Zucht...al zo lang een kinderwens en nog Steeds niet kunnen beginnen. Ik vind het wachten alleen zó moeilijk. Ik zal even kort mijn situatie schetsen... 26 jaar oud, ruim vijf jaar een relatie met de liefde van mijn leven. Hij is 28. Allebei afgestudeerd. Ik sinds september een baan op hbo niveau met uitzicht op vast. Hij alleen een parttime baan in een museum. Zijn baanperspectieven zijn niet zo goed, vanwege een verkeerde studierichting. We wonen in een 3-kamerappartent met lift en parkeerplek. We hebben een auto. Ik wil in december 2016 beginnen want dan krijg ik als het goed is een vast contract. Mijn vriend wil eerst zelf zijn leven compleet krijgen door het vinden van een full time baan en het halen van zijn rijbewijs. Ik snap waarom hij dit wil en gun hem ook deze tijd, maar vind het lastig omdat ik nu al zo graag wil. Hij wil trouwens ook graag kinderen met mij zegt hij, maar vindt dat ik het maar uit mij hoofd moet zetten voor de korte termijn.. Zucht...ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil. Maar ik denk dat ik andermans ideeën over onze situatie wel verhelderend zou vinden.
Ik snap het wel.. en dan heb je realiteit. het is een samen ding.. iets waar je samen klaar voor moet zijn en dan is t ook LEUK! Samen voorpret samen bezig ermee. Zou m niet teveel pushen maar het bespreekbaar houden. praten over wat het dan precies tegenhoudt in zijn hoofd en zijn dat reële angsten of obstakels om er nu voor te gaan. zo hou je ook je relatie goed, als jullie samen op 1 lijn zitten is de kans op een fijne tijd in en na zwangerschap toch een stuk groter. denk dat je dat voor ogen moet houden. daarnaast wil je toch ook als je een kindje krijgt dat hij de vader kan zijn die hij wil zijn.. Tijd gaat snel meid doe vooral leuke dinn en samen en geniet en wie weet trekt hij eerder bij dan hij in eerste instantie aangeeft
ik snap heel goed je gevoel hoor. Maar december 2016 is naar mijn idee niet de korte termijn. En de dingen die hij opnoemt kunnen in dat (bijna) jaar allebei vervuld/veranderd zijn. Beginnen met rijlessen en actief zoeken naar een andere baan bijvoorbeeld??? Kunt ook naar iets toewerken in mijn ogen
Eenmaal wanneer je een kinderwens hebt duurt t wachten zo lang. Je moet er beide wel achter staan en dan kunnen jullie er ook echt van genieten. Die dingen wat je vriend opnoemt kunnen vast wel gerealiseerd worden tot dec 2016, is bijna een jaar. Misschien kun je dat even bespreken, dat je t begrijpt en hem ook de tijd gunt. Jullie gaan er in dec 2016 voor is een jaar later, zwanger worden nog *stel eerste ronde raak 9 maanden erbij. Baby komt dan tegen 2018 pas. Het is niet we gaan ervoor en volgende maand is de baby er al. Misschien beseft hij dat niet.
Je moet er wel beide echt achter staan, maar een perfecte tijd om te beginnen is er bijna nooit, er is bijna altijd wel wat waardoor je kan uitstellen. En wat iemand anders ook al zei, een kindje is er niet zomaar ineens. Niet pushen en proberen erover te blijven praten