Hoelang duurt het voor HCG daalt ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ikdus, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    sorry meiden ben ik weer :)

Ik vroeg me af hoelang het duurt voor hcg daalt ??
    Ik ben zo enorm moe en geen puf voor niks.

Mijn vruchtzakje is ongeveer gestopt met groeien bij 5 wk of misschien al eerder. Ik heb deze week mijn hcg laten meten (bij 7,4 wk zwangerschap) en die was 2160.. Vlak daarna kreeg ik mijn MK. Maar Hoelang gaat het duren voor dit uit mijn lichaam is?

Is er een soort hoeveel je hcg verminderd per dag/week of iets.

Ik heb niet echt kunnen vinden in een ander topic, zal er vast overheen gelezen hebben;).

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hoi, dat gaat echt wel een paar weken duren. In begin daalt het heel snel, later soms wat langzamer. Reken op vier tot zes weken. Je zou over een paar weken een zwangerschapstestje kunnen doen om te kijken of alles weg is, maar je kunt ook de menstruatie afwachten. In veel gevallen ben je wel meteen weer vruchtbaar, dus voor je menstruatie nog. Dat je het even weet.

Suus

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bedankt Suus voor je antwoord.

Jeetje dat duurt wel erg lang nog dus.
    Heb dus over 12 weken weer een kans, mijn cyclus zelf is al 6 weken ahah.

Ooh meid heb echt respect voor jou. Hoe doe je dat toch, zo lief dat je gewoon op alles en iedereen reageert.
    Je bent een bewonderenswaardig persoon echt waar !!!!!

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nou, misschien heb je over een week of 3 dus alweer een kans, als je hcg snel daalt. Zo snel kan je ei alweer komen! Dus als je geen ronde over wilt slaan, en je bloedt niet meer, kun je meteen beginnen met klussen ;).

En ik help liever anderen dan dat ik 24/7 alleen maar over m'n eigen sores nadenk ;).

Suus

5. isamama

isamama Niet meer actief

Hoi Ikdus,

Om een beter zicht op je cyclus te krijgen, kan je altijd tempen. Ik ben vorige donderdag gecuretteerd en mijn temp is nog altijd hoog, dus weet ik dat er nog altijd HCG in m'n lijf zit.
    Na m'n eerste MA heeft het zes weken geduurd voor ik m'n MS terug had: twee weken voor het HCG weg was (heb ik toen bevestigd gezien met een testje...gek hoor, dat je met zo'n testje in je handen zit en hoopt dat 'ie negatief is), twee weken tot eisprong en twee weken tot MS. Alles normaal zoals anders dus.
    Als je een spontane MK krijgt, gaat het denk ik iets sneller, omdat je lichaam dan zelf al "begrijpt" dat het niet goed is. Met een MA duurt het langer, omdat je lichaam nog niet weet dat het geen hormonen meer moet produceren. Dat is mijn theorie ;).
    Veel succes ermee!

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt of je een spontane mk krijgt of dat er wordt ingegrepen, zelfs de termijn (6 of 9 weken) zei bij mij niets over het tempo waarmee het hcg daalde. Tempen is idd een goede methode. Dat deed ik ook altijd. Zodra je temp daalt, begint er weer een nieuwe cyclus. Als die weer stijgt, heb je weer een eisprong gehad.

Suus

7. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik heb vorige week met 5w2d een miskraam gehad.
    de week ervoor was mijn hcg 270, wat overeen kwam met de termijn dat ik zwanger was.
    vorige week was mijn waarde 5.

mijn temperatuur is ook gezakt sinds de 4e dag na de mk.
    mijn eierstokken zijn alweer flink aan het werk. ik heb weer buikpijn in mijn liezen. mijn vorige cyclus had ik dat ook, vanaf 5 week vóór de eisprong. na de eisprong was de buikpijn anders.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hey Dames, bedankt voor de antwoorden.

Dat tempen ken ik ja, maar daar heb ik echt geen zin in.
    Het maakt me inprincipe niet zo uit wanneer ik weer kans maak op een zwangerschap. Ik heb daarnaast ook nog eens onregelmatige opstaan tijden. En als ik tussendoor wakker word voor dat tempen slaap ik niet meer verder haha.

Maar die hormonen, lichamelijk trek ik het allemaal niet, die misselijkheid, oververmoeid en buikpijn. Ik ga gewoon kapot eraan. En het idee dat ik niet weet wanneer ik ongesteld word vind ik ook niet zo haha.. Ik wacht het allemaal wel af, meer kunnen we helaas niet doen.

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi Ikdus,

Waar heb je precies geen zin in met dat tempen? Dat kost echt geen enkele moeite! Ik doe het standaard zodra ik wakker word en of dat nou om 6 uur is of om 8 uur dat maakt echt niet uit hoor... het verschilt misschien wel een 10e van een graad maar dat is niet het verschil dat je zoekt. Een halve graad heb je er echt pas bij als je eisprong geweest is. Het kost me nog geen 30 seconden en daarna zet ik ik gelijk (nog half slapend) de uitkomst in mijn notities op mijn Iphone. Het is gewoon ZO fijn om te weten wanneer je weer een eispong hebt na een miskraam!

Bij mij was het na de eerste miskraam met slechts 3 dagen vertraagd (ten opzichte van de normale cyclus) en dat gaf me het gevoel dat ik weer "meedeed" Ik voelde me amper vrouw die eerste 18 dagen dus dat was een prettig gevoel!

Het is nu 16 dagen sinds mijn 2e miskraam dus ik hoop dat mijn eisprong er een dezer dagen weer aankomt. Ik temperatuur in ieder geval fanatiek :)

Succes!!

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bij mij scheelt het wel heel veel hoor 0,2 of 0,3 kan t gewoon schelen !
    En daarbij de ene nacht slaap ik 4 u en de andere 9. En ik kan helaas echt niet meer in slaap vallen als ik eenmaal wakker ben. Ik krijg vlak voor mn eisprong enorme tepelpijn die 4/5 dagen aanhoudt. Dus als t mee zit spoor ik het wel op haha. Maar die hcg pff, voel mu nu meer zwanger dan toen ik werkelijk zwanger was. Heel heel vervelend. Ben er moe van haha.

o verdrietig dat je weer een miskraam hebt gekregen, .knuffel !

Wel fijn dat je lichaam redelijk snel een eisprong maakte, hopelijk nu ook en dan een mooie zwangerschap van 9 maanden mag hebben en een gezonde baby graag !

Ik was iets langer zwanger (7,5) dus hoop dat ik ook gauw van die rot hormonen af ben. Ik voel me ook net als jij geen vrouw. Voel me slap en aansteller en alles bij elkaar. Wil gewoon met mijn vriend intiem kunnen zijn en genieten van elkaar.

Meid ik duim voor je en voor de rest !

Deel Deze Pagina