Wie wil meedenken!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Ladymoi2, Aug 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

Jun 17, 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    :(:(Ik snap even iets niet. Heb nooit ovutesten gebruikt. Eerste keer.
    De eerste 3 testen elke dag zelfde tijdstip, rond 12 uur. Zijn licht positief....niet donkerder dan de controle streep. De vierde was veel lichter bijna wit zelfs. Dag daarna vergeten te testen en vandaag getest en een hele donkere streep. :(

Ik heb mijn eisprong gevoeld tijdens de eerste 3 dagen....volgens eisprong calculator online waren dat ook mijn vruchtbare 3 dagen zeg maar. Ik snap dus niet waarom de vijfde streep veel donkerder was! Echt positief dus!

Kan iemand mij aub dat uitleggen!

(14 juli eerste menstruatie dag cyclus 30 dagen ong)

2. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

Jun 17, 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
  3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#3 Be Happy, Aug 3, 2013
    Last edited by a moderator: Aug 3, 2013
    Je ovutest is nog niet positief geweest. Een lichtpositieve ovutest bestaat niet. Je eisprong is dus nog niet geweest.

Een ovutest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn.

Sommige vrouwen hebben de hele maand een licht tweede streepje. Elke vrouw heeft namelijk standaard een beetje LH-hormoon in haar urine.Dat is waar een ovutest op reageert.

In jouw geval dus doortesten tot beide streepjes in elk geval even donker zijn. De teststreep kan zelfs nog donkerder worden dan de controlestreep!

Qua eisprong voelen. Ga daar svp niet teveel van uit! Dacht het ook altijd te voelen. Maar uit ziekenhuiscontroles bleek dat juist het groeien van de follikels te zijn. Als die pijn helemaal weg was, dan was mijn ei pas gesprongen.

En online calculators gaan uit van gemiddelden. Jouw eisprong kan veel eerder of later plaatsvinden dan dat een calculator zegt. Die kan immers niet in jouw lichaam kijken?

Een eisprong op een cyclus van 30 dagen vindt gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen plaats tussen dag 12 en dag 20 van je cyclus. Dus hij kan nog komen!

4. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

Jun 17, 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor reageren happy...door blijven testen dus!

5. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Ik lees alleen niet of die hele donkere streep donkerder was dan de controlestreep. Was dat zo?

Heb je een foto, dan beoordelen we met je mee! :)

Inderdaad wat Be Happy zegt : de "eisprong voelen"kan inderdaad ook het groeien van de follikels zijn. Ik heb hetzelfde ervaren en dit gepolst aan de hand van echo's. Wat ik voelde was de groei, niet de sprong zelf ( die voelt altijd goed, wat een opluchting;))

En inderdaad: de apps gaan uit van gemiddelden. Bij mij klopt het niet. Nooit gedaan ook. Ik heb mijn eisprong rond dag 20.

6. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    Ik voelde idd ook het groeien en zodra de pijn weg is dan was mijn eitje gesprongen. Als beide streepjes nu even donker zijn dan zal je eitje binnen 12-36 uur springen. Veel succes!

Share This Page