Hey meiden, Herken jullie probleem. Heb eind november curetage gehad, was 11 weken zwanger, maar geen hartslag op de echo. Laatste keer heeft het 7 weken geduurd voor ik ongi werd (en twee zwangerschapstesten, want ik kon het niet geloven dat ik niet zwanger was, dus bij 5 weken en 6,5 weken getest). Was vroeger (voor pil) altijd best regelmatig ongi. Nu is het een beetje lastig na te gaan omdat ik 2x MK heb gehad, maar 7 weken.....pfffff. Jullie berichten stellen me wel gerust. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben, maakte me best zorgen dat er toch iets niet goed was. In ziekenhuis hadden ze me wel gezegd dat het na een curetage tot 6 weken kon duren voor ik weer ongi werd, maar niet dat alles ontregeld kon zijn. Bedankt voor jullie openhartigheid.
ik ben ook blij met deze topic, ik heb vanaf de MK steeds bloedingen gehad, eigenlijk tot nu toe, in maart had ik een week ergere bloeding dus ik denk dat dat mn eerste ongi weer was, en 16 april weer het zelfde tot nu toe, steeds met een paar dagen er tussen dat ik denk dat het over is maar dan begint het weer sterkte voor jullie allemaal, want we moeten maar afwachten wat het lichaam steeds doet he
Hey Baby4me, Wij zitten nu in ronde 13, in december heb ik een miskraam gehad. het is voor ons eerste kindje. We kijken het nog even aan en anders gaan we naar de huisarts omdat ik onregelmatig werk hebben we iedere maand op het juiste moment sex dus ik den kdat we nu ongeveer 8 goede kansen hebben gehad. Ik zit nu geloof ik op dag 16.. Heb wel afscheiding enzo dus ik den kdat ik wel ongeveer mn eipsrong heb hoop ik. De huisarts zegt dat aangezien ik vaak buikpijn heb ik waarschijnlijk niet altijd een eisprong heb en dat het eitje als het ware blijft hangen... We wachten af!
Hallo Marie, Vervelend dat je ook een mk/curretage hebt gehad. Ik denk dat je het bloedverlies wel als menstruatie kunt zien maar heb er niet echt ervaring mee. Bij mij was eerste ongi na curretage gewoon rood bloed. Groetjes, Baby4me
Hallo Mamasu, Balen he zo'n lange cyclus. Ga je echt twijfelen aan je lichaam he. Wat leuk dat je al een zoontje van 17 maanden hebt. Wel fijn dat je daar steun aan hebt. Ja is idd toch wat moeilijker denk ik als je een mk krijgt al meteen bij 1e zwangerschap. maar ja al met al is elke mk natuurlijk heel erg. Valt me wel op dat er best veel topics onder de pijler miskraam staan. Lijkt bijna wel of er meer vrouwen een mk krijgen dan dat er zwanger worden. Maar dat zal vast niet zo zijn.. Jij ook veel succes! Hoop dat het bij jou ook snel weer raak mag zijn! Wanneer is je NOD? Groetjes, Baby4Me
Hallo Neia, Wat vreselijk dat je 2 keer zo kort achter elkaar een MK hebt gehad! Heel veel sterkte ermee! Hoop dat de krampen snel minder worden want dat is natuurlijk ook helemaal niet fijn. Ik denk dat mn eisprong rond half april is geweest. Vandaag is dag 34 van mn cyclus. Sinds vanmiddag heb ik opeens last van een klein beetje bloedverlies. En voel me een beetje raar. Ik hoop natuurlijk dat dat goed nieuws is maar ben heel bang dat mn ongi zal doorzetten. Durf nog geen test te doen...ben zo bang dat het negatief is en dan zal ik toch best teleurgesteld zijn...Ik wacht nog maar een paar dagen af. Groetjes, Baby4me
Hallo Chantal, Proficiat met je zwangerschap! Na hoelang na curretage was jouw cyclus weer normaal? Wist je al gauw dat het weer raak was? Heb je voor je NOD getest of erna? Hoe voel je je verder? Voelt deze zwangerschap anders dan de vorige keer toen het mis ging? Groetjes, Baby4me
Hallo Ma2Be, Rot dat je ook een mk hebt gehad. Ik weet niet of er een verschil is qua cyclus mbt spontane miskraam of curretage. Ik denk zelf dat er niet veel verschil in zal zitten. Bij beiden zal je lichaam toch wel van slag zijn en tijd nodig hebben om te herstellen. Mn gyn zei dat het 4 tot 8 weken kan duren voordat je ongi wordt na een curretage. Groetjes, Baby4me
Hoi Neus, Rot dat jij ook een mk hebt moeten meemaken. Vervelend ook dat je bloedverlies sindsdien heviger is. Klopt idd wat je zegt dat de gevolgen van een mk in praktijk zwaarder zijn dan veel mensen denken. Ik denk ook dat mensen die zoiets niet hebben meegemaakt niet goed kunnen inschatten wat voor impact een mk op iemand kan hebben. Mooi gezegd dat hoop op nieuw leven! Ja is van ene kant wel elke maand spannend of t raak is maar ook best een grote teleurstelling als de ongi toch komt. We hopen allemaal zo dat het snel weer raak is en we willen t zo graag he. Dat maakt het toch allemaal wel moeilijk en dan die onregelmatige cyclussen. Dus jij hebt binnenkort je NOD? Spannend! Hoop voor je dat het raak is! Groetjes, Baby4me
Hallo Debbie, Wat rot dat je al 2 keer een mk hebt gehad. Dat is niet niks he. Vervelend dat jullie al in ronde 16 zitten...dat is wel heel zwaar dan he dat het nog niet gelukt is. Wat houdt die slechte zaaduitslag eigenlijk in? Kunnen ze daar nog iets aan doen? Ben je in behandeling bij een gyn? Heb je ook al eens gedacht aan IVF of zou je met het zaad toch via natuurlijke weg zwanger kunnen raken? Heel veel sterkte en succes en hoop dat het toch binnenkort ook bij jouw raak zal zijn! Groetjes, Baby4me
Hallo Kike, wat erg dat je 2 mk hebt gehad. Rot dat je zo'n lange cyclus hebt. Welke ronde zit je nu? Hoop dat het voor jou ook snel weer raak mag zijn! Groetjes, Baby4me
Hallo Mandarijn, Rot dat je ook een lotgenootje bent mbt mk. Dat is wel raar dat je steeds bloedingen hebt. Ben je wel al eens naar huisarts geweest hiermee? Lijkt me niet goed als je steeds bloedingen blijft houden. Jij ook sterkte ermee! Groetjes, Baby4Me
Hallo Tanja, Ronde 13 al...dat is ook al best lang he. Wat vervelend dat het zolang duurt allemaal he. Dus je weet wel wanneer je eisprong is? Dat is wel fijn dat je dan op juiste moment sex hebt gehad. Wellicht kun je eens naar een gyn gaan...dan kan die kijken of dat verhaal van je HA klopt mbt eitje dat blijft hangen. Succes ermee! Groetjes, Baby4me
Hoi Baby4me, We zijn nu ruim een jaar bezig, maar doordat ik 2x zwanger ben geweest (eerste keer ruim 10 weken en tweede keer 11 weken) hebben we zeg maar '8 ronden' gehad om zwanger te raken (waarvan eigenlijk 2x raak, maar ja......). Vind het zo moeilijk om geduld te hebben. Wil aan de ene kant weer naar de gyneacoloog voor hulp, maar ja die zal wel zeggen dat ik zwanger kan raken dus dat hij me wat dat betreft niet kan helpen. En wat kunnen ze nu doen om er voor te zoregn dat ik het blijf? Heb al testen laten doen voor eiwit, bloedstolling en chromosomen maar daar kwam niets uit. Ik geloof dat ik deze maand maar afwacht. Mijn gyneacoloog is de hele maand afwezig en ik wil eigenlijk niet naar een andere. Secretaresse heb ik wel aan de lijn gehad (omdat ik heel graag de uitslagen van de tests wilde hebben), die vond dat ik eerst maar weer naar de huisarts moest (ik wist nu via haar toch de testuitslagen en hoe nu verder was volgens haar een nieuwe indicatie, hiervoor heb ik een nieuwe verwijsbrief nodig zegt ze), pffff daar heeft zij niet over te beslissen, toch? Ik bel wel als mijn gyneacoloog terug is en dan vraag ik gewoon om een afspraak. Het lijkt wel of die secretaresse mensen buiten de deur wil houden terwijl het volgens mij juist haar taak is om afspraken voor mensen te maken bij de gyneacoloog.
Hallo Kike, Dat is niet niks he dat jullie al een jaar bezig zijn. Wordt je dan wel erg moedeloos van he. Kan me voorstellen dat t moeilijk is geduld te hebben. In ieder geval toch wel een geruststelling dat uit de testen mbt eiwit, chromosomen etc niks is gekomen. Ik zou gewoon een afspraak met gyn maken. Gewoon doen hoor. Ik loop al best lang bij een gyn (om een andere reden dan zwanger worden) en ik heb altijd verwijskaarten gehad voor een jaar. Lijkt me sterk dat jij nu ook een nieuwe verwijskaart moet hebben. En anders gewoon via je huisarts een nieuwe verwijskaart laten maken. Zou niet zo'n probleem moeten zijn. Wel balen dat je gyn een maand weg is. Ik zou hem gewoon bellen als hij weer terug is en een afspraak maken. Heel veel sterkte en succes en hoop dat het geluk je binnenkort mag toelachen en je zwanger zult worden! Groetjes, Baby4me
Hier is het nog even afwachten wat mijn cyclus doet na mijn miskraam inmiddels alweer 4 weken geleden (curretage gehad bij 13 weken). Gek dat je eerst zo vurig hoopt dat je ongi wegblijft en nu juist niet kunt wachten tot het weer geweest is (een teken dat alles oké is en je weer verder kunt). Ik heb de hele dag al wel het gevoel dat ik ongi moet worden, maar het zet niet door. Het blijft dus afwachten Hopelijk is mijn cyclus snel weer zoals het was (tussen de 32 en 36 dagen). Gek dat je nu even niet op je lichaam kunt vertrouwen. Groetjes Franka
Hi allemaal Goed om mee te lezen dat ik niet de enige ben.. zit nog steeds te wachten - 12 dagen over tijd. Weet eigenlijk nog steeds niet of het uitmaakt voor je cyclus of het een volledige mk is geweest, of dat iemand gecuretteerd is. T is precies wat franka zegt - je kan dr geen peil op trekken. Ga er zaterdag maar eens een testje tegenaan gooien - dan is mn miskraam 6 weken en een dag geleden... Durf er nog niet op te hopen - maar toch, misschien..? Groetjes Ma2Be
Hallo Ma2Be, Proficiat met je zwangerschap! Super joh! Toch wel snel weer raak he. Geniet er maar lekker van! Groetjes, Baby4me