na miskraam toch weer zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pris24, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris24

Pris24 Nieuw lid

18 okt 2009
    1
    0
    0
    Secretaresse
    Rotterdam
    Hoi meiden..

ik ben nieuw hier..
    ik en mijn vriend hebben gisteren besloten toch weer een poging te wagen om zwanger te worden..:) maar ik vind het eng..
    Ben 2 jaar terug, door een ongelukje zwanger geworden, was aan de pil, ziek geworden sex gehad en zwanger.. gelijk gestopt met de pil natuurlijk.. maar helaas is dat na 4 weken fout gegaan.. na 4 weken zwangerschap.. het is niet lang.. maar we vonden het wel heel erg.. hoefde niet gecurreteerd te worden, want het was nog zo klein dat het helemaal zelf weg is gegaan.
    Nou besloten we gisteravond om het nog eens te proberen. ben al een jaar niet meer aan de pil, en vind het een wonder dat ik nog niet zwanger ben geworden.. maar ook wel weer zorgwekkend.. maar als ik na ga dat ik me vruchtbare dagen mijdde is het logisch dat het nog niet is gebeurt.

Nou had ik gister een gesprek met mijn vriend dat ik het toch wel heel erg eng vind om er weer aan te beginnen.. want het is toen ook fout gegaan..

nou is mijn vraag.. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben gehad(helaas) en kunnen mij wat tips geven om niet zo onzeker te zijn hierover?

groetjes Pris:)

2. Mennie

Mennie Niet meer actief

heb er geen ervaring mee maar lijkt me wel erg moeilijk, wij zijn ook voor de eerste bezig en een mk is mijn grootste angst.....succes meid, hoop dat je snel zwanger bent en dat alles goed gaat!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb hier ook geen ervaring hiermee gelukkig. Maar ik vind het niet gek dat een miskraam een grote impact op je heeft (gehad). En enige wat ik je kan zeggen is dat een miskraam meestal een op zich zelf staand iets is, het feit dat ooit een miskraam gehad hebt wil helemaal niet zeggen dat je een grotere kans hebt dat het weer gaat gebeuren.
    Omdat een bevruchting lang niet altijd ook een echte zwangerschap wordt zou ik je aanraden niet voor je NOD (niet ongesteld dag) te testen. Sommige meiden willen wel graag weten als er iets geweest is, maar persoonlijk wil ik helemaal niet meemaken dat je de enige dag een posi test hebt en de volgende ongesteld wordt.
    Ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten om een gezonde zwangerschap.

Oh en welkom :D

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey Pris,

Welkom hier. Ik snap heel goed dat je bang bent. Het is ook erg spannend allemaal zo'n periode. Ik heb zelf geen ervaring met een miskraam, maar het lijkt mij ook verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken. Ik heb in het begin wel gedacht dat deze zwangerschap niet goed zou aflopen omdat ik met 6 weken last kreeg van een flinke bloeding met helderrood bloed. Ik dacht dat het over was, maar integendeel, de kleine uk sparteld vrolijk in het rond.

Je onzekerheid snap ik wel erg goed. Kwam met 3 weken erachter dat ik zwanger was. Ik heb eigenlijk 3 weken lang heerlijk kunnen genieten toen opeens dat spontane bloedverlies kwam. Sindsdien ben ik voorzichtiger met alles en ben ik erg onzeker of het allemaal wel goed zal gaan. Zelfs met naar de wc gaan voor een grote boodschap (eigenlijk belachelijk, maar daardoor heb ik toen ook bloed verloren omdat ik dus teveel druk had gezet. Er is toen een adertje gesprongen).

Ik denk zelf dat de onzekerheid nooit meer weg gaat op het moment dat je zwanger bent. Eerst ben je bang dat het voor de 12 weken fout zal gaan, dan ben je bag dat ze een grote afwijking vinden met de 20 weken echo, daarna ben je bang voor een vroeggeboorte en als het eenmaal geboren is zal je je wel zorgen gaan maken of hij/zij het allemaal wel zal gaan redden in deze grote wereld.

Ik kan dan ook maar 1 ding zeggen: Probeer te genieten op de momenten dat het wel lukt en kan. Ik hoop ook snel dat je een mooie positieve test in handen hebt.

Liefs Belliebel.

Deel Deze Pagina