Harde buiken met 16/17 weken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lilly, 26 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hallo,

Twee weken geleden kreeg ik tijdens een stoeipartijtje op bed met het zoontje van mijn vriendin enorme kramp in mijn onderbuik.
    Het voelde echt als spierkramp zoals je dat ook in je voet of kuit kunt voelen maar dan dus in mijn onderbuik. Ik ben rustig gaan liggen en heb het weg 'geademd'. Het was niet gewoon vervelend maar echt zeer pijnlijk.

Ook heb ik regelmatig een harde, gespannen buik en een pijnlijk en trekkend gevoel in mijn onderbuik. Voel me dan net een ballon op benen;)

Ik heb een paar moeilijke maanden achter de rug en heb me nu ziekgemeld vanwege (over)vermoeidheid en bekkenklachten.

Nu ik rust heb maak ik me een beetje zorgen over de invloed die de afgelopen stressvolle maanden op mijn kindje gehad zou kunnen hebben.
    En ik vraag me af of bovengenoemde verschijnselen normaal zijn zo vroeg in de zwangerschap of dat het een teken is dat ik (nog) rustiger aan moet doen.

Dit is mijn eerste zwangerschap en weet dus niet hoe harde buiken voelen en of datgene dat ik voel dus harde buiken zijn of iets anders.

Ik hoop dat je mij kunt helpen.

Vriendelijke groet
    Lilly

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is goed dat je rust neemt. Stress is nooit goed. Maar je kunt dat niet altijd vermijden.
    Het is wel vroeg voor harde buiken. Goed om naar je lichaam te luisteren en rustig aan te doen. Het is belangrijker om rust in je hoofd te hebben dan dat je de hele dag op bed ligt. Bewegen blijft belangrijk.
    Ga dus zeker elke dag een half uur naar buiten en wandel of fiets. Ook kun je wat ontspanningsoefeningen doen. Eventueel via de fysiotherapeut wat ademhalingstechnieken leren.
    En praat over wat je bezighoudt of schrijf het op, dat lucht op.

Mirjam

Deel Deze Pagina