Na miskraam ongesteld of zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bibe, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibe

Bibe Lid

5 feb 2008
    6
    0
    0
    Dag,

Op 12 februari heb ik een curretage gehad. Ik ben daarna op 27 maart 2 dagen ongesteld geweest. 4 dagen later nog eens 2 dagen en weer 4 dagen later weer 1 dag ongesteld. In al deze dagen heb ik geen last gehad van de menstruatie (het was wel meer dan ik gewend ben). Ook voor die tijd niet.

Vraag 1. kan ik uitgaan van een normale cyclus nu?

Vraag 2. ik moest gisteren bij een normale cyclus ongesteld worden, nu heb ik al 1 week een zwaar moe zeurend gevoel onder in mijn buik (echt niet fijn). Meestal rechts of onder, maar soms verplaatst het zich naar links. Ik heb geen gevoelige borsten gehad, tot vandaag. Nu kriebelen ze heel hard.
    Kan het zo zijn dat na een curretage de tweede menstratie veel pijnlijker is en dat je die veel eerder (ruim 1 week) voelt?
    Ik heb een zoon van bijna twee en zoals dit heb ik het nog nooit gevoeld.

Duidt dit op een komende menstruatie of op een eventuele zwangerschap?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi bibi,

Beide is mogelijk. De eerste menstruatie na een miskraam,curettage of bevalling is vaak heftiger dan dat je van je zelf gewend bent. Ook kan je cycles een tjidje van slag zijn door de curettage, dit kan soms 6 maanden tot een jaar duren. Je kan ook een test doen, er zitten nu geen zwangerschaps hormonen van de miskraam in je lichaam meer.

Imke

Deel Deze Pagina