Wanneer 1e menstruatie na langdurig gebruik Dianepil?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gizzie1983, Sep 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik heb zelf ruim 12 jaar de Dianepil gebruikt i.v.m. acné toen ik puberde. Sinds 13 juli ben ik ermee gestopt. Hierna heb ik mijn onttrekkingsbloeding gehad en sindsdien wacht ik op mijn 1e 'echte' menstruatie.

Nu lees ik tussen de topics door best veel verhalen van meiden die pas na 6, 7 of 8 maanden menstrueerden na ook langdurig de Dianepil gebruikt te hebben.

Zijn er ook meiden die wel al best vlug menstrueerden en hun cyclus op gang hadden? Of kan ik er echt vanuit gaan dat het bij mij ook zo lang zal duren?

Ik weet het, 45 dagen is nog niet lang. Ik zit nu volop in het ontpillingsproces. Maar wat positieve verhalen zijn altijd welkom! :)

2. Baddie69

Baddie69 Lid

Jul 22, 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik heb de yasmine pil gehad maar ik had mijn eerste echte ms na 35 dagen. Dat was wel redelijk snel, daarna 20 en 24 dagen en nu wachtende ;)

3. kimsenna

kimsenna Actief lid

Feb 15, 2011
    153
    0
    0
    Hoi,

Ook hier 12 jaar aan de dianepil gezeten ivm acne.
    Ik ben afgelopen mei gestopt en had zoals altijd na 4 dgn mijn ontrekkingsbloeding. Tijdens mijn pil gebruik had ik cyclus van 28dgn.
    Ik heb mijn eerste echte ongie weer gekregen na 29 dgn, vervolgens had ik zelfs een cyclus van 24 dgn, deze had ik niet eens gemerkt aangezien ik 1 dag ongie was en vervolgens weer 29 dgn cyclus.

Heb volgens mij afgelopen zondag mijn eisprong gevoeld en zou dus deze cyclus op 26dgn zitten. Het is voor mij nog even kijken of ik het gevoel al echt herken, maar dat weet ik pas 12 september.

Veel succes!

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hee!

Ik heb ook jaren de dianepil geslikt (ook ivm acne). Toen ik ermee stopte kreeg ik ook gelijk ontrekkingsbloed in de stopweek. Maar had daarna gelijk mn eigen cyclus weer! Werd na 33 dgn dus weer ongesteld. Weet je hoelang je cyclus normaal gesproken is?

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden! Ik ben blij om te lezen dat jullie cyclussen weer snel op gang kwamen na gebruik van de (Diane)pil. Dat geeft hoop voor mij ;). Maar goed, voor hetzelfde geldt duurt het bij mij wel maanden...

Ik heb echt geen idee hoe mijn cyclus was voordat ik aan de pil begon. Ik denk best regelmatig, want ik kan me niet herinneren dat het toen afwijkend was. Maar daar was ik toen ook nog niet zo mee bezig als nu natuurlijk.

Het lukt me aardig om er niet constant mee bezig te zijn, maar vandaag heb ik zo'n dag dat ik NU :D in verwachting wil zijn. Ik wil het, ik wil het, ik wil het :).

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wat verdrietig, ik lees nu dat je onlangs een miskraam hebt gehad :(. Sterkte!

7. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    He

hier ook ruim 14 jaar aan de diane pil gezeten vanwege acne.
    Ben in october gestopt toen heb ik mijn ontrekkingsbloeding gehad toen weer pas na 90 dagen zit nu op een cyclus van ongeveer 47.
    Ik hoop dat deze cyclus korten is.
    Gelukkig zijn er ook verhalen die wel wat positiever zijn dan de mijne:(.

8. jesje08

jesje08 Niet meer actief

Ii zit nu op dag 41 van mijn cyclus .
    Ik heb altujd de microgynon30 gehad en wacht nu dus op de eerst menstruatie..wel verlies ik sinds zaterdag bruin slijm,word er gek van!
    Hebben jullie dat ook?

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik niet. Maar wel veel crèmekleurige afscheiding.

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Vervelend zeg, die lange cyclussen. Voel je wel wanneer je eisprong plaatsvindt? Of gebruik je misschien ovutesten? In principe wil ik daar niet aan beginnen, maar ja, wel handig als je weet wanneer je ovuleert natuurlijk.

11. kimsenna

kimsenna Actief lid

Feb 15, 2011
    153
    0
    0
    Ik had mijn eerste echte ongie ook bruin slijm en duurde heel lang, wel 9 dgn, bleek later in de maand ook dat ik mijn nieuwe eisprong al had toen ik nog ik dat nog verloor.

12. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Bij mijn eerste kindje kreeg ik mijn eerste echte ongesteldheid na 30 dagen toen silkte ik de diane, na mijn zwangerschap microgynon 20 gehad en ik wacht nog steeds.....

Succes

Share This Page