Alweer bloedverlies. Bijna 9 weken..

Discussie in 'Miskraam' gestart door fatimas, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames..

Ik kan wel janken.. net even naar de wc en een beetje bloed in mn onderbroek en bij het plassen.

Heb met 7 weken en 5 dagen ook een echo gehad vanwege bloedverlies. Dat was toen donker en bruin. Dit is juist licht.

Maak me zo een zorgen. Echo liet toen een kloppend hartje zien en gaf aan 7 plus 5.

Iemand ervaringen?

Wat te doen nu? Afwachten of toch nog nu vk bellen?

2. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ik zou voor de zekerheid even bellen en misschien mag je morgen even langs komen .

3. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net gebeld.. ze kon nu nog nix voor me doen. Als t erger werd mocht ik terug bellen.. heb pas 18 feb een echo.. en daar wachten we op af zegt ze..

Voel me zo onzeker nu

4. kimetjeh

kimetjeh Lid

1 feb 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje dat is nog lang wachten voor je gevoel.
    hoe is het nu?

als je ongerust bent zou ik morgen gewoon nog eens bellen.
    gelukkig zijn ze hier erg soepel met zulkse dingen

sterkte hoor.

5. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    het gebeurt regelmatig dat vrouwen bloedverlies hebben in de eerste weken, terwijl er met het beebje niets aan de hand is (ik heb ook 2x bloedverlies gehad). Als het wel mis is/gaat, kan daar - hoe jammer dat ook is - niet aan gedaan worden. Je moet het dus toch gewoon afwachten en ondertussen van het goede proberen uit te gaan. Sterkte!

6. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reacties dames...

Bloeden is minder en minder rood.. nog geen erge krampen. Maar wel koorta aanval steeds en enorme spierpijn..

Hoop dat het goed zit.. maar ik wacht het af!

7. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik heb tussen de 7 en 11 weken constant bloedverlies gehad. Ik heb uiteindelijk wel een miskraam gehad bij bijna 13 weken, maar dit had als oorzaak trisomie 18 en had niets met het bloedverlies te maken. Het bloedverlies kwam uiteindelijk door een schimmelinfectie.
    Bij 1 op de 5 zwangerschappen komt er bloedverlies voor en van diegenen die bloedverlies hebben gaat 50% gewoon goed. Zeker als je al een keertje een kloppend hartje hebt gezien. B
    Ik snap je angst, want het zat mij toen ook totaal niet lekker en ging wel 100.000 x naar de wc om te checken. Ik duim dat je op 18 feb gewoon een goede echo hebt, zolang het niet veel is en je geen krampen hebt, zou ik me niet al te veel zorgen maken.

8. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje marol voor de gerusstelling.

Hier alleen donker bruin bij het afvegen gelukkig. Hoop ook ol een posi echo..

9. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Hoi meid, met 11 weken en 4 dagen heb ik ook een ernstige bloeding gehad midden in de nacht. Ik had direct de verloskundige gebeld en ze zei dat ik direct de volgende ochtend langs mocht komen. Er was niks aan de hand gelukkig.. Maar je schrikt wel enorm, en je bent bang voor het ergst. Het enige wat te zien was voor de echo was een verdikking in mn baarmoeder en dat was blijkbaar het bloed. Het was de enige keer dat ik bloed had verloren. Daarna werd het donker bruin, licht bruin, nog lichter en uiteindelijk niks meer. De verloskundige vertelde mij dat 1 op de 6 zwangere vrouwen bloed verliezen tijdens de zwangerschap. Bij mij gaat het nu gewoon goed :) Morgen ben ik 19 weken. Ik vind het raar waarom je niet eerder langs mag komen, want ze zegt dat ze niks voor je kan doen. Maar ze kan je wel gerust stelling geven. Kan je niet nogmaals bellen en vragen of je langs mag komen?

10. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Trinity... fijn dat bij jou alles goed is. Ja vind ik dus ook... begrijp t ook niet hoor. Ze zei als het erger wordt ik terug mocht bellen maar dat we niet echo s blijve maken dus ik moet op 18 feb wachten.

Mijn buurvrouw zat ook bij hun en zei al meteen tegen mij dat je slecht begeleid wordt.. dacht dat het een kwestie van ervaring is.. maar weet niet of ik zomaar nog kan veranderen? Het zijn twee jonge meiden en de controles en gesprekken vinden ook in groepen plaats ipv 1 op 1. Tenzij er iets is dan kun je een 1 op 1 gesprek aanvragen...

11. lien123

lien123 Niet meer actief

Ik vind, maar dat is mijn mening, dat ze bij bloedverlies altijd even een echo moeten maken. Het is toch geen doen om zo in de rats te zitten? Je kunt altijd van vk wisselen hoor!

Sterkte!

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoe is het nu?
    Ik ben vandaag 10 weken en op 9+4 begon ik met bruin verlies, 9+5 rood icm buikpijn.
    Ik heb wel een echo gehad en de kleine doet het goed.
    Mij is verteld dat het kan komen door de aanleg van de placenta.

13. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Wat kan ik daar boos om worden zeg! Ze blijven niet echo's maken, kom nou!! Meid ik zou zeggen kom voor jezelf op! jij bent degene die zwanger is en niet zij! Jij maakt je zorgen om je kleine en je heb rust nodig en dit geeft je geen rust! Zij moeten er voor jou klaar staan gebeurd er zo iets! Als je 5 of 6 weken zwanger bent, kan ik me voorstellen dat ze geen echo maken, omdat ze niet alles kunnen zien. Maar als je 8, 9 of 10 weken bent toch wel!! Jij hebt het nodig om een echo te krijgen meid, om te zien of alles goed is met je kleine, dan krijg je dat te horen! Ben een beetje boos hierover, niet op jou hoor! maar op je verloskundige

14. kimetjeh

kimetjeh Lid

1 feb 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben het helemaal eens met de dames boven mij.

tot 18 feb is nog lang wachten als je in onzekerheid zit.
    al zou het al voor je eigen geruststelling zijn dat alles goed is.
    ik zou gewoon maandag nog eens bellen dat je graag een echo wilt omdat je onzeker wordt van het bloedverlies.
    en niet nog ruim een week in onzekerheid wilt zitten.

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb bij mn zoon ook veel bloedingen gehad.
    Begon met 6/7 weken met wat lichtroze en met 10 weken en 2 dagen brak het las, leek wel ongesteld.
    En dat tot 15 weken.
    Ik bleek een hematoom te hebben maar ze hebben altijd gezegd "Een goede echo wilt niet zeggen dat het oer 5 minuten nog steeds goed is".
    Ik had door die hematoom achter de placenta, sowieso kans op een vroeggeboorte voor de 20e week en daar moest ernstig rekening mee houden.
    Gelukkig is het mannetje met 40+4 geboren en alweer bijna 4!

16. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Hoe is het met je??

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb net alles gelezen en vraag me ook af hoe het met je is...?

18. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik hoop dat alles nog goed gaat!
    Ben ook benieuwd!
    Misschien een kleine troost?
    Ik ben nu 11 weken maar afgelopen week heb ik best wat bloed verloren maar op de echo hebben we een druk springend kindje gezien.
    Niks aan de hand en volgens de gyn was het een gesprongen adertje geweest en dat kan soms best veel bloed geven en ook helder rood.
    Ik hoop dat dat in jou geval ook zo is en dan je kindje nog lekker veilig en warm in je buik zit

Deel Deze Pagina