeden, alsnog met spoed naar zh voor curettage.... Dus tja, ik weet het nu nog niet zo goed. Ik ga maandag maar op het advies van Gyn af. Ele, wat triest van je kat die je moet missen, lijkt me ook echt heel naar! Hoe is het gegaan met suikerkat vanmiddag? Wij hebben ook twee katten en een hond, lijkt me verschrikkelijk als ik ze moest missen! Sterkte daarmee. Vandaag gaat het al beter hier... Eergisteren en gister wel de meeste tranen gehad, en wellicht vast nog bij de curettage/tabletten fase maar we kunnen het dan ook afsluiten en weer een frisse start maken tzt. Besloten om in maart lekker naar de zon te gaan met z'n drietjes, bijkomen van een drukke, en nu dus ook verdrietige tijd. Vanavond ga ik lekker met een wijntje 'verboden etenswaren tijdens zwangerschap' op de bank voor nieuwe reeks THE Voice! (Tsjaa... Dan maken we er maar het beste van ) Liefs humm
Leliana, echt heel lief dat je zo meeleeft! En goed om jullie ervaringen met curettage te lezen. Dat doet me echt goed dat alle meiden me hier (helaas weer) zo lief 'opvangen'. Hopelijk is dat hierna nooit meer nodig en was ik de laatste hier met die akelige miskramen! Het enige goede... Het heeft ons clubje wel bij elkaar gebracht. Dus na deze mk hoop ik dat we hier alleen nog maar kunnen praten over gezond geboren beebjes, goede zwangerschappen en tevreden, blijde en soms ook baldadige kindjes die we hebben!!! Liefs!
Hoi lieve mama's! Hoe gaat het met iedereen? Fijn weekend gehad? Hier gaat het al ietsje beter, tranen worden minder, wil nu door de mk heen zodat we het kunnen afsluiten. Vandaag naar de Gyn hoe nu verder. Heb alleen zo last van hartkloppingen, niet fijn! Wellicht een beetje gevoelige of vreemde vraag, maar zit er zo over te piekeren: wat hebben jullie met de (intacte) vruchtjes gedaan na mk? Bv na een curettage, daar achterlaten voelt zo 'kil'... En als je thuis het vruchtje verliest... Ik zou het niet door kunnen spoelen zeg maar. Begraven in de tuin in mooi doosje vind ik wel een mooie gedachte. Liefs humm
He lieve Hum, heel veel sterkte bij de gyno. Kies waar jullie je prettig bij voelen. Het blijft zo naar, he...bah... Hier de eerste keer het vruchtje per ongeluk doorgepoeld...de tweede keer begraven onder de magnolia en de derde keer bewaard in een doosje en uiteindelijk toch weggegooid. Gek he, maar wilde het afsluiten, niet meer aan denken, verder gaan. Dat kon ik pas na een aantal weken. Mag je de vruchtjes meenemen na de curretage? Heb ik nooit gehad, dus zou het niet weten. Nogmaals, veel sterkte meis, hele dikke knuffel!
Hum, ook namens mij sterkte en succes bij de gyn!! Mijn kleintje was al dusdanig opgenomen door mijn lichaam dat ik niks had om mee te nemen! Het restweefsel is gewoon in het ziekenhuis achtergebleven! Ik heb wel gehoord dat veel vrouwen een intact vruchtje mee naar huis namen in een doosje! Ze gaven het van te voren aan en werden wakker met het vruchtje in een doosje naast hun!! Knuf!
Doortje en Leliana, thanx voor lieve woorden en jullie ervaringen na Mk. Doortje, tjonge jouw kleine man alweer 4 maanden, nog even en je zit alweer aan de fruithap! Hoe is het met Sara? Ele, gaat ie een beetje zonder je poesje? Gelukkig een fijn thuis gekregen! Tassie en daydremaer, bijna groot feest! Hier ook over 2 weken feest, kleine hum 2 jaar! Dus ook druk met voorbereidingen al hier! Hoe is het met de anderen? Hier, Vanmiddag dus gesprek Gyn gehad... voelde uiteindelijk toch niet wat voor de tabletten thuis. Na mijn bevalling van kleine Hummie bleef ik ook erg nabloeden, na placenta. Het idee dat je met die tabletten thuis geen deskundige in de buurt hebt en wellicht blijft doorbloeden/spoed naar ziekenhuis lijkt me helemaal niks! Tevens moet in veel gevallen alsnog curretage worden uitgevoerd vertelde ze mij. Dus dan maar curettage. Helaas hadden ze deze week alleen maar plek op OK en dan moet het allemaal zo klinisch en onder narcose. Volgende week woensdag hadden ze eerste plek om het onder plaatselijke verdoving te doen (met roesje). Dat vind ik prettiger dus dat afgesproken. Wellicht komt het zelfs vanzelf op gang voor die tijd. Dat zien we dan wel. Liefs Humm
Lieve Hummie, wat een ontzettend rot bericht...... ik heb geen ervaring met curratage, ik heb beide keren gewacht tot de miskraam spontaan op gang kwam. Ik wilde mijn lijf zelf de kans geven om het los te laten voelde voor mij als het beste en wat ik wilde. Je moet doen waar jij je goed bij voelt..... Praat het hier lekker van je af, we weten hier allemaal hoe het is en slepen je door je verdriet en angsten heen. Wat is een kindje toch een groot wonder en heel bijzonder.....
Tassie, dankjewel voor je lieve woorden. Gefeliciteerd met Sven!! (gisteren?) hoe was het?! Hebben jullie een fijne, feestelijke dag gehad? Is hij goed verwend? Wel bijzonder hè een eerste verjaardag, even terugzwijmelen na jaar ervoor, weeën, de bevalling, je kindje voor het eerst vastpakken! Nu alweer een echte dreumes! Hoe gaat het met de anderen? Daydreamer ook bijna feest hè?! Hier volgende wk kleine humm 2 jaar feest! Druk met alle voorbereidingen. Hier, vanaf vorige week donderdag begon ik wat te vloeien en gisteren is alles alsnog vanzelf losgekomen. Ik was boodschappen aan het doen en had dus gelukkig al va donderdag maandverband in en dat was maar goed ook pffff... Kreeg erge kramp en ben naar huis gegaan, begon erg te vloeien onderweg, kramp en eenmaal thuis bleek inderdaad dat het was losgekomen. Ben blij dat mijn lichaam het nog zelf heeft kunnen doen. Vanmiddag stond al afspraak voor echo mocht het vanzelf op gang zijn gekomen, check of baarmoeder schoon is. Hoop het! Dan hoef ik morgen de curettage niet. Dit is toch het best voor je baarmoeder als het vanzelf is gegaan dus ben blij dat het (hopelijk) achter de rug is! Fijn dat mijn lichaam goed werkt. Liefs humm