Hallo dames, Er zijn meer topics geweest over de Etos zwanger worden pillen, maar ik heb er ook een vraagje over en misschien is ie wel heel stom In april wil ik stoppen met de pil zodat ik kan ontpillen en mijn cyclus weer zijn normale loop kan gaan. Nou las ik over foliumzuur dat het wordt aanbevolen om daarmee te beginnen een maand vóórdat je gaat stoppen met de pil. Nou vroeg ik mij af of dit ook geldt voor de Etos Multi zwanger worden pillen..? Dus kan ik deze nu al slikken terwijl ik in april ga stoppen met de pil? Ik heb het gevraagd aan de winkelmedewerker en in eerste instantie zei ze dat je eerst moet stoppen, maar toen ik vertelde over foliumzuur zei ze ineens ohja, ja nee inderdaad daar kan je nu al mee beginnen. Was dus niet super overtuigend (heb ze by the way wel meegenomen, heb ik ze maar alvast in huis). Weten jullie hier misschien meer van? Alvast bedankt! X
Is geen gekke vraag hoor! Ik ben er zelf ook mee begonnen, toen ik de pil nog slikte... Wou ze 4 weken slikken voor ik met de pil zou stoppen. Volgens mij is dat geen probleem.
wel handig om te weten is dat als je van jezelf een regelmatige cyclus hebt deze giga in de war kan komen door die etospillen.. Heb je een hele onregelmatige cyclus dan kan je bij die pillen baat hebben.
ik ben ook nog niet gestopt maar heb de etos zwanger worden pillen ook al in huis. we willen dat ik deze strip nog leeg maak en dan stop. ik vond het eigenlijk zonde om nu al die etos pillen te slikken aan gezien ze best prijzig zijn en heb gewoon een potje foliumzuur gekocht. die slik ik nu en gebruik de etos pillen als ik echt gestopt ben. slik ik in ieder geval folium zuur
Die heb ik ook!! Ik ben er de laatste week van de pilstrip mee begonnen, ook om het feit dat deze eventueel je cyclus regelmatig kan houden. Kan ik wel gebruiken met een onregelmatige cyclus (oke voor het pilgebruik weet nog niet hoe het nu zal lopen natuurlijk) Ben benieuwd wat het bij jou doet
Bedankt voor jullie reacties ja ik snap dat je het zonde vindt, dat is het misschien ook wel een beetje. Wel handig om te weten dat het mn cyclus ook flink in de war kan brengen.. Ik heb namelijk echt geen idee meer hoe mijn cyclus was. Daar lette ik 'vroeger' eigenlijk nooit zo op Is het dan wel verstandig?? Toen ik vriendlief om zijn mening vroeg over bovenstaande vraag zei hij: waarom stop je vanavond niet gewoon? (hij is helemaaaaal niet ongeduldig hoor ) Van dat idee werd ik ineens heel erg zenuwachtig hihi. En ik denk er nog serieus over na ook. Dan wil ik nog wel 8 weken veilig klussen.. Is het erg om halverwege je strip te stoppen? Wat een vragen he.. X
Nee hoor, als je veilig vrijt of geen moeite hebt met een ongelukje kan dat geen kwaad. Ik zou hem zeker het raam uit doen. Misschien heb je in het begin wel helemaal nog geen cyclus. Dat kan. En dan heb je die eerste 8 weken er alvast bij zitten. Ook starten met die pillen kan geen kwaad. Je voegt alleen vitamine toe die normaliter in een gevarieerde voeding ook zitten. Ik geloof er overigens niet in dat die vitamine je cyclus in de war kunnen gooien. Ik slik ze nu 2 maanden, maar toen ik 4 maanden gestopt was met de pil, was mijn cyclus ineens van 30 dagen naar 40 dagen gegaan. Als ik toen die pillen was gaan slikken had ik vast die schuld aan de pillen gegeven. Maar ik denk dat ontpillen tot zeker een jaar na stoppen je cyclus van de wijs kan brengen. In principe is alleen foliumzuur voldoende. Ik zelf vind de vitaminepreparaat een fijn idee, zodat ik van alles zeker te weten genoeg binnen krijg.
@Gin: ik heb ook geen idee hoor hoe mijn cyclus was voor ik begon met de pil! Maar net als Babke vind ik het prettig om de Etos-pillen te slikken, zodat ik zeker weet voldoende vitaminen binnen te krijgen die belangrijk zijn voor de zwangerschap.
Hoi Gin, Als ik jou was, zou ik wat je vriend ook zegt, inderdaad zsm stoppen met de pil. Het ontpillen kan een poosje duren en als je op een andere manier anticonceptie gebruikt, meteen vanaf het moment dat je gestopt bent met de pil, is de kans op zwangerschap vrij klein. Blijf wel de foliumzuur slikken. Over de zwanger worden pillen. Ik zou eerst kijken wat je cyclus wordt zonder pil(len). Als jij een heel regelmatige cyclus hebt, is het jammer om ze dan nu al te gaan gebruiken, als je toch nog niet zwanger 'wil worden'. De pillen zijn inderdaad erg prijzig. Op het moment dat jullie er echt voor willen gaan, kun je altijd nog een cyclus lang proberen of het voor jou werkt. Ik heb er baat bij gehad, heb een korte LF, ongeveer 8 dagen. Bij beide zwangerschappen ben ik in de ronde dat ik de pillen gebruikte, zwanger geraakt. Of dit aan de pillen ligt, is natuurlijk wel de vraag, maar een beetje extra ondersteuning van je cyclus in de vorm van vitamines kan naar mijn idee nooit kwaad! Succes ermee!
Ik heb ook een hele korte LF. Door deze pillen raakte alles in de war. Na 2 maanden gestopt. Die maanden had ik geen hogere temp. Wel een week lang een positieve ovu test..
Ik ben met mijn korte LF ook met Etos pillen gestopt toen we voor de eerste gingen. Uiteindelijk gewoon zwanger geworden met foliumzuurtabletjes van de KV.
@Gin, ik zou het me geen 2x laten zeggen om vanavond te stoppen met de pil maar die overweging moet je voor jezelf nemen natuurlijk zover ik weet is het niet erg om half in je strip te stoppen hoor! Als je nog 8 weken veilig wilt klussen, zou ik pas over week of 4 starten met foliumzuur, bedoeling van starten met foliumzuur voor pilstop is om vitamine goed in te laten werken in je bloed, zodat mocht je in 1x zwanger raken, je baby gelijk voldoende foliumzuur kan opnemen. succes met het maken van een keuze en hoop voor jullie op een snelle en mooie zwangerschap
Ik denk dat ik naar mn lief luister en vanavond al stop met de pil. Het kan geen kwaad om op tijd te beginnen met ontpillen. Ben er alleen nog niet uit of ik morgen wel/niet begin met de zwanger worden pillen. Ik denk dat ik mn eerste (twee) normale cyclus even afwacht. Super raar dat ik van het een op het andere moment besluit om vanavond te stoppen met de pil! Het klinkt ineens heel echt en vind het zelfs een beetje spannend terwijl we het voorlopig nog niet eens 'voor het eggie' gaan doen haha
Met de Etos zwanger worden pillen werd mijn cyclus gelijk een week langer! Bij mij komen ze er dus niet meer in. Vond ze ook erg groot, en je moet ze 2x per dag innemen. Overgegaan op vsm puur mama, bevalt een stuk beter! Ik zou wel even informeren bij je huisarts of het kwaad kan om halverwege je strip te stoppen.. Lijkt me beter om je strip gewoon af te maken, je onttrekkingsbloeding te krijgen en dan gewoon niet meer te beginnen. Weet niet of het echt zo is, maar dat zegt mijn gevoel haha
Ik slik de pillen nu euhmm sinds zaterdag Wat gaan die dagen langzaam als je erges op wacht..... Heb alleen wel wat nadelen ontdekt tenminste denk ik of het valt gewoon samen met het starten van deze pillen... Hoofdpijn, geen ontlasting en als het komt is het keihard gevolgt door diarree, moe gewoon een beetje bleh eigelijk Heeft iemand hier ook last van gehad of is het toch een samenvallen en heb ik gewoon een opkomend griepje onder de leden...?
Midden in je pilstrip stoppen kan de cyclus inderdaad in de war schoppen. Ik heb beide keren "gewoon" de strip afgemaakt, onttrekkingsbloeding afgewacht en vanaf de eerste dag van mn bloeding gaan "tellen" Op zich kun je best die Etos pillen slikken naast de pil hoor.
ik ben middenin de strip gestopt en had meteen een regelmatige cyclus... Het KAN je cyclus in de war schoppen, maar dat hoeft niet. Ontpillen is sowieso voor iedereen anders.
Hallo dames! Ik denk dat het inderdaad per persoon verschilt hoe je lichaam op de pillen reageert. Hetzelfde voor het ontpillen. Ik ben erg benieuwd hoe ik het ontpillen ga ervaren ik kon gisteravond alleen maar denken: ik ben gestopt met de pil.. Ik heb 'm gewoon niet genomen, ik ben echt gestopt! Haha en nog is het een raar idee. Denk dat het niet zoveel kwaad kan dat ik halverwege ben gestopt. Ik heb altijd de pil doorgeslikt (kan ook geen kwaad) dus of ik de strip nou afmaak of niet het is voor mij dan sowieso plotseling stoppen. Ben erg benieuwd! En het veilig klussen lijkt me ook wel weer apart haha X