Na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mala, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mala

Mala Lid

9 mrt 2009
    7
    0
    0
    Amsterdam
    Goedenavond,

Ik heb 8 feb. een miskraam gehad met 12 weken. Nou heb ik maandag 9 maart een zwangerschapstest gedaan om te kijken of mijn hcg gedaald was, maar ik had een licht positieve test. nog niet dus. Nou heb ik maandag 16 maart weer een test gedaan (ook met ochtend urine) en deze was veel lichter dus mijn hcg was goed gezakt. Vandaag een test gedaan of het nu helemaal negatief was en het is weer donkerder. veel donkerder als maandag. Kan het zo zijn dat ik nog restjes heb en daardoor de hcg weer ietsjes is toegenomen of iets anders, ik weet het niet meer. Ik heb helemaal geen pijn, ja alleen soms gevoelige borsten maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden. Ik weet niet wat ik moet doen en het duurt allemaal zo lang, ik ben helemaal in de war

alvast bedankt :) ,
    Mala

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi mala,

Ik snap dat je het allemaal graag achter de rug wilt hebben om weer aan een nieuwe zwangerschap te beginnen. Maar soms heeft je lichaam net wat langer de tijd nodig. maar toch is een zwangerschap niet uitgesloten, tenzij je geen gemeenschap hebt gehad natuurlijk.
    Kan het zijn dat je zwanger bent? Heb je onbeschermd gemeenschap gehad? Na een miskraam is je cyclus niet gelijk weer regelmatig dus weet je ook niet wanneer de eerste eisprong weer is geweest en deze is misschien wel bevrucht...... Wacht nog 1 week. Is het dan nog positief dan zou ik een bloedtest laten doen bij de huisarts.

Imke

3. Mala

Mala Lid

9 mrt 2009
    7
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Imke,

Ik heb onbeschermd gemeenschap gehad (3 weken na mk). Het kan zijn dat ik zwanger ben, maar waarom test ik de ene dag donker positief en daarna weer heel licht en een paar dagen daarna weer donker. Wat mij wel opvalt is dat als ik met ochtendurine test, krijg ik een hele lichte streep als ik overdag test met heel weinig urine dan zijn ze echt goed te zien. sorry voor mijn vragen steeds maar ik wil graag weten wat er aan de hand is. Heel erg bedankt voor je antwoorden.

liefs Mala

4. Mala

Mala Lid

9 mrt 2009
    7
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Imke,

Ik heb een foto van de testen in mijn album, zou je er naar willen kijken?
    dank je!

gr. Mala

Deel Deze Pagina