Na miskraam gaan we er weer voor !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door appelappel, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Goedemorgen meiden

na mijn 3 miskramen zit ik vanaf vandaag weer in afwacht fase vandaag mijn NOD maar niks nada te bekennen mijn cyclus zijn steeds op tijd en 28 dg

dus maar weer afwachten ....

liefs kaley

2. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    wat jammer van je miskramen kaley... hopelijk gaat het wat beter met je.
    Het is nu spannend voor je zie ik. Je kan morgen al testen :)
    Afwachten is om gek van te worden.. voel je verder al iets ofzo?

3. Niet meer actief

hey anneke

nope heb mn eisprong op dag 14 gehad en op dag 20 had ik afscheiding met sliertje bloed erin
    wat dat is geweest weet ik dus niet want heb dat nooit eerder gehad

heb af en toe wat ongie gevoel maar anders en soms is er helemaal niks nada verders ben ik alleen moe maar zoals ik inmiddels heb ervaren kan het ook bij menstruatie horen

ik ga morgenvroeg testen mocht ik weer zwanger zijn dan w8 ik nog want kan nog van alles mis gaan namelijk zoals ik inmiddels weet

liefs kaley

4. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    hey Kaley
    wat je op dag 20 had kan misschien de innesteling geweest zijn. Dat gebeurt 5 tot 7 dagen na de eisprong dus wie weet :)
    Zal voor je duimen :thumup:

ps: niet negatief denken, je hebt evenveel kans dat het wel goed loopt maar ik begrijp je angst hoor.

5. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    Hoi Kaley,
    Ik heb je berichten gelezen. Wat vervelend dat je dit driemaal hebt moeten meemaken. Ben je al voor onderzoek geweest?
    Zeker na 3maal lijkt me dat ze je zeker willen begeleiden in onderzoek.

Ik zag in je bericht dat je wel elke keer snel zwanger bent geraakt.
    Dat is dan een zekerheid die je hebt, dat je gemakkelijk zwanger wordt.
    Ik hoop dat je rust kunt vinden in de komende dagen.
    Morgen mag je testen he.

Sterkte!

Anneke,
    Wat lastig is dat soms he,
    dat we totaal geen grip hebben op die eisprong.
    Het is echt iets wat op zichzelf gebeurd.
    En wij maar testen en testen. :(
    Soms om kriegel van te worden.
    Ik probeer het zoveel mogelijk uit te stellen, dat testen.
    Ik heb Ovulatietesten en Zwntestjes in huis,
    maar ik vind de teleurstelling zo groot als het negatief is, dat ik liever probeer naar mn lichaam te luisteren.
    Wat bedoel je met je hebt je temp kaartje in je album?
    Ik wil daar wel even een blik op werpen. :rolleyes:

xcobi

6. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    hey Cobi,
    als je bij mn berichten op album klikt (je moet wel ingelogd zijn) dan zie je mn foto's. Ik heb er maar 1 en dat is mn temperatuur kaartje.
    Het is de 2de keer dat ik die ovu testen gebruik maar heb nog nooit een posi test gekregen. Ik denk dat ze niet bij iedereen werken.
    Natuurlijk hoop ik dat ik vanavond alsnog mijn piek krijg en dan klopt het wel dat ik mn ei pas vrijdag krijg maar denk dat het al geweest is omdat mn temp al 2 dagen hoger ligt.... Is echt om gek van te worden. Mocht het zo zijn dan is het de laatste keer dat ik ze koop.
    Als je van jezelf goed kan aanvoelen wanneer je je ei krijgt dan is dat ideaal natuurlijk :)

7. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    Hoi Anneke,

Even over je temp lijst.

Ik zie in je curve dat je temperatuur iets zakte een paar dagen geleden, waarna hij ineens oploopt. Het moment dat je temperatuur dus zakt ,
    op het laagste punt, is het moment van je eisprong.
    Aangezien alleen je ochtendtemperatuur telt,
    is niet precies vast te stellen wanneer dat geweest is.
    Dit kan nl. 's avonds toen je naar bed ging geweest zijn,
    maar ook midden in de nacht.

Als je op een gegeven moment een soort patroon uit je grafieken kunt halen, kun je ongeveer bepalen wanneer je vruchtbare periode is.
    Het beste kun je dan voor die tijd klussen,
    aangezien het zaad van de man kan overleven tot ca. 7 dagen,
    en een eicel blijft maar een paar uur in leven.
    Dus na je eisprong is er nog maar een hele kleine kans op bevruchting.

Deze algemene temperatuurcurve is niet geschikt om te bepalen wanneer je vruchtbaar bent. Je kunt het alleen gebruiken om te zien of je cycli ovulatoir zijn. Als de temperatuur omhoog gaat (onder invloed van het hormoon progesteron dat vanaf de ovulatie wordt aangemaakt) is het al te laat om zwanger te worden. Het geeft je dus voor de volgende ronde wat inzicht, mits je cyclus elke maand gelijk is.
    Dus ik denk dat je net je eisprong hebt gehad.
    Zit er nog een zwangerschapskans in voor je?...
    Wat verwacht je zelf?

Bovendien vindt de bevruchting plaats in de eileider en zaadcellen doen er uren over om daar te komen.

Weetje, je kan denk ik het beste proberen regelmatig te klussen.
    Dat proberen mijn man en ik ook.
    En dan dus om de dag. Elke dag is niet beter,
    maar die dingen weet je vast al.

8. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    Cobi, je kent er wel wat van zo te lezen :)
    Ik weet niet wat ik er van moet denken.
    Mn temp steeg op dag 14 dus ga ik ervan uit dat ik op dag 13 mn eisprong had. Dan zou ik op dag 12 en 13 gevreen moeten hebben. Ik heb op dag 12 's morgens gevreen.
    Jij denkt dat ik mn eisprong misschien had bij mn laagste temp en dat is op dag 10?
    Kan een eisprong echt een week te vroeg komen? Ik heb normaal een regelmatige cyclus van 30 maar 't kan zijn dat die nog in de war is door mn miskraam. Ik weet het niet meer. Ik had een cyclus van 35 na mn MK en dacht dat deze maand wel terug 30 zou zijn.
    Ik ga in de late middag nog eens testen en vanavond ook. Ik hoop dat mn piek nog komt :(
    En anders heb ik nog een kleine kans deze maand en anders volgende maand dan weer.. dat wachten is vreselijk en ben zo ongeduldig van nature al pff

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

*Break in*

Normaal gezien kom ik hier niet meer, maar ik was nieuwsgierig hoe het hier zou zijn...

En ik las de uitleg van Cobi aan Anneke en ik wil daar toch even op inhaken...
    Ik ben nl. werkzaam geweest in de fertiliteitsbranche...

Gemiddeld blijft het zaad van de man ca 72 uur in leven in het vrouwelijk lichaam. Dit verschilt wel aangezien het te maken heeft met diverse factoren, bijvoorbeeld de omgeving van de vagina... de zuurtegraad van je slijm en het moment van de cyclus en uiteraard de kwaliteit van het zaad van de man.
    Maar gemiddeld genomen mag je dus 72 uur rekenen...

Dan de eicel... na de eisprong is een eicel nog tot 24 uur te bevruchten. Hoe dichter je bij de 12 uur zit na de eisprong hoe beter natuurlijk... maar het kan dus heel goed...

Je meest vruchtbare dagen zijn dus de 2 dagen voor de eisprong, de dag van de eisprong en de dag na de eisprong.

@Anneke, als je daadwerkelijk je eisprong hebt gehad op dag 10 is dat aan de te vroege kant hoor... Dat zou je even in de gaten moeten houden...
    Een cyclusduur van 35 dagen mag nog net in de fertiliteit. Wanneer je hierboven komt en dat komt vaker voor is het een reden er naar te laten kijken..

Succes meiden!

*Break out*

10. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    Hi Anneke,
    Ik vind het toch lastig hoor dat tempen. Dat heb ik zelf nooit gedaan, omdat ik het idee heb dat het meer onduidelijkheid brengt dan helderheid... En dat is misschien nog wel frustrerender. Ik denk idd niet dat je eisprong op dag 10 was, als je normaal een cyclus van 30 dagen hebt. Is dit je 2e cyclus na de mk?
    Ik ben ongeveer weer klaar met ongi zijn. Toch wel fijn, weer een klein stapje verder. Ik moet zeggen dat mijn menstruatie echt behoorlijk heftig was. Nu zit ik ook in de 2e cyclus na mk. Ik bn blij dat ik niet ineens een volle week ongi wordt. Dat hoor je ook wel eens, dat dit na een mk erg verandert. Heb jij dat ook of niet?
    Mijn 1e cyclus na de mk was ook iets van 36 dagen. Maar ik wist dat ik niet zwanger was, niets voelde zwanger in mijn lijf. Wel jammer, want we hadden een beetje gehoopt dat het in 1 keer weer raak zou zijn...

Hoe oud ben je? Heb je haast met het kinderen krijgen?
    Mijn man en ik hebben tegen elkaar gezegd dat er geen druk achter ligt.
    En een paar maandjes eerder of later moet niet uitmaken.
    Ik doe mijn best om dit te geloven en echt te voelen. Dat zorgt namelijk echt voor rust. Toch houdt het me allemaal wel bezig. Het is ook zo'n leuk onderwerp! zucht :D wij vrouwen en ons voortplanten, wat is dat toch he ;)

11. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    hey Wishgirl, hopelijk gaat alles goed met je. Blij je hier even te zien.
    Bedankt voor de info. Zo leer ik weer wat bij.
    Ik ga er vanuit dat mn cyclus weer 30d is maar de maand na mn MK was deze 35. Ik hoop eenmalig dus. Ze zeggen dat je ongi na een MK 4 tot 8 weken op zich kan laten wachten dus vindt de 5 dagen vertraging wel meevallen. Voor een cyclus van 30d vind ik een eisprong op dag10 ook wel te vroeg. Vorige maand was mn eisprong (als die er was ook heel vreemd) Ik ga over een uurtje een ovu test doen en hopelijk moet mn eitje nog komen :)
    Bedankt lieve mensen :D

12. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    hey Cobi, ik ben zelf 33 jaar, wordt 34 in september. Ik wil wel een kindje voor ik 35 ben. Ik heb net mn eerste ongi na de MK achter de rug en deze was heel heftig en duurde langer dan normaal. Ik telde de cyclus na mn MK dus niet mee omdat ik denk geen eisprong gehad te hebben na mn MK.
    Mn man en ik willen het ook niet pushen maar ik merk van mezelf dat ik er heel erg mee bezig ben. Voor mn MK had ik dit helemaal niet maar ik was dan ook meteen zwanger geworden wat ik toen niet verwachtte omdat ik aan het ontpillen was (dacht ik).
    Ach ja.. ben blij dat je er weer naar uitkijkt. Is heel normaal :)
    Hopelijk mogen we snel op de roze wolk :D

13. Niet meer actief

hey meiden

@cobi....sta onder controle bij het UMCG en heb hsg onderzoek gehad bloedonderzoek en alles was perfect in orde

stolselonderzoek en chromesonen onderzoek doen ze niet want heb 2 gezonde kids en zwanger worden is bij mij geen probleem ze zegt (mijn gyn)dat het elke x weer een wonder is als je zwanger word het moet ff 1x goed pakken en komt vaker voor op deze leeftijd dat je iets langer moet wachten op een goeie zwangerschap

en we moeten gewoon even wachten heb de test in huis liggen ik denk dat ik morgenvroeg ga testen en misschien w8 ik ook nog wel even aangezien het eerder mis is gegaan

liefs kaley

14. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    goedenavond

15. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    hey Jootje.. en en en ? :D

16. tinkelbel85

tinkelbel85 Niet meer actief

goedeavond allemaal

17. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    geen idee :oops:

18. tinkelbel85

tinkelbel85 Niet meer actief

kan iemand mij op de lijst aanpassen heb mijn ei eerder dan vewacht zit nu op een cyclus van 28 dagen mijn NOD is nu 20 maart

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    doe ik wel even tinkelbel

alles goed trouwens?

20. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland

3 zwangeren in September 2007
    3 zwangeren in Oktober 2007
    9 zwangeren in November 2007
    5 zwangeren in December 2007
    8 zwangeren in Januari 2008
    6 zwangeren in Februari 2008

Zwangeren in Maart 2008
    1.
    2.

NOD Maart 2008

05-03-2008: Jootje24 (ronde 2)
    10-03-2008: Caro73 (ronde 4)
    08-03-2008: Marije1980 (ronde 10)
    19-03-2008: Kimmetjuh1981 (ronde 2)
    20-03-2008: Annna (ronde 1), Tinkelbel85 (ronde 2)
    21-03-2008: Anneke99 (ronde 1), Thura (ronde 3)
    22-03-2008: Derona (ronde 4), Selina26 (ronde 3)
    23-03-2008: Miek 74 (ronde 3)
    27-03-2008: Wwjc19 (ronde 3)
    29-03-2008: Sabien99 (ronde 2)
    30-03-2008: Lovelylove (ronde 3), Roosje75 (ronde 2)

NOD April 2008
    02-04-2008: Goudvis22 (ronde 3)
    03-04-2008: Jent (ronde 6)

Deel Deze Pagina