na de curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door senna999, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik heb gisteren een curettage gehad en moet zeggen dat ik amper vloei, alleen wat roze... zou dit zo blijven of kan het nog erger worden?? we willen nml volgende week op vakantie maar durf niks te boeken.
    heb gelukkig niet al te veel buikpijn, red het met paracetamol.
    weet iemand hoelang dat je temp nog hoog blijft na een curettage?
    ze hebben na de ingreep nog een echo gemaakt en al het weefsel is weg, zou ik daarom zo weinig bloedverlies hebben?
    ik krijg ook geen controle meer, alleen word ik gebeld over 6 weken hoe het is gegaan.
    iemand ervaring?

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hey meid voor mij is alweer een tijd geleden dat ik een mk heb gehad, maar wat ik mij er nog van herinner: na de curretage ook beetje roze verlies gehad, maar verder geen buikpijn, krampen,donkere of hevige bloedverlies etc. Verbaasde mij juist dat ik me toch wel zo goed voelde lichamelijk, had blijkbaar meer verwacht. T zal natuurlijk niet bij iedereen t zelfde zijn, maar hier werd t bloedverlies niet erger, mij werd verteld dat dit zo was omdat ik helemaal schoon was van binnen te zien op de echo.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ten eerste heel veel sterkte met jullie verlies.

Het bloedverlies na een curretage kan heel verschillend zijn. Bij één van mijn curretages heb ik de eerste week nauwelijks gevloeid, maar na een week plotseling heel veel. Toevallig waren we toen ook net op vakantie. Het kan wel heel verschillend zijn en dat dit het is. Mijn temperatuur bleef gemiddeld tussen de 3-5 weken nog hoog. Ook dat kan per persoon wisselen.

Ik zou persoonlijk gewoon een vakantie boeken. Al het weefsel is weg en de kans dat er dan problemen zullen komen is klein. Mocht je nog wat napijn krijgen, kun je altijd een paracetamol nemen. Vakantie is misschien juist nu wel erg fijn na alles wat je hebt meegemaakt de afgelopen tijd.

4. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ik had ook weinig bloedverlies na de curretage, alleen de dag zelf nog wat mar verder niet meer. Wel heb ik flink buik/spierpijn gehad 3 dagen erna.
    Ik denk dat het heel verschillend kan zijn bij iedereen. Als je je goed voelt en geen verlies hebt zal ik lekker op vakantie gaan hoor!

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja denk dat we toch gaan, maar dan gewoon met de auto, kunnen we altijd terug als ik last krijg. en dan boeken we gewoon last minute. zou dan van dinsdag tot zaterdag zijn. tot nu toe alleen wat roze verlies, wordt niet meer of minder, buikpijn is bijna helemaal weg. alleen als ik lang sta dan krijg ik wat buikpijn maar op zich goed te doen.

bedankt allemaal voor jullie berichtjes.

Deel Deze Pagina