Nou het telefoontje.. Word ik pisnijdig van... van zulk soort dingen... Goed.. Jullie weten dat ik de hondjes weg wilde doen omdat ik het hier gewoon niet meer trok.. En dat ze vorige week zondag Riser zijn komen halen... De schoonzoon van de vorige eigenaresse... Goed... hartstikke gezellig en leuk allemaal hier... Vrolijk uit elkaar gegaan... Niets aan het handje...! Nou krijg ik net telefoon van de fokster van Coco. Via via had ze gehoord dat de vorige eigenaresse van Riser zo geschrokken was... Riser was zoooo mager en was zooooooo kaal... Nou toen ik Riser kreeg was ie ruim 9 kilo... tegen de 10 aan.. Veeeeeeeeeeels te zwaar voor een Coton. Daarnaast had ik altijd een dikke lange vacht met haar gehad wat er nooit een keer afgegaan is... Dus nooit heeft die huid mooi kunnen luchten of wat dan ook..Heeft altijd ingepakt gezeten onder een dikke lange vacht. Hier samen met een dierenarts Riser op dieet gezet en zoals ie was nu was het goed! Moest ook niet meer af... maar was goed.. Voor de darmen van Riser (heeft ie moeite mee) moest ik hem een pak Eukenuba geven... Als dat op is een vet voer van bijvoorbeeld de Lidl... Dan weer de Eukenuba etc. Nou de hondjes waren dus te mager en Riser was kaal! Pardon.. haar is alweer 4 cm. En volgens de dierenarts was het wel eens een keer goed dat die bontjas uitging En hij hoopte zelfs dat ik het dan mooi kort zou houden want dat lange vinden honden helemaal niet leuk en is niet praktisch! Wij vinden het leuk als mens! Nou belde dat mens dus op om haar bezorgdheid uit te spreken en of het allemaal wel goed ging met Coco... Ik ben boos geworden! Heb haar verteld dat ze die hond verkocht heeft en dat ze daarmee gelijk afstand heeft gedaan van die hond! En dat het goed ging met Coco en als het niet goed zou gaan zij de eerste zou zijn die ik zou bellen. Ik kan het immers ook niet helpen dat een fokster die haar honden vet mest een hondje die goed op gewicht is mager vindt! En mij dat niet eerlijk durft te vertellen! Toen zei ze: Ik bel je over een poosje nog even weer en als ik in de buurt ben kom ik even langs. Dus ik zo: prima.. maar je komt er niet in! Je rijdt maar langs! Waarom niet dan.. vroeg ze schaapachtig, Heb je iets te verbergen?! Waarop ik zei: nee hoor... ik wil gewoon niet iemand over de vloer waar ik geen hond van heb gekregen en die ik niet ken! En zeker niet jaaaren later.... Ik heb Coco nl. van andere mensen gekregen en Coco was toen al 6. Ze was helemaal verbouwereerd want ze vond dat dat haar recht was... Dus ik zo: In mijn huis heb jij geen rechten en Coco is van mij! Dus mijn verantwoordelijkheid en mijn recht! Vinden jullie het ook niet dat dit veeeeeel te ver gaat met die fokkers zo?
Nou vind ik dus ook Ischa... Jemig zeg ik doe het hier allemaal naar beste kunnen en weten... En dan krijg je zo een bemoeiziek mens over de vloer... 7 jaar geleden heeft ze Coco op de wereld zien komen en met 3 maanden verkocht! Tis een achterbaks wereldje daar met die Cotons..
Jij weet dat je het goed doet en dat is het belangrijkste, bij mij zou ze ook niet binnen komen hoor.
@goudvis - nou ze zei ook dat als ze het niet vertrouwde ze hier gewoon voor de deur zou staan onverwacht! Nou dan heeft ze een probleem want ik bel de politie! @Jooze - Nou normaal gesproken zou ik dat ook wel doen, maar tis maar goed dat ik haar nu lik op stuk gegeven heb, want anders had madam hier dus onverwacht voor de deur gestaan!
@Ischa - daarom... Ik doe het in overleg met een dierenarts... En die heeft er toch echt meer verstand van dan iemand die een aantal jaren fokt.. die denken nl. dat ze dierenarts zijn betreffende dat ras wat ze fokken! En aangezien ik het samen met een dierenarts doe weet ik dat ik het goed doe... Dus ze moeten gewoon opzouten! Ik had de hondjes ook aan een boom kunnen knopen of gewoon wegdoen zonder hen in kennis te stellen.. En mocht coco weggaan dan wordt ze dus ook niet in kennis gesteld he.. Ik heb nl. lekker niet getekend dat ik haar in kennis moet stellen en moet vertellen voor de verkoop waar het hondje heen gaat.. Pfff... laat r het heen en weer krijgen...
Oooh ja... zo zei ze dat: "Als ik het niet vertrouw kom ik onverwacht bij je aan de deur en halen we Coco op! " PARDON?!
Nee oke Jooze hahaha maar goed.. ze vertelde me nu wel precies wat haar plannen zijn en daar is deze slimme meid niet van gediend!
@ Wishgirl, Tja weer niet aan gedacht, dat mensen zo ver kunnen gaan... Maare een vraagje mbt zwangerschap enzo (tja zijn we hier toch voor) Wat doet alcohol met je lichaam in de zin van zwanger worden... Zodra ik zwnager ben stop ik met alcohol drinken, laat dat duidelijk zijn. Maar elke maand niet zwanger zijn geeft me steeds meer het idee dat ik niet te veel wil laten..En een lekker wijntje daar kan ik gewoon echt van genieten. Ik hoop deze maand al zwanger te zijn natuurlijk, maar probeer nu zo veel mogelijk info te winnen voor komende maand (mocht ik het nodig hebben) dan kan ik er dan ech voor gaan... Jooze
Ik ben de laatste dagen heel erg bezig met mijn miskraam en begin ook om alles te huilen, vandaag een collega tegen mij straks als je weer zwanger bent denk je niet meer aan je miskraam dan denk je alleen pfffffff dat ik me daar zo mee bezig gehouden heb. Hoe komen mensen op zoiets? En hoe durven ze zoiets te zeggen. Ik moet morgen om 9.00 uur naar de arbo-arts en werk sinds ik voor 50% in de ziektewet zit alleen 's ochtends. Moest ik van de baas maar morgenmiddag komen werken omdat ik morgenochtend naar de arbo-arts moet, ja daaaaag ben gekke henkie niet (kreeg ook dat uurtje geen vrij). Ik ga gewoon als ik van de arbo-arts af kom nog 1 uurtje werken ofzo hoor.
Belachelijk zeg nou jij weet dat je het goed doet dus dan boeit het niet wat zo`n persoon zegt, niet aan jezelf twijfelen. En als ze bij je aan de deur komt dan de politie bellen zeggen dat er een agressief persoon voor de deur staat... zoiets hoeft iemand bij mij echt niet te flikken heb ik zo`n hekel aan zoiets...
Lieve Ischa, Ik wil je diep uit mijn hart een ding meegeven blijf zo voor jezelf opkomen. Vertel tegen de arbo arts ook alles wat er al gebeurd is! Puur om jezelf in te dekken. Er is niemand die voor je opkomt alleen jijzelf denk ik altijd maar.. En arbo arts werkt meestal positief voor jou. Stel je grenzen, alaaf wat ik al eerder zei! En trek je niks aan van collega's die dat zeggen (makkelijk gezegd) Mijn baas zei laatst wordt voorlopig maar niet zwanger dat is zo onhandig (was toevallig op de dag dat ik van de afdeling af had gemoeten wegens mijn zwangerschap als ik geen miskraam had gehad (voor mijn veiligheid).. Woedend was ik! Maar later dacht ik ach slimmer ben je niet doos. Ze snappen niet in wat voor situatie je zit!
1 wijntje kan echt niet kwaad hoor zou gewoon stoppen als ik wist dat ik zwanger was... maar helemaal niet is beter maar snap je gedachte wel dat je niet teveel wilt laten. ischa sommige mensen zijn gewoon lomp en weten niet wat ze wel en niet kunnen zeggen maar belachelijk is het wel...
Dank je wel Jooze, ik zit gewoon even in een dipje en denk dan is het allemaal wel zo erg, stel ik me niet aan. Maar inderdaad ik moet aan mezelf denken en voor mezelf opkomen (wel moeilijk hoor). Ik ga morgen gewoon alles aan de arbo-arts vertellen. Ik ben al een keer 1 jaar uit de running geweest en ik zit er weer heel dicht tegen aan en dat moet ik toch proberen te voorkomen.
Ja Ischa, Inderdaad niet weer uit de running, en jij bent de enige die het kan voorkomen.. Net na mijn burn out zat ik met een groep intervisie collega's. Weet je wat er gezegd werd, tja ik meld me ziek als het een zootje is thuis kan beter een dag opruimen en dan 4 dagen goed werk leven, als 5 dagen in de stress zitten omdat het thuis ook een troep is. Toen gingen echt mijn ogen open . Als mijn collega's zo dachten dan kon ik me nog heel veel permiteren... Sorry voor al mijn iegen voorbeelden, maar ik denk dat, dat vaak wat openbreekt. Snap je misschien een beetje mijn opvatting... Jooze
Whaa ff iets heel anders, Denk ik dat ik de enige ben die mega bezig is met zwanger worden en schiet ik net uit mijn vel als jurgen zegt dat ik geen wijntje mocht nemen...Blijkt hij de afgelopen weken geen koffie gedronken te hebben (doet ie alleen op zijn werk dus geen zicht op) en dat soort dingen. Wist echt niet dat hem het ook dwars zat. Delen normaal anders, maar het komt omdat hij het voor mij niet nog moeilijker wou maken... ffkes helemaal gelukkig met mijn relatie Jooze