Cytotec, pillen om de miskraam op te wekken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Devana, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devana

Devana Actief lid

8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Hoi meiden,

Wil graag mijn ervaring met cytotec met jullie delen.
    Deze pillen kreeg ik om de miskraam op gang te brengen.
    Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik de knoop doorgehakt, en hebben we een afspraak met de gyneacoloog gemaakt via de VK.

Om een lange verhaal kort te maken, bij de 1ste echo met 9 weken bleek dat het hartje van onze beeb niet meer klopte. Het maffe was dat dit op dezelfde dag als van de echo is gebeurt. Ons werd geadviseerd af te wachten op een spontane miskraam. Dat hebben we gedaan, maar na 5 weken (waarvan de laatste 1 1/2 met licht bloedverlies en zonder verder 'resultaat') Hebben we gekozen voor deze cyototec pillen, ik heb mijn lichaam nu genoeg tijd gegeven om het zelf af te stoten.

Vrijdag dus om 11.15 naar het zkh, waar ik deze pillen ingebracht heb gekregen. Bij pijn mocht ik wat asperine nemen. Binnen 24 uur zou het moeten gaan werken, dus thuis zenuwachtig afwachten. Om ongeveer 14.00 uur begon de elende, krampen... Deze werden steeds heftiger, en helaas werkte de asperines niet... 's avonds werd het nog beroerder, en het ergste was dat ik nog niet eens aan het vloeien was nog niks!
    'S nachts hebben we de vk en het zkh nog gebeld, de vk was met een bevalling bezig en verwees ons naar het zkh, en helaas gaf hier niemand gehoor. Ik weet niet hoe weeen voelen, maar ik geloof dat dit er niet ver vanaf zat.... Het kwam op een gegeven moment ook om de minuut, dacht ik ff te kunnen slapen kwam er weer één.. Wist gewoon niet hoe ik moest zitten liggen of doen. Heb 4 keer overgegeven, en heb minimaal bloedverlies gehad... Echt een 'helse'nacht voor ons

De volgende ochtend het zkh wel te pakken gehad, en ik mocht nu een ibuprofen + 2 asperines nemen tot 3 keer per dag.. Dit werkte gelukkig wel. Heb uiteindelijk wel wat stolsels verloren en bloed, maar ben bang dat dit nog niet alles is. Gister om 15.00 uur nam de kramp af.
    Maandag moeten we terugkomen voor evt 4 nieuwe pilletjes, maar ik ga nu liever voor een curretage (terwijl ik hier erg tegenop zie)

Ik hoop dat we het nu snel kunnen afsluiten en verder gaan, heb nu geen last meer.
    Wil niemand bang maken, en heb zelf ook door de vele positieve verhalen eerst voor deze pillen gekozen. Maar wil dit toch met jullie delen.

Liefs Devana

2. Vera1971

Vera1971 Lid

23 jun 2008
    15
    0
    0
    Hoi Devana,

Zoals je misschien hebt kunnen lezen, is bij mij bij een echo ook gebleken dat het vruchtje niet meer leefde. Omdat ik al veel nare verhalen over spontane miskramen had gelezen en we eind deze week op vakantie gaan, heb ik gelijk aangegeven dat ik een curettage wilde. Gelukkig kan dit morgen al!

Ook over die pillen had ik al soortgelijke verhalen gelezen, maar gelukkig is mijn IVF arts er ook helemaal niet over begonnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook helemaal niets voor voelde om nog zoveel lichamelijke pijn te ondergaan, terwijl je al genoeg emotionele pijn hebt! En er blijkt vaak genoeg dat een curettage alsnog nodig is omdat niet alles vanzelf los komt. Dan liever gelijk....

Heel, heel veel sterkte met alles en dat je maar snel weer zwanger mag zijn!

Groetjes, Vera

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik ben benieuwd of je nog op vakantie bent gegaan Vera. Helemaal niet gemeen bedoeld, maar ik heb nog weken lang na mijn curretage op bed gelegen van de pijn. In ieder geval sterkte!

Hoe gaat het nu met jou Devana?
    Ik heb ook Cytotec gekregen, 3 keer zelfs. Het werkte bij mij dus niet :( , geen 1 kramp gehad vandaar de curretage.
    Ik zou juist nooit meer voor een curretage kiezen, het is mij flink tegen gevallen. De eerste keer is het verkeerd gegaan, dus toen moest ik nog een keer. Bleek dat ze veel te veel slijmvlies weg hebben gehaald. Toen werd mij verteld dat ik grote kans op verklevingen zou hebben en kans dat ik niet meer zwanger kon raken :confused: . Terwijl ik van te voren duidelijk heb gevraagd of er risico's aan de operatie zaten i.v.m. volgende zwangerschappen. Hun antwoord was dat er geen enkel risico aan zat. En achteraf praten ze er maar omheen toen ik ze erop aan sprak.
    Gelukkig ben ik wel weer zwanger, maar mocht ik ooit weer een miskraam krijgen (wat ik niet hoop), zal ik de natuur zijn gang laten gaan.

Liefs Sisqa

4. Devana

Devana Actief lid

8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Nou afgelopen maandag bij de gyn geweest, en het zit er nog steeds...
    Ik heb aangeboden gekregen om nog een keer cytotec te krijgen, maar daar heb ik voor bedankt.. Wil dit niet nog een keer door.
    Dus morgen wordt ik gecurreteerd. Ik zie er wel tegenop maar, ik zit er verder ook gewoon doorheen.. We willen nu graag verder, en ik heb de hoop dat het spontaan komt nu wel opgegeven :(

@vera
    Allereerst wil ik jou bedanken voor je reaktie, en je veel sterkte wensen.
    Ik hoop dat alles goed is gegaan, en dat je wel lekker van je vakantie kan genieten... En dat je natuurlijk ook weer snel zwanger mag worden :D

@sisqa
    Wat vervelend voor je meis, ik hoop dat het bij ons anders gaat lopen...
    Ben zelf wel erg bang voor verklevingen, dat is ook de reden dat ik dit zo lang heb uitgesteld.
    Enne... Gefeliciteerd met je zwagerschap :D

Liefs Devana

5. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Dankje,
    Heel veel succes en sterkte morgen meid :( . Ik hoop ook voor je dat alles goed gaat.

Liefs Sisqa

6. Trees

Trees Niet meer actief

Devana heel veel sterkte morgen! Misschien heb je nog wat aan een positief verhaal over een curretage. Ik vond de ingreep en de pijn achteraf 100% meevallen. De kans op verklevingen is zeer klein (1 op 1000). Al met al vond ik de curretage tien keer fijner (in hoeverre je van fijn kan spreken natuurlijk :( ) dan de natuurlijke miskramen. Nogmaals succes!

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb er ook hele vervelende ervaring mee
    8 uur lang flinke weeen gehad zo ziek als een hond wel wat bloed maar vrucht was er niet uit
    2e keer weer wat bloed wel wat minder weeen maar nog steeds de vrucht bij me
    daarna gecurreteerd als ik dat geweten had ,had ik dat meteen laten doen
    wat een ellende die pillen

Bij mn 2e ma meteen laten curreteren

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Meis heel veel stertke vandaag!
    De curretage valt allemaal best mee!
    Sterkte!

9. Vera1971

Vera1971 Lid

23 jun 2008
    15
    0
    0
    Hallo allemaal,

Nou, ik heb maandag de curettage gehad en het is mij ook 100% meegevallen. Ik werd goed wakker uit de narcose en 2 uur later kon ik naar huis. Ik heb alleen wat lichte ongesteldheidachtige krampen en nauwelijks bloedverlies. Maar ik begreep wel van andere verhalen dat dat een week na de curettage alsnog op gang kan komen. Ik hoop van niet, want dan zit ik in Italie, als het natuurlijk zo goed blijft gaan als nu.

De dag na de curettage was ik alweer boodschappen aan het doen, alleen 's middags ben ik toen weer even een uurtje mijn bed ingedoken.
    Vandaag ook weer wat krampen, maar vrijwel geen bloedverlies. Gek hé, dat iedereen toch weer dingen anders ervaart. Zowel met een curettage als met de pillen, bij de een gaat het goed, bij de ander niet.

Ik zou in ieder geval weer kiezen voor een curettage de volgende keer, maar hopelijk komt die er niet meer!

Iedereen sterkte met alles of gefeliciteerd met de zwangerschap!

Groetjes, Vera

10. Devana

Devana Actief lid

8 mrt 2008
    138
    0
    0
    @ vera
    Nou ik heb de curretage ook gehad, heb er gelukkig niks van gemerkt..
    Heb geen nare naweeen gehad oid, voel me er goed onder en nu kunnen we weer verder gaan. Heb wel het vruchtje mee naar huis genomen, gelukkig mocht dit.. Nu kunnen we het thuis gaan begraven.
    Veel sterkte nog , onze tijd komt nog wel ;)

@alle andere lieve meiden
    Bedankt voor jullie berichten, heeft me erg geholpen..
    En dat we maar snel weer zwanger mogen worden :D

Liefs Devana

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hoi Devana,

Ben blij voor je dat de curretage goed is verlopen. Heel fijn dat je het vruchtje mee naar huis mocht nemen. Kan je toch nog afscheid nemen. Ik ben helaas te bang geweest om het te vragen, waar ik achteraf veel spijt van heb gehad.

En het gaat helemaal goedkomen met jou en Vera!

12. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
    hoi!
    blij te horen dat t ergste nu achter de rug is, lichamelijk

ik kreeg 2 citotec de dag voor mn curettage, maar de gyn zei dat ik "wat" kramp kon ervaren, niet gezegd dat t opwekkers waren, een pil voor avonds (met een helse nacht constante pijn als gevolg, en een voor 's morgens, wat al wat beter ging, toen weeën om de 5 min., waar je al niet blij van wordt) na de curettage was alle pijn gelukkig weg.

maar ik moet zeggen dat ik daar in mn hoofd nog maanden last van heb gehad, je wordt onvoorbereid in een weeëngolf gegooid, k had echt het gevoel dat je maar een nummer bent. Jouw verhaal lezende krijg ik weer rillingen, brrrrr

Sterkte meid, en succes met oefenen! ;)

13. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Sisqa! Ik lees in de berichten dat jij ook complicaties hebt gehad na de curretage. Ik hoor vandaag of ik in hetzelfde schuitje zit. Kun jij mij meer vertellen daarover (mag prive) want ik zie dat jij wel weer zwanger bent geworden.

14. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb je een pb gestuurd.

Deel Deze Pagina