Heb ik een eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gijsje, Mar 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben op zoek naar mijn eisprong! Sinds kort aan het tempen.Ik heb wel elke maand zo ongeveer 2wkn voor mijn menstruatie cervixslijm,meer zin in sex en zeurende hoodpijn,allemaal tekenen van een (aankomende) eisprong.Maar zou het ondanks al deze tekenen toch kunnen dat ik geen eisprong heb?En gaat je temp altijd omhoog als je een eisprong hebt of zijn er ook vrouwen waarbij de temp hetzelfde blijft?

2. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Waarom denk je dat je geen eisprong hebt?
    In de regel dient je temp altijd te stijgen en 3 dagen hoger te blijven. Dan weet je wanneer je je eisprong hebt gehad.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn cyclus is onregelmatig 30-40dgn en ik heb overgewicht.Ben gewoon bang dat ik geen eisprong heb dus na 7mnd op de gok te klussen wil ik de boel wat beter in kaart stellen zeg maar..

4. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Waarom gebruik je geen ovulatie testen, dan kan je precies zien wanneer je eisprong is, hoef je ook niet elke keer zo in de weer met je temperatuur.

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Die heb ik ook gebruikt maar helaas nog nooit een positieve test,bij een onregelmatige cyclus van 30-40 dagen word het op een gegeven moment ook wel erg prijzig.

6. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    welke teste gebruik je dan? Ik gebruik sensitest (er zijn ook andere merken die je kunt bestellen via internet) en die kosten ong. een euro per stuk.
    Als je met zulke cycli begint met dag 15 (en dan tot je posi test) valt de prijs denk ik mee.

En ja je temp stijgt altijd na je eisprong. Deze blijft hoog (of in ieder geval hoger dan je basale temp-gemiddelde temp van voor je ei) tot aan je nod. Als je ongi wordt zal die dalen, blijft ie hoog heb je een goede kans op zwangerschap.

Hoop dat je hier verder mee kunt
    :)

7. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    En je kunt evt aan de teunisbloemolie of etos zwanger worden om te proberen een ei te krijgen

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Teunisbloemolie of etos zwanger worden zou je daardoor een eisprong kunnen krijgen als je die normaal niet hebt?

9. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Nee over het algemeen niet. Als je echt geen eisprong hebt, zul je naar een gyn moeten die je een hormoon voorschrijft.

Share This Page