Na miskraam gaan we er weer voor !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door appelappel, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik kom er net achter dat ik me vertelt heb met de rondes, ik zit nu in de 4e ronde na MK.

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat een hoop verdrietige verhalen eigenlijk! Word er helemaal sip van...
    Vanmorgen was een goede vriendin voor haar 1e echo, hartje klopte, zo blij voor haar, maar toch voel je je dan verdrietig!

Ik heb trouwens dat ik nu heel erg bezig ben met zwanger worden en voor mijn zwangerschap niet!
    Nu tel ik de dagen af tot mijn NOD, ben ik gefixeerd op elk pijntje en krampje in mijn lichaam (buik dan).
    Om gek van te worden...
    Vanaf sept. gaat vriend in een interne opleiding tot eind december, dan zien we elkaar alleen het weekend.. Bah, dan wordt zwanger worden nog moeilijker!

(sorry, wat een gezeur!)

3. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hallo dames!

Ik wil me hier ook wel even melden...
    Ik heb op 12 april een curettage gehad na een zwangerschap van 9 weken. :cry:
    Daarna 1 menstruatie afgewacht en er weer voor gegaan. Nu ben ik vandaag weer ongi geworden dus ik ga nu ronde 4 in na de miskraam.

Ik vind het eigenlijk steeds minder leuk worden. De lol is er een beetje vanaf na de miskraam. Het lijkt voor mijn gevoel wel alsof er nog meer druk achter zit of zo... Maar ja, zo voel ik me eigenlijk altijd als ik weer ongesteld ben geworden. Dan heb ik echt even een dip....

Maar goed, ik zit dus in de 4e ronde en m'n NOD is 14-9.

Ik wil alle dames hier veel succes wensen en ontzettend veel geluk! Wel fijn om met lotgenoten te praten.

xx Marije

4. Princess

Princess Actief lid

Ik heb het dus blijkbaar andersom. Ik fixeer me nergens meer op.

Daarstraks toch weer iets treurigs meegemaakt. Kom in de Carrefour om boodschappen te doen en ik kom daar een oude schoolvriendin tegen (zeker 10 jaar geleden dat ik die nog gezien heb). En je raadt het al, baby'tje in maxicosi. Ik vraag zo "hoe oud is hij?" en zij 't was een ACCIDENTJE! hij is 3 maanden nu. En jij? nog een kindjes?

ik kon wel door de grond zakken in haar plaats .....

En inééns was mijn dag dus weer slecht hé, stond ik aan de groenten te blèten... *zucht*

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    princes ik had het gisteren, bij ons in dorp groot feest met moederdag. Komt er iemand naar mij, ik wou je komen feliciteren maar je man verteld dat je gisteren je kleintje hebt moeten afgeven.

een een familielid zei tegen m'n man, ge moet het vervolg zo vroeg niet zeggen he als ge maar weken zijt, m'n man zei wablief :x hij zei we zijn 11 weken en gisteren hebben ze het eraf gehaald , hij was razend. Kan eerlijkgezegd dit van haar verwachten, ee echt schijtwijf, stikjaloers. Sorry maar sommige mensen mogen wel eens nadenken wat ze zeggen, had het gisteren al zo bijzonder moeilijk door moederdag dat bij ons gevierd werd, de kids en man hadden voor mij ontbijt op bed gezien , kon wel huilen. :oops:

6. Princess

Princess Actief lid

Doet me pijn dat jij ook zo'n domme reactie gekregen hebt, Zico. Alsof we nog niet genoeg verdriet hebben.

't is triest hoe sommige mensen reageren! Dan zeggen ze "ach, volgende keer beter..."

sorry, maar dan heb ik liever geen reactie!

Ik zie dat je van de Kempen bent Zico, van waar juist?
    Sterkte meid xxx

7. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    He meiden,

Ik ben Lotte en heb vorige maand een kleine miskraam gehad. Het voelde zo k*t. We waren niet bewust bezig met een kindje te maken, maar we waren zo blij dat ik zwanger was. Gelijk tegen wat mensen gezegt. We waren zo blij. En dan, krijg je een miskraam. En weet je, nu heb ik ruzie met mijn zus dat ik niet gelijk tegen haar heb gezegt dat ik een miskraam heb gehad, terwijl ze geeneens wist dat ik zwanger was. Dat wilde ik eerst nog tegen mijn ouders vertellen. Mijn schoonouders en een paar vriendinnen wisten het en dat was het. Voelde me al zo schuldig. Waarom weet ik niet.. maar ik voelde me zo schuldig..
    Maar we zijn nu wel gelijk verder gegaan met proberen voor een baby. Eerste ronde heb ik gehad en nu ga ik voor de tweede ronde.

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt.

Groetjes Lotte

8. Emmi

Emmi Actief lid

13 mei 2007
    138
    0
    16
    hey

ik zit in mijn 2de ronde. Maar heb een vraagje Ik heb eigenlijk maar 1dag maandstonden gehad en het was niet veel en de dag daarvoor een heel klein beetje. Nu vraag ik me af of dit wel maandstonden zijn? Ik was 2 weken overtijd en was eigenlijk blij dat men maandstonden er waren want dan moest ik tenminste niet meer zo onzeker zijn. En nu ben ik dus weer onzeker :( Word er een beetje gek van :)
    Want ik dacht dat het deze keer raak was omdat ik 7 dagen na mijn eisprong roosbloed had verloren. Heb wel vorige week getest en was neg.

Wat denken jullie

Liefs emmi

9. Emmi

Emmi Actief lid

13 mei 2007
    138
    0
    16
    Inderdaad dat heb ik ook. En daarmee dat ik met mijn vriend heb afgesproken dat we het liefst zwanger zouden willen geraken binne 8 maanden. Zo is er ook minder druk om zwanger te geraken. Maar eerlijk gezegt lukt dat toch ni zo want ben er heel de tijd mee bezig. Ik heb heel de tijd het gevoel dat er iets ontbreekt

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dag meiden,
    Het doet goed om ervaringen met jullie te kunnen delen. Vele vrouwen uit mijn omgeving, familie en vrienden hebben al kindjes of zijn zwanger en weten niet wat het is om een miskraam te hebben gehad.
    Voordat ik in april wist dat ik zwanger was, waren we er nooit bewust mee bezig geweest, ik wist pas na 6 weken dat ik zwanger was en helaas liep het fout na een kleine 10 weken. Nadien wilden we er écht voor gaan en ik heb me gedurende de voorbije 2 rondes zo gefocust op de aankomende eisprong en het klussen dat ik er nu een beetje genoeg van heb :rolleyes: Het liefst ben ik er niet teveel mee bezig maar soms is dat inderdaad zo moeilijk van je af te zetten.
    Het was zelfs zo erg dat ik voorbije ronde allerlei symptomen had dat ik dacht echt weer zwanger te zijn maar helaas. Wat een teleurstelling.
    Anderzijds was ik wel blij om ongesteld te zijn want na een miskraam denk je dat nog niet alles onmiddellijk op orde is daarbinnen.
    Mijn vriend en ik hebben afgesproken het iets rustigeraan te doen "we zien wel wanneer het komt", hij is tenslotte 2 jaar jonger dus voor hem hoeft het niet per se meteen. We zullen zien, ik vind het wel erg spannend, maar wel een nadeel dat mijn cyclus zo erg lang is :rolleyes:
    Ik wil de meiden hier alleszins veel succes wensen en dat we snel weer op die roze wolk mogen gaan zitten.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    NOD:

20-08-2007 Lola1982 (ronde 2)
    26-08-2007 Princess (ronde 1)
    27-08-2007 Loesjuh (ronde 5)
    27-08-2007 Bahar (ronde 5)
    28-08-2007 Manon F (ronde 1)
    28-08-2007 Jent (ronde 5)
    06-09-2007 Marleen123 (ronde 2)
    09-09-2007 Vruchtje24 (ronde 2)
    09-09-2007 Liesje76 (ronde 2)
    10-09-2007 Sabien99 (ronde 2)
    11-09-2007 Hummel: (ronde 2)
    14-09-2007 Marije1980 (ronde 4)
    27-09-2007 Emmi (ronde ?)

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Marije ik heb je op de NOD lijst gezet!

Wordt toch wel wat drukker hier.

Ik heb ook vaak onbegrip gehoord of nare opmerkingen.
    Mijn eigen pa zei: (net nadat ik van het ziekenhuis kwam om te kijken of het kindje echt dood was) in mijn voicemail: het leven gaat door!
    Whaaaa, tuurlijk gaat het leven door, maar op dat moment staat het leven voor mij stil!

En de opmerkingen: Volgende keer beter, nu weet je dat je zwanger kan worden.

Bah, bah, bah!

Mensen die het niet hebben meegemaakt begrijpen het niet!

Nog maar een paar dagen voor mijn NOD, maar heb het gevoel dat de :evil: :evil: eraan zitten te komen!

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    :oops: Dat was 2 keer! :oops:

14. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Goedemorgen meiden,

Ik heb net een setje zwtesten besteld op de site,
    van alles 1.... ;) je kunt nooit
    genoeg hebben...
    Ik ga volgende week kijken of ik nog posi test,
    hoop dat alle hcg eruit is :rolleyes:

Na dinsdag en woensdag wat oud bloed verloren
    te hebben is het nu weer over...

Gaat het bij jullie allemaal een beetje?

LIEFS nony

15. Assie

Assie Actief lid

21 jul 2006
    172
    0
    0
    Coordinator Vastgoed
    Limburg
    Hallo Lola,

Wil je mij ook op de NOD lijst zetten? (zie een paar meeltjes terug)

Ik weet trouwens precies wat je voelt met de "goed bedoelde" opmerkingen. Bij mij zeiden ze ook vaak: aaaahhh je hebt er toch 2!

Ja, dat weet ik wel maar neemt niet weg dat deze derde net zo gewenst is als de andere 2.
    Ik neem het ze verder niet kwalijk. Ze weten niet wat ze zeggen omdat ze het niet hebben meegemaakt.

Liefs Assie

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hai Nony,
    idd, zwangerschapstesten kunnen nooit kwaad... Wanneer je weer zwanger bent, kun je ze gewoon bewaren voor de volgende keer! ;)

Laten we hopen dat alle hormoontjes snel uit je lichaam zijn en dat je lichaam weer helemaal op gang komt!

Ik had een zwangerschap van 15 weken en 6 dagen en na 2 1/2 week testte ik al weer negatief!

17. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ lola

ja ik hoop dat ze bij mij ook weg zijn, dan test
    ik de volgende keer niet met een twijfel gevoel.

Hoelang heeft iedereen last gehad van oud
    bloedverlies?

LIEFS nony

PS mag ik ook op de lijst ik houd het op
    13 sept 6 weken na mk

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik heb een curretage gehad 14 de en verlies nu nog een beetje bloed

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    NOD:

20-08-2007 Lola1982 (ronde 2)
    22-08-2007 Assie (ronde 1)
    26-08-2007 Princess (ronde 1)
    27-08-2007 Loesjuh (ronde 5)
    27-08-2007 Bahar (ronde 5)
    28-08-2007 Manon F (ronde 1)
    28-08-2007 Jent (ronde 5)
    06-09-2007 Marleen123 (ronde 2)
    09-09-2007 Vruchtje24 (ronde 2)
    09-09-2007 Liesje76 (ronde 2)
    10-09-2007 Sabien99 (ronde 2)
    11-09-2007 Hummel: (ronde 2)
    13-09-2007 Nony (ronde 1)
    14-09-2007 Marije1980 (ronde 4)
    27-09-2007 Emmi (ronde ?)

Assie en Nony jullie staan erbij!

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Sommige mensen snappen het ook echt niet. En dan nog dat je er nog 2 hebt? Dat maakt het verlies echt niet anders!

Ik heb echt met vlagen bloedverlies gehad.
    Ik had 3 dagen echt bloedverlies. Toen wat minder, heel eigenwijs seks gehad, meteen weer bloeden. En daarna was het als ik te druk deed of was dan bloedde ik weer... Toch zeker zo af en toe nog bloedverlies gehad 3 weken na de curretage.

Zico, hoe gaat het nu met jou? Aangezien het nog maar zo kort terug is. Trek je het allemaal? En hoe voel je je lichamelijk?

Deel Deze Pagina