Ik moet echt janken. Weer zo'n nare enkele streep...hoe kon ik het ook bedenken dat het nu wel zou gebeuren? Ik vind het zo oneerlijk! De enige keer dat we zwanger waren, was het kindje niet levensvatbaar en hebben we haar weg moeten laten halen. Dat is nu al anderhalf jaar geleden en sindsdien niks.... De hele wereld krijgt aan de lopende band kinderen. Ons buurmeisje van 18 is maar weer thuis gaan wonen omdat ze ' ineens' zwanger was. Collega 1 maand gestopt met de pil "ik ben wel geschrokken hoor, zo snel was nou ook weer niet de bedoeling". Ondankbare krengen! Tegelijkertijd voel ik me een zo verschrikkelijk naar persoon als dit denk. Ik heb de allerleukste vent van de hele wereld, we kunnen (zo ongeveer) alles doen wat we maar willen, wat wil ik nou nog meer? ](*,) GRRRRR, ik dacht dat volwassenen altijd alles wisten, maar hoe ouder ik word, hoe minder ik van mezelf snap!
Hoi Marrie28, Ik herken het frusterende en dat echt IEDEREEN om je heen zwanger is/blijkt te zijn .... en dan ook nog 'ns mensen waarvan je mond bij wijze van spreken openvalt wanneer je het hoort.... Ik ben ook al langer dan een jaar aan 't proberen... zucht Ik hoop dat het geluk je toe zal lachen bij de eerstkomende ronde!
Dank je wel, jij ook heel veel geluk! Iedere ronde lijkt toch altijd weer een soort roulette, met een kleine kans dat het lukt. Ik probeer er echt niet aan te denken, maar af en toe grijpt het me naar de keel.
Oh, ik begrijp je helemaal! Je kan er ook onmogelijk NIET aan denken! Het is een bewuste keuzen, dus je zal er toch mee bezig blijven. Het kan zo frustrerend zijn. En precies wat je zegt, dat je hele nare dingen gaat denken over anderen die WEL zwanger zijn... Het zit ook niet in me, maar laatst vertelde een kennisje van me dat ze dus zwanger is, van een jongen die ze net 2 maandjes kent! Tja, dan gaat er bij mij ook van alles in m'n koppie om... je houdt het niet tegen. En dat gevoel van oneerlijkheid.... zucht
hoi meiden, Ik herken jullie verhalen onzettend. Wij zijn ook al 1,5 jaar bezig en helaas zonder resultaat. Ik heb de afgelopen 2 weken 9 meiden in mijn omgeving gehoord die zwanger zijn en 3 geboortkaartjes in de bus gehad. Mensen bestempelen mij altijd als een geboren moeder. Ja fijn, als het niet lukt. Wij zijn gelukkig als ruim op tijd naar het ziekenhuis gestapt, want mijn cycles liep niet goed. Ik blijk PCO te hebben (geen eisprong of zeer weinig) en mijn mannetje blijkt ontzettend slecht zaad te hebben. Ik zou dus iedereen aanraden naar het ziekenhuis te gaan als je het te lang vind duren. Wij lopen er alweer bijna een jaar. Iedereen succes en ik duim voor iedereen.
Hoi draakje81, Bij mij heeft het er mee te maken dat ik aan die vervloekte prikpil was. Mijn vriend heeft zelf al 2 kinderen en ik ben in 't verleden (met ex-vriend) al twee keer in verwachting geweest dus het moet wel kunnen, maar denk dat het door die prikpil zo eindeloos lang duurt eer je lichaam het uit z'n systeem heeft... Ik mocht vandaag testen maar helaas niets (maar ook niet ongesteld) Ik hoop voor jou en je vriend dat jullie ook heel gauw zwanger mogen raken. Liefs, Mandy
Hier ook iemand die er doorheen zit. Wij zitten nu al weer in de 12e ronde. Met onze eerste was ik zo zwanger. Wij gaan woensdag a.s.s naar de huisarts en dan wil ik worden doorverwezen. Ik word ook zo verdrietig als ik weer van anderen hoor dat ze zwanger zijn. Wat dat betreft kun je deze site beter mijden.....maar aan de andere kant kun je er ook je frustraties even kwijt. Pim
Hoi.. Ook ik begrijp het gevoel volkomen. Kan er ook echt niet tegen.. Soms lijkt het wel of de hele wereld zwanger is behalve ik (en jullie dan) Wij zijn ook al ff bezig.., vind ik dan hé.. want er zijn ook mensen die doodleuk tegen je zeggen dat je nog maar ff bezig ben en dat het nog best heel lang kan duren. of.. je bent nog zo jong, of jou tijd komt nog wel.. (en dat dan van mensen horen die 5 jaar jonger zijn en al kinderen hebben..) echt leuk.. ahum. Maar.. ik merk nu wel dat er iets meer begrip komt in mijn omgeving. Ik ben zelf tegen bepaalde mensen wat opener geworden en dan hoor je ineens dat je niet de enige bent die lang moet wachten. Dat troost ook wel. Ben wel blij dat je hier lekker kunt lezen over mensen die in het zelfde schuitje zitten.. heerlijk liefs Hope
Hallo, wat fijn om te lezen dat er no meer mensen zijn met dezelfde gedachten. O, wat vind ik het ook moeilijk om te horen dat anderen zwanger zijn. En o, wat een nare gedachten schieten en er dan door mijn hoofd. Nog geen nanoseconde later realiseer ik me dan gelukkig dat die gedachten not-done zijn. En gelukkig kan ik dan voor die ander ook wel blij zijn. Maar toch..... toch blijf je denken: ....waarom bij hen wel, en bij ons nog niet. Hope heeft ook wel gelijk - mensen die niet weten dat het bij ons niet zomaar vanzelf gaat, kunnen er ook geen rekening mee houden. Misschien is het inderdaad goed om er zelf wat opener in te worden. Als het bij ons deze ronde niet lukt, gaan we naar de HA en zullen de mensen die ernaar vragen dan ook eerlijk vertellen hoe de vork in de steel zit. Maar toch Hope, er blijven altijd mensen die gewoon oogkleppen ophebben en ondanks dat ze wel van je situatie op de hoogte zijn, toch nog kwetsende opmerkingen maken...... Allemaal veel geluk ! Janneke
Hoi Janneke, Is waar hoor, sommige mensen zijn zo dom dat ze niet door hebben dat ze andere mensen pijn kunnen doen. Toch als je ze eens flink op hun nummer zet dan kunnen ze best wel eens schrikken, want in ieder mens zit iets van gevoel (ook al moet je bij sommige goed zoeken) Ik begrijp precies wat je bedoelt met het pijnlijke. En met die rare gedachten die je soms kan krijgen. Heb ik ook vreselijk... Ik wens je veel sterkte bij de HA. Ik hoop dat je een beetje kracht krijgt om te dragen datgene, dat misschien ook nog wel heel zwaar gaat worden. Hope
Hi Hope, dank je wel - ik hoop maar dat het niet nodig is om een afspraak bij de HA te maken volgende maand.... Ook jou wens ik de kracht toe die je nodig hebt. Dom vind ik een groot woord om te gebruiken voor mensen die niet door hebben dat ze een ander met hun woorden misschien kunnen kwetsen. Misschien is "naief" een betere betiteling. Hoe is het met de andere dames hier ? Nog iemand nieuws ? Janneke
Na onze vakantie in oktober gaan we toch maar eens naar de huisarts. Misschien dat er een reden is dat het niet wil lukken : Intussen op naar een nieuwe ronde, met nieuwe kansen. Want - lichtpuntje - het is toch echt geen straf om een kindje proberen te brouwen?!? Ik wens jullie allemaal heel veel geluk!
Marrie28: wij hebben ook besloten in oktober naar de huisarts te gaan. Zijn dan bijna 1 jaar aan het proberen. Heb al keurig mijn temperatuurkaartjes klaarliggen en ga deze ronde met ovulatietesten proberen. Lees ik goede berichten over namelijk. Wie weet..... En ik moet eerlijk zeggen dat ik het 'brouwen' aan een kindje niet altijd even leuk vindt hoor .... We benutten de vruchtbare dagen zo optimaal mogelijk en dan zit er echt wel een keer tussen dat het meer 'moet' dan dat je wil... Heb jij je temp. al eens bijgehouden ? Zou ik wel willen adviseren om te doen. 90% kans dat de huisarts ernaar gaat vragen. Het zou sonde zijn als hij je met die opdracht naar huis moet sturen, terwijl je hem voor kunt zijn door het al gedaan te hebben ! Heel veel geluk !
Nou meiden, ik kan me bij jullie aansluiten helaas. Hier ook veel zwangeren, en ook na 1x of een ongelukje. Sommige hebben zelfs al 3 kinderen En wij moeten ook helaas wachten, we zijn inmiddels al naar de HA geweest, en zitten helaas in de MMM, we krijgen begin volgend jaar onze eerste ICSI behandeling. Maar het blijft zo pijnlijk als andere meiden zo even zwanger worden. Het gaat met ups en downs.... Heel veel sterkte allemaal Liefs C.G.
Ik begrijp jullie allemaal. Wij zijn nu ruim een jaar bezig en volgende week krijg ik laparascopie om te kijken of mijn eileiders goed functioneren (enkele jaren geleden een infectie gehad). Ik had stille hoop dat het voor de operatie nog zou lukken maar werd zelfs een week te vroeg ongesteld (da's nog nooit gebeurd!) Soms denk ik wel eens hoe meer je er mee bezig bent hoe kleiner je kansen worden, het zal me niks verbazen als een week te vroeg ongesteld worden onbewust een psychische oorzaak heeft, maar hoe zorg je dat je er minder mee bezig bent?
Hoi Lieve meiden Ik herken ook het verdriet dat er bij ons geen zwangerschap tot op heden is geweest. Ik ga er vanuit dat ik volgende week naar ronde 11 ga. wij gaan daarna naar de huisarts. ik ket jullie vertellen dat ik een zoon van 4 jaar heb, van mijn vorige partner, die mij op een ***streek in de stek heeft gelaten en zijn zoon, na een relatie van 12 jaar! Mensen zeggen "je hebt er toch een", ik snap aan de ene kant die reactie wel, maar ik wil de liefde russen mij en mijn huidige vriend bekronen! Ik kan die reactie niet zo goed hebben. tuurlijk ben ik blij ermee en natuurlijk mag ik aan de ene kant niet klagen, maar de drang naar een tweede is groot! en dan met name dat deze liefde tussen ons echt is. Mensen die ***opmerkingen maken moeten voor altijd en eeuwig hun mond houden! :-# Meiden ik denk dat we moeten blijven hopen, al valt dat echt niet altijd mee................... Ik leef met jullie mee! Ik vind het wel een troost dat ik niet de enige ben
Hallo allemaal, Heel erg herkenbaar. Iedere maand die teleurstelling. Maar ook de opmerkingen van iedereen inderdaad, als je bijvoorbeeld een keer niet een glas rose pakt (omdat je in de wachtweek zit, of gewoon omdat je geen zin hebt) is het meteen "ben je zwanger"? Ik heb nu een zoontje van 15 maanden en dat was meteen raak. Maar nu zijn we alweer 12 rondes bezig en wil het allemaal niet lukken. Dit is de 2e ronde met ovutesten en de 1e met temparaturen zodat als we naar de huisarts gaan ik me al goed heb voorbereidt. We willen in januari (als dat nodig mocht zijn, hopelijk niet) naar de ha gaan. Een vriendan van me is ook weer bezig, en mijn eerste gedachte is "zul je zien dat zij wel weer meteen zwanger is" en het is niet dat ik het haar niet gun, maar ik gun het mij nu net ietsje meer. Ik laat het hier even bij, ben gelukkig mijn frustatie weer eventjes kwijt. Liefs Lies
Heel herkenbaar dames, Bij ons heeft het bijna anderhalf jaar geduurd voordat ik zwanger raakte. In die periode werd ik zo boos om andere zwangerschappen en was ik zo ontevreden over mijn leven, dus wat jullie schrijven is heel herkenbaar. Een vriendin van mij werd in die periode "per ongeluk" zwanger en ik kon haar wel villen toen ze zei dat ze nietg wist of ze er wel blij mee was. Ik was kwaad op mezelf omdat ik dacht dat het allemaal aan mij lag. Mijn lichaam deed het niet goed. Wij hebben ervoor gekozen om toendertijd niet naar de huisarts te gaan. Die hele medische molen leek ons vreselijk, maar als het uiteindelijk had gemoeten dan hadden we het gedaan. Wij hebben gewoon ontzettend veel geluk gehad dat we het niet nodig hadden. Laat je trouwens niet opdraaien door mensen die zeggen dat ze meteen zwanger waren. Nu ik zelf zwanger ben hoor ik 9 van de 10 keer dat vrouwen er een jaar of langer over hebben gedaan om zwanger te raken. En allemaal dachten ze dat zij een van de weinigen waren bij wie het langer duurde. Heel veel succes en sterkte allemaal!
Hallo, wat fijn om te lezen dat er we inderdaad niet alleen zijn. Daaruit haal ik best wat troost. C.G, mag ik vragen waarom de ICSI pas begin volgend jaar plaats zal vinden ? Hou je taai ! Janneke