Na miskraam:lichte menstruatie en toch positieve test.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mama van Julian, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Julian

20 feb 2007
    86
    0
    0
    medewerkster klantenservice Drogisterij.Net
    Stellendam
    Ik heb 28 feb een curettage gehad na een missed abortion en ben 28 maart ongesteld geweest (precies 28 dagen na de curetage).
    Deze week ben ik na ( op 23 april) na 26 dagen maar 1.5 dag ongesteld geweest en het was heel licht.
    Heb gisteren een test gedaan en deze was positief.
    Ik ben nu alleen erg bang dat er nog HCG hormoon in mijn lichaam zit van de vorige zwangerschap.

Weet iemand hoe lang dit hormoon in je lichaam blijft na een miskraam?
    Ben wel erg onzeker op dit moment.

2. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    8 a 9 weken kan je nog hcg in je lichaam hebben afhankelijk ook hoelang je zwanger was zei een vk tegen mij. Dus het zou bij jou kunnen duiden op een nieuwe zwangerschap.... spannend.

3. Mama van Julian

20 feb 2007
    86
    0
    0
    Stellendam
    ik was ruim 9 weken zwanger en het vruchtje is gestopt met groeien bij 8 weken en 3 dagen.

Ik hoop ook inderdaad dat ik zwanger ben, maar durf nog niet blij te zijn.

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi

Ik hoor toch wel een goed geluid....... De laatste keer dat bij mij hcg is geprikt was op 16 mart en toen was het al bijna weg....., dus 2 weken na curretage!
    Dus.................ik zou even bij gyn navragen maar ik denk dat het raak is!

Laat even iets weten als je meer weet.

Liefs Anette

5. Mama van Julian

20 feb 2007
    86
    0
    0
    Stellendam
    Ik heb het nagevraagd op het forum aan de verloskundige en zij zei, dat het hormoon al minder wordt als het vruchtje uit de baarmoeder is en dat ik nu echt zwanger ben.
    Ga deze week de verloskundige bellen en als het goed is kan ik dan voor een vroege echo komen.
    Ik dacht bij een week of 7. Dat zou wel fijn zijn.
    Ben wel onzeker hoor, maar probeer positief te blijven.
    Nou Anette, ik hoop van harte dat het bij jou ook snel weer raak is.

6. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Wat fijn, ik hoop dat je snel wat zekerheid hebt d.m.v. een goede echo!

7. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij mij was het hormoon na 2 weken ook al uit mijn lichaam, t kan dus vrij snel gaan. Ik ga heel hard duimen voor je meid. Maar toch stiekem alvast een beetje gefeliciteerd.

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Beste mamma van Julian,

Ik hoop heel erg voor je dat je zwanger bent! en het is al 'ruim' na je curettage, dus ik heb goede hoop voor je. Toch wil ik even reageren op wat de vk tegen je zei. Het hangt ook af van de duur van de zwangerschap. Ik had een missed abortion na 10 weken zwangerschap en na de curettage bleef ik nog 3 weken 'zwanger' testen. Daarna was het hcg weg. Na mijn spontane miskraam (5weken ongeveer) was het hcg al na 2 dagen weg. Kortom, de duur van de zwangerschap heeft absoluut invloed, ook al is het vruchtje weg.

Ik duim voor jou!
    Amber

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Heej

Alvast een kleine gelukswens van deze kans; gefeliciteerd dus. Laat me even horen wanneer je een afspraak hebt bij de gyn. ben zeeeeeer benieuwd.
    Ik heb vorige week testje gedaan (zie album) en zag een vage tweede streep, nog een test, hetzelfde maar twee dagen erna negatief, is nog even afwachten aan deze kant maar ik voel me prima nu en dat voelt ook wel erg lekker moet ik zeggen. En is pas de eerste ronde na mk dus...

Eej, super, geniet ervan, vind het zo leuk

Liefs Anette

10. Niet meer actief

ik wil even tegenspreken wat amber zegt, de duur van de zwangerschap heeft echt niks te maken met hoelang je nog hcg meet...mijn zwangerschap verliep al heel vroeg mis (met 4 weken geloof ik) en met 6 weken begon ik te bloeden, maar met deze vroege miskraam bleef ik na twee weken toch nog positief testen.

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ok. Blijkbaar toch erg verschillend per persoon. Maar ik geloof dus wel dat het hcg dus niet snel weg hoeft te zijn zodra het vruchtje weg is. (En dat heb jij helaas ook moeten meemaken)
    In ieder geval hopen we dat het bij mama van Julian allemaal ok is!

groet
    Amber

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een curetage gehad met 11wk (vruchtje was 10,5dg oud) en na 6 weken waren de hormonen pas uit me lichaam. ik werd ook pas 61 dagen na de curetage ongestelt dus dit was ook wel langer dan normaal. ik denk dat als je een menstruatie hebt gehad dat de hormonen ook uit je lichaam zijn, want met hormonen in je lichaam zou je niet ongestelt worden omdat het lichaam denkt dat je nog zwanger bent toch?

13. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Spannend zeg mama van Julian!
    Ik hoop dat je snel een echo krijgt, die je duidelijkheid geeft.
    Heel veel succes en alvast een kleine gefeliciteerd.

Groetjes Franka

14. Mama van Julian

20 feb 2007
    86
    0
    0
    Stellendam
    Ik houd jullie op de hoogte. Ik moet morgen werken en woensdag ga ik de verloskundige bellen en de "situatie" voorleggen.
    Ben wel benieuwd wanneer ik dan mag komen.
    Ik wil ook weer niet te vroeg een echo, want ik ben bang dat als ik te vroeg ga, het hartje nog niet klopt.
    Ik ben namelijk de vorige keer nog niet vergeten.
    Ondanks alles probeer ik wel positieft te blijven, maar ik heb wel zoiets van eerst zien en dan geloven.
    Ik was al zo verbaasd dat de test positief was. Wel vond ik 1,5 dag menstruatie erg weinig en deed eigenlijk alleen een test, ter bevestiging dat ik niet zwanger zou zijn. Het kwam dus wel als (weliswaar een aangename) verassing.

15. Mama van Julian

20 feb 2007
    86
    0
    0
    Stellendam
    Ik heb de verloskundige gebeld en mag volgende week dinsdag voor een echo komen.
    De assistente vond het bloedverlies ook vreemd en kon ook niet zeggen of ik echt zwanger ben. Het zou ook al misgegaan kunnen zijn, vanwege het bloedverlies, maar dat zou dan veel erger moeten zijn geweest, denk ik.
    Ze zei: Als het goed is, is het met een echo wel te zien of je zwanger bent. het is nog wel vroeg, maar ze kon wel begrijpen dat ik duidelijkheid wil.

16. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Ik ga voor je duimen!

17. Mama van Julian

20 feb 2007
    86
    0
    0
    Stellendam
    Weet iemand of er met 5 wk en 6 dagen al een klopppend hartje te zien is?

18. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    mmm volgens mij pas met 7 weken ongeveer!Maar met 6 weken moeten ze volgens mij al wel een mooi vruchtzakje zien met iets er in!hoop voor je dat het raak is!

liefs

19. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi Marisca,

Zelf heb ik 2,5 week geleden een miskraam gehad. Ik was bijna 11 weken zwanger. Afgelopen zaterdag (2 weken na de miskraam) heb ik een test gedaan en die was negatief. Ook na mijn eerste miskraam bleek uit een bloedtest dat het HCG al na twee weken uit mijn lijf was. Wat dat betreft is jouw positieve test denk ik gewoon een teken dat je zwanger bent. Wat dat betreft GEFELICITEERD! Wat het kloppende hartje betreft moet je dat volgens mij al wel kunnen zien hoor. Aan het einde van week 6 (dus 5 weken en zoveel dagen) gaat het kloppen volgens de verschillende tijdschriften die ik gelezen heb.

Ik hoop dat je een mooie echo hebt volgende week. Hou je ons op de hoogte? Tot die tijd in elk geval succes met wachten ;)

Liefs, Renée

20. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Oh ja, en die hele lichte menstruatie kan dan ook een innesteling geweest zijn?

Deel Deze Pagina