na miskraam nu gelukkig weer zwanger..maar die angst??!!help!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maris05, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    visagiste voor een groot cosmeticahuis
    alkmaar
    Juli afgelopen jaar een miskraam gehad na ong 5 weken. Was heftig,erg veel bloedverlies en heel veel pijn. Maar met goede moed weer verder en happy as i am,weer zwanger!!! heerlijk gevoel. Voel me nu ook anders dan de 1ste keer. Heb nu toch echt wel wat kleine klachtjes zoals borsten,onderrug,moe en bij vlagen misselijk. Had ik de 1ste keer niet. Maar toch,nu slaat die ongerustheid toe...zo bang dat het weer fout gaat....de ene keer denk ik nee,het voelt nu anders het zit goed. De andere keer bang dat het toch weer gaat gebeuren. Wie heeft er ervaring met deze situatie gehad en is het de tweede keer ook allemaal goed gegaan??heb echt wat positieve berichten nodig!!!heb overigens het geluk niet in behandeling met vruchtbaarheidsbehandelingen,mijn kleine spruit is helemaal zelf ingenesteld.;)

2. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    hey meid

hier een goeie reactie..heb op 2 juli dit jaar miskraam gehad en 3 juli curretage..op 22 juli eisprong en meteen zwanger en zoals je hieronder ziet ben ik al 21 weken en het gaat PRIMA!

het kan altijd de goeie kant op gaan dus daar hoef je geen zorgen over te maken

en gefeliciteerd met je zwangerschap en zou zeggen GENIET ERVAN :D

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hier iemand die niet het geluk heeft en wel met vruchtbaarheidsbehandelingen zwanger is geworden....
    Maar nu wel gelukkig zwanger is.
    Nog pril en heb hiervoor 3 miskramen gehad maar als je rondneust op het forum zie je dat er veel positieve verhalen zijn, ook na een mk.
    Zoals Lamisha hierboven.

Sorry maar ikzelf kan nog geen posi verhaal geven aan je....

4. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!

Hier vorig jaar een MA gehad met 8,5 week (bij 10 weken kwamen we daar achter).
    Helaas complicaties opgelopen door de curettage en daardoor een half jaar moeten wachten met opnieuw proberen.
    Gelukkig was het meteen in eerste ronde weer raak.
    Met doodsangsten naar de eerste paar echo's gegaan.

Maar intussen ben ik 30 weken zwanger! Hoewel de onzekerheid nooit helemaal weg is gegaan.

Ik hoop dat je gauw kunt gaan genieten van het wonder in je buik!

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Juli een miskraam met 9 weken
    augustus netjes ongesteld na 33 dagen (is mijn normale cyclus)
    september ZWANGER en nog steeds gaat alles super goed.

Eerste zwangerschap nooit een goed gevoel over gehad elke keer bang dat het fout ging en ik bloed zou zien met naar wc gaan.
    2de zwangerschap heeft van het begin af aan goed gevoeld.

Hopelijk mag het met jou ook helemaal goed komen!

6. marlucje

marlucje Lid

25 dec 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook in juni een vroegemiskraam (geloof dat ze dat zo noemen het hartje klopte niet met 9 weken en het had ook de grote van 6 weken) Dit werd een curretage. Met 3 maanden weer zwanger. erg blij. Bij vorige zwangerschap geen goed gevoel gehad zat gewoon niet goed. Nu zag ik mezelf al met een dikke buik lopen.:D

Onrust is nu pas een beetje weg aan het zakken. Mijn buik wordt groter(dikker) en heel afentoe lijk ik het al te voelen. Dat steld mij gerust. Maar zat vorige week extra bij de verloskundige om nog eens het hartje te luisteren. Ik hield het niet meer en maakte mezelf helemaal gek.:$ Zo onzeker!! Verloskundige deed er ook niet moeilijk over.

Dus gewoon melden als je bij de verloskundige bent dat je je druk maakt. Hebben ze begrip voor natuurlijk;)
    Maakt het voor jou ook prettiger.

Sterkte en GENIET er van. (hahaha ja makkelijker gezegt dan gedaan i know!!)

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Vele vrouwen op dit forum zullen je angst bevestigen. Ik helaas ook. Sterker nog, ik ben bang dat het hier niet meer overgaat tot de kleine uk in mijn armen ligt.
    Bij mij ging de 2e keer helaas ook fout maar meestal is dat niet het geval gelukkig. Heel veel sterkte de komende weken. Ik had bij de 1ste zwangerschap al een angelsound gekocht en deze kon ik dit keer vanaf 10 weken gebruiken. Heerlijk, meer geruststelling is er niet en ik luister nu nog heel vaak (gelukkig voel ik het nu ook een beetje).

8. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    heb (eind) januari een BBZ (buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad) op mijn rechter eileider en deze hebben ze met spoed operatief moeten verwijderen. In maart weer zwanger en nu 38 weken zwanger.......!!

Het enige waar ik me aan vast kon houden was het vertrouwen en het gevoel van het vruchtje ook al was het nog zo klein....!
    Mijn gevoel was ook anders en beter want bij de eerste keer wist ik dat het niet goed zat terwijl ik ook een positieve test had en verder geen klachten!!!! Tsja hoe raar!

Omdat ik snel weer moest testen bij de tweede keer wist ik het al met 3,5 weken en dat is nog erg lang tot 12 weken en toch wist ik dat het goed zat dus volg je gevoel meer kun je niet doen!!

9. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    in okt 2010 mijn 2de miskraam gehad en nu weer zwanger!! de ups en downs herken ik zeker weten, maar als je zoveel twijfel hebt dan kun je een vroegere echo laten maken, zodat jezelf een beetje rust krijgt en een beetje een 'bewijs' kunt krijgen..
    bij de vorige zwangerschap voelde ik ook sinds ik posi testte echt niet goed gevoel erbij, raar om het uit te leggen en nu dat we weer posi hebben getest zit het anders en voelt het zooo goed aan.. vandaag een inwendige echo kunnen krijgen omdat ik ook iets wilde weten hoe het nu zat etc.. en we hebben vandaag een bewegend vruchtje gezien met een duidelijke hartslag..

probeer vooral te genieten!!

10. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Hey,

Hier ook een positief verhaal! Ik heb al een dochter en halverwege dit jaar zwanger! Heel blij maar met 11 weken bleek dat het hartje niet meer klopte! Volgens hun had het vruchtje maar de grootte van 8 weken dus zat al 3 weekjes in mijn buik zonder dat het leefde. Curretage gehad op 10 juni dit jaar en op 11 september had ik weer een positieve test!

Blij, maar direct ook weer bang. Eerste echo gehad met 6 weken, alles goed! Die hele dag was ik blij, maar de volgende dag weer bang. 8 weken echo, ook weer alles goed en ik weer de hele dag blij. Volgende dag weer bang en leefde weer naar de volgende echo toe. 11 weken echo, weer alles goed ... Zou het dan toch gewoon .... ? 12 weken echo ook alles goed, en nu ben ik morgen 16 weken, krijg al een enorme buik en durf er eindelijk in te geloven. Al moet ik eerlijk toegeven, ik heb zaterdag 11 december een echo voor geslachtsbepaling, dat ik zeeeeer opgelucht ben als ik mijn kleine jongen of meid zie bewegen! Al moet ik zeggen dat ik af en toe toch wel "iets" voel in mijn buik dus ik durf er nu echt wel van uit te gaan dat ik volgend jaar weer mama wordt!

Meid probeer er van te genieten want het hoeft echt niet fout te gaan. De zekerheid heb je nooit en daar sta je denk ik pas echt bij stil als je een keer een miskraam hebt meegemaakt. Maar probeer toch relaxt te blijven en gewoon te genieten (hahaha zeg ik ???) want dat is wel beter voor je kindje!

Ik snap je helemaal hoor, maar ik lees hier al meer berichten dat het allemaal goed komt na een miskraam dus ik ga er gewoon van uit dat je over een paar maanden hier berichten zit te posten over aaaallll je zwangerschapskwaaltjes haha

Succes meid, geniet van het wonder in je buik!

xxx Kelly

11. Jessie

Jessie Lid

12 okt 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi, Hier ook een positief verhaal. Begin april een mk met 8.5 weken, had echo met 9 weken en bleek dus recent gebeurd te zijn. Ook curretage gehad en in juni positief getest. De angst is een tijd gebleven ook na de eerste echo met 7 weken, pas na de 20 weken echo wat meer kunnen genieten. Het kindje is ook heel erg bewegelijk dat helpt wel. Maar die onzekerheid en angst zal nooit helemaal weggaan.
    Ach straks als de baby er is, zal het ook weer plaats maken voor andere angsten en dat hoort er gewoon bij.
    Probeer er gewoon van te genieten nu en praat er veel over met je vk of gyn, misschien kan je dan een extra echo krijgen als je dat zou willen, gewoon voor de zekerheid.

Succes!

12. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Jullie verhalen zijn zo herkenbaar! Ook ik ben momenteel weer zwanger na een miskraam in september. Vanochtend heb ik de eerste (vroege) echo gehad. We blijken 6 weken en 2 dagen zwanger te zijn en het hartje klopt! Dat geeft wel bevestiging!

Ik heb me ook veel zorgen gemaakt de laatste dagen, bang dat het weer mis zou zijn, etc. Maar alles is gewoon goed!
    Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik me nu ook geen zorgen meer maak, de angst blijft er denk ik altijd wel een beetje in zitten. Maar volgens mij is dat gezien onze ervaringen ook heel normaal!

13. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    visagiste voor een groot cosmeticahuis
    alkmaar
    onzettend bedankt voor al jullie reacties! het helpt ietsjes (hihi).
    Ik heb gister gebeld met mn gynecoloog en kan de dag na kerst heen om te kijken of alles goed gaat. Ben dan ong 7 a 8 weken zwanger dus ik hoop dat er dan ook daadwerkelijk iets te zien is want het is natuurlijk nog gewoon erg pril!Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes en weet je......HET GAAT GEWOON ALLEMAAL GOED KOMEN!!! HET BLIJFT OP ZN PLEK, ZEKER WETEN!!!

14. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Maris, ik heb ook een positief verhaal. In Mei miskraam gehad (met 10 wkn, een leeg vruchtzakje), gecurreteerd en na een maand weer positief getest. Ook bij mij speelde de onzekerheid heel erg op. Met 6 weken had ik licht bloed verlies en sloeg de angst weer toe. Week later eerste echo gehad en kloppend hartje gezien. Nu ruim 22 weken zwanger en de 20 weken echo was prima! Toch denk ik dat er onzekerheid zal blijven tot ik m'n zoontje in m'n armen heb. Heel veel succes en POSITIEF blijven!!

15. mereltje21

30 dec 2010
    8
    0
    0
    leerkracht
    Zuid Holland
    Hoi allemaal,

Ik ben nu ruim een jaar bezig voor ons eerste kindje... in september en november een miskraam gehad... en nu alweer zwanger. 3x! achter elkaar dus. Beide miskramen waren na 5 weken... ik zit nu in de 5e week... en ook al voelt het wel goed, het is zo moeilijk om rustig te blijven!:$

Is er toevallig iemand die ongeveer in dezelfde situatie zit en zin heeft om contact te houden?

Groetjes Merel

Deel Deze Pagina