miskraam dag 1 gelijk je menstruatie?

Discussie in 'Miskraam' gestart door mien1, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb vrijdag 10 feb een miskraam gehad kan ik dan die dag gelijk weer tellen als eerste dag van je ongie?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Volgens mij begint je cyclus pas weer als het HCG uit je lichaam is. Ik kan geen ervaring met je delen, nu na 2 weken test ik nog steeds positief. Volgens mij cyclus zou ik overmorgen mijn ei hebben, nou daar geloof ik geen drol van eerlijk gezegd....

3. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus je moet eerst testen zodat je weet dat het hcg uit je lichaam is ik dacht dat gelijk zou gaan als je de miskraam hebt?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

De afbraak van HCG kan erg snel gaan, maar ook heel langzaam. Heeft vaak ook wel te maken met hoe lang je zwanger was en hoe hoog je HCG dus al was, (alhoewel dat niet de enige factoren zijn).
    In ieder geval is dit technisch gezien wel dag 1 van je cyclus weer, alleen moet je er niet te veel op rekenen dat je cyclus normaal zal verlopen. Soms gebeurt dat wel eens, maar het kan rustig ook een paar weken langer duren dan normaal.
    Normaal gesproken is rekenen met een vaste dag voor je eisprong al niet handig, (die wijkt namelijk toch vaak af van gemiddelden), maar na een miskraam dus al helemaal niet.

Na de eerste miskraam testte ik 2 weken later negatief en een week daarop had ik mijn eerste eisprong alweer. Korte LF, die ronde, dus een week daarna alweer ongesteld.
    Na de tweede miskraam testte ik pas 5 weken later negatief, maar was mijn HCG blijkbaar wel al zo laag dat ik bij 4 weken en eisprong had.
    Miskraam 3 was zo vroeg, dat ik eigenlijk direct al weer HCG-vrij was, en toen had ik op dag 12 van m'n cyclus alweer een ei, (veel vroeger dan normaal).

5. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net een zw test gedaan er was een licht streepje te zien dus kan er nog niet vanuit gaan dat ik al hcg vrij ben erg balen weer.
    Ik was al bang dat deze keer Super lang zou gaan duren.
    Ik kan pas weer beginnen met clomid als ik weer ongie word.
    Als het erg lang gaat duren mag ik wel naar de gyn bellen.
    Ik ga gewoon van 10 feb tellen als ik over de 50 dagen heen ga bel ik de gyn want dan heb ik er geen vertrouwen in heb ook pco's.

Wat ik uit jouw verhaal opmaak dat je bijna schoon was van hcg dat je dan toch een eisprong kreeg.
    Als ik jouw handtekening lees erg heftig hoor 3 miskramen gelukkig dat je nu zwanger bent hoop voor je dat het echt goed blijft gaan.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thanks :) 't Is wel erg spannend deze keer, maar goed, we kunnen niets anders doen dan afwachten nu. Heb gelukkig wel wekelijks een echo, zodat we steeds van week tot week kunnen volgen of het nog goed zit ja of nee.

En ja, HCG moet onder een bepaalde waarde zijn, om weer een eisprong te kunnen hebben. Na zwangerschap/miskraam is het in je urine vaak wat hoger dan in je bloed, omdat het in je bloed afgebroken wordt en via de urine uitgescheiden. Vandaar dus dat je nog positief kunt testen, terwijl je cyclus alweer op gang is. Heeft ook alles te maken met dat we tegenwoordig erg gevoelige testen hebben.

Misschien ook handig om te tempen? Dat je weet of er wel of niet een eisprong is geweest? Want dan weet je ook dat je een week of 2 daarna zo ongeveer ongesteld zou moeten worden...

7. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel fijn dat je wekelijks een echo hebt kan me voorstellen dat je anders beetje gek word van zou het goed gaan of niet echt super spannend voor jullie.

Ik keet 10 min later nog is op die test en het streepje is nog best wel fel niet zo fel als die andere maar toch hij is goed zichtbaar je kan er niet omheen zeg maar.
    Ja zat ook te denken om weer te gaan tempen paar dagen geleden stond mijn hoofd daar nog niet echt naar maar nu ben ik toch weer wat meer bezig hoe mijn cyclus zou verlopen.
    Ik heb andere cyclussen ook getempt.

Deel Deze Pagina