Na miskraam gaan we er weer voor !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door appelappel, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenk

Ellenk VIP lid

Lola, je moet doen wat je goed lijkt.
    We zullen je wel missen hoor meid ;)
    Maar het gaat om jou en wat je gevoel je zegt....

Ik kan het nu allemaal ook nog goed handelen inderdaad ook omdat ik nu pas op dag 7 zit, dan heb je nog geen stress ofzo....
    We zien wel waar het schip strandt

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik begrijp wat je bedoeld lola,op de duur leef je echt enkel in die wereld.
    Ikzelf probeer tijdens mn cyclus hier niet te komen,pas zoals nu op de laatste dag en dan nog ben ik bang dat ik alles psychisch zal tegenhouden.
    Bedoel maar,zodanig geen menstruatie willen dat je ze ook uitstelt.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ mama2801 : ah nee! :cry:
    Ik vind dit ontzettend naar voor je. En waarom het weer fout gaat, waarom er waarschijnlijk in de aanleg of chromosomen iets niet goed zat, dat kom je natuurlijk niet te weten. Maar dat maakt het niet minder verdrietig.

@ Rebbel en Wendy : balen van jullie nega test :(
    Ik duim nog wel door!

@ Lola : misschien is wat meer afstand van het forum beter voor je, het is 't waard om dat uit te proberen.

@ Allemaal : Natas zwaait weer es naar iedereen! :D
    Moet toegeven dat ik voor de rest ook wat pagina's met leuke kletspraat heb doorgescrold. Er was na een tv-avondje gisteren en vandaag naar Zuiderzeemuseum geweest bijna niet doorheen te komen :)

4. mamameike

mamameike Bekend lid

ik heb 1 dochtertje, daarna twee keer en mk en een keer een vroeggeboorte gehad. inmiddels zijn we nu na twee jaar weer aan het klussen....vind het allemaal heel eng....
    zou het fijn vinden om met jullie mee te kletsen en mee te leven

5. mamameike

mamameike Bekend lid

meis....als je eens even lekker van je af wilt praten, ik weet hoe je je voelt, mag je me gerust pb-en hoor!
    sterkte met verwerken

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    jeetje ook nog een vroeggeboorte
    Ik denk dat het voor ons alle erg is en blijft ,,maar vroeg geboorte gaat je niet in de koude kleren zitten zeg
    Hoop dat het snel raak is meid en dat je dan wel een gezond kindje op de wereld mag zetten

7. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Hallo dames!

Ben ik ook weer ff..12 november heb ik een a life spreekuur, zelf wist ik niet wat het inhield...Nu was ik zo op internet aan het zoeken en kwam dus op het volgende terecht...Misschien ook interessant voor jullie?

ALIFE (Anticoagulants for Living Fetuses)-studie
    De ALIFE-studie is een onderzoek naar het effect van bloedverdunners ter voorkoming van een miskraam of vruchtdood gedurende de zwangerschap.

Eén van de mogelijke oorzaken van herhaalde miskramen of vruchtdood is de vorming van kleine bloedstolsels in de placenta. Om bloedstolsels elders in het lichaam - trombose - tegen te gaan, krijgen patiënten meestal aspirine of ‘laag-moleculair-gewicht’ heparine voorgeschreven. Eerder wetenschappelijk onderzoek wees uit dat een combinatie van aspirine en heparine de kans op een goede afloop van de zwangerschap verhoogt bij vrouwen met het ‘antifosfolipidensyndroom’; een zeldzame stollingsstoornis. Of dit ook geldt voor vrouwen zonder dit antifosfolipidensyndroom die wel herhaalde miskramen achter de rug hebben, is nog onduidelijk. In de ALIFE studie wordt dit onderzocht door het vergelijken van drie groepen van 100 vrouwen die allen eerder meermaals te maken hebben gehad met een miskraam of vruchtdood. Lees meer over de achtergrond van de ALIFE-studie>>

Drie groepen. De eerste groep krijgt geen behandeling, net zoals nu gebruikelijk is. De tweede groep krijgt alleen aspirine en de derde groep krijgt zowel aspirine als heparine. Na afloop van het onderzoek wordt het aantal levendgeboren kinderen in de verschillende groepen vergeleken. Lees meer over deelname aan het onderzoek>>

Verschillende ziekenhuizen doen mee met het ALIFE-onderzoek. De coördinatie ligt in handen van het AMC. Vrouwen dienen zich bij voorkeur voor een nieuwe zwangerschap te melden.

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Hier heeft mijn gyn het ook met me over gehad. Als er niets uit de onderzoeken komt zou ik daar aan mee kunnen doen. Ik weet het alleen nog niet of ik dat wil. Het klinkt wel eng, zoiets experimenteels. aan de andere kant als ik daardoor meer kans heb dat het wel goed gaat.....

9. mama2801

mama2801 Niet meer actief

Dames ik heb besloten om aan die etos zwanger worden pillen te beginnen ik heb hier op het forum er zulke goede verhalen over gehoord, en ik hoop eigenlijk stiekum dat ik volgende maand(november) gewoon weer zwanger ben .... en dat het dan eindleijk wel eens goed mag gaan

10. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Ik heb 12 november dus zo n spreekuur, dus ik kijk wel wat het allemaal is...ben wel benieuwt, want als de kans dan bestaat dat het dan goed gaat..Tja, waarom niet? Wel interessant...

Liefs

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mama2801, heel veel sterkte meid.

Lola, ik kan me je besluit heel goed voorstellen. Ik zat hier eerder ook bijna de hele dag en kon aan niets anders meer denken dan aan alle gemiste kansen en het weer opnieuw proberen zwanger te raken.
    Nu kom ik hier nog maar 1x per dag en ik moet zeggen, het afstand nemen van het zwanger raken, het verdriet rondom de MK's begint nu een plekje te krijgen en ik heb weer zin en energie om met andere dingen bezig te zijn.
    Misschien een idee voor jou om het op dezelfde manier te doen?

Mamameike, welkom. En veel succes met alles.

Latoya, van dat Alifeprogramma heb ik pas ook gehoord. Ik denk, dat ik dit ook maar eens ga aanvragen bij mijn gyn. Na 5x MK vind ik het nu wel eens een keertje tijd voor wat meer geluk. Heel veel succes met dit programma, ik hoop dat het z'n vruchten af zal werpen.

12. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Je leest er inderdaad veel goede verhalen over...Hoop dat ze dan ook snel bij jou gaan werken :) en dat het dan ook goed mag blijven gaan!

Liefs

13. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Latoya, van dat Alifeprogramma heb ik pas ook gehoord. Ik denk, dat ik dit ook maar eens ga aanvragen bij mijn gyn. Na 5x MK vind ik het nu wel eens een keertje tijd voor wat meer geluk. Heel veel succes met dit programma, ik hoop dat het z'n vruchten af zal werpen.[/quote]

Dank je wel en ik hoop ook dat het zn vruchten af zal werpen. Jij heb je miskramen ook dicht achter elkaar gekregen he..Dat is ook kut! Heb je al onderzoeken laten verrichten? Nou, misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden als we beiden zo n programma volgen...

Liefs

14. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Oeps, er is iets fouts gegaan..maar mijn laatste bericht was voor Inez bedoelt :)

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    mama2801...heel veel sterkte met het verlies!
    de lijst moet hier langer worden en niet korter!

hier blijft de temp superhoog...37.3 en zo hoog heb ik hem nog nooit gehad sinds ik aan het tempen ben.
    's Morgens ben ik zo misselijk als het maar kan en kan ik niks naar binnen krijgen....

maar ja nog een weekje wachten...pfffffff

16. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Hai dames..ik voel me een beetje down, vanaf gister al eigenlijk...mijn vriend vroeg ook steeds wat er was en dan zei ik dat ik gewoon bang ben om weer ongi te worden..en gister had ik ook weer van die ongi krampjes..ik denk dat het echt weer moeilijk wordt, als ik ongi word...vanmiddag ga ik met mijn schoonzus naar dat vrouwtje die misschien wat meer kan vertellen..ben benieuwt! Maar goed, ik moest dit even kwijt, want ik weet niet of ik die teleurstelling weer aan kan...Nou, ik ga nu het huis maar een beetje schoonmaken..even wat afleiding!

Liefs

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HEY Latoya.
    Zo voelde ik me ook voor m'n ongi vorige week. Heel erg logisch hoor! Al moet ik zelf zeggen dat het voor mij beter was dat ik nog niet zwanger was. Ik was er nog niet weer aan toe. En ik was er veel te veel mee bezig! Ik kan het gelukkig nu weer beter van me afzetten. Ik hoop dat jij dat straks ook kunt, als je niet zwanger blijkt te zijn.
    Natuurlijk hoop ik dat je gewoon weer zwanger bent!
    Kop op meid! Het komt wel goed.

Liefs Sam

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Liesje : klinkt niet verkeerd meid, ik duim!

@ Meike : oh meis, wat afschuwelijk wat jij mee hebt moeten maken.
    Sterkte met alles, ik hoop voor je dat je snel 9 maanden lang een kindje onder je hart mag dragen.

@ Latoya : ik heb ook gehoord van het ALIFE programma en 'ken' iemand die dat hoogstwaarschijnlijk gaat volgen.
    De berichten klinken hoopvol (als het om een bloedstollingsprobleem gaat bij de mk). Maar ik heb er laatst wat meer over gelezen en het lijkt me ook wel weer eng, van aspirine zijn ook geen goede dingen bekend over het slikken tijdens zwangerschap. Nu gaan ze dat in die proef waarschijnlijk wel in heel lage doseringen geven, dat zal wel weer verschil uitmaken.

Maar ik hoop zo dat deze proef slaagt, voor jou en Inez en alle anderen die herhaalde miskramen hebben gehad!

Sterkte meis, een knuf!

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hey Natas, hoe is het nu met jou? Voel je je alweer wat beter?

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai Sam, lief dat je het vraagt.

Nee gaat nog niet veel beter hier, maar we slaan ons er maar doorheen. ;)

Deel Deze Pagina