Hoi, Ik ben nu 16 weken zwanger en ik maak me veel zorgen over mijn zwangerschap. Dat komt omdat ik de laatste weken helaas in een erg vervelende situatie terecht ben gekomen. In het kort komt het er op neer dat we (man, zoontje en ik) zeer onverwacht tijdelijk geen huis hebben en bij mijn ouders inwonen. Daarnaast heeft mijn man door problemen op werk een burnout. Ik zelf rij elke dag op en neer tussen drie steden (wonen, creche, werk) en probeer alles in mijn gezin weer op de rit te krijgen voor mijn verlof. Door de enorme druk op mij (ik moet nu vrijwel alles alleen doen) is er totaal geen tijd meer voor mijn zwangerschap en loop ik de benen echt uit mijn lijf. Ik kom dan ook geen grammetje aan en ik heb de baby nog niet gevoeld (placenta ligt achter). Mijn zoontje voelde ik echter al met 17 weken, zou ik deze dan niet al moeten voelen? En kan zoveel stress/spanning kwaad voor de baby? Ik hoop dat je een antwoord voor mij hebt! Liefs, Suus
Hoi suus, Ik vind het erg vervelend voor je hoe het nu loopt maar ik lees dat je hard aan het werk bent om alles weer op pootjes te krijgen! Goed hoor! Maak je geen zorgen om je kindje die zorgt heel goed voor zich zelf. Je kindje pakt wat hij nodig heeft, dat gaat soms tenkoste van jou. Je komt niet aan of valt zelfs af. Dit geeft neit zolang je niet bewust afvalt. Dat je je kindje nog niet hebt voelen bewegen is heel normaal. Dat je je eerste kindje al bij 17 weken voelde is juist heel vroeg! En omdat je nu zo druk bent kan het zijn dat je die kleine beweginkjes net mist. Probeer tussen de bedrijven door af en toe wat tijd voor jezelf te nemen. Ga in bad of vroeg naar bed met een boekje. succes! Imke