Pcos

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Krispie134, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krispie134

17 jan 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Zijn ondertussen al 7 maanden aan het proberen. Omdat ik zeer ongeregeld cyclussen heb (tussen de 47 da en 33 da) en toch wel met wat vragen zat, ben ik gisteren naar de gynaecoloog geweest.
    Hij heeft PCOS bij mij vastgesteld. Wil zeggen dat ik waarschijnlijk niet elke maand een eisprong heb.
    Het zou zich wel aan het herstellen zijn en kan natuurlijk zwanger geraken, maar moet geduld hebben.
    Moest nog geen hormonen innemen, maar als het nog een tijdje zou duren, is dit de volgende stap.
    Zullen zien wat het geeft...

Heeft er nog iemand ervaringen met PCOS en natuurlijk zwanger geraken?

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik heb ook pco, alleen is het niet gelukt zonder hormonen. Ben tussendoor ook nog aan een cyste geopereerd en heb clomid 50 en clomid 100 geslikt, waarbij het laatste na 3 rondes heeft geresulteerd in een zwangerschap. Zijn wel 1,5 jaar bezig geweest en daarvan hebben wij het 8 maanden zelf geprobeerd. Ik hoop voor je dat het natuurlijk lukt en dat het snel raak is! Gaan ze je cyclus nu ook volgen?

3. Gumpie1709

Gumpie1709 Actief lid

6 feb 2012
    118
    5
    18
    Vrouw
    Ik ben fulltime mama
    Hoii

Hier nog iemand waarbij PCOS is geconstateerd!! Wij zijn al sinds september 2010 bezig voor ons eerste kindje, had vanaf die tijd al onregelmatige cyclussen, maar mocht pas na een jaar proberen terug naar de HA! Zo gezegt zo gedaan ben ik augustus 2011 naar HA gegaan en die heeft me doorgestuurd naar een fertiliteitsarts! In september 1 ste afspraak gehad, moest wachten op mijn menstruatie om bloed te gaan prikken (gaat ook zo lekker als je niet weet wanneer dat gebeurt) nou dat heeft dus 88 dagen geduurd!!
    Toen een afspraak gemaakt bij de gyneocoloog in december, inwendige echo gehad en cyctes te zien in men eierstokken! Moest eerst nog een keer bloedprikken want de waardes waren niet goed en 13 januari terugkomen! Toen heeft de gyneocoloog PCOS geconstateerd ben vorige week woensdag begonnen met Clomid tot afgelopen zondag en nu moet ik morgen voor de 1ste follikelmeting,SPANNEND!!

Succes met het wachten allemaal, want dat is echt het enige wat je kan doen hoe moeilijk dat ook is!!

Groetjes

4. Krispie134

17 jan 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    De gynaecoloog gaat mijn cyclus voorlopig nog niet opvolgen.
    Hij tilde er precies niet te zwaar aan ???
    Als ik wou kan ik starten met hormonen, maar hij raadt het mij nog niet aan. Hij wou dat ik ongeveer een jaar gewoon probeer.
    Ik denk dat ik een maand of 2 nog gewoon ga proberen en nadien eens terugga (dan zijn we een 10 tal maanden bezig)

5. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Ha Krispie,

ik heb ook pcos. En ik was voor mijn zwangerschap 1 a 2 x ongesteld in de 4 maanden. Maar mijn gynaecologe vertelde me dat dat hoogstwaarschijnlijk geen echte menstruaties waren. Mijn baarmoeder zat op een moment zo vol met bloed en moest dan gewoon leeg waardoor het dat 'losliet' Dus dat was geen bloedverlies door een menstruatie. Dat zou het bij jou dus evt ook kunnen zijn. Dan kan je jaren blijven proberen, zonder succes. Ik zou dat eens navragen bij hen!

Ik kreeg in eerste instantie chlomid om de eisprong op te wekken, maar dit sloeg niet aan. Ik heb dit 3 rondes gehad. Eerst 50 mg, toen 100, mg en daarna 150 mg. Ik vond dit verschrikkelijk, had er echt heel veel vervelende bijwerkingen van. Daarna ben ik overgegaan op puregon en pregnyl. Hierbij moet je je zelf injecteren. Het duurde even, maar hierbij sloeg het de eerste keer wel aan! Omdat het zaad van mijn vriend goed was, kregen wij een vrijadvies voor een zondag en het was raak! Dat is het voordeel van die manier. Je weet wanneer je moet vrijen om een grote kans op zwangerschap te hebben, haha!
    Inmiddels is onze dochter bijna 7 maanden, maar mocht ik over 2 maanden nog niet spontaan zwanger zijn ( kans is klein) dan willen we weer naar het ziekenhuis voor 'hulp'. Het prikken en de puregon als hormoon viel mij ontzettend mee! Ik zou het dus zo weer doen.

Succes met je keuze!

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hoi,

mei 2010 gestopt met de pil
    okt 2011 PCOS
    okt 2011 Clomid
    feb 2012 Clomid + IUI

Hier dus geen succes op de natuurlijke manier :(

Succes !

Vraag me trouwens wel af wat een herstellende PCOS moet voorstellen, je komt er toch helemaal nooit meer vanaf?

7. Krispie134

17 jan 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet wat de gynae hiermee juist bedoelde. Denk dat hij bedoelde dat mijn cyclus 'normaler' aan het worden is.
    Mijn laatste cyclus was 33 da en ik kom van 47 da.
    Denk niet de hij bedoelde dat de PCOS zich aan het herstellen is, maar dat ik een normalere cyclus met eventueel eisprong aan het krijgen ben.

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ikzelf heb ook PCO en ik ben vrij vroeg naar de HA gegaan...( na 3 maanden ) Die heeft me ( na nog 2 maanden temperaturen ) doorgestuurd naar de gyn. Mijn cyclus was echt niet normaal en is voordat ik aan de pil ging ook nooit normaal geweest. dus als je echt voor een kindje wil gaan zou ik niet zelf nog 2 maanden proberen...stel dat je toch geen eisprong hebt?? weer 2 gemiste kansen...tenminste...zo zie ik het.
    Succes!

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Het klinkt wel herkenbaar, wat je gyn heeft besloten.
    In de regel moet je het eerst een jaar aankijken en zelf proberen nadat je met de pil bent gestopt. Zeker als je nog jong bent, tot een jaar of 30.
    Ik kan me voorstellen dat je liever vandaag dan morgen wel serieus geholpen word. Ik had hier gelezen dat je ook zonder een verwijzing van je huisarts zelf een gyn kunt bellen. Kun je geen andere om advies vragen en het zien als een second opinion?
    Immers, voordat je door alle onderzoeken heen bent (echo's, bloedtesten, zaadonderzoek) en daadwerkelijk kunt starten met hormonen ben je ook weer een maand verder...
    Succes!

Ik ben trouwens na een jaar pas naar de huisarts geweest omdat ik wist dat ze die termijn min of meer hanteren. Ik ben een jaar lang niet ongesteld geweest en werd dan ook direct doorgestuurd. De huisarts zei zelfs nog dat ik nog wel wat maandjes eerder had mogen komen... Helaas!

10. suuswb

suuswb Lid

13 feb 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    ook ik heb vorige week te horen gekregen dat ik pcos heb. Ik heb het alleen aan de linkerkant. Is er iemand met ervaring met pcos aan 1 kant?

1 maart gaan we samen naar de fertiliteitsarts. Spannend!

Ik ben juli 2011 gestopt met de pil, op zich zijn we nog niet heel lang bezig. Ik ben onregelmatig ongesteld, vaak pijn aan de linkerkant en mijn ovutesten zijn meerdere keren per ronde positief. Dit was voor mij een reden om langs de huisarts te gaan...

11. Krispie134

17 jan 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb goed nieuws!
    Heb ondertussen 4 positieve zwangerschapstesten en ben net terug van de gynaecoloog.
    Hij zag een 'zwart vlekje' op een echo. Hij zei 'Proficiat'.
    Heb een bloedtest moeten laten doen.
    Deze avond weet ik meer van de uitslag van de bloedtest.
    Ben benieuwd .... Spannend....

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! En nu maar lekker genieten van de zwangerschap en hopelijk krijg je niet al te veel last van kwaaltjes!

13. Krispie134

17 jan 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb gisteren het goede nieuws van de gynae gekregen dat ik 4,5 à 5 weken zwanger ben!
    Over 2 à 3 weken moet ik voor een echo gaan om te kijken of het hartje klopt.

Dus voor iedereen met PCOS: het is dus effectief mogelijk om op een gewone, natuurlijke manier zwanger te worden!!!

Deel Deze Pagina